Kort samengevat:
+ punten:
* Zesbak. Mis bij m'n ti toch een versnelling op de Autobahn. Minder in de toeren janken rijd prettiger.
* Onderstel. Carrosserie ligt een stuk vlakker in de bochten. Veel steviger geveerd, maar vind dat niet vervelend.
* Zitpositie & Stuurgevoel. Kan alles helemaal afstellen. Zit lekker laag en het stuur kan fatsoenlijk naar me toe voor een actieve houding. Stuurgevoel is lekker zwaar en communicatief. Stuurt lekker direct. Komt voor een deel door 17 inch en platte banden. Significante verbetering t.o.v. mijn auto. Stuur lag ook lekker in de hand. Veel meer solide gevoel.
- punten:
* Ruimte. Achterbank kun je alleen twee kinderzitjes kwijt. In de Compact is er veel meer ruimte. Kofferbak idem dito. Valt me vies tegen.
* Zicht naar achteren is waardeloos. Ruit is smal.
* Afleesbaarheid dashboard. Had misschien iets langer moeten kijken naar de instellingen, maar ik kon door de bovenrand van het stuur een gedeelte niet zien. Fijn op een weg met een paar flitspalen.
Motorisch was er weinig verschil. Hij is wel veel meer lineair dan in de ti. Daar voel je bij 3500 rpm nog wat extra gang. Hier nauwelijks.
Zou ik 'm kopen (tweedehands)? Zonder vrouw & kids wel met een 6 pitter, maar hij staat niet bovenaan m'n lijstje. Praktisch vind ik 'm gewoon slecht. Het rijdt wel prima, dat zonder meer.