aankoop tips BMW 325 1992
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: aankoop tips BMW 325 1992
Een open dak geeft vaak meer gewicht en dat zit ook nog eens op een rottige plek. Plus dat het ook in de weg kan zitten als je met een helm op rijd.
De andere kant is dat als je niet echt geinterresseerd bent in die laatste seconde het wel eens makkelijk kan zijn. Je kan dan met open dak rijden op warme dagen, dat scheelt een hoop warmte aan de binnenkant.
De andere kant is dat als je niet echt geinterresseerd bent in die laatste seconde het wel eens makkelijk kan zijn. Je kan dan met open dak rijden op warme dagen, dat scheelt een hoop warmte aan de binnenkant.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: aankoop tips BMW 325 1992
Sorry ja typfout. Ik zie te vaak m52 staanCasper schreef:@ Steven: Een M52 is toch nooit in de 325i geleverd? Ik dacht alleen als 323i en 328i? Of vergis ik me nou?

- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: aankoop tips BMW 325 1992
hoi brian,
mijn aankooptip is: doe het niet
je kunt veel beter een e30 kopen, die rijden een stuk fijner, ik heb zelf een e36 328i coupe gehad, heerlijke wagen voor rechtuit, maar op geen enkele manier het gevoel dat een e30 je geeft
dan kun je nog beter een e39 5-serie kopen, die sturen een stuk lekkerder
frank
mijn aankooptip is: doe het niet
je kunt veel beter een e30 kopen, die rijden een stuk fijner, ik heb zelf een e36 328i coupe gehad, heerlijke wagen voor rechtuit, maar op geen enkele manier het gevoel dat een e30 je geeft
dan kun je nog beter een e39 5-serie kopen, die sturen een stuk lekkerder
frank
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: aankoop tips BMW 325 1992
Dan had je een gare 328 

-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: aankoop tips BMW 325 1992
FrankV en de rest:
Bedankt voor jullie support zover!!
Ik ga der rustig over nadenken wat ik precies verwacht van een trackcar.
Ik hoor wel verhaalen dat een E30 een makkelijke auto is om te rijden. (vooral voor een beginner met rwd)
en dan moet je we op zoek gaan naa een 325 toch?
Met Mvg
Brian.
Bedankt voor jullie support zover!!
Ik ga der rustig over nadenken wat ik precies verwacht van een trackcar.
Ik hoor wel verhaalen dat een E30 een makkelijke auto is om te rijden. (vooral voor een beginner met rwd)
en dan moet je we op zoek gaan naa een 325 toch?
Met Mvg
Brian.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: aankoop tips BMW 325 1992
Of een 325e lange slagmotor met de kop van een gewone 325i, hier en daar wat modificeren en je hebt al gauw dik 200PK te pakken 

-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: aankoop tips BMW 325 1992
frank de jonge schreef:Of een 325e lange slagmotor met de kop van een gewone 325i, hier en daar wat modificeren en je hebt al gauw dik 200PK te pakken

Want dit vind ik beetje "vaag" overkomen.
en liefst pruts ik zo min mogelijk aan het blok.

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: aankoop tips BMW 325 1992
Moet je ff op duitse BMW fora rondneuzen.
Is een motormod die veel toegepast wordt
Is een motormod die veel toegepast wordt

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: aankoop tips BMW 325 1992
327i is daarvoor een goede zoekterm.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: aankoop tips BMW 325 1992
Hier ben je dan naar opzoek.
327i Umbau anleitung
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00080.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
327i Umbau anleitung
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00080.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: aankoop tips BMW 325 1992
Toppert Steven 

Re: aankoop tips BMW 325 1992
Steven sinds wanneer hebben de 92er M50s .. Vanos? die kwamen toch pas eind 93...
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: aankoop tips BMW 325 1992
The BMW M50 is an I6 piston engine. It was introduced in March 1989 to replace the BMW M20 and was replaced by the BMW M52 in 1994. Displacement ranges from 2.0 L to 3.2 L. It is a DOHC 24-valve engine. A Technical Update or M50TU version from 1992 introduced VANOS variable valve timing.Paul schreef:Steven sinds wanneer hebben de 92er M50s .. Vanos? die kwamen toch pas eind 93...
- Jelte Jongsma
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 17:59
Re: aankoop tips BMW 325 1992
Is wel een duur grapje om een 2.7i te bouwen als je het goed wil doen... Je kunt het beste op '2.7i' zoeken, aangezien de Eta ook in een E28 geleverd is.frank de jonge schreef:Of een 325e lange slagmotor met de kop van een gewone 325i, hier en daar wat modificeren en je hebt al gauw dik 200PK te pakken
Lees dit ook maar eens door. In amerika hebben ze het vaak over de Seta's (Super Eta) naar mijn weten zijn de europese Eta's 'gewone' Eta's.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: aankoop tips BMW 325 1992
2,7L conversie is niet zo simpel als even een 325i kop op een 325e motor zetten dat weet ik wel. Martijn van NB.nl rijd er mee en die zit net over de 200 PK, daar is wel meer aan gebeurd, oa andere nokkenas en een verstelbaar nokkenas tandwiel.
Keuze van auto is nogal afhankelijk van wat je doel is. Als je met profi onderdelen wilt gaan werken zou ik de E30 eerlijk gezegd overslaan omdat een nieuwer platform zoals E36 veel meer mechanische grip bied. Je ziet op de hobby circuitdagen ook steeds meer E36's, tot een jaar of 2 geleden was dat 99% E30jes maar dat veranderd nu ook. En je ziet de E36's gewoon iets sneller rond gaan doorgaans. Dus wat mij betreft is het een no brainer, preparatie en aanschafkosten zijn ongeveer gelijk tussen die 2. Gaat het gewoon om een beetje driften en rijden en maken tijden enz allemaal niet zo veel uit, dan zou ik gewoon even met alle 2 proefrijden en dan weet je wat je wilt.
Het is een discussie die vaak gevoerd is, E30 vs E36. Ik heb toen een hoop van die goedkopere E30jes gereden in de prijsklasse 2000 - 4000 euro en was elke keer blij als ik weer in mijn eigen E36 M3 stapte. Behalve die witte met S50 dan, die reed wel goed door het Intrax onderstel maar ook die had niet de stabiliteit en grip welke mijn E36 M3 wel heeft.
Keuze van auto is nogal afhankelijk van wat je doel is. Als je met profi onderdelen wilt gaan werken zou ik de E30 eerlijk gezegd overslaan omdat een nieuwer platform zoals E36 veel meer mechanische grip bied. Je ziet op de hobby circuitdagen ook steeds meer E36's, tot een jaar of 2 geleden was dat 99% E30jes maar dat veranderd nu ook. En je ziet de E36's gewoon iets sneller rond gaan doorgaans. Dus wat mij betreft is het een no brainer, preparatie en aanschafkosten zijn ongeveer gelijk tussen die 2. Gaat het gewoon om een beetje driften en rijden en maken tijden enz allemaal niet zo veel uit, dan zou ik gewoon even met alle 2 proefrijden en dan weet je wat je wilt.
Het is een discussie die vaak gevoerd is, E30 vs E36. Ik heb toen een hoop van die goedkopere E30jes gereden in de prijsklasse 2000 - 4000 euro en was elke keer blij als ik weer in mijn eigen E36 M3 stapte. Behalve die witte met S50 dan, die reed wel goed door het Intrax onderstel maar ook die had niet de stabiliteit en grip welke mijn E36 M3 wel heeft.
-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: aankoop tips BMW 325 1992
@Bert ///M3
Bedankt voor uitleg!!
Ik zou ook heel graag een E36 M3 als track auto willen maar helaas heb ik niet de financieele middelen om te kunnen realiseren!!
Zo renault clio kost aardig wat geld :playcar: .
Ben een beginnen en het maakt me niet uit hoe hard ik over het circuit ga!
(oke eigelijk wel :twisted: )
Dus moet eerst alles op een rijtje hebben en dan vervolgens goed nadenken welke auto de beste keuze is.
Ga nog keertje kijken op de ring en EVT als het kan keertje mee rijden.
*Back to work
*
Bedankt voor uitleg!!
Ik zou ook heel graag een E36 M3 als track auto willen maar helaas heb ik niet de financieele middelen om te kunnen realiseren!!
Zo renault clio kost aardig wat geld :playcar: .
Ben een beginnen en het maakt me niet uit hoe hard ik over het circuit ga!
(oke eigelijk wel :twisted: )
Dus moet eerst alles op een rijtje hebben en dan vervolgens goed nadenken welke auto de beste keuze is.
Ga nog keertje kijken op de ring en EVT als het kan keertje mee rijden.
*Back to work

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten