Nee grapje dit is altijd al een wens geweest natuurlijk alleen de middelen waren er niet voor

De bmw die ik nu bezit gaat de deur uit en daar komt een wagentje van plus minus 2000 euro voor terug die puur voor woon-werk verkeer gebruikt gaat worden meer heb ik niet nodig voor dat kleine onnozele ritje elke dag heen en weer.
Scheelt me toch zo een 10-15000 kilometer op de andere wagen.
De andere wagen word dus voor de overige kilometers gebruikt wat dus korte en lange stukken zijn en het fun gehalte moet er ook zijn.
Maar om een lang verhaal kort te houden, ik zit in dubio tussen een e39 m5 en een e46 m3 zou op dit moment nog geen idee hebben welke de voorkeur heeft ze hebben voor mij allebei voor en nadelen.
Maar aangezien ik dus helemaal geen ervaring en verstand heb van M modellen wou ik hier toch wat info, meningen en adviezen horen want hier zitten er genoeg met heel veel verstand van deze modellen.
Welke bouwjaren hebben kwalen van beide modellen en welke bouwjaren beter zijn enz. gewoon dingen die ik moet weten als aankoper.
En bijv ook mbt een m3 of het juist een meerwaarde heeft een smg bak of gaan ze juist vaak kapot en op wat voor dingen je vooral moet letten bij aankoop kwa geluiden e.d. die vaak voorkomen.
Is een kilometerstand van rond de 80000-110000 een probleem bij deze modellen (ligt er natuurlijk ook aan hoe ze gebruikt zijn)?
Maargoed ik heb zoveel vragen en probeer ook zoveel mogelijk van internet af te plukken en ook van vorige topics van hier informatie te winnen.
Want 1 ding is zeker ik wil eerst weten waar ik het over heb voordat ik zoiets ga kopen en zal er ook de tijd voor nemen , hoeft namelijk niet deze maand perse te zijn maar kan ook januari zijn.
Ik ga ook in duitsland kijken omdat daar zoveel meer te vinden is dan hier, maar mocht er toevallig in NL iets moois langskomen is dat ook perfect.
Nog evt grote nadelen bij het kopen in duitsland?
Nou dit was het wel eventjes voor nu