Dat circuitrijden hè

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Tom

Bericht door Tom » 26 jul 2006, 23:31

whahaha mmachtig

wat een figuren hé.

TATUUT :D

Andre

Bericht door Andre » 26 jul 2006, 23:56

heb net nog een keer de uno filmpje gezien. Wat is die gaaf. Mijn buik mijn buik ik zit hier gewoon te lachen niet normaal meer.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 27 jul 2006, 12:03

Was wel lache ja die vent ging helemaal uit zijn plaat :lol:

Joy

Bericht door Joy » 27 jul 2006, 16:56

Haha die Alfa, geweldige actie. Kansloos.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 aug 2006, 18:14

Maar de profs kunnen er ook wat van!
Hier een overzicht filmpje van wel erg sapectaculaire crashes. Zitten geen dodelijke klappers tussen voor zover ik weet, maar dat is ook meer geluk dan wijsheid in de meeste gevallen:
http://videos.streetfire.net/category/B ... 7264cc.htm

Wouter

Bericht door Wouter » 16 aug 2006, 18:21

knappe link, alleen werkt hij niet :P

mrbbs

Bericht door mrbbs » 16 aug 2006, 19:12

net voor de 'a056' staat een spatie, die haal je er even tussenuit, dan werkt de link. Wel de volledige link kopiëren en niet alleen op de link klikken.

http://videos.streetfire.net/category/B ... 7264cc.htm

Thom

Bericht door Thom » 16 aug 2006, 19:15

Ik ben niet in de positie om hier commentaar op te geven geloof ik... :( Maar het blijft lachen.
Die Alfa uit dat eerste filmpje zag ik trouwens laatst rijden in Joure! Supertourismo look-a-likes, creme leer, 2.4JTD, kan niet missen.

Nick Laarman

Bericht door Nick Laarman » 16 aug 2006, 21:13

Valt nog mee dat die piloot in die uno niet met die stuurknuppel stuurt :shock:
Wat een giller buikpijn van het lachen

Conquestador

Bericht door Conquestador » 22 aug 2006, 09:37

Even een berichtje van mij, wie is mij, nou ik ben dus die fries in die Alfa Romeo. Even antwoord op jullie commentaren, en natuurlijk een uitleg van mijn actie :P
Andre schreef:Die alfa coureur denk dat zeker dat ie 36pot s remklauwen heeft. Er zal wel een halfords batavus remblok inzitten met remolie van 10 jaar oud.
halfords remblokjes vallen wel mee hoor, Pagid blauw zit eronder (speciaal voor circuit gebruik).
Die mannen in die 156 zijn Friezen: "hij remmet al wot better" en dat is voor iedereen duidelijk. "Hij remt al wat beter" en 2 bochten later happen ze stof vergezeld van lekker droog commentaar: 'Ho Sander'.........'Kut'.
eeehmm, ja dat kan ik niet ontkennen. En die remmen die weer beter waren dat is omdat ik net ff in de pits was geweest, waardoor ze iets waren afgekoeld en dus weer beter aanvoelden.
jezus man jullie hebbe makkelijk lulle hé bietje commentaar geven..wacht maar tot jullie achter het stuur zitten van zon hoogvermogende alfa sportwagen op het circuit dan piep je wel anders!!!!!!!!!!!!111
Tis geen SW, maar toch bedankt voor je begrip.
Aan de lijnen en aanvalsdrift van de mannen in de 156 mankeerde overigens weinig. Het had een leuke sessie kunnen worden. Maar zoals zovaak worden de centen in spoilers, vleugels, velgen, luchtfilters en navigatieshit gestoken. Remmen up to date houden laat staan verbeteren zit er niet in. En van de remmen moet je het op een circuit juist hebben.
Je hebt de oorzaak redelijk bij de kladden: Ik heb al meerdere keren op het circuit gereden, zeker op zandvoort kan ik de ideale lijnen wel dromen. Maar ik zat achter zo'n trage kutbak en dacht 'm wel even snel binnendoor te kunnen pakken. Helaas moest ik toen zover van mijn ideale lijn af dat er niks meer te redden viel. Verder doe ik niet aan spoilerwerk, dat verneukt je auto alleen maar. Ik geef mijn geld liever uit aan schroefsetjes (speciaal voor circuit gebruik), goede remmen (die ik dus wel heb), etc. etc.
Haha die Alfa, geweldige actie. Kansloos.
jajaja, dat weten we nu wel, dit was de misinschatting van het jaar voor mij. En om jullie nog even nog meer te laten lachen: die velgen had ik net een week geleden laten poedercoaten.....
Die Alfa uit dat eerste filmpje zag ik trouwens laatst rijden in Joure! Supertourismo look-a-likes, creme leer, 2.4JTD, kan niet missen.
Klopt helemaal, daar kom ik dagelijks langs. Overigens zijn het geen look-a-likes maar echte OZ superturismo's (N-Technology uitvoering, komt vanonder 156cup circuit wagen).

Als laatste nog even een extra verklaring: ik weet hoe je rijden moet, alleen liet ik het toen ff na die lijn te blijven volgen doordat ik persee achter die trage k*tbak weg wilde. Tevens had ik hier nog gele Konis onder mijn auto, geloof mij: Koni is zo goed niet als menig mens denkt. Ik heb er sinds kort een schroefsetje van bilstein onder, het is stuiteren op de openbare weg, maar bochtenrijden is geweldig met die set!!

Voor de liefhebbers nog een filmpje, helaas voor jullie blijf ik deze keer op de baan:
http://homepage.mac.com/kareldekoning/dieselen.mov

En mochten mensen mijn auto, en eigenschappen eens willen bekijken:
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=290

Groeten, Sander (die het niet na kon laten zichzelf even verbaal te verdedigen)

Tristan

Bericht door Tristan » 22 aug 2006, 09:59

Jouw goed recht om je te verdedigen. Overigens zie ik dat je een behoorlijke ICE achterin je auto ligt. Dat zal niet zo weinig wegen, dus dat zal je gewichtsverdeling en balans van je auto niet veel goeds doen.

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2006, 10:04

Weet iemand nog dat filmpje te staan waar (Button?) op het circuit rondrijdt met een normale straat Jaguar en zich dan verremt en over de kop slaat als ie in de grindbak komt. Er zit iemand langs die het al aan ziet komen dat het fout gaat. Filmpje is met verschillende camara's opgenomen.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 aug 2006, 10:19

@Conquestador,

Welkom hier op de site! Erg sportief om met duidelijke en eerlijke tekst en uitleg e.e.a. uit te leggen. Kan ik waarderen, geen smoesjes maar eerlijk aangeven dat je een verkeerde inschatting hebt gemaakt. Iets wat je siert! Iedereen kan een foutje maken, maar een ander de schuld geven is dan even vaak onderdeel van het verhaal.

Stel je zelf eens verder voor, je lijkt me een 100% liefhebber, en daar kunnen we er hier nooit genoeg van hebben.

Michel

k33z

Bericht door k33z » 22 aug 2006, 10:48

Ah, skitterend!

Nu is het wachten op de Uno heftruckbestuurder ;)

Conquestador

Bericht door Conquestador » 22 aug 2006, 10:51

Tristan schreef:Jouw goed recht om je te verdedigen. Overigens zie ik dat je een behoorlijke ICE achterin je auto ligt. Dat zal niet zo weinig wegen, dus dat zal je gewichtsverdeling en balans van je auto niet veel goeds doen.
Klopt, die installatie weegt in totaal zomaar 50 kilo. Enig voordeel is dat die achterin ligt, en de 2.4 normaal een veel te zware neus heeft door dat zware blok wat voorin ligt. Door de muziekinstallatie zou het juist eerder in balans moeten komen (hoewel de auto daarmee wel wat zwaarder wordt...)

@Michel Pol: Ik ben dus die Sander, ik woon in Friesland (st. Nicolaasga), en ben werkzaam als software engineer. Ik rij nu 2,5 jaar alfa waarvan ik eerst 2 jaar in een 1.9 JTD gereden heb en nu een half jaar in een 2.4. Mijn auto heeft standaard 150 pk, maar sindskort is ze gechipt door squadra tuning (bekend in alfa land) en heb ik 180 pk en 380 nm. Onder de auto zitten 17" OZ superturismo's met 215 dunlop sp sportmaxx bandjes. De standaard dempers heb ik vervangen door een Bilstein schroefset welke vanonder een circuitwagen vandaan komt. Behoorlijk stug dus, maar een wegligging waar je U tegen zegt (voor de duidelijkheid: die zat er dus nog niet onder in dat filmpje). Verder besteed ik behoorlijk wat tijd aan mijn auto, en aan de Alfaromeo156club. Bij deze club ben ik administrator en 1 van onze leden had dit bericht ook gespot ;) ;) Vanuit de club hebben we regelmatig evenementen waaronder dus enkele circuitdagen.

Andre

Bericht door Andre » 22 aug 2006, 10:59

Ja door die ICE in de koffer heb je nu perfecte balans. Door het chippie heb je het meer gewicht gecompenseerd. Volgens mij nu een perfecte circuit auto.

k33z

Bericht door k33z » 22 aug 2006, 11:09

Andre schreef:Ja door die ICE in de koffer heb je nu perfecte balans. Door het chippie heb je het meer gewicht gecompenseerd. Volgens mij nu een perfecte circuit auto.
:lol:

Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Bericht door Franswa » 22 aug 2006, 19:40

Conquestador schreef:Even een berichtje van mij, wie is mij, nou ik ben dus die fries in die Alfa Romeo.
Haha CQ, had ik je toch mooi gespot hier! :mrgreen: Het siert je dat je hier een bericht achterlaat.

En laat ze maar lullen over Alfa Romeo, wij weten wel beter. :wink:

Joy

Bericht door Joy » 22 aug 2006, 20:58

Netjes dat je tekst en uitleg komt geven. Vond het filmpje heel grappig vanwege de opmerkingen die worden gemaakt. Een paar tellen later is het niet de trage bestuurder maar CQ die blozende wangen krijgt. Dat was toch wel humor :D
Zal je ook niet zo gauw nog eens gebeuren. Leermomentje.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 22 aug 2006, 21:09

Ach we maken allemaal wel eens een foutje toch? Gelukkig liep het hier redelijk goed af. :wink:

Welkom,

Ruud.

Knot

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 21:35

Hans schreef:Weet iemand nog dat filmpje te staan waar (Button?) op het circuit rondrijdt met een normale straat Jaguar en zich dan verremt en over de kop slaat als ie in de grindbak komt. Er zit iemand langs die het al aan ziet komen dat het fout gaat. Filmpje is met verschillende camara's opgenomen.
Heb ff gezocht in mn archief, maar heb een bestandsnaam nodig, op jaguar, stype/s-stype, crash, button kan ik m niet vinden.

Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Bericht door Franswa » 22 aug 2006, 23:04

Tristan

Bericht door Tristan » 22 aug 2006, 23:11

Zo... :shock:

Die verslikt zich in die bocht.

Tom

Bericht door Tom » 23 aug 2006, 00:20

Conquestador schreef:Tis geen SW, maar toch bedankt voor je begrip.
Hehe, mijn posts moet je niet serieus nemen, heb zelf ook een Alfa voor de deur staan dus ik weet hoe het voelt zo'n racemonster ;)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 aug 2006, 09:11

Inderdaad Franswa, je bent me net voor.
Antonio Pizzonia en niet Button.

Plaats reactie