Je eerste auto!?
- Knot
- Berichten: 40218
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Je eerste auto!?
Heren... ik was vroeger zelfs een krullenbol!!! maargoed, Ontopic!
-
Online
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: Je eerste auto!?
Al weer bijna 9 jaar geleden . Veel leuke herinneringen aan
..
Ook minder leuke, toen de sleutel afbrak in het contact
Daarna ben ik erachter gekomen hoe makkelijk het is om dit type te starten zonder sleutel..





Ook minder leuke, toen de sleutel afbrak in het contact

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Je eerste auto!?
We willen dus geen lijstjes zienThomas schreef:Mazda 323 1.3 glx ofzo
Golf IV Sdi
Seat Toledo 1.9tdi signo
Seat Leon 1.9tdi signo
Peugeot 206 SW 2.0 HDI xs
Seat Leon 1.9tdi Sport
Seat Leon 1.9tdi Last Edition
Seat Leon 2.0tdi Stylance (huidig)

@ dennis schroyen, mooi verhaal man! Wat een auto (vooral de eerste) niet met je kan doen 8)
@ Joost hornman, hahaha geweldig verhaal! Nix aan je 1e auto gehad dus

@ Joost Hermens, DAMN WAT EEN WAGEN!!! 8) Daar had ik mijn colt zo op ingeruild

Laatst gewijzigd door Metchu op 06 okt 2008, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Je eerste auto!?
Sjesus, Joost, lul
Een 911 als eerste auto

Een 911 als eerste auto

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Je eerste auto!?
+1.Mathieu schreef:Sjesus, Joost, lul![]()
Een 911 als eerste auto
Wist dat je een 911 had gehad, maar niet dat het je eerste kar was. MOOI ding!!
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Je eerste auto!?
off-topic: Valt me ook op dat er na 2 pagina's al 2 auto's zijn getotalled door vriendinnen 

-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Je eerste auto!?
Niet echt nee, maar toch leuk mee kunnen spelen op eigen terrein.@ Joost hornman, hahaha geweldig verhaal! Nix aan je 1e auto gehad dus

Een 911 als eerste auto, nice! :shakeit: Misschien iets meer info over de auto?
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Je eerste auto!?
*dubbelpost*
- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Je eerste auto!?
.
Laatst gewijzigd door Jeroen R op 09 jan 2011, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Je eerste auto!?
Gevoelsmatig was mijn eerste auto de e30 318 van mijn moeder,.. daar reed ik de eerste 3 jaar van mijn rijbewijs leven in..
Ik stopte toen liever mijn geld in motoren... maar op een gegeven moment kwam er auto een Honda Accord 3 deurs uit 1982, overgenomen van mijn neef voor 2500 gulden.. wel wat roest, maar verder een prima auto.klapte een keer achterop een Skoda, die had alleen een barst in zijn achterlicht en mijn voorkant lag compleet in flarden.. geen geld om te laten repareren.. paar maanden in door gereden en toen keerde iemand op de weg.. ik had 2 keuzes.. of de bomen rij links of er vol bovenop.. ik ben blij dat ik voor het laatste heb gekozen.. een boom had ik waarschijnlijk niet overleefd.. auto compleet in de poeier maar ik mankeerde niks.. ook de auto waar ik op knalde zat fors in mekaar.. bestuurder had gelukkig ook niks.. kreeg precies 2500 gulden terug van de tegenpartij. had 2 jaar gratis gereden.. maar een prima ding was het wel.. Dankzij die Acccord heb ik altijd een zwak blijven houden voor het merk Honda.
Ik stopte toen liever mijn geld in motoren... maar op een gegeven moment kwam er auto een Honda Accord 3 deurs uit 1982, overgenomen van mijn neef voor 2500 gulden.. wel wat roest, maar verder een prima auto.klapte een keer achterop een Skoda, die had alleen een barst in zijn achterlicht en mijn voorkant lag compleet in flarden.. geen geld om te laten repareren.. paar maanden in door gereden en toen keerde iemand op de weg.. ik had 2 keuzes.. of de bomen rij links of er vol bovenop.. ik ben blij dat ik voor het laatste heb gekozen.. een boom had ik waarschijnlijk niet overleefd.. auto compleet in de poeier maar ik mankeerde niks.. ook de auto waar ik op knalde zat fors in mekaar.. bestuurder had gelukkig ook niks.. kreeg precies 2500 gulden terug van de tegenpartij. had 2 jaar gratis gereden.. maar een prima ding was het wel.. Dankzij die Acccord heb ik altijd een zwak blijven houden voor het merk Honda.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Je eerste auto!?
Ik rijd nog steeds in m'n eerste hok rond
:
Dag van de aanschaf (1 december 2005). Ik kocht de auto voor 400 euro van mijn nichtje omdat ik geholpen had met het zoeken naar d'r volgende auto (ik was nog student, en dacht toen: '400 euro voor een auto die het dubbele waard is, da's easy money').
Het was niet de bedoeling de auto te houden aangezien ik nog gewoon ov had. Tevens zoop de auto olie bij het leven en wilde eigenlijk geen slechte auto gaan verkopen (NAIEF!). Maargoed, het beviel wel, een eigen auto, want mijn persoonlijke vervoersmiddel tot dan toe, m'n pa's T3 was een paar maand eerder verkocht (afschaffing grijskentekentarief particulieren). Ondertussen nog wel een set velgen gescoord aangezien ik bij elke bocht onderstuur had:

Een half jaar later bleek ik voor m'n afstudeerstage naar Trier te gaan. Tja, en dan ontkom je er natuurlijk niet aan:
Gigantisch veel spass in de Heimat gehad, maakte elk weekend toerritten van honderden km's (ask Allen
). Bij thuiskomst vond de motor het wel welletjes (bij 208.000 op de klok) dus vervangen voor een frisser exemplaar. Bewijs:
Inmiddels met 243k (78k bij gereden
) op de klok, maar wel op de nominatie om met pensioen te gaan (ik rijd 900 km of meer per week en dan is 1:12 wat te gortig). Ook omdat er voor het gooi en smijtwerk een E30 (m'n 3e auto) staat te popelen weer de weg op te gaan
(wel recente foto's maar niet anders dan de eerdere, alleen wat meer roest op niet-dragende delen). Dit jaar wel redelijk wat onderhoud gehad (2 aandrijfassen en 2 veerpoten).

Dag van de aanschaf (1 december 2005). Ik kocht de auto voor 400 euro van mijn nichtje omdat ik geholpen had met het zoeken naar d'r volgende auto (ik was nog student, en dacht toen: '400 euro voor een auto die het dubbele waard is, da's easy money').
Het was niet de bedoeling de auto te houden aangezien ik nog gewoon ov had. Tevens zoop de auto olie bij het leven en wilde eigenlijk geen slechte auto gaan verkopen (NAIEF!). Maargoed, het beviel wel, een eigen auto, want mijn persoonlijke vervoersmiddel tot dan toe, m'n pa's T3 was een paar maand eerder verkocht (afschaffing grijskentekentarief particulieren). Ondertussen nog wel een set velgen gescoord aangezien ik bij elke bocht onderstuur had:
Een half jaar later bleek ik voor m'n afstudeerstage naar Trier te gaan. Tja, en dan ontkom je er natuurlijk niet aan:
Gigantisch veel spass in de Heimat gehad, maakte elk weekend toerritten van honderden km's (ask Allen

Inmiddels met 243k (78k bij gereden


-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Je eerste auto!?
Mazda 323 HB Envoy.
- Collin Bello
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31
Re: Je eerste auto!?
Groene MB W123 200D, jullie kennen hem beter als het taximodel uit de jaren 80....
Bracht te weinig op bij inruilen, dus door mijn vader doorgeschoven naar mij!
Veeel lol mee gehad, 0-100 in 29 sec, top 140kmh. dus lekker veilig voor een beginnende rijder van 18.
Bracht te weinig op bij inruilen, dus door mijn vader doorgeschoven naar mij!
Veeel lol mee gehad, 0-100 in 29 sec, top 140kmh. dus lekker veilig voor een beginnende rijder van 18.
- Mack
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
- Locatie: Rotterdam ~ Mustang!
Re: Je eerste auto!?
Sinds mijn 14e riep ik dat mijn eerste auto een Mustang zou worden.
Ondertussen was ik 25 en had iedereen in mijn omgeving een auto (mijn toenmalige vriendin, mijn zusje, vrienden, etc) en ik, als autogek, niet. Maar ik had het niet echt nodig (mijn vriendin had een Starlet) en er was geen enkele auto die me kon bekoren... Er was simpelweg geen auto goed genoeg, die ik "mijn eerste auto" wilde noemen.
Eind 2005 begon het toch te kriebelen en kon ik het me veroorloven (dacht ik). Begin 2006 kocht ik de Mustang, naief als ik ben bij de eerste en enige garage waar ik geweest ben.
Trots als een pauw natuurlijk, ik heb het toch altijd al gezegd dat mijn eerste auto een Ford Mustang zou worden?
Na 9 mnd blies ik de koppakkingen eruit (zwakke punt van dit type), kostte me meerdere maandsalarissen. Maar nog steeds going strong! Ik heb er geen spijt van.
En ik zou nog steeds niet weten wat ik na de Mustang zou willen. Buiten een andere Mustang dan...


Ondertussen was ik 25 en had iedereen in mijn omgeving een auto (mijn toenmalige vriendin, mijn zusje, vrienden, etc) en ik, als autogek, niet. Maar ik had het niet echt nodig (mijn vriendin had een Starlet) en er was geen enkele auto die me kon bekoren... Er was simpelweg geen auto goed genoeg, die ik "mijn eerste auto" wilde noemen.
Eind 2005 begon het toch te kriebelen en kon ik het me veroorloven (dacht ik). Begin 2006 kocht ik de Mustang, naief als ik ben bij de eerste en enige garage waar ik geweest ben.
Trots als een pauw natuurlijk, ik heb het toch altijd al gezegd dat mijn eerste auto een Ford Mustang zou worden?
Na 9 mnd blies ik de koppakkingen eruit (zwakke punt van dit type), kostte me meerdere maandsalarissen. Maar nog steeds going strong! Ik heb er geen spijt van.
En ik zou nog steeds niet weten wat ik na de Mustang zou willen. Buiten een andere Mustang dan...
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Je eerste auto!?
Best gaaf zo'n Mustang. Veel in gereden ook, in Midtown Madness. LOL :banaan:
- Lee M3
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 22:50
- Locatie: Den Haag
Re: Je eerste auto!?
Toen ik 17 jaar was, was ik erg gecharmeerd van de BMW E36 coupé en cabrio. Het merk, het imago, de prestaties en het uiterlijk vond ik helemaal geweldig. Tja, ik was 17, wat wil je...... nou, dát dus. Een BMW E36 moest en zou dan ook mijn eerste wagen worden.
Begin 2004 haalde ik, tot ongenoegen van vele weggebruikers
, mijn rijbewijs, en wilde zo snel mogelijk een auto bezitten. Nu had ik wel het geld om een 'goedkope barrel' te kopen, en twijfelde vaak of ik dat niet beter kon doen. Maar de E36 bleef hetgene wat ik het liefst wilde, en besloot om verder te sparen tot ik er genoeg geld voor had.
In de zomer van 2004 had ik dan genoeg bij elkaar gespaard, dus kon ik serieus op zoek gaan. De cabrio viel af als optie, omdat die toch een stuk duurder was dan een coupé. Bovendien vond/vind ik de coupé lijnen net wat mooier.
Afijn, ik had een paar coupé's bekeken en gereden. Allemaal 6 cylinders, omdat ik dat geluid zo mooi vond. En voor een eerste auto vond ik het ook wel vlot genoeg.
Helaas voldeden ze allemaal niet aan mijn wensen. Dan weer teveel kuurtjes, dan weer teveel piepjes en kraakjes, dan weer niet de juiste kleur en/of opties...
Het leek wel een onmogelijke taak. Tot ik aan het eind van de zomer een mooi exemplaar tegenkwam, dat, op papier, aan mijn wensen voldeed. Enkele dagen later ging ik erheen, de auto goed bekeken, stuk gereden en vanaf toen is het eigenlijk snel gegaan. Diezelfde dag had ik 'm nog meegenomen en was dan eindelijk de trotse bezitter van een 325i coupé, mijn allereerste wagen.

En och, wat was ik blij met dat ding. Lederen bekleding, schuif/kanteldakje, stoelverwarming, etc. En 192 pk op de achterwielen, wat ging dat hard voor mijn gevoel.
Bij aanschaf was hij nog vrijwel helemaal standaard. Elke maand legde ik wel geld opzij voor mods. ///M-pakketje hier, Eisenmannetje daar, LeMans velgjes... daar zaten aardig wat knaken in, om over het onderhoud nog maar te zwijgen.
Uiteindelijk heb ik er bijna 3 jaar in gereden, en eigenlijk met veel verlies weggedaan. Achteraf gezien had ik dat anders moeten aanpakken. Maar then again, achteraf gezien heb ik er ook wel weer ontzettend veel plezier mee gehad.
Begin 2004 haalde ik, tot ongenoegen van vele weggebruikers

In de zomer van 2004 had ik dan genoeg bij elkaar gespaard, dus kon ik serieus op zoek gaan. De cabrio viel af als optie, omdat die toch een stuk duurder was dan een coupé. Bovendien vond/vind ik de coupé lijnen net wat mooier.
Afijn, ik had een paar coupé's bekeken en gereden. Allemaal 6 cylinders, omdat ik dat geluid zo mooi vond. En voor een eerste auto vond ik het ook wel vlot genoeg.
Helaas voldeden ze allemaal niet aan mijn wensen. Dan weer teveel kuurtjes, dan weer teveel piepjes en kraakjes, dan weer niet de juiste kleur en/of opties...
Het leek wel een onmogelijke taak. Tot ik aan het eind van de zomer een mooi exemplaar tegenkwam, dat, op papier, aan mijn wensen voldeed. Enkele dagen later ging ik erheen, de auto goed bekeken, stuk gereden en vanaf toen is het eigenlijk snel gegaan. Diezelfde dag had ik 'm nog meegenomen en was dan eindelijk de trotse bezitter van een 325i coupé, mijn allereerste wagen.

En och, wat was ik blij met dat ding. Lederen bekleding, schuif/kanteldakje, stoelverwarming, etc. En 192 pk op de achterwielen, wat ging dat hard voor mijn gevoel.

Bij aanschaf was hij nog vrijwel helemaal standaard. Elke maand legde ik wel geld opzij voor mods. ///M-pakketje hier, Eisenmannetje daar, LeMans velgjes... daar zaten aardig wat knaken in, om over het onderhoud nog maar te zwijgen.

Uiteindelijk heb ik er bijna 3 jaar in gereden, en eigenlijk met veel verlies weggedaan. Achteraf gezien had ik dat anders moeten aanpakken. Maar then again, achteraf gezien heb ik er ook wel weer ontzettend veel plezier mee gehad.

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Je eerste auto!?
Een roestige peugeot 305 met bordeaux rode accenten.
Om mee te leren rijden dus!
N.
Om mee te leren rijden dus!
N.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Je eerste auto!?
Nieuw gekocht in 1999: VW Golf IV 2.0 Trendline.

Hele fijne auto, 4 jaar met veel plezier in gereden en spelenderwijs
leren autorijden.
Verder
Van 2003 tot 2006: Audi A4 1.8T Quattro S-line ABT
Van 2006 tot xxxx: Audi A4 2.0 TFSI Quattro DTM OCE
Van 2001 tot xxxx: BMW E3 2500 uit 1974 (had mijn opa destijds nieuw gekocht)
Van 2003 tot 2006: BMW E30 325i uit 1988 (racer/drifter)
Van 2008 tot xxxx: Porsche 996 GT3 Clubsport uit 2003 (racer/drifter/hobby)
Hele fijne auto, 4 jaar met veel plezier in gereden en spelenderwijs

Verder
Van 2003 tot 2006: Audi A4 1.8T Quattro S-line ABT
Van 2006 tot xxxx: Audi A4 2.0 TFSI Quattro DTM OCE
Van 2001 tot xxxx: BMW E3 2500 uit 1974 (had mijn opa destijds nieuw gekocht)
Van 2003 tot 2006: BMW E30 325i uit 1988 (racer/drifter)
Van 2008 tot xxxx: Porsche 996 GT3 Clubsport uit 2003 (racer/drifter/hobby)
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
Re: Je eerste auto!?
Leuk topic.
Mijn eerste auto.
In de zomer van 1996 (na mijn eerste uitzending naar Bosnië) een toen 1 ½ jaar jonge Audi Coupé 2.8E gekocht. Helemaal standaard op een paar 17 inch Azev A wielen na.

Auto beviel goed, maar na een paar weken plofte het blok. Lang leve de garantie en er kwam een nieuwe in.
Toen besloten dat het anders moest. Setje 17” RH-Cup wielen. Blistein schroefset eronder en een Prosport DTM eindstuk en tussendemper.





Zo een lange tijd rondgereden. Toen kon ik voor een mooie prijs de voorkant en de spiegels in RS2 stijl ombouwen. Ook zijn toen de kats vervangen door pijpen.





De bedoeling was om het hart van een S4 (2.7V6 BiTurbo) en quattro aandrijving in de coupé te hangen, maar toen liep ik tegen een prachtige E36 M3 aan.... In november 2000 werd de Audi dus ingeruild na 4,5 jaar rijplezier.
Mijn eerste auto.
In de zomer van 1996 (na mijn eerste uitzending naar Bosnië) een toen 1 ½ jaar jonge Audi Coupé 2.8E gekocht. Helemaal standaard op een paar 17 inch Azev A wielen na.
Auto beviel goed, maar na een paar weken plofte het blok. Lang leve de garantie en er kwam een nieuwe in.
Toen besloten dat het anders moest. Setje 17” RH-Cup wielen. Blistein schroefset eronder en een Prosport DTM eindstuk en tussendemper.
Zo een lange tijd rondgereden. Toen kon ik voor een mooie prijs de voorkant en de spiegels in RS2 stijl ombouwen. Ook zijn toen de kats vervangen door pijpen.
De bedoeling was om het hart van een S4 (2.7V6 BiTurbo) en quattro aandrijving in de coupé te hangen, maar toen liep ik tegen een prachtige E36 M3 aan.... In november 2000 werd de Audi dus ingeruild na 4,5 jaar rijplezier.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Je eerste auto!?
Bah Jeroen,
ik zat te wachten op de verhalen over de E36 en de opvolger(s) daarvan!
Kan de topictitel aangepast worden voor Jeroen?

ik zat te wachten op de verhalen over de E36 en de opvolger(s) daarvan!
Kan de topictitel aangepast worden voor Jeroen?

- Prins Claus †
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: BMW 118iA
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Je eerste auto!?
Eerste auto was een Escort MKII 1.6 Ghia. Gekregen van mijn oudste broer en heeft een jaartje moeten wachten totdat ik mijn rijbewijs behaalde. Later er nog heuse LM-velgen (zie foto) opgezet...

Na een week al m'n eerste aanrijding te pakken en na een paar maanden was ik door mijn financiële middelen heen en heeft 'ie het veld moeten ruimen.
Verhaal van mijn derde auto wellicht leuker om te lezen: Ik werkte destijds iedere zondagmorgen in een tankstation achter de kassa. Ik hoorde toen verhalen over een jongen uit dat dorp die een Golf 1 GTI liet opknappen in de garage aan de overkant van de straat. Kosten nog moeite werden daarbij gespaard. Vlak nadat het ding klaar was, werd 'ie gejat voor joyriding en werd 'ie gemolesteerd achtergelaten. Deuken bovenaan de A-stijlen, krassen over de gehele motorkap, 4 lekke banden en een gat(!) in de achterklep. De auto werd nadat 'ie dus teruggevonden was, op het terrein van het tankstation gestald. De eigenaar had reeds het stuur verkocht en zijn vader had een, niet gelukte, poging gedaan om de waterpomp te demonteren, zodat die ook verpatst kon worden. Ik werd door mijn collega's van het tankstation voor gek verklaard dat ik interesse toonde in dat "lijk", maar heb 'm uiteindelijk toch voor 450 Gulden gekocht.
Ik had mijn ouders (ik woonde nog thuis) niet ingelicht en je kunt je de blikken op hun gezicht voorstellen toen er later die dag een auto met 4 lekke banden, allerlei beschadigingen aan het koetswerk en zonder stuur van een autotransporter op hun oprit werd gedropt...
En vriend heeft het ding toen weer aan de praat gekregen (waterpomp zat er dus nog steeds maar half op) en ik heb 'm alweer na 3 weken moeten achterlaten in de garage waar ik 'm naartoe heb gebracht omdat hij steeds afsloeg als de motor warm was en niet meer te starten viel voordat de die weer helemaal afgekoeld was. Omdat ik geen evt. reparaties kon betalen, heb ik 'm toen verkocht aan de garagist, die 'm later helemaal opgeknapt heeft voor zijn zoon. Ding zag er toen super uit, maar de motorische problemen hebben ze nooit kunnen oplossen. Zelfs de VW-garage is dit nooit gelukt....
Bedenk me net dat ik mijn tweede auto (een Mini 1000) ook na een paar maanden heb moeten verkopen, omdat ik daar ook al geen geld meer voor had...
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Na een week al m'n eerste aanrijding te pakken en na een paar maanden was ik door mijn financiële middelen heen en heeft 'ie het veld moeten ruimen.

Verhaal van mijn derde auto wellicht leuker om te lezen: Ik werkte destijds iedere zondagmorgen in een tankstation achter de kassa. Ik hoorde toen verhalen over een jongen uit dat dorp die een Golf 1 GTI liet opknappen in de garage aan de overkant van de straat. Kosten nog moeite werden daarbij gespaard. Vlak nadat het ding klaar was, werd 'ie gejat voor joyriding en werd 'ie gemolesteerd achtergelaten. Deuken bovenaan de A-stijlen, krassen over de gehele motorkap, 4 lekke banden en een gat(!) in de achterklep. De auto werd nadat 'ie dus teruggevonden was, op het terrein van het tankstation gestald. De eigenaar had reeds het stuur verkocht en zijn vader had een, niet gelukte, poging gedaan om de waterpomp te demonteren, zodat die ook verpatst kon worden. Ik werd door mijn collega's van het tankstation voor gek verklaard dat ik interesse toonde in dat "lijk", maar heb 'm uiteindelijk toch voor 450 Gulden gekocht.
Ik had mijn ouders (ik woonde nog thuis) niet ingelicht en je kunt je de blikken op hun gezicht voorstellen toen er later die dag een auto met 4 lekke banden, allerlei beschadigingen aan het koetswerk en zonder stuur van een autotransporter op hun oprit werd gedropt...

En vriend heeft het ding toen weer aan de praat gekregen (waterpomp zat er dus nog steeds maar half op) en ik heb 'm alweer na 3 weken moeten achterlaten in de garage waar ik 'm naartoe heb gebracht omdat hij steeds afsloeg als de motor warm was en niet meer te starten viel voordat de die weer helemaal afgekoeld was. Omdat ik geen evt. reparaties kon betalen, heb ik 'm toen verkocht aan de garagist, die 'm later helemaal opgeknapt heeft voor zijn zoon. Ding zag er toen super uit, maar de motorische problemen hebben ze nooit kunnen oplossen. Zelfs de VW-garage is dit nooit gelukt....

Bedenk me net dat ik mijn tweede auto (een Mini 1000) ook na een paar maanden heb moeten verkopen, omdat ik daar ook al geen geld meer voor had...

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
Re: Je eerste auto!?
Mijn eerste auto kreeg ik van mijn vader. Een Alfa Romeo Alfetta 1.6. Was denk ik rond 1981dat ik hem kreeg en was 4 a 5 jaar oud. Heb er geen foto van dus eentje van internet geplukt.

Veel driving fun mee gehad (en veel bekeuringen) en vaak midden in de nacht met open ramen gereden om de uitlaat nog beter te horen.
Veel driving fun mee gehad (en veel bekeuringen) en vaak midden in de nacht met open ramen gereden om de uitlaat nog beter te horen.
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Je eerste auto!?
E60 M5 schreef:Mijn eerste auto kreeg ik van mijn vader. Een Alfa Romeo Alfetta 1.6. Was denk ik rond 1981dat ik hem kreeg en was 4 a 5 jaar oud. Heb er geen foto van dus eentje van internet geplukt.
Veel driving fun mee gehad (en veel bekeuringen) en vaak midden in de nacht met open ramen gereden om de uitlaat nog beter te horen.
vokking gaaf !!
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Je eerste auto!?
BMW 2002 Turbo , toen al weinig echte, na drie maanden weer eentje minder helemaal
plat gereden , toen een 2002 TII gekocht en was ook binnen een jaar totaal los en toen een TI
en ja binnen twee jaar drie auto`s plat en bankrekkening totaal los
, 2002 turbo zoals op de
foto . Van de mijne geen foto van voor de crash helaas
, Oja was toen nog geen oldtimer
plat gereden , toen een 2002 TII gekocht en was ook binnen een jaar totaal los en toen een TI
en ja binnen twee jaar drie auto`s plat en bankrekkening totaal los

foto . Van de mijne geen foto van voor de crash helaas

- Bijlagen
-
- 2002turbo.jpg (58.14 KiB) 936 keer bekeken