AUB uitleg:)
Wat is nou echt het voordeel van geperforeerde schijven op heb ik die voordelen net genoemd? Of is gegroefd beter? Maybe duurder. Heb me er nooit echt in verdiept eigenlijk....ik heb stalen schijven onder een E90 M3 dus.
Dat zou dan ook voor gegroefde schijven moeten gelden.Joy Jolliffe schreef:Minder fading zou komen doordat de gassen afkomstig van de remblokken via de gaten kunnen verdwijnen ipv tussen blok en schijf een uitweg moeten zoeken.
Ja klopt. Zolang er maar kanalen zijn die afvoer bieden is de werking eender.Ruben schreef:Dat zou dan ook voor gegroefde schijven moeten gelden.Joy Jolliffe schreef:Minder fading zou komen doordat de gassen afkomstig van de remblokken via de gaten kunnen verdwijnen ipv tussen blok en schijf een uitweg moeten zoeken.
Stefan R schreef:of zou Porsche echt rommel onder z'n parade paardjes stoppen
Gewoon een setje Brembo`s de`r op knallen .................................( staan mooie voorbeelden op M3post)Robin schreef:zal ik met die rotkar wel weer geboorde skijven hebben.![]()
Wie weet dat wat voor merk remmerij /spec een E9x M3 heeft???
hugo schreef:geperforeerde schijven krijgen ook vaak van die mooie haarscheurtjes rond de perforaties.
Stefan R schreef:Geboorde wel, schijven met gegoten gaten niet. En dáár zit nou net het verschil in kwaliteit, of zou Porsche echt rommel onder z'n parade paardjes stoppen
Ook bij de Movit schijven ontstaan er haarscheurtjes en die beginnen inderdaad bij de gaatjes. Op zich geen probleem, zolang ze niet tot aan de buitenrand komen.funnyname schreef:oa Porsche & M'ovit zijn gegoten schijven
Is het een probleem als ze naar de binnenrand lopen?Elmar schreef:hugo schreef:geperforeerde schijven krijgen ook vaak van die mooie haarscheurtjes rond de perforaties.Stefan R schreef:Geboorde wel, schijven met gegoten gaten niet. En dáár zit nou net het verschil in kwaliteit, of zou Porsche echt rommel onder z'n parade paardjes stoppenOok bij de Movit schijven ontstaan er haarscheurtjes en die beginnen inderdaad bij de gaatjes. Op zich geen probleem, zolang ze niet tot aan de buitenrand komen.funnyname schreef:oa Porsche & M'ovit zijn gegoten schijven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten