aankoop tips BMW 325 1992

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 13:27

Goededag,

Ik zat vandaag tijden werktijd :forum: even te speuren op internet en kwam een leuke "deal" tegen: een BWM 325 uit 1992.
325i M52 6 cylinder 192 HP 233 km/h 1992 - 1994 (informatie komt van bmwinfo.com)
Hij staat tekoop voor 1800Euro en ik dacht dat is een mooie kans om een trackcar tekoopen met een Low-Budget.

Aangezien hier 70% van het volk BMW rij,vraag ik hierbij jullie hulp

Waar moet je opletten bij aanschaf van deze auto?
:please:

Met vriendelijke groet Brian :thnx:


Mocht dit in het verkeerde forum deel staan dan me gemeende excuses

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Niels » 11 sep 2008, 13:48

Alles valt en staat hoe met de auto is omgegaan en hoe deze is onderhouden :wink: Des te goedkoper de auto des te meer moet je inversteren om em trackwaardig te krijgen is mijn idee. Aangezien er nog genoeg te inversteren valt zou ik voor een goede basis gaan. Kun je em kopen in de handel of van een opgeschoten jong ventje dan liet ik em lekker staan, kun je em kopen van een serieus iemand die em al een aantal jaren heeft en zelfs nog wat rekeningen kan overhandigen dan kan het interessant zijn. Echte zwakke plekken kent de auto volgens mij niet, gewoon kijken naar schade (verleden), roest en staat van onderhoud.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 14:03

Niels schreef:Alles valt en staat hoe met de auto is omgegaan en hoe deze is onderhouden :wink: Des te goedkoper de auto des te meer moet je inversteren om em trackwaardig te krijgen is mijn idee. Aangezien er nog genoeg te inversteren valt zou ik voor een goede basis gaan. Kun je em kopen in de handel of van een opgeschoten jong ventje dan liet ik em lekker staan, kun je em kopen van een serieus iemand die em al een aantal jaren heeft en zelfs nog wat rekeningen kan overhandigen dan kan het interessant zijn. Echte zwakke plekken kent de auto volgens mij niet, gewoon kijken naar schade (verleden), roest en staat van onderhoud.
om het wat makkelijker temaaken:
http://schadeautos.nl/auto.php?id=317683&from=0#
anders heb ik een ander op het oog, weet alleen niet of die nog tekoop is
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... =15&t=5757

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Steven N. » 11 sep 2008, 15:13

Ik weet niet wat je er mee wilt gaan doen. Maar als je trackdays wilt rijden kan je het best Joost een bezoekje brengen!

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 15:30

Steven Nauta schreef:Ik weet niet wat je er mee wilt gaan doen. Maar als je trackdays wilt rijden kan je het best Joost een bezoekje brengen!
Het doel van de aanschaf is trackdays.
Dan ga ik me daar aanmelden en Joost een mailtje sturen :thnx:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Metchu » 11 sep 2008, 15:39

euhm, verkoop topic is hier ook hoor :D je hoeft je daar niet aan te melden :P

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=11728" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 15:42

Metchu schreef:euhm, verkoop topic is hier ook hoor :D je hoeft je daar niet aan te melden :P

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=11728" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
4uur coupa soep? :bag:

Slotje Aub :bignews:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Macboy » 11 sep 2008, 15:57

Hoi Brian. Op zich hoeft je draadje toch niet op slot ? Het zijn algemene aankooptips die je vraagt :)

Of heb je de auto van Joost gekocht en moet dáár een slotje op ;)

(dan ben ik jaloers ieg hehe)

Rickstah
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
Locatie: Randstad

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Rickstah » 11 sep 2008, 16:33

motor informatie klopt trouwens niet....M52 is alleen voor 320, 323 en 328 na 06/1995.
er ligt dus een M50 blok in.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 16:34

Macboy schreef:Hoi Brian. Op zich hoeft je draadje toch niet op slot ? Het zijn algemene aankooptips die je vraagt :)

Of heb je de auto van Joost gekocht en moet dáár een slotje op ;)

(dan ben ik jaloers ieg hehe)
Macboy,

Ik dacht dat het opslot kan omdat toch denk dat het beter is om een "klare" auto tekoopen dan zelf die BMW 325 om tebouwen.
De auto van Joost is erg mooi,dat geef ik toe.
maar moet toch eerst met me "sponser" onderhandelen;) want 1800 of 7750 is een heel verschil


:idea: Ik verkoop me clio :lol: *grapjas mode uit*

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 16:36

Rickstah schreef:motor informatie klopt trouwens niet....M52 is alleen voor 320, 323 en 328 na 06/1995.
er ligt dus een M50 blok in.
Ik neem aan dat je de auto bedoelt van de 1ste link?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Niels » 11 sep 2008, 17:21

A) Handelaar
B) Alu/chroom versnellingspook

Conclusie: staan laten :wink:

Die racer van Joost is echt een super wagen lijkt me 8)

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 17:25

Niels schreef:A) Handelaar
B) Alu/chroom versnellingspook

Conclusie: staan laten :wink:

Die racer van Joost is echt een super wagen lijkt me 8)
die van joost is ook super om tezien.

alleen zoals ik eerder citeerd : moet toch even met "sponsers" onderhandelen :whistle:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Casper » 11 sep 2008, 17:28

Neem van mij aan dat een E36 325i die €1800 moet kosten gegarandeerd verrot is. Is het geen roest, dan zit er een ander addertje onder het gras. En gezien de witte knipperlichten, de pookknop en de stoere sticker op de tankklep is deze niet bereden door een oude vent...

Ik ben zelf ook een tijd op zoek geweest naar een E36, maar er zit veel troep tussen. Een goede heb je voor €4000. Ikzelf was het gedoe een beetje zat rond die E36's en ben me gaan orienteren op een E34. Ze zijn wat zwaarder, maar de gewichtsverdeling is echt ideaal. En als je de zooi toch gaat strippen....Als het goed is staat er dit weekend hier een 530i V8 voor de deur... :D

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Steven N. » 11 sep 2008, 17:29

Heb zelf ook de m50 in m'n 325i van 1992 liggen. Zelf nog weinig problemen gehad motorisch. Een keer startmotor kapot en over een tijdje eens de vanos laten reviseren. Verder heeft mijn wagen last van lichte roestvorming, ik kan me niet van de indruk onttrekken dat je voor dit geld een roestvrije 325i koopt.
Deurpanelen laten vaak los. Handschoenenkastje is ook een zwak punt in het interieur.
Motorisch zijn het hele goede auto's, maar bij een M50 is het koelsysteem vaak aan de zwakke kant. De aansluitingen voor de radiateur willen wel eens scheuren. De waterpomp was origineel een plastic waaier, vraag of deze vervangen is voor een stalen model, en kijk even of er niet te veel speling op zit. Ook wil de thermostaat wel eens vast zitten. Dit zie je onder het rijden wel aan dat de auto niet op temperatuur komt.
Qua onderstel moet je letten op de dempers, deze zijn vaak niet zo goed bij BMW en als die nog standaard zijn dan zijn ze meestal wel gaar na 100K. Achter scheuren de rubbers van de schokbreker ophanging meestal. Ook zijn de trailing arm bussen daar aan de zwakke kant. Voor heb je eigenlijk hetzelfde, ook slappe draagarm bussen. Let dus goed op alle rubbers.

Bij de Joost-325 hoef je hier niet naar om te kijken volgens mij, die zit gewoon goed in elkaar. Het enige wat die auto mist in mijn ogen is een sper. (en korting op de vraagprijs :lol: )

succes
Laatst gewijzigd door Steven N. op 11 sep 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Bert ///M3 » 11 sep 2008, 17:42

Uiteindelijk is het eenvouding. wat kost het om er zelf 1 te bouwen en wat kost een kant en klare. Wil je zelf veel tijd besteden aan bouwen ja of nee en wat voor afwerking zoek je. Ik ben bijvoorbeeld al een jaar met mijn M3 bezig omdat ik het goed wil hebben, maar als je niet al te kieskeurig bent kan je in feite ook in een week een auto klaar hebben. Als je wel richting zelfbouw gaat, hou er maar rekening mee dat zelfbouwprojectjes meestal fincaniceel totaal uit de klauwen lopen, doe je planning/budget keer 3 en dan ben je er wel ongeveer.

Voordeel van zelf bouwen vind ik dat je een auto bouwt met een bepaald doel voor ogen, als je er een beetje kijk op hebt dan weel je al ongeveer hoe zoiets gaat rijden.

Voor beiden geld dat je achteraf altijd nog wel wat aanpassen moet om het naar je zin te maken. Koop je een kant en klare dan is er altijd wel iets wat niet bevalt, bouw je er zelf 1 dan komen er ook altijd wel wat probleempjes boven drijven.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Steven N. » 11 sep 2008, 18:06

Je hebt deels wel gelijk Bert, alleen dat keer 3 gaat (bij mij iig) niet altijd op.

Nou moet ik zeggen dat ik alles nog heb aangekocht voor de prijzen die ik van tevoren in gedachten had of zelfs minder.
Auto was in redelijke staat, alleen de dempers waren verrot en de uitlaatdemper ook. Nieuw onderstel moest er toch al komen dus dat was geen probleem en een einddemper kost ook maar 5 tientjes.
Alles wat ik er nu aan aangepast heb, dus; Bilstein onderstel, harde rubbers onderstel, stuur, stoelen + gordel, m3 3.2 remmen en banden heb ik allemaal voordelig kunnen kopen. Nou heb ik het voordeel dat ik er aardig kijk op heb en altijd veel tijd steek in het uitzoeken van mijn onderdelen. Ik heb alles dan ook van goede kwaliteit op en aan de auto zitten, alleen altijd voor lagere prijzen dan gangbaar. Zo kan je (als student) heel goed een racer opbouwen.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 18:08

Bert ///M3 schreef:Uiteindelijk is het eenvouding. wat kost het om er zelf 1 te bouwen en wat kost een kant en klare. Wil je zelf veel tijd besteden aan bouwen ja of nee en wat voor afwerking zoek je. Ik ben bijvoorbeeld al een jaar met mijn M3 bezig omdat ik het goed wil hebben, maar als je niet al te kieskeurig bent kan je in feite ook in een week een auto klaar hebben. Als je wel richting zelfbouw gaat, hou er maar rekening mee dat zelfbouwprojectjes meestal fincaniceel totaal uit de klauwen lopen, doe je planning/budget keer 3 en dan ben je er wel ongeveer.

Voordeel van zelf bouwen vind ik dat je een auto bouwt met een bepaald doel voor ogen, als je er een beetje kijk op hebt dan weel je al ongeveer hoe zoiets gaat rijden.

Voor beiden geld dat je achteraf altijd nog wel wat aanpassen moet om het naar je zin te maken. Koop je een kant en klare dan is er altijd wel iets wat niet bevalt, bouw je er zelf 1 dan komen er ook altijd wel wat probleempjes boven drijven.
Amen,

ik zat net onderweg van werk naar huis in de auto tedenken :playcar: .
dat het eigelijk niet slim is om gelijk te beginnen met een trackcar die RWD is, aangezien ik hier 0 ervaring mee heb ( of Forza motor sport moet mee tellen :roflol: )
Ik ben der nog niet helemaal over uit, ik denk dat een zwak punt van me is.
Zodra ik iets in me koppie heb zitten dan gebeurt het nog liever vandaag dan morgen :stom:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Casper » 11 sep 2008, 18:29

@ Steven: Een M52 is toch nooit in de 325i geleverd? Ik dacht alleen als 323i en 328i? Of vergis ik me nou?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Bert ///M3 » 11 sep 2008, 18:31

Je moet ergens mee beginnen, wel of geen RWD ervaring is imho niet zo belangrijk.

Of je trackdays gaat rijden met FWD of RWD, het is toch andere koek als gewoon op de weg rijden dus leren moet je het toch :)

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 18:42

@Bert ///M3

Je heb daar wel een punt!!
Ik ga der nog even over brainstormen!!
ik ga wel eerst een dag kijken bij DF, en laat ik me hartje spreeken waar me voorkeur naar uit ga!

Rickstah
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
Locatie: Randstad

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Rickstah » 11 sep 2008, 19:08

Casper schreef:@ Steven: Een M52 is toch nooit in de 325i geleverd? Ik dacht alleen als 323i en 328i? Of vergis ik me nou?
klopt. 325 is m50

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door frank de jonge » 11 sep 2008, 19:31

320i was er ook in M52 ;)

*weer ontopic*

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door Peric » 11 sep 2008, 21:59

Zou sowieso geen auto kopen om een trackday-auto van te maken waar een schuif-kanteldak inzit.
En denk dat inderdaad de kant en klare BMW de betere keuze zal zijn.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: aankoop tips BMW 325 1992

Bericht door BrianV » 11 sep 2008, 22:12

Peric schreef:Zou sowieso geen auto kopen om een trackday-auto van te maken waar een schuif-kanteldak inzit.
En denk dat inderdaad de kant en klare BMW de betere keuze zal zijn.

Licht je antwoord toe waarom je van een auto met een schuif kanteldak een track car kan maake?
als het ook al met open auto's waarom met dit niet dan?

Voordeel Race auto:
Niks meer aan tedoen en vaak voordeliger!
Nadeel :
kan hoop kinder ziektes bevatten en je weet niet 100% hoe de auto is

Voordeel Zelf bouw:
Het is leuk om tedoen
Je weet alles van de auto dus makkelijker met reparatie!
Nadeel:
Hoop tijd en veel geld vaak.
je wit altijd meer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 18 gasten