Oeps I did it again... 996 GT3 RS
- Tristan
Re: Oeps,, I did it again...
Maar 997 GT3 RS heeft wel meer vermogen. Dus heft elkaar weer op.
-
De economiecrisis in deze wereld blijkt een fabeltje
Veel plezier met je aanwinst en wees er zuinig op, indrukwekkender worden ze denk ik niet meer.

Veel plezier met je aanwinst en wees er zuinig op, indrukwekkender worden ze denk ik niet meer.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Toch zegt het wel een hele hoop dat SportAuto een seconde sneller is met de 996 RS dan de 997 RS op de Nordschleife. Op de Hochenheimring is deTristan schreef:Maar 997 GT3 RS heeft wel meer vermogen. Dus heft elkaar weer op.
997 iets sneller. Daar zullen vooral de pk's uitmaken denk ik.
Porsche 911 GT3 RS (996) ** 1.11,8 min 7.47 min
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min
- Sjoerd
Kijk; iemand om tegen te sporten! Mooie auto!
Ik hoop je een keer op het circuit tegen te komen!
Trouwens; wordt druk hier met die 996-en

-
SplumP
die is goedgekeurd :banaan:

die is goedgekeurd :banaan:
-
Sjoerd laat eens wat pics zien van je CS...Sjoerd schreef:Kijk; iemand om tegen te sporten! Mooie auto!

-
Zeer fraai apparaat! Pas goed op met de wagen of heb veel wagenbeheersing. 996 gt3 (rs) is echt niet makkelijk hard te rijden, Hier ook veel lui die de 996 gt3 ingeruild hebben omdat de wagen gewoon te demanding was.
- Mark Nauta
Klopt Hugo. Het is niet de makkelijkste wagen en hij vraagt zeker om de nogie rijervaring en misschien trainingen. Ik heb met de 996 GT3 Mk II gereden, en je krijgt echt wel respect voor de auto hoor! Maar doel jij nu op de GT3 in het algemeen, of de Mk I, waarvan bekend is dat hij echt niet de makkelijkste is!hugo schreef:Zeer fraai apparaat! Pas goed op met de wagen of heb veel wagenbeheersing. 996 gt3 (rs) is echt niet makkelijk hard te rijden, Hier ook veel lui die de 996 gt3 ingeruild hebben omdat de wagen gewoon te demanding was.
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Ik weet niet hoe de verhouding MK I en MK II is, en ook niet hoe de verhouding GT3 en GT3 RS is. Wat ik weet is dat wij hier , naar rato, best veel 996 GT3'en hebben staan ( zowel MK1 als MK2 ). Achterliggende gedachte is dat de wagen 9 van de 10 keer veelste hardcore was voor de klant. 996 GT3 ( rs ken ik verder niet ) Als ik soms de verhalen hoor van frequente track-day rijders dan is de 996 GT3 in de regen echt zeer uitdagend. Ik verwacht dat de GT3 RS nog een treedje hoger staat gezien het gewichtsverschil.Mark Nauta schreef:Klopt Hugo. Het is niet de makkelijkste wagen en hij vraagt zeker om de nogie rijervaring en misschien trainingen. Ik heb met de 996 GT3 Mk II gereden, en je krijgt echt wel respect voor de auto hoor! Maar doel jij nu op de GT3 in het algemeen, of de Mk I, waarvan bekend is dat hij echt niet de makkelijkste is!hugo schreef:Zeer fraai apparaat! Pas goed op met de wagen of heb veel wagenbeheersing. 996 gt3 (rs) is echt niet makkelijk hard te rijden, Hier ook veel lui die de 996 gt3 ingeruild hebben omdat de wagen gewoon te demanding was.
- Daniel
'Zeer uitdagend' is zeker een eufemisme voor f*cking scaryhugo schreef:Als ik soms de verhalen hoor van frequente track-day rijders dan is de 996 GT3 in de regen echt zeer uitdagend.

-
-
Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS
Heerlijke tool Jeroen! Gefeliciteerd!
-
Overdrijven we het nu niet een beetje?hugo schreef:Ik weet niet hoe de verhouding MK I en MK II is, en ook niet hoe de verhouding GT3 en GT3 RS is. Wat ik weet is dat wij hier , naar rato, best veel 996 GT3'en hebben staan ( zowel MK1 als MK2 ). Achterliggende gedachte is dat de wagen 9 van de 10 keer veelste hardcore was voor de klant. 996 GT3 ( rs ken ik verder niet ) Als ik soms de verhalen hoor van frequente track-day rijders dan is de 996 GT3 in de regen echt zeer uitdagend. Ik verwacht dat de GT3 RS nog een treedje hoger staat gezien het gewichtsverschil.Mark Nauta schreef:Klopt Hugo. Het is niet de makkelijkste wagen en hij vraagt zeker om de nogie rijervaring en misschien trainingen. Ik heb met de 996 GT3 Mk II gereden, en je krijgt echt wel respect voor de auto hoor! Maar doel jij nu op de GT3 in het algemeen, of de Mk I, waarvan bekend is dat hij echt niet de makkelijkste is!hugo schreef:Zeer fraai apparaat! Pas goed op met de wagen of heb veel wagenbeheersing. 996 gt3 (rs) is echt niet makkelijk hard te rijden, Hier ook veel lui die de 996 gt3 ingeruild hebben omdat de wagen gewoon te demanding was.
Iedere rwd met zoveel pk's is "demanding to drive".
Probleem is alleen dat als het fout gaat met zo'n bloedsnelle auto, dat het dan ook gelijk heel erg goed fout kan gaan.
Ik heb misschien helemaal geen recht van spreken omdat ik nog nooit een GT3 gereden heb, maar één ding weet ik wel zeker...deze auto's hebben zo'n enorm goede wegligging, dat je heel ver moet gaan om de grens op te zoeken. Misschien zijn de meeste kopers helemaal niet geschikt voor zo'n auto en kochten hem puur voor de pats.
Aan de andere kant...de package is zo subliem, dat er misschien ook weer een aantal rijders waren die er weer veel te veel van verwacht hadden en dachten dat ze niet gek genoeg met zo'n wagen konden doen.
Op de Nordschleife zie je het regelmatig, een beetje rwd-driver kan er al snel behoorlijk hard mee rond gaan. Vaak kunnen de GT3's meer dan hun bestuurder. Rondes lang gaat het goed, totdat de auto zoveel vertrouwen geeft, dat het gelijk over en uit is.
Ik vind overigens dat de 996 GT3's de Nordschleife over gaan, alsof ze op een rails rijden. Echt by far een auto waar de meeste rust in zit bij snelle rondes. (vanaf de kant gezien)
Een oude 911 is demanding to drive, een 930 turbo is volgens de boeken scary.
Rijtrainingen altijd doen, maar ook je rijgedrag aanpassen aan de auto.
-
M@rcel schreef:Overdrijven we het nu niet een beetje?hugo schreef:
Ik weet niet hoe de verhouding MK I en MK II is, en ook niet hoe de verhouding GT3 en GT3 RS is. Wat ik weet is dat wij hier , naar rato, best veel 996 GT3'en hebben staan ( zowel MK1 als MK2 ). Achterliggende gedachte is dat de wagen 9 van de 10 keer veelste hardcore was voor de klant. 996 GT3 ( rs ken ik verder niet ) Als ik soms de verhalen hoor van frequente track-day rijders dan is de 996 GT3 in de regen echt zeer uitdagend. Ik verwacht dat de GT3 RS nog een treedje hoger staat gezien het gewichtsverschil.
Iedere rwd met zoveel pk's is "demanding to drive".
Probleem is alleen dat als het fout gaat met zo'n bloedsnelle auto, dat het dan ook gelijk heel erg goed fout kan gaan.
Ik heb misschien helemaal geen recht van spreken omdat ik nog nooit een GT3 gereden heb, maar één ding weet ik wel zeker...deze auto's hebben zo'n enorm goede wegligging, dat je heel ver moet gaan om de grens op te zoeken. Misschien zijn de meeste kopers helemaal niet geschikt voor zo'n auto en kochten hem puur voor de pats.
Aan de andere kant...de package is zo subliem, dat er misschien ook weer een aantal rijders waren die er weer veel te veel van verwacht hadden en dachten dat ze niet gek genoeg met zo'n wagen konden doen.
Op de Nordschleife zie je het regelmatig, een beetje rwd-driver kan er al snel behoorlijk hard mee rond gaan. Vaak kunnen de GT3's meer dan hun bestuurder. Rondes lang gaat het goed, totdat de auto zoveel vertrouwen geeft, dat het gelijk over en uit is.
Ik vind overigens dat de 996 GT3's de Nordschleife over gaan, alsof ze op een rails rijden. Echt by far een auto waar de meeste rust in zit bij snelle rondes. (vanaf de kant gezien)
Een oude 911 is demanding to drive, een 930 turbo is volgens de boeken scary.
Rijtrainingen altijd doen, maar ook je rijgedrag aanpassen aan de auto.
Nee hoor, een standaar 997 2S is allesbehalve demanding to drive. 2 vingers in je neus en je duikt een bocht door met onvoorstelbare snelheden. De grens in een standaard 997 2S ligt gevoelsmatig heel wat verder weg dan bij een 996 GT3. Grensbereik van een 997 is veel breder, bij een 996 gt3 is het in een keer gedaan. Hier komt meteen naar boven waarom de wagen heel demaning is om te besturen. Je neemt elke dag die ene bocht met 120km/h en dat voelt lekker aan, de volgende dag doe je het met 130 km/h en je rijdt jezelf dood. Bij een 997 zou je die bocht dagelijks met 110 pakken en op een goede dag met 120 ondersturen, bijremmen, angstaanval krijgen maar niet 3 keer om je as gespind zijn.
Snelheidsverschil is bij die klasse sowieso marges pakken.
-
Gefeli Jeroen, een op zn minst aardige collectie te noemen!
Veel
- kilometers ermee!

Veel

- Stéphane
Mooie auto! Ik had hem zaterdag (even op recon voor locatie) en zondag al gezien bij C&C, maar toen wist ik eigenlijk niet dat-ie van jou was. Ben een grote fan van de 996 GT3 zelf omdat ik er een paar keer in meegereden ben over de Ring en daar eigenlijk best wel van onder de indruk was.
- 500E
- Auto: S 63 AMG
Dit geeft wel aardig weer wat je kunt verwachten met een GT3. Hardcore is 'ie zeker, scary zeer zeker niet. 930 is een beangstigend apparaat die ook gaat als je het niet verwacht. Spreek een gecrashte of gespinde GT3'er en hij zal onomwonden toegeven dat 'ie het aan zichzelf te wijten heeft gehad.Op de Nordschleife zie je het regelmatig, een beetje rwd-driver kan er al snel behoorlijk hard mee rond gaan. Vaak kunnen de GT3's meer dan hun bestuurder. Rondes lang gaat het goed, totdat de auto zoveel vertrouwen geeft, dat het gelijk over en uit is.
- Sjoerd
Grensbereik van de 996 GT3 (RS) ligt heel erg ver; het enige nadeel is dat je klaarwakker moet zijn als je over de grens gaat 
Jeroen, zie hier voor foto's (p1 en p7) en film (p6) van mijn 996!
Groet!

Jeroen, zie hier voor foto's (p1 en p7) en film (p6) van mijn 996!
Groet!
- David R.
Mooi ding Jeroen. Kleuren ook lekker fris.
David
David
- Topfuel
Wat een fantastische auto heb je gekocht... Een GT3 rs lijkt me de ultieme straat DF'er, hier nog een filmpje met een Rs + Cs:
http://www.youtube.com/watch?v=JGRXIDf9 ... re=related
Gr. TF
http://www.youtube.com/watch?v=JGRXIDf9 ... re=related
Gr. TF
-
..
Laatst gewijzigd door Jeroen Molinger op 24 nov 2012, 16:08, 16 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
WAUWAWIEWAH!!!!!!
Schitterend Jeroen!! De PCCB's staan hem ook echt erg goed. Mooi zo met de kooi en 6-puntsgordels erin! Een ware kippenvel-kar!!!
Schitterend Jeroen!! De PCCB's staan hem ook echt erg goed. Mooi zo met de kooi en 6-puntsgordels erin! Een ware kippenvel-kar!!!
- RJay
Ben ik de enige die rode kruisjes ziet?