Seat Exeo

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
RVV

Re: Seat Exeo

Bericht door RVV » 03 okt 2008, 15:44

Marc RS4 schreef:Ik zeg ook niet dat er geen kritiek ge-uit mag worden ( wie ben ik in godsnaam om dat te zeggen?)

Maar ik merk gewoon dat als BMW ergens mee komt dat er nog net geen Praise The Lord ten gehore gebracht word,en zoals de Q7 TDI V12 afgekraakt wordt door deze en gene (ikzelf zou hem ook niet kopen voor dat geld hoor) terwijl vorig jaar BWM met een zelfde mastodont kwam ( X5 Le Mans) en dat toen iedereen hier al fappend hier de meest smeuiige superlatieven ten tonele spreidde...

Dat bedoel ik een beetje,begrijp me goed ik geef er niets om maar dat valt me een beetje op..

Die Exeo een aftreksel van de "ouwe" A4,een model van 3 jaar oud...waar hebben we het over?

Ik vind hem mooi en zou hem best voor de deur willen hebben,als de 2.0TDi voor een bedrag onder de 35k aangeboden zou worden dan zou ik het nog serieus overwegen ook om m te bestellen.
Bij wijze van spreken.
Met alle respect, maar dat klopt natuurlijk niet hé wat je schrijft, de meeste BMW's die de laatste tijd zijn geintroduceerd worden met de nodige (terechte) kritieken ontvangen. Neem de nieuwe 7 serie of de X1.. kijk de draadjes maar na.. kritieken op de styling zijn er in overvloed..

Een BMW X5 Le mans is ooit een prototype geweest met 700 pk (vorige model X5) waarmee BMW een statement maakte door er mee zo hard als mogelijk is mee over de ring te knallen.. maar dit verhaal is zeker al een jaar of 5 geleden gebeurt.. Een X5 le mans vergelijken met de Q7 tdi V12, raakt natuurlijk kant noch wal, een 5 jaar oude benzineproto vergelijken met een diesel produktieauto is niet logisch.

Ik heb zelf gezegd dat ik never nooit in zo'n Q7 v12 diesel zou willen rijden, ik vind het gewoon een draak van een auto, maar gelijktijdig is het de enige draak die Audi momenteel uitbrengt. Het volledige Audi gamma van dit moment is helemaal top en gemiddeld veel mooier dan het BMW gamma.

Ik vind de Exeo gewoon een goedkope rip off van een Audi.. zoals ik al eerder schreef die geintjes haalde ze al eerder uit.. en ik baalde daar toen als Audi rijder van.. STEL dat ik nu nog Audi rijder was en ik had ipv een 330i van 2 jaar oud een A4 3.2 gekocht.. Dan zou ik netzo balen van dit soort VAG streken als toendertijd.. Leuk om als Audi rijder aan te horen dat je voor minder dat jij voor een 2e handsje heb betaald een goedkopere kloon (Seat) nieuw kan kopen..

En het ergste is, de dealers slaan je er ook nog een keer mee om de oren straks als je je Audi a4 B7 wil inruilen, ja sorry meneer de inruilprijs is eenmaal zo laag omdat mensen voor minder poen een gelijkwaardige Seat Exeo kunnen kopen.. Ga je met je relatieve waardevastheid van je Audi A4.. precies dezelfde geintjes maakte in indertijd ook mee met mijn S3 die ik wilde inruilen (seat Leon Cupra R).

Indirect worden de huidige Audi B7 rijders met dit soort fratsen benadeeld.. en daar komen ze achter als ze tzt hun Audi willen inruilen..

Marc R

Bericht door Marc R » 03 okt 2008, 16:28

Rico,

Ik snap jouw redenering naar mij toe erg goed,ik weet ook dat ik de exacte autofeiten niet allemaal op een rij heb maar ik heb gewoon een beetje het gevoel dat ik omschreven heb.

Weet je,zo komt dat dan over bij me.

RVV

Bericht door RVV » 03 okt 2008, 17:21

kan ik me wel iets bij voorstellen Marc :oops:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 03 okt 2008, 17:23

Ook al is het een oude A4. Het ziet er zo gewoon knap uit, kan niets anders zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 03 okt 2008, 18:00

Ik vind het gewoon een nette kar. Zou best eens een opvolger voor m'n leon kunnen worden over een tijdje. Tja, de reacties hier had ik wel verwacht, had het raar gevonden als ze er niet waren :D
Denk trouwens dat het met die restwaarde van de Audi A4 wel meevalt.

Maik

Bericht door Maik » 03 okt 2008, 18:41

Sjonge, er laten een paar mensen zich hier wel kennen zeg, stelletje statusfappers 8)
Gewoon een goede zet van Seat. Dit wordt een dijk van een auto uit het segment van de passat maar voor de prijs van een jetta.
Dat interieur is gewoon sensationeel voor deze klasse en prijs! :)

Tommy

Bericht door Tommy » 04 okt 2008, 09:52

los daarvan vind ik de neus wel ERG anoniem, een skoda superb zet meer statement neer. Sterker nog, de superb heeft gewoon een mooi strenge strakke neus waar de exeo neus er een beetje goedkoop opgeplakt uitziet. Achterkant is nog twijfel... bij een superb is ie iig mislukt. Interieur op de foto's is iig wel heel strak. Mooier dan menig echte A4 die ik in de showrooms heb zien staan. Die viel me echt gewoon wat tegen qua materiaalgebruik. Dat was in de B5 voor het gevoel beter.
Voor de kritiek komt dat deze opmerkingen weer komen van een BMW rijder zeg ik er maar gelijk bij dat ik naast de BMW's ook een VW heb.
Oh ja.. wie zei ook alweer dat chinezen bezig waren met kopieren.. strakke kar van opzij en 3/4e achter, maar totaal niet vernieuwend. Auto emocion is ver te zoeken.

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2008, 11:27

Maik schreef:Sjonge, er laten een paar mensen zich hier wel kennen zeg, stelletje statusfappers 8)
Gewoon een goede zet van Seat. Dit wordt een dijk van een auto uit het segment van de passat maar voor de prijs van een jetta.
Passat is toch een stuk groter dan de vorige Audi A4/deze Exeo ?

Volgens mij is een Jetta zelfs groter.. helemaal qua binnenruimte/voetruimte achterbank. Dat vond ik altijd al een drama bij de A4. Kan bij deze Exeo niks beter zijn.
Dijk van een auto, goeie zet
.. de tijd zal het leren.. Het publiek wat dit soort auto's koopt, kijkt ook naar een Ford Mondeo, Opel Isignia en een Toyota Avensis.. en niet in de laatste plaats naar een Skoda SuperB..

Als de Audi status geen USP meer is.. WANT Seat.. dan blijft er gewoon een middenklasser over die nergens echt in uitblinkt, en al helemaal niet in ruimte.. Toch een van de belangrijkste punten..

Gaan ze hier ook nog een station van uitbrengen ? Zoniet.. dan word ie straks helemaal onverkoopbaar.. ben ik bang.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 okt 2008, 14:23

Maik schreef:Sjonge, er laten een paar mensen zich hier wel kennen zeg, stelletje statusfappers 8)
Aangezien er maar een paar posten in draadje moet ik mij wel aangesproken voelen...?
Maar Maik, denk je dat nu echt?
Of zit je gewoon te stangen?
Een dijk van een wagen?? Je kunt overdrijven.
Het zal best een goede wagen zijn maar hoe ik erover denk heb ik hierboven laten weten.
Interieur zal zeker prima zijn.
Maar met deze sedan wordt SEAT geen verkooptopper ben ik bang.
Ik zeg eigenlijks niets raars.
Waarom laat ik mij dan kennen?
Ben, dacht ik, meestal redelijk objectief.

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2008, 14:32

Je kunt het ook anders stellen, is dit de auto waar DE Seat rijder op zat te wachten ?

En mischien nog wel belangrijker welke NIET Seat rijder zit er op te wachten ?

Arthur

Bericht door Arthur » 04 okt 2008, 14:36

In principe ben ik zo iemand.
Rijd een leaseauto en ben een ex SEAT rijder omdat SEAT mij niets meer te bieden heeft wat mij aanspreekt.
Da's, tot nu toe, ook niet met deze Exeo gelukt :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 04 okt 2008, 15:44

Marc RS4 schreef:Maar ik merk gewoon dat als BMW ergens mee komt dat er nog net geen Praise The Lord ten gehore gebracht word,en zoals de Q7 TDI V12 afgekraakt wordt door deze en gene
Ik heb zo'n hekel aan dit soort ongefundeerde rare opmerkingen.

Lees het oorspronkelijke draadje nog een keer Marc voordat je dit soort onzin uitkraamt:

Q7 V12 draadje

2 echt negatieve reacties maar ...

:hmmm:

Macboy

Bericht door Macboy » 04 okt 2008, 15:53

Voor de kenners: het interieur is niet van de A4, maar van de A4 cabrio :)

Was dit iemand anders al opgevallen?

Dit interieur doet Seat qua kleurencombo trouwens veel beter dan Audi ! Waarom ? Audi heeft bij lichtgrijs of beige leder ook het hele dashboard en deurpanelen en middenconsole in het licht gekleurd. Dit is een veel gaver en stoerder contrast. Lichtbeige stoelen, maar wel donkere portieren en dashboard. Sublieme combo !

Afbeelding

Voor de beeldvorming, hier zie je dat er veel minder contrast is, minder chique:
Afbeelding

Maik

Bericht door Maik » 04 okt 2008, 16:19

Arthur schreef:
Aangezien er maar een paar posten in draadje moet ik mij wel aangesproken voelen...?
Maar Maik, denk je dat nu echt?
Of zit je gewoon te stangen?
Een dijk van een wagen?? Je kunt overdrijven.
Het zal best een goede wagen zijn maar hoe ik erover denk heb ik hierboven laten weten.
Interieur zal zeker prima zijn.
Maar met deze sedan wordt SEAT geen verkooptopper ben ik bang.
Ik zeg eigenlijks niets raars.
Waarom laat ik mij dan kennen?
Ben, dacht ik, meestal redelijk objectief.
Arthur, jij bent de laatste die je aangesproken moet voelen :wink:
Wie wel weet ik ook niet, maar af en toe moet de boel hier even een por hebben gewoon :lol:
Dit is ook geen auto die de gemiddelde DF-er achterover zal doen laten slaan. Maar ik zie hier toch wel een succesmodel voor de minder autogekke nederlander. Als ik nu in de markt zou zijn voor een jetta achtige auto, dan zou deze zeker een kandidaat zijn. Hopelijk zijn de rij-eigenschappen ook goed.
Hij zit een beetje tussen de jetta en passat in, en dan meer richting de passat vind ik. Wielbasis hangt er ook een beetje tussenin.
Ik weet niet wat de leaseprijzen zullen gaan worden, maar ook daar zou het best eens een succes kunnen worden.
De toekomst zal het uitwijzen.

Arthur

Bericht door Arthur » 04 okt 2008, 16:23

Nou, vooruit dan maar :thumbup:
Laatst gewijzigd door Arthur op 04 okt 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2008, 16:35

Tjesis Maik slijmbal naar Arthur toe... en ik dan geen kusjes :'(

:banaan:

Arthur

Bericht door Arthur » 04 okt 2008, 16:45

:nana:

Gino

Bericht door Gino » 04 okt 2008, 16:59

Ziet er best aardig uit, maar ik vind het vlees nog vis. De neus en kont zijn typisch Seat, maar voor de rest is het een lauwe bij elkaar geraapte mix. Geloof niet dat deze bak in het echt wel gaat overtuigen.

Liever een 2e handse A4 of een mooie skoda. Die auto's kloppen gewoon.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 okt 2008, 17:00

Toch kun je het ook zo zien: een nieuwe A4 oude type is niet meer te koop. Binnenkort wel weer :)

Arthur

Bericht door Arthur » 04 okt 2008, 17:08

Hèhè...
Waar is Edwin nu er veel over SEAT geluld wordt?
Ik wil weten of er ook een station komt?
Lijkt mij wel, die ligt ook op de plank en die hebben ze momenteel niet bij SEAT.
Dus, Edwin?
:wink:

Tommy

Bericht door Tommy » 04 okt 2008, 17:58

Edwin was vorige week bezig met z'n verjaardag vieren, hij noemde nog iets van een jachtgeweer en zichzelf raken... daarna niks meer gehoord :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 okt 2008, 18:23

Persoonlijk kocht ik liever een hele nette gebruikte A4 :wink: Kop en kont kunnen met niet bekoren en ik denk ook niet dat het een goede commerciele zet is op deze manier. Dan was de verlengde Passat in de vorm van een Superb nog beter geslaagd. Waarom combineren ze het niet? Dit interieur niveau in de huidige modellen lijn :thumbup:

Peric

Bericht door Peric » 04 okt 2008, 19:02

Vergeten jullie niet even met z'n allen dat DF niet echt het rolmodel is voor de autokeuze van de gemiddelde NL'er?
Denk ook dat het best een goeie verkoop kan hebben, de Exeo.
Audi is best een populair merk, ik stond er écht van te kijken hoeveel A6 station ik gezien heb in Duitsland vorige week.
We moeten nog zien maar wat 'ie moet gaan kosten, maar denk dat het best een lease-kanon kan zijn.
Ik vind 'm best mooi..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 okt 2008, 19:16

In een eerdere post meldde ik dat ik het best begrijp als iemand zo´n ding koopt mits ie redelijk geprijst wordt. Zelf heb ik een beetje DeawooNexia-OpelKadeath smaak in m´n mond :wink: Ik denk ook niet dat VAG zich richt op NL, let maar eens op wat zo´n ding in Duitsland gaat kosten :bag: Dan wordt het pas leuk.

Tom

Bericht door Tom » 04 okt 2008, 19:21

Peric schreef:Vergeten jullie niet even met z'n allen dat DF niet echt het rolmodel is voor de autokeuze van de gemiddelde NL'er?
Seat is de sportieve (en betaalbare) tak van VAG toch?

Plaats reactie