Dubbel moraal

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
RVV

Re: Dubbel moraal

Bericht door RVV » 18 sep 2008, 19:00

luco hornsveld schreef:Rico, dat is de reden dat je mij nooit op de ring zult zien, er rijden teveel imbecielen rond daar. :hammer:
Begrijp je volkomen, daarom heb ik de frequentie van mijn bezoeken ook terug geschroefd van 20 keer per jaar naar 1 keer per jaar :oops:

Andre

Bericht door Andre » 18 sep 2008, 19:30

1 keer per jaar misschien 2 keer is voor mij ook meer als zat.

Shakes

Bericht door Shakes » 18 sep 2008, 22:02

Ik heb altijd het idee dat ik indruk moet maken op mijn passagiers.

Dus 280 Schwedenkreuz is eerder regel dan uitzondering.

N.

Serieus, ik geloof het allemaal wel. Mijn "snelle" rondjes ring heb ik wel gehad. Laat mij maar lekker genieten van de omgeving, vind het best.

N.

HSR

Bericht door HSR » 19 sep 2008, 12:59

Laurens schreef:Als ik iemand een rondje meeneem over het circuit heb ik altijd in m'n achterhoofd, er zit iemand naast me waar ik ook verantwoordelijk voor ben dus rij ik dan nooit op de limiet. Natuurlijk probeer je soms te laten zien hoe hard het kan, maar dan doe ik dat alleen als er een flinke strook asfalt naast de baan ligt of een grindbak bijvoorbeeld.
Meerijden doe ik ook alleen als ik de persoon ken, alleen tijdens de race cursus gaat dat niet altijd en is het soms ook wel ff billen knijpen, gelukkig is het dan maar een kleinstukje en als het echt te gek wordt kan in dan gelukkig altijd zeggen dat het op die manier niet goed gaat :D
Met mensen in de auto houd ik mij altijd in. Ik zal nooit iemand in de weg rijden of mijn grenzen verleggen als er mede gebruikers om mij heen rijdenop het circuit. Echter, heb ik een vrije ronde dan is het gewoon 110% full attack. Dit is de enige manier om beter te worden en je wagen te leren kennen. Het circuit is daarvoor ook meteen de meest geschikte plaats. Beland je een keer in de grindbak, so what? Hoort erbij, geeft aan dat je de grens hebt op gezocht en er overheen bent gegaan in een 'veilige' omgeving. Dit geeft je kennis en kunde, iets wat cruciaal is als je een betere chauffeur wil worden.

Ik vind het daarom altijd betrekkelijk kansloos als er gelachen wordt wanneer iemand de grindbak in gaat. 9 van de 10 lui die dan staan te wijzen kunnen zelf niet eens rijden of durven bijvoorbeeld een natte baan niet eens op. Maar goed, dat is een stukje ergernis mijner zijds.

Laurens

Bericht door Laurens » 19 sep 2008, 13:10

Haha dat is altijd het eerste wat ik vraag tijdens de cursus als ik instap, heb je al achterstevoren / in de grindbak gestaan. Meestal is het antwoord dan nee gelukkig nog niet. Betekent dan dus dat de grens nog niet opgezocht is, zeker niet als er op een leeg paddock geoefend wordt.

Knot

Bericht door Knot » 19 sep 2008, 13:36

Tsja, ik heb ook zat mensen meegenomen maar dan rij ik gewoon op 60% van mijn kunnen, dat vind ik risico genoeg.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 19 sep 2008, 14:56

Ik ben een keer met Rody meegereden én ik leef nog, kun je nagaan! :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 sep 2008, 19:26

Nandor heeft mijn laatste Ringrondjes meegemaakt en we konden daarvan genieten en om lachen, maar 't was gewoon WRC rallyrijden, maar dan bumper aan bumper met een andere auto. Ging nergens over, was wel leuk, maar je wordt ouder, wijzer en voorzichtiger, dus kap je maar met die onzin. Ik reed dus wel vaak max-attack met passagiers. Ik had 't onder controle vond ik. Langzaam rijden is voor dodo's. :clap:

Ergens heb ik het idee dat je ooit met mij bent meegereden Rico, maar ik kan me vergissen. Er stapten destijds idd zo 10 mensen in m'n auto op 1 dag. Mensen die ik kende, maar ook mensen die ik nooit had gezien. Ik stap zelf alleen in bij onervaren rijders als ze me instructies laten geven, anders niet. En dan nog... ik heb mijn momentjes als bijrijder wel meegemaakt, ook toen ik instructies gaf en iemand (een goede vriend) niet luisterde om ''t herhaalde commando: REMMEN!!!! Dan is 200+ km/u op Miss Hit Miss afrijden zonder remmen toch best spannend als je er naast zit en ben je blij met AWD, ABS en remmen die 't niet laten afweten. Ook daar kun je achteraf om lachen. :beer:

Meerijden heb ik nooit eng gevonden op circuits, op de openbare weg daarentegen wel (en de Ring is natuurlijk een combinatie van beide, dus een twijfelgeval). Zomaar meerijden doe ik dus echt niet graag. De meeste mensen waar ik naast stap vertrouw ik voor geen meter, zodra we de eerste bocht om zijn. Als je ernaast zit zie je echt veel 'ging net goed' situaties. :protest: Een paar mensen vertrouw ik wel, daar kan ik zelfs bij in de auto in slaap vallen. :goodnight:

Luco

Bericht door Luco » 19 sep 2008, 21:31

Laurens schreef:Haha dat is altijd het eerste wat ik vraag tijdens de cursus als ik instap, heb je al achterstevoren / in de grindbak gestaan. Meestal is het antwoord dan nee gelukkig nog niet. Betekent dan dus dat de grens nog niet opgezocht is, zeker niet als er op een leeg paddock geoefend wordt.
Weet niet of dat wel helemaal waar is Laurens.
Ik moet zeggen dat ik ook wel eens naast de baan of in de grindbak heb gestaan, maar de kunst is volgens mij net tegen de grens te rijden :angel:

Laurens

Bericht door Laurens » 19 sep 2008, 21:36

Weet niet of dat wel helemaal waar is Laurens.
Ik moet zeggen dat ik ook wel eens naast de baan of in de grindbak heb gestaan, maar de kunst is volgens mij net tegen de grens te rijden :angel:
Vertel :hosanna:

Maar die grens opzoeken doe je door hem te overschrijden. En natuurlijk moet je niet opeens 50 meter later gaan remmen (wat soms zelfs ook nog wel kan) maar een keer dwars gaan en in de meeste gevallen dan ook achterstevoren hoort daar toch wel bij. En ja ook ik heb de grindbak wel eens omgeploegd :shithappens:

markk

Bericht door markk » 19 sep 2008, 21:42

Ik stap niet makkelijk / nooit bij iemand achterop een motorfiets. Ik stap ook niet zo snel bij iemand in voor een rondje ring. Zeker niet als ik weet dat ie ervaring heeft, de baan kent, een snelle auto, e.d. Te weinig marge, te hoge snelheid. Rondje ringtaxi zou ik nog wel doen/leuk vinden.

Op Zandvoort ga ik fluitend bij iedereen in de auto zitten...
(bij wijze van spreken)

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 19 sep 2008, 22:57

Nee, Dennis ik ben nog nooit bij jou in de auto gestapt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 sep 2008, 11:03

Ok, dan stapte jij in bij iemand anders en reed ik erachteraan. Is ook al lang geleden. Was wel altijd gezellig toen. :beer:

Jorrit

Bericht door Jorrit » 20 sep 2008, 20:55

Ik stapte laatst in bij een blonde dame in die haar rijbewijs had gekregen dmv haar blonde haar, diepe decolleté, en een beetje dom lachen

Das pas iets om je zorgen om te maken

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 sep 2008, 21:13

Maar jij stapte zeker ook alleen maar in vanwege dat diepe decolleté :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 sep 2008, 14:25

Het heeft ook met gevoel te maken.
Wat ik nu neerzet moeten sommigen niet als aanval zien :wink:
De 14e september:
Rico stap ik zo bij in, ken ik al jaren en dat heeft dan ook met vertrouwen te maken.
Tom van H. ken ik nu een klein poosje en was al eens "instructeur" bij de DF Ringacademie. Stap ik zo bij in.
Andre zou ik wel eens meewillen maar dat mag niet :wink: Maar z'n "faam" spreekt voor zich, dat durf ik wel aan.
Ruben ben ik ook mee geweest maar dat was een foutje, hij heeft niet zo veel baankennis en wilde Rico bijhouden.
Het werd niet gevaarlijk maar voelde toch anders aan.
Dexter zou ik ook zo mee durven rijden, die is al 50+ :mrgreen:
Henry reed ook rond in z'n Cupra. Ook enkele malen kwam hij alleen langs. Het is een erg aardige vent maar op de 1 of andere manier durf ik niet met hem mee... :oops:
Dit over de aanwezigen van die zondag :wink:
Het heeft een beetje met intuitie te maken, mijn vrouwelijke kant denk ik :shock: :lol:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 sep 2008, 15:09

Ik vind het sowieso niet echt prettig om ergens naast te zitten, zelfs bij iemand die ik vertrouw..gewoon het gebrek aan controle wat je hebt..en daarbij rijdt ik ook liever zelf :df:

Bort

Bericht door Bort » 22 sep 2008, 15:11

Dit weekend nog eens meegereden met mijn broer, die kent de baan niet goed kent, maar kan wel goed rijden.
Ik scheet bijna in mijn broek... bah, rij nooit meer mee met iemand die de baan niet kent.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 sep 2008, 22:23

Stonk het zo?
:mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 24 sep 2008, 10:30

Ik ben niet graag bijrijder. Ik zou alleen nog wel eens bereden willen worden door sabine in de ringtaxi :) Dan eine fulle runde blasen und bei het zweterige kreutz einmall and die glatze mutze rauchen. Und dann nein die glatze mutze stinkt wie eine zwei jahre alte panierte schnitzel. Dre stapt in de M funfer und gibt voll gass uber nordschleife.

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2008, 10:52

Andre schreef:Ik ben niet graag bijrijder. Ik zou alleen nog wel eens bereden willen worden door sabine in de ringtaxi :) Dan eine fulle runde blasen und bei het zweterige kreutz einmall and die glatze mutze rauchen. Und dann nein die glatze mutze stinkt wie eine zwei jahre alte panierte schnitzel. Dre stapt in de M funfer und gibt voll gass uber nordschleife.
Heb je weer gedroomd vanacht ? :whistle:

RobS

Bericht door RobS » 26 sep 2008, 09:11

Andre schreef:Ik ben niet graag bijrijder. Ik zou alleen nog wel eens bereden willen worden door sabine in de ringtaxi :) Dan eine fulle runde blasen und bei het zweterige kreutz einmall and die glatze mutze rauchen. Und dann nein die glatze mutze stinkt wie eine zwei jahre alte panierte schnitzel. Dre stapt in de M funfer und gibt voll gass uber nordschleife.
Afbeelding

raymondw

Bericht door raymondw » 27 sep 2008, 21:05

Ik heb zelf ongeveer vijftig rondjes gereden, de meeste met mijn M5 en een paar met de RS2. De frequentie is wel wat omlaag gegaan en mis het eigenlijk niet meer zo, anders zou het een doel op zich zijn geworden. In de loop der jaren heb ik met een aantal mensen meegereden. Over de DF leden kan ik weinig zeggen anders dan Steve Smith en Dick Hoekendijk. Bij deze heren heb ik een aantal rondjes meegereden en vice versa en dat zou dat zo weer doen.

Eigenlijk heb ik met het meerijden geen negatieve ervaringen, maar dat komt omdat ik nogal kieskeurig ben en wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb. M.a.w, ik stap niet in bij iemand die ik niet ken.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 sep 2008, 17:02

:clap:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 sep 2008, 20:42

Ik rij graag zelf natuurlijk, ook op andere circuits, heb al een aantal meerijders gehad. Zelf stap ik dan bij Andre in, 'leer' ik ook nog wat:) Ben nog een Ringrookie, rondje of 10 dat was 't wel, maar met een 330i gaat 't al vlot en een overstuurmoment de Karussel uit:Mooi:)

Wel zou ik een keer bij Henry-hier komt de dood-Hemmes instappen, áls ik op de Ring ben..... :oops: :oops: :oops:

Dus ik ben eigenlijk alleen maar met Andre meegereden, de rest hoeft van mij niet zo, dan liever zelf. Klinkt arrogant, dan maar..... :angel:

Als je 1000 rondjes op de Ring hebt in een Golf 1.1* hoef ik niet bij je in te stappen.Een gast met 50 snelle rondjes in een Viper weer wel.... Maar bij bijv Arie Luyendyk die nog nooit de Ring heeft gezien zou ik waarsch wél zo instappen ofzo..... :bag: :bag: :bag:

* 15 jaar geleden hevige discussie met pa, hij had z'n rijbewijs al 30 jaar toen ofzo en ik nog maar 3/4 jaar, hij kon beter rijden blabla want langer z'n rijbewijs en meer km's(lekker in de file staan telt ook LOL). Toen begon ik over Senna(RIP) en dat hij echt korter z'n rijbewijs had dan m'n pa...einde discussie. Zo zie ik 't ook met kilometrages/Ringrondes(sorry) en rijbewijsjaren...Vraag dat maar aan Vettel:)

Plaats reactie