Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door Tristan » 02 okt 2008, 11:32

Maar 997 GT3 RS heeft wel meer vermogen. Dus heft elkaar weer op.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door M@rcel » 02 okt 2008, 11:35

De economiecrisis in deze wereld blijkt een fabeltje :wink:

Veel plezier met je aanwinst en wees er zuinig op, indrukwekkender worden ze denk ik niet meer.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door Mark Nauta » 02 okt 2008, 11:40

Tristan schreef:Maar 997 GT3 RS heeft wel meer vermogen. Dus heft elkaar weer op.
Toch zegt het wel een hele hoop dat SportAuto een seconde sneller is met de 996 RS dan de 997 RS op de Nordschleife. Op de Hochenheimring is de
997 iets sneller. Daar zullen vooral de pk's uitmaken denk ik.
Porsche 911 GT3 RS (996) ** 1.11,8 min 7.47 min
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door Sjoerd » 03 okt 2008, 09:20

Kijk; iemand om tegen te sporten! Mooie auto!

Ik hoop je een keer op het circuit tegen te komen!

Trouwens; wordt druk hier met die 996-en ;)

kamerplant
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2008, 20:11
Locatie: pijnacker

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door kamerplant » 03 okt 2008, 10:19

SplumP :mrgreen:
die is goedgekeurd :banaan:

Jeroen Molinger
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door Jeroen Molinger » 03 okt 2008, 11:01

Sjoerd schreef:Kijk; iemand om tegen te sporten! Mooie auto!

Ik hoop je een keer op het circuit tegen te komen!

Trouwens; wordt druk hier met die 996-en ;)
Sjoerd laat eens wat pics zien van je CS... :df:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door HSR » 03 okt 2008, 11:34

Zeer fraai apparaat! Pas goed op met de wagen of heb veel wagenbeheersing. 996 gt3 (rs) is echt niet makkelijk hard te rijden, Hier ook veel lui die de 996 gt3 ingeruild hebben omdat de wagen gewoon te demanding was.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door Mark Nauta » 03 okt 2008, 12:15

hugo schreef:Zeer fraai apparaat! Pas goed op met de wagen of heb veel wagenbeheersing. 996 gt3 (rs) is echt niet makkelijk hard te rijden, Hier ook veel lui die de 996 gt3 ingeruild hebben omdat de wagen gewoon te demanding was.
Klopt Hugo. Het is niet de makkelijkste wagen en hij vraagt zeker om de nogie rijervaring en misschien trainingen. Ik heb met de 996 GT3 Mk II gereden, en je krijgt echt wel respect voor de auto hoor! Maar doel jij nu op de GT3 in het algemeen, of de Mk I, waarvan bekend is dat hij echt niet de makkelijkste is!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Arthur » 03 okt 2008, 13:23

Mooi 8)

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door HSR » 03 okt 2008, 13:26

Mark Nauta schreef:
hugo schreef:Zeer fraai apparaat! Pas goed op met de wagen of heb veel wagenbeheersing. 996 gt3 (rs) is echt niet makkelijk hard te rijden, Hier ook veel lui die de 996 gt3 ingeruild hebben omdat de wagen gewoon te demanding was.
Klopt Hugo. Het is niet de makkelijkste wagen en hij vraagt zeker om de nogie rijervaring en misschien trainingen. Ik heb met de 996 GT3 Mk II gereden, en je krijgt echt wel respect voor de auto hoor! Maar doel jij nu op de GT3 in het algemeen, of de Mk I, waarvan bekend is dat hij echt niet de makkelijkste is!
Ik weet niet hoe de verhouding MK I en MK II is, en ook niet hoe de verhouding GT3 en GT3 RS is. Wat ik weet is dat wij hier , naar rato, best veel 996 GT3'en hebben staan ( zowel MK1 als MK2 ). Achterliggende gedachte is dat de wagen 9 van de 10 keer veelste hardcore was voor de klant. 996 GT3 ( rs ken ik verder niet ) Als ik soms de verhalen hoor van frequente track-day rijders dan is de 996 GT3 in de regen echt zeer uitdagend. Ik verwacht dat de GT3 RS nog een treedje hoger staat gezien het gewichtsverschil.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door Daniel » 03 okt 2008, 13:35

hugo schreef:Als ik soms de verhalen hoor van frequente track-day rijders dan is de 996 GT3 in de regen echt zeer uitdagend.
'Zeer uitdagend' is zeker een eufemisme voor f*cking scary :shocking:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Harrie » 03 okt 2008, 13:58

supeRS

Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Peter van den Berg » 03 okt 2008, 14:03

Heerlijke tool Jeroen! Gefeliciteerd!

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door M@rcel » 03 okt 2008, 14:41

hugo schreef:
Mark Nauta schreef:
hugo schreef:Zeer fraai apparaat! Pas goed op met de wagen of heb veel wagenbeheersing. 996 gt3 (rs) is echt niet makkelijk hard te rijden, Hier ook veel lui die de 996 gt3 ingeruild hebben omdat de wagen gewoon te demanding was.
Klopt Hugo. Het is niet de makkelijkste wagen en hij vraagt zeker om de nogie rijervaring en misschien trainingen. Ik heb met de 996 GT3 Mk II gereden, en je krijgt echt wel respect voor de auto hoor! Maar doel jij nu op de GT3 in het algemeen, of de Mk I, waarvan bekend is dat hij echt niet de makkelijkste is!
Ik weet niet hoe de verhouding MK I en MK II is, en ook niet hoe de verhouding GT3 en GT3 RS is. Wat ik weet is dat wij hier , naar rato, best veel 996 GT3'en hebben staan ( zowel MK1 als MK2 ). Achterliggende gedachte is dat de wagen 9 van de 10 keer veelste hardcore was voor de klant. 996 GT3 ( rs ken ik verder niet ) Als ik soms de verhalen hoor van frequente track-day rijders dan is de 996 GT3 in de regen echt zeer uitdagend. Ik verwacht dat de GT3 RS nog een treedje hoger staat gezien het gewichtsverschil.
Overdrijven we het nu niet een beetje?
Iedere rwd met zoveel pk's is "demanding to drive".
Probleem is alleen dat als het fout gaat met zo'n bloedsnelle auto, dat het dan ook gelijk heel erg goed fout kan gaan.
Ik heb misschien helemaal geen recht van spreken omdat ik nog nooit een GT3 gereden heb, maar één ding weet ik wel zeker...deze auto's hebben zo'n enorm goede wegligging, dat je heel ver moet gaan om de grens op te zoeken. Misschien zijn de meeste kopers helemaal niet geschikt voor zo'n auto en kochten hem puur voor de pats.
Aan de andere kant...de package is zo subliem, dat er misschien ook weer een aantal rijders waren die er weer veel te veel van verwacht hadden en dachten dat ze niet gek genoeg met zo'n wagen konden doen.
Op de Nordschleife zie je het regelmatig, een beetje rwd-driver kan er al snel behoorlijk hard mee rond gaan. Vaak kunnen de GT3's meer dan hun bestuurder. Rondes lang gaat het goed, totdat de auto zoveel vertrouwen geeft, dat het gelijk over en uit is.
Ik vind overigens dat de 996 GT3's de Nordschleife over gaan, alsof ze op een rails rijden. Echt by far een auto waar de meeste rust in zit bij snelle rondes. (vanaf de kant gezien)

Een oude 911 is demanding to drive, een 930 turbo is volgens de boeken scary.
Rijtrainingen altijd doen, maar ook je rijgedrag aanpassen aan de auto.

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Oeps,, I did it again...

Bericht door HSR » 03 okt 2008, 15:05

M@rcel schreef:
hugo schreef:
Ik weet niet hoe de verhouding MK I en MK II is, en ook niet hoe de verhouding GT3 en GT3 RS is. Wat ik weet is dat wij hier , naar rato, best veel 996 GT3'en hebben staan ( zowel MK1 als MK2 ). Achterliggende gedachte is dat de wagen 9 van de 10 keer veelste hardcore was voor de klant. 996 GT3 ( rs ken ik verder niet ) Als ik soms de verhalen hoor van frequente track-day rijders dan is de 996 GT3 in de regen echt zeer uitdagend. Ik verwacht dat de GT3 RS nog een treedje hoger staat gezien het gewichtsverschil.
Overdrijven we het nu niet een beetje?
Iedere rwd met zoveel pk's is "demanding to drive".
Probleem is alleen dat als het fout gaat met zo'n bloedsnelle auto, dat het dan ook gelijk heel erg goed fout kan gaan.
Ik heb misschien helemaal geen recht van spreken omdat ik nog nooit een GT3 gereden heb, maar één ding weet ik wel zeker...deze auto's hebben zo'n enorm goede wegligging, dat je heel ver moet gaan om de grens op te zoeken. Misschien zijn de meeste kopers helemaal niet geschikt voor zo'n auto en kochten hem puur voor de pats.
Aan de andere kant...de package is zo subliem, dat er misschien ook weer een aantal rijders waren die er weer veel te veel van verwacht hadden en dachten dat ze niet gek genoeg met zo'n wagen konden doen.
Op de Nordschleife zie je het regelmatig, een beetje rwd-driver kan er al snel behoorlijk hard mee rond gaan. Vaak kunnen de GT3's meer dan hun bestuurder. Rondes lang gaat het goed, totdat de auto zoveel vertrouwen geeft, dat het gelijk over en uit is.
Ik vind overigens dat de 996 GT3's de Nordschleife over gaan, alsof ze op een rails rijden. Echt by far een auto waar de meeste rust in zit bij snelle rondes. (vanaf de kant gezien)

Een oude 911 is demanding to drive, een 930 turbo is volgens de boeken scary.
Rijtrainingen altijd doen, maar ook je rijgedrag aanpassen aan de auto.

Nee hoor, een standaar 997 2S is allesbehalve demanding to drive. 2 vingers in je neus en je duikt een bocht door met onvoorstelbare snelheden. De grens in een standaard 997 2S ligt gevoelsmatig heel wat verder weg dan bij een 996 GT3. Grensbereik van een 997 is veel breder, bij een 996 gt3 is het in een keer gedaan. Hier komt meteen naar boven waarom de wagen heel demaning is om te besturen. Je neemt elke dag die ene bocht met 120km/h en dat voelt lekker aan, de volgende dag doe je het met 130 km/h en je rijdt jezelf dood. Bij een 997 zou je die bocht dagelijks met 110 pakken en op een goede dag met 120 ondersturen, bijremmen, angstaanval krijgen maar niet 3 keer om je as gespind zijn.

Snelheidsverschil is bij die klasse sowieso marges pakken.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Luuk » 03 okt 2008, 15:46

Gefeli Jeroen, een op zn minst aardige collectie te noemen! :D
Veel :df: - kilometers ermee!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Stéphane » 03 okt 2008, 16:01

Mooie auto! Ik had hem zaterdag (even op recon voor locatie) en zondag al gezien bij C&C, maar toen wist ik eigenlijk niet dat-ie van jou was. Ben een grote fan van de 996 GT3 zelf omdat ik er een paar keer in meegereden ben over de Ring en daar eigenlijk best wel van onder de indruk was.

Gebruikersavatar
500E
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
Auto: S 63 AMG
Locatie: IJmond

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door 500E » 03 okt 2008, 19:58

Op de Nordschleife zie je het regelmatig, een beetje rwd-driver kan er al snel behoorlijk hard mee rond gaan. Vaak kunnen de GT3's meer dan hun bestuurder. Rondes lang gaat het goed, totdat de auto zoveel vertrouwen geeft, dat het gelijk over en uit is.
Dit geeft wel aardig weer wat je kunt verwachten met een GT3. Hardcore is 'ie zeker, scary zeer zeker niet. 930 is een beangstigend apparaat die ook gaat als je het niet verwacht. Spreek een gecrashte of gespinde GT3'er en hij zal onomwonden toegeven dat 'ie het aan zichzelf te wijten heeft gehad.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Sjoerd » 03 okt 2008, 23:30

Grensbereik van de 996 GT3 (RS) ligt heel erg ver; het enige nadeel is dat je klaarwakker moet zijn als je over de grens gaat ;)

Jeroen, zie hier voor foto's (p1 en p7) en film (p6) van mijn 996!

Groet!

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door David R. » 07 okt 2008, 09:02

Mooi ding Jeroen. Kleuren ook lekker fris.

David

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Topfuel » 26 okt 2008, 20:58

Wat een fantastische auto heb je gekocht... Een GT3 rs lijkt me de ultieme straat DF'er, hier nog een filmpje met een Rs + Cs:

http://www.youtube.com/watch?v=JGRXIDf9 ... re=related

Gr. TF

Jeroen Molinger
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Jeroen Molinger » 16 nov 2008, 15:39

..
Laatst gewijzigd door Jeroen Molinger op 24 nov 2012, 16:08, 16 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Mark Nauta » 16 nov 2008, 15:47

WAUWAWIEWAH!!!!!!

Schitterend Jeroen!! De PCCB's staan hem ook echt erg goed. Mooi zo met de kooi en 6-puntsgordels erin! Een ware kippenvel-kar!!!

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door RJay » 16 nov 2008, 15:48

Ben ik de enige die rode kruisjes ziet? :whistle:

Paul

Re: Oeps I did it again... 996 GT3 RS

Bericht door Paul » 16 nov 2008, 16:29

i kzie ook kruisjes!! :S

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kocheler, Martijn_bmw, Philipoo, sitechris, Wimo en 7 gasten