Vlokmans met Subaru Impreza

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Vlokmans

Vlokmans met Subaru Impreza

Bericht door Vlokmans » 04 okt 2008, 19:39

Dag D-F'ers!

Al enige tijd lees ik hier mee en laatst deed zich een hele praktische en concrete aanleiding voor om me ook maar te registreren (informatie over een auto) :wink: Zo gezegd, zo gedaan en nu ben ik hier niet alleen mee-lezer, maar ook poster.

Mijn naam is Robert, woonachtig in Rotterdam en rondrijdend in een Subaru Impreza GTT uit 1998. Daarnaast heb ik ook nog een BMW 318i E36 uit 1993, die ik ernaast houd voor de nostalgie en om te koesteren. Is een auto die mijn vader destijds nieuw gekocht heeft en die ik heb overgenomen. Zo houden we hem in de familie :D

Maar goed, de Subaru gebruik ik het meest en heb ik nu sinds begin 2006. Ben altijd groot WRC fan geweest en vind de Subaru's nu eenmaal het mooist. Na 2005 grotendeels zoekend te hebben doorgebracht, ben ik eigenlijk na de eerste proefrit al omgegaan: fantastisch! Zodoende kwam ik dus uit bij de huidige Scoob, voorzien van open uitlaat, EMS chip, veel tupperware 8) en lekker grote 18 inch wielen. Laat d'r af en toe ook uit op de Nordschleife of op Zandvoort :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien er in de familie een duidelijke BMW lijn aanwezig is, ben ik de laatste tijd wat meer aan het rondkijken naar een snelle(re) BMW. Zo heb ik ondermeer de blauwe M3 sedan bij Vlasblom bekeken (en in gereden) en heb ik ook nog een rondje gestuurd in een 330i die bij Vincent Kelder te koop staat. Beide erg snelle en mooie auto's, maar ik merk toch dat ik de lichtvoetigheid en explosiviteit van de Sub daarin mis.....Had de Sub hier en daar al in de verkoop gezet, maar ben er toch nog niet helemaal uit..... :blabla:

Hoe dan ook, misschien doe ik hier wat meer wijsheid op! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Vlokmans op 05 okt 2008, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Re: Vlokmans met Subaru Impreza

Bericht door Niels » 04 okt 2008, 20:17

Welkom :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 okt 2008, 20:23

Welkom!

Explosiviteit zul je door het ontbreken idd wel missen, maar de "lange" adem van een NA en de gasrespons zijn ongeevenaard, zeker in een M3.

Have fun!

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 04 okt 2008, 23:52

Vond eerlijk gezegd de 3.2 M3 onderin ook wat mat, was heel lang niemand thuis. Bovenin sleurt het wel wat harder.
Overigens denk ik na vanmiddag ook sowieso dat ik het niet in de E46 hoek moet zoeken....

Wat ik eigenlijk denk dat ik wil :bignews: is een lichte, wendbare, hoogtoerige (dus misschien wel atmo) auto met een mooie balans. De Sub scoort na een aantal mods toch wel redelijk hoog denk ik......

En ook bedankt voor het welkom :thumbup:

Shakes

Bericht door Shakes » 05 okt 2008, 09:33

Welkom,

kan je vertellen dat een 3.2 echt sneller is dan een Sub met chippie. Qua beleving denk ik dat uit/inlaatgeluid nogal telt. Dat heb je met een subje natuurlijk wat meer.

N.

Xave30

Bericht door Xave30 » 05 okt 2008, 10:07

Welkom hier. :df:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 05 okt 2008, 10:28

Nandor schreef:Welkom,

kan je vertellen dat een 3.2 echt sneller is dan een Sub met chippie. Qua beleving denk ik dat uit/inlaatgeluid nogal telt. Dat heb je met een subje natuurlijk wat meer.

N.
Denk dat je daar wel eens een goed punt kan hebben, de Sub heeft een enorme brulpijp en isolatietechnisch is het allemaal ook net wat minder. Daarnaast heb ik ook maar net 15 minuten in de 3.2 gereden, zonder echt wat meer te kunnen proberen. Twijfel er niet aan dat zo'n auto serieus snel is. Maar beleving is toch ook wat waard :wink: Ik denk dat ik toch nog een keer een M3 moet proberen om beter beeld te krijgen. Ben zeker niet alleen maar op zoek naar een snellere auto of eentje met meer vermogen dan de Sub, het gaat me echt om het rijplezier en de beleving.

Shakes

Bericht door Shakes » 05 okt 2008, 11:41

helemaal gelijk in.

Het zijn beide auto's die qua bang for buck (buiten)gewoon goed zijn. Ik heb van beide genoten!

N.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 okt 2008, 12:21

Welkom.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 06 okt 2008, 20:06

Nogmaals dank voor het welkom mannen.

Btw, mocht ik uitgebreidere specs, foto's en updates van de bolide willen neerzetten/bijhouden, doe ik dat dan in "mijn auto"?
Met andere woorden, waarin zit hem het verschil tussen "mijn auto" en "even voorstellen"?

ErikS

Bericht door ErikS » 07 okt 2008, 15:41

Z3M coupe niks voor je?

Er staat een mooie rooie te koop!

Tom

Bericht door Tom » 07 okt 2008, 16:43

Vlokmans schreef: Btw, mocht ik uitgebreidere specs, foto's en updates van de bolide willen neerzetten/bijhouden, doe ik dat dan in "mijn auto"?
Yep! :)

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 07 okt 2008, 18:41

Erik Stoffelsen schreef:Z3M coupe niks voor je?

Waar staat die, heb je een linkje? :)
Tom schreef:
Vlokmans schreef: Btw, mocht ik uitgebreidere specs, foto's en updates van de bolide willen neerzetten/bijhouden, doe ik dat dan in "mijn auto"?
Check, gaan we doen! :thumbup:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 07 okt 2008, 21:17

Op de dakhapper en de lip na lijkt je GTT heel veel op m'n oude die ik vroeger had , ik had ook dezelfde velgen 18", maar dan in het goud. :wink:

Welkom trouwens hier op DF. 8)

Groet Alex.

ErikS

Bericht door ErikS » 08 okt 2008, 10:40

Vlokmans schreef:
Erik Stoffelsen schreef:Z3M coupe niks voor je?

Waar staat die, heb je een linkje? :)
Tom schreef:
Check, gaan we doen! :thumbup:

Is de auto van KILLABEE, hier p't forum..
Kijk ma ffkes!

Sjef

Bericht door Sjef » 08 okt 2008, 17:38

Hee Hallo!
Mooie auto robert! Wanneer nog keertje NS? :D :D

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 08 okt 2008, 17:50

Heb de auto van Killabee bekeken, zeker een mooi ding! Kan alleen nergens uit opmaken dat ie te koop staat, althans niet op dit forum.
Sjef schreef:Hee Hallo!
Ha die Sjef, thanks! :D
NS, wat mij betreft dit jaar nog, anders is het seizoen om zonder serieus rondjes te hebben gedraaid. Wat doe je dit weekend? :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 08 okt 2008, 21:52

Vlokmans schreef:Heb de auto van Killabee bekeken, zeker een mooi ding! Kan alleen nergens uit opmaken dat ie te koop staat, althans niet op dit forum.
NS, wat mij betreft dit jaar nog, anders is het seizoen om zonder serieus rondjes te hebben gedraaid. Wat doe je dit weekend? :mrgreen:
Autoweekforum + autoweek bazaar....

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 09 okt 2008, 00:19

Heb 'em gevonden, thanks!
Zonder meer een hele mooie auto, alleen wel wat boven mijn budget...... :bag:

Sjef

Bericht door Sjef » 09 okt 2008, 15:27

Vlokmans schreef:Heb de auto van Killabee bekeken, zeker een mooi ding! Kan alleen nergens uit opmaken dat ie te koop staat, althans niet op dit forum.
Dit jaar geen NS meer voor mij. Eerst de impreza weer in orde maken. De paar keer dat ik geweest ben heeft nogal wat slijtage teweeg gebracht :df: .
Was via tijs al op de hoogte gebracht van je M plannen maar een sub is ook genieten naar mijn mening. Blijf het 2 volledig verschillende autos vinden dus vult elkaar mooi aan.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 11 okt 2008, 20:08

Wat heb je gedaan met je Sub dan? Die dingen staan toch wel te boek als redelijk bulletproof :wink:

De ///M plannen nemen steeds gekkere vormen aan, vanmiddag even met Tijs een rijtje E34 M5's doorgelopen.....moooooiiii :clap:
Komt er beetje op neer dat ik gewoon nog niet weet wat ik wil eigenlijk :mrgreen:

Denk dat we volgend jaar maar wat frequenter naar de NS moeten, denk niet dat ik morgen ga. Wellicht naar Assen voor Time-Attack.

Sjef

Bericht door Sjef » 13 okt 2008, 00:22

Ben 3x geweest, 20 rondjes in totaal. 4 nieuwe banden, nieuwe schijven en nieuwe blokken (uiteraard vooraf al niet hagelnieuw ). Standaard onderhoud dus.
En idd, het is eigenlijk een schande dat we elkaar zo weinig zien :P

Als ik een M nam was het ook een e34 m5 denk ik, of e46 m3. Iig erg fijne rijdersautos :df: (na een e30 uiteraard :wink: )

Plaats reactie