The legend: 500 E by Das Haus
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Een C 36 is niet traag; hij is in staat om het een 500 E behoorlijk lastig te maken.
-
- Berichten: 55109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Naast de E34 M5 was ein'80 begin'90 voor mij 500E time, I loved that car.Nog steeds eigenlijk.
Had bijna deze gedaan, maar automaat.
Had bijna deze gedaan, maar automaat.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: The legend: 500 E by Das Haus
500E schreef:Tja Rico... Ooit komt iedereen tot inkeer 8) Maar overweeg je nieuw dan?
Nee joh, ben net voorzien.. nog een zoektocht van 3 maand en de meeste DF members zijn rijp voor een inrichting


http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 00#p307000" onclick="window.open(this.href);return false;
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Geen idee van; nooit gereden in een C 55 AMG. Wel in een E 50 AMG en E 55 AMG en die hadden dat niet.
De auto heet C 55 AMG; dan zou je toch verwachten dat de specs van de 55 AMG er bij horen en niet die van de 50 AMG?
De auto heet C 55 AMG; dan zou je toch verwachten dat de specs van de 55 AMG er bij horen en niet die van de 50 AMG?
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
E 55 AMG had exact 360 paarden, voor zover ik weet. die 535nm klopt wel en de specs van de E 50 ook.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Speelde AMG nog enige rol van betekenis bij de 500 E ? Is er ook nog een AMG uitvoering van gemaakt ?
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Bij de 500 E speelde AMG geen enkele rol, maar een dozijn "E 500 Limiteds" zijn in 1995 door AMG opgeleukt tot 381 PK en zes liter. Die dingen doen nu met een ton op de klok zo rond de 45k excl. BPM...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: The legend: 500 E by Das Haus
oke weer wat geleerd..als BMW man vind ik dit topic trouwens een verademing tussen de duizenden BMW topics die al op dit forum staan...
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Volgens mij zijn er wel exemplaren omgebouwd met een handbak uit de C280, maar die bak is niet zo geweldig geloof ik.indobesar schreef:De C36 AMG, lees en hoor je idd weinig over.
Vind ze toch erg gaaf. Hoe is de auto ivm bijv. de E36 M3. Is de C36 ook met handbak geleverd?
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Je website ziet er gelikt uit en de auto's zijn dat evenzo. Zelf ben ik van oudsher meer een liefhebber van de M5, maar gedurende de laatste jaren heb ik meer waardering gekregen voor de producten uit Unterturkheim. Het zal wel komen dat ik mijn E34 M5 minder hard gebruik en voor dagelijks gebruik een Mercedes rij en daar zeer tevreden mee ben.
Het blijven gewoon geweldige auto's, volledig in de lijn van de 6.3 en de 6.9, alleen dan in de middenklasse.
Het blijven gewoon geweldige auto's, volledig in de lijn van de 6.3 en de 6.9, alleen dan in de middenklasse.
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Dat waren inderdaad ook dergelijke iconen. Een originele 450 SEL 6.9 met aantoonbaar lage stand gaat qua prijsstelling de 500 E bijkans voorbij. Laatst een exemplaar met 23.000 km verhandeld zien worden voor 40 mille.
Nee, niet zulke straffe bakken. Dan had men beter de dogleg vijfbak uit de EVO II kunnen nemen.Volgens mij zijn er wel exemplaren omgebouwd met een handbak uit de C280, maar die bak is niet zo geweldig geloof ik.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Dat is mooi zo'n 500E kenner erbij!!
2 maanden geleden heb ik proefgereden met een exemplaar wat toen te koop stond.150 k km in (zover ik kon beoordelen)goede staat.vraagprijs was 14950,00.Omdat dat de eerste was waar ik serieus ging kijken wilde ik toen niet gelijk beslissen.2 weken later was de auto al verkocht waarna hij weer aangeboden werd voor 17950 door een handelaar
. Ik vond de auto niet supersnel maar wel stabiel,ook op hoge snelheden.Wat me ook opviel was dat er wel meer windgeruis was maar verder reed het eigenlijk als een hedendaagse mercedes.
volgend jaar wil ik er eentje kopen.Het liefst met max 80.000 km. Een pre-facelift model vind ik het mooist.Heeft zo'n auto nog zwakke punten??
2 maanden geleden heb ik proefgereden met een exemplaar wat toen te koop stond.150 k km in (zover ik kon beoordelen)goede staat.vraagprijs was 14950,00.Omdat dat de eerste was waar ik serieus ging kijken wilde ik toen niet gelijk beslissen.2 weken later was de auto al verkocht waarna hij weer aangeboden werd voor 17950 door een handelaar

volgend jaar wil ik er eentje kopen.Het liefst met max 80.000 km. Een pre-facelift model vind ik het mooist.Heeft zo'n auto nog zwakke punten??
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Aandachtspunten voor de 500 E
Hopelijk is er een flinke voorraad facturen voorhanden want de zwakke punten van een 500 E komen er meestal pas na aanschaf uit. Zijn er echter facturen om door te spitten, zoek dan naar:
-Rotor en verdeelkap (richtprijs: 650,00 bij de dealer)
Rotor en verdeelkap zitten wat onhandig geplaatst; daardoor zijn ze behoorlijk gevoelig voor vocht en regen. Laat je 500 E een half jaar in de hoek staan en je bent gegarandeerd aan de beurt. Bij auto's die lang hebben stilgestaan een wezenlijk puntje van aandacht.
-Hydrauliekvaten van de niveauregeling op de achteras (386,00 bij de dealer)
Merk je vanzelf bij een proefrit: de auto stuitert over drempels heen alsof de achterkant vol in de stootblokken ligt.
-Viscolufter en/of thermostaat (richtprijs: 500,00 bij de dealer)
Laat de auto stationair draaien voor een minuut of vijf bij warme motor; loopt de temperatuur ernstig op dan mag je vrezen voor een kapotte viscolufter. Temperatuur is sowieso een specifiek 500 E-probleem. Ook thermostaat, radiateur en zelfs de temperatuurmeter willen nog wel eens de geest geven of hun maximale capaciteit verliezen.
-Distributieketting (richtprijs: 1300,00 bij de dealer)
Gaan doorgaans érg lang mee, maar exemplarisch willen de spanners nog wel eens de geest geven. Is men daar dan niet op tijd bij geweest dan zal een versleten klepdeksel je deel zijn: de distributieketting slaat dan als het ware de geleidegeul kapot. Dit manifesteert zich door een metalige ratel bij de koudstart.
-ABS/ASR pomp
Wil nog wel eens lekken. Check het linker binnenscherm op lekkage's. Meestal is het vervangen van het rubber slangetje tussen de twee delen de oplossing. Kost aan onderdelen niet de wereld maar het is nogal een karwei.
-Stuurpomp
Zie boven. Ligt er linksvoor onder de auto een vlekje olie dan duidt dit op een lekke stuurpomp. Vervelende reparatie overigens.
Hopelijk is er een flinke voorraad facturen voorhanden want de zwakke punten van een 500 E komen er meestal pas na aanschaf uit. Zijn er echter facturen om door te spitten, zoek dan naar:
-Rotor en verdeelkap (richtprijs: 650,00 bij de dealer)
Rotor en verdeelkap zitten wat onhandig geplaatst; daardoor zijn ze behoorlijk gevoelig voor vocht en regen. Laat je 500 E een half jaar in de hoek staan en je bent gegarandeerd aan de beurt. Bij auto's die lang hebben stilgestaan een wezenlijk puntje van aandacht.
-Hydrauliekvaten van de niveauregeling op de achteras (386,00 bij de dealer)
Merk je vanzelf bij een proefrit: de auto stuitert over drempels heen alsof de achterkant vol in de stootblokken ligt.
-Viscolufter en/of thermostaat (richtprijs: 500,00 bij de dealer)
Laat de auto stationair draaien voor een minuut of vijf bij warme motor; loopt de temperatuur ernstig op dan mag je vrezen voor een kapotte viscolufter. Temperatuur is sowieso een specifiek 500 E-probleem. Ook thermostaat, radiateur en zelfs de temperatuurmeter willen nog wel eens de geest geven of hun maximale capaciteit verliezen.
-Distributieketting (richtprijs: 1300,00 bij de dealer)
Gaan doorgaans érg lang mee, maar exemplarisch willen de spanners nog wel eens de geest geven. Is men daar dan niet op tijd bij geweest dan zal een versleten klepdeksel je deel zijn: de distributieketting slaat dan als het ware de geleidegeul kapot. Dit manifesteert zich door een metalige ratel bij de koudstart.
-ABS/ASR pomp
Wil nog wel eens lekken. Check het linker binnenscherm op lekkage's. Meestal is het vervangen van het rubber slangetje tussen de twee delen de oplossing. Kost aan onderdelen niet de wereld maar het is nogal een karwei.
-Stuurpomp
Zie boven. Ligt er linksvoor onder de auto een vlekje olie dan duidt dit op een lekke stuurpomp. Vervelende reparatie overigens.
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Zijn die C43's eigenlijk nog een beetje exclusief? Van de SL73 wist ik het wel....
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Erg veel kom je ze niet tegen, maar hoeveel er van gemaakt zijn dat weet ik niet precies. Van de 500 E/E 500 wel:
500 E - E 500 10.479 stuks
E 500 Limited 500 stuks (200 in Briljantzilver en 300 in Saphirschwartz)
E 60 AMG 12 stuks (werksauslieferung)
Voor de statistici:
400 E - E 420 22.802 stuks
500 E - E 500 10.479 stuks
E 500 Limited 500 stuks (200 in Briljantzilver en 300 in Saphirschwartz)
E 60 AMG 12 stuks (werksauslieferung)
Voor de statistici:
400 E - E 420 22.802 stuks
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Op Amerikaanse fora waar ik regelmatig zat vonden de meeste (die ze beide hadden gehad) de C36 eigenlijk beter rijden dan de C43. Ook qua snelheid maakte het weinig uit.
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Een 36 AMG zal wat sportiever aanvoelen en een 43 AMG wat gemoedelijker. Deze V8 is feitelijk op comfort gebouwd en hangt niet zo aan het gas als een 500 E of 36 AMG dat doet.
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Leuk, een beetje insight in een merk waar ik eigenlijk bijster weinig vanaf weet.
Hoe zat dat verhaal eigenlijk bij de 500e? Je kon de elektronica by-passen zodat 'ie wel optrok in zijn 1 bij stilstand en kickdown, zodoende zou je de 0-100 tijd drastisch kunnen verminderen.
Hoe zat dat verhaal eigenlijk bij de 500e? Je kon de elektronica by-passen zodat 'ie wel optrok in zijn 1 bij stilstand en kickdown, zodoende zou je de 0-100 tijd drastisch kunnen verminderen.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Ik zit dit draadje met veel interesse te volgen.....
Wordt in twee dagen zo veel wijzer over Mercedes.....echt leuk !!
Wordt in twee dagen zo veel wijzer over Mercedes.....echt leuk !!
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Als je bij stilstand de bak even naar rechts tikt in de onderste stand en daarna weer terugzet in "D" dan trekt de auto in één op. :shakeit: Dat verhaal klopt dus min of meer.Je kon de elektronica by-passen zodat 'ie wel optrok in zijn 1 bij stilstand en kickdown, zodoende zou je de 0-100 tijd drastisch kunnen verminderen.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Dank voor de info Marco, ik zal gelijk kijken naar de chassisnummers.
Ik ga eerst uitgebreid rijden, misschien vind ik zo'n oude Benz wel helemaal niets
Vroeger had m'n pa wel mooi spul zoals de 300 SEL 6,nogwat (amerikaanse uitvoering), 450SLC, aantal S-en met die dubbele bumpers en ook nog eens een Koenig SE Biturbo....lelijk tot en met...
Ik ga eerst uitgebreid rijden, misschien vind ik zo'n oude Benz wel helemaal niets

Vroeger had m'n pa wel mooi spul zoals de 300 SEL 6,nogwat (amerikaanse uitvoering), 450SLC, aantal S-en met die dubbele bumpers en ook nog eens een Koenig SE Biturbo....lelijk tot en met...
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Geef je over aan het comfort; laat je in de stoel zakken en ga relaxed die kraaienpoot achterna en verplaats je weer even in de tijd. Als je met dat idee instapt dan zul je zien dat een klassieke Benz eigenlijk bést modern rijdt... Onthaastend tempo draaien.
Techniek, leder en stof zonder synthetische toevoegingen. En 200 km/h kan ook prima in zo'n ouwe bak. Meest gehoorde opmerking na een proefrit in een 280 E/SE: Jézus, wat gaat dat nog goed vooruit zeg!
Ter illustratie: ik heb een hele tijd een '84 280 E gehad (Witje2 voor intimi) en daarnaast een E46 320CI. Ik kon de handgeschakelde 280 niet bijhouden met de 320.
Soit. Nu de GT2 halen
Techniek, leder en stof zonder synthetische toevoegingen. En 200 km/h kan ook prima in zo'n ouwe bak. Meest gehoorde opmerking na een proefrit in een 280 E/SE: Jézus, wat gaat dat nog goed vooruit zeg!
Ter illustratie: ik heb een hele tijd een '84 280 E gehad (Witje2 voor intimi) en daarnaast een E46 320CI. Ik kon de handgeschakelde 280 niet bijhouden met de 320.
Soit. Nu de GT2 halen

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Kijk je uit...het is nat 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: The legend: 500 E by Das Haus
Hier ist droog en schijnt de zon 



- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: The legend: 500 E by Das Haus
He 500E leuk topic ! Ik heb je site ook al maanden in mijn favorieten staan, geweldig zo'n liefhebber. Even een anekdote van mezelf.
Toen ik klein was, vond ik Mercedes nummer 1. Altijd zo geweest. Waarom weet ik niet, maar het knopjes en leerparadijs was daar altijd al aanwezig, lang voordat andere merken dergelijke luxe boden. Ik ging als 12-jarig jongetje ook elke week trouw naar de Mercedes dealer in Apeldoorn, werd altijd geholpen door dhr Smit. Kreeg folders mee en mocht in auto's zitten. Mijn broer was ook autogek en die had altijd de AutoMotorundSport en daarin stond een artikel van de 400E. Dit was de V8 en die letters vond ik zo geweldig magisch ! Dit kwam ook doordat ik elk jaar de Autobahn opging heel Duitsland door met mijn vader richting het Zuiden van Europa. En door heel Duitsland natuurlijk al die Benzen die blazen
Op gegeven moment hadden ze een speciale Mercedes-dag met wat dingen (geen idee meer wat) maar ik kwam natuurlijk ook een kijkje en verdomd wat zag ik daar !!! Het was de E500 !!! Dit was net na de type-wijzigingen van Mercedes, dat de E ervoor kwam. Dit was ook de facelift zeg maar, gelijktijdig met het sportline pakket dat Mercedes introduceerde (met ruitjes stof en leer). Ik kende de 400E nog, maar de 500E was natuurlijk helemaal bizar. Het allermooiste was dat dit een demo was waar mensen mochten meerijden. En ik mocht natuurlijk ook mee van dhr Smit ... sinds dat moment is de 500E mij helemaal bijgebleven als unieke limousine met een ongeblazen supermotor erin.
Dit zal ik mijn leven niet vergeten
Waar ik me overigens wel aan erger is je avatar: dan ben je een liefhebber en laat je zo'n kapotte E500 zien ... jammer
Toen ik klein was, vond ik Mercedes nummer 1. Altijd zo geweest. Waarom weet ik niet, maar het knopjes en leerparadijs was daar altijd al aanwezig, lang voordat andere merken dergelijke luxe boden. Ik ging als 12-jarig jongetje ook elke week trouw naar de Mercedes dealer in Apeldoorn, werd altijd geholpen door dhr Smit. Kreeg folders mee en mocht in auto's zitten. Mijn broer was ook autogek en die had altijd de AutoMotorundSport en daarin stond een artikel van de 400E. Dit was de V8 en die letters vond ik zo geweldig magisch ! Dit kwam ook doordat ik elk jaar de Autobahn opging heel Duitsland door met mijn vader richting het Zuiden van Europa. En door heel Duitsland natuurlijk al die Benzen die blazen

Dit zal ik mijn leven niet vergeten

Waar ik me overigens wel aan erger is je avatar: dan ben je een liefhebber en laat je zo'n kapotte E500 zien ... jammer

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: mark123, matthyssie en 18 gasten