740d: boot of niet ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

740d: boot of niet ?

Ja, de 7-serie is de zwaarste boot die er is bij BMW !
10
18%
Nee man, de 7-serie stuurt verrassend strak, eigenlijk onwerkelijk !
15
27%
Geen mening, want geen ervaring.
31
55%

Totaal aantal stemmen: 56

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: 740d: boot of niet ?

Bericht door Robin » 11 sep 2008, 09:54

goed verhaal Allen, maar ieder z'n meug. IK hoef geen 740d om naar Madrid te jakkeren, een M3 met 4 man erin past ook. Ik hoef geen Speedster/Donkervoort om in de regen naar Assen te rijden daar m'n rondjes te draaien en dan vermoeid weer terug: Een M3 doet dat IMHO beter:)

Maar ik snap jou beter dan de 740d rijder, die kan net zo goed een 5 of een 335i/d doen...vind ik.

Ik ben geen vakantieganger met waterdichte koffers en binnendoor van 't zonnetje genieten. ALS ik op vakantie ga is 't met 't vliegtuig of normaal/snel naar Zuid Duitsland/Zwitserland/Frankrijk met de auto. Met zn 4en. Dan toch maar 740d? Never. :mrgreen: Maar ook echt geen Speedster ook niet met z'n 2en, dan huur/biets ik wel een 997S of beter, met VAST dak graag 8)

allen

Bericht door allen » 11 sep 2008, 10:37

Robin, als je ooit nog wat adviezen wilt voor een goede kwaliteit regenpak weet je me te vinden... :roflol:

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 10:54

Robin schreef:goed verhaal Allen, maar ieder z'n meug. IK hoef geen 740d om naar Madrid te jakkeren, een M3 met 4 man erin past ook. Ik hoef geen Speedster/Donkervoort om in de regen naar Assen te rijden daar m'n rondjes te draaien en dan vermoeid weer terug: Een M3 doet dat IMHO beter:)

Wat natuurlijk wel voor zo'n 740d spreekt is zijn enorme actieradius, volgens Macboy 1000 km op een tank. Als je een beetje wilt doorrijden is dat een behoorlijke tijdsbesparing. Een tankpauze kost gemiddeld toch 10 minuten. Met de M3 heb je er 2 meer nodig dan de 740d. 20 minuten extra tanken bij een rijgemiddelde van 160 km/h is een achterstand van 53 km (en nog wat meters) die je moet goedrijden.

Naar Madrid Pak em beet 2000 vanaf Groningen,, 40 minuten extra tanken.. tegen de tijd dat de 740d rijder aan zijn 2e drankje begint heb je als M3 rijder nog dik 100 km te rijden.

Beetje hypothetisch allemaal, natuurlijk, maar hoe goed en fijn een M3 ook zal rijden, als dagelijkse lange afstandscruiser door die heimatt heen, over verder door Europa.. wil je die ook echt niet hebben.. gek word je van het vele tanken en de tijd die het kost.

Of een 335i danwel een 5 serie dat netzo goed kan als een 7 serie.. dat is denk ik vooral afhankelijk van het comfort wat je je zelf wilt toe eigenen. 1 serie/ 3 serie sportstoelen zijn dikke prima, maar de 7 serie stoelen zijn echt van een totaal andere orde, voor het km vreten..

Zondag naar de ring met de 130i, maar ik weet nu al dat in na een dag rijden (1000 km) helemaal brak uit de auto zal stappen.. door de stoelen.. dat zal je met 7 serie stoelen niet overkomen.

Robin

Bericht door Robin » 11 sep 2008, 11:02

Dus dat wordt niet naar Madrid... :cry:

Heb een kennis daar te wonen, eind november komt ie hier naar NL, met z'n boot. :bag: :lol:

Robin

Bericht door Robin » 11 sep 2008, 11:04

Belt ie me net dat ie z'n boot verkocht heeft:
Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 sep 2008, 11:21

Als je een beetje doorrijdt haal je nevernooit geen 1000km op een tank hoor :hmmm: Met een 100liter tank zul je dan zuiniger moeten rijden dan 1 op 10. De A8 4.2TDI die ik reed haalde dat met 80km/h op de cruise amper :lol: Maak je geen illusie als dat gaspedaal naar beneden gaat doet ie weinig onder voor z'n benzine broertjes alleen rijdt het gewoon veel mooier zo'n diesel :bag:

Die Macboy is wel vreselijk de weg kwijt zeg, een 740D als tracktool nemen naast een hybride :hammer:

allen

Bericht door allen » 11 sep 2008, 11:47

Macboy begint zo onderhand ook al zo'n fap fap nie kopuh te worden. :playcar: :popcorn:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 sep 2008, 12:29

lollzzz @ verloop draadje:)

Heren. Ik ben dit draadje begonnen en ik vind het een leuk draadje worden. Reden is dat alle argumenten een beetje door elkaar lopen, dus vandaar dat ik hiermee even de boel recht ga zetten.
Hielke schreef:Mij hebben ze dus met opzet zaterdagavond niet meegenomen in die Bismarck he!!! :thnx:
Dan moet je ook niet vroegtijdig naar huis gaan slimmerd :)
Tom schreef:Als ik de bladen mag geloven dan zal een A8 en S-klasse je ook verbazen want ik kan mij niet voorstellen dat bochtsnelheden van de 7 serie (veel) hoger zouden zijn.
Dit klopt dus niet met de opmerkingen in dit draadje. Het is zeer wel mogelijk dat de bochtsnelheid van de A8 en S-klasse net zo hoog zijn, maar het stuurgevoel ZEKER niet. Een A8 en S-klasse hellen veel meer over en sturen absoluut niet zo direct als de 7. Ik heb in de A8 ontzettend veel ervaring en in de S-klasse ongeveer één volle dag. Dus believe me, het is onzin dat die twee net zo goed zijn als de 7-serie.
Michel Pol schreef:Daarom heeft hij [macboy] een zwak voor hard over de autobahn is D. rijden.
Daar ging het niet om Autobahn rijden, maar het weggedrag in bochten Michel, maar goed, je erkende het een paar regels later, vandaar dat je ook hieronder wordt gequote :)
allen schreef:Rij inmiddels al dik 5 jaar in een e39 en ook daarin beleef ik geen lol. Te luxe, te comfortabel en eigenlijk ook al te groot. Waarom dan nog zelfs een 7 kopen?
Dit is ook wel leuk. Wat is het bestaansrecht van een 5-serie? Als je vanuit een 5-serie in een 7-serie stapt wil je volgens mij nooit meer terug. Een 5-serie is een comfortabele BMW, met snelle motoren, ruim van binnen en semi-comfortabel. De gemiddelde 5-serie rijder heeft een automaat en houdt van comfort, puur en alleen comfort en af en toe op rechte stukken gasgeven. Nou geloof mij, die mensen zullen omslaan van verbazing als ze in een 7-serie stappen, want dat is pas echt comfort en genieten. Voor die groep die nog wil hoeken met een 5-serie: een 7-serie doet dat gewoon net zo scherp en net zo snel. Kortom: het lijk me dan slimmer voor een 7-serie te gaan dan een 5-serie. In de praktijk is het probleem natuurlijk het feit dat een 5-serie gewoon veel mooier is, gaaf eruit ziet, mooi M-pakket, dikke bak en het feit dat een 5-serie ook nog eens goedkoper is. Maar wat ik wilde aangeven is dat zo'n 7-serie verrassend strak stuurt, ontzettend goed bochtgedrag heeft wat je niet zou verwachten.
allen schreef:Maar ik even afgezien van mijn persoonlijke voorkeur voor luxe of juist herriebakjes kan ik met gewoon niet voorstellen wat ik met een 7 serie moet.
Hier gaat het dus NIET om. Laat duidelijk zijn dat de 740d absoluut NIET mijn auto is en nooit zal worden. Daar ga jij een beetje aan voorbij denk ik Allen. Daar ging het draadje nu net niet om.

Wat ik wilde aantonen was het volgende:
Casper schreef:Qua wegligging heb je in de BMW trouwens absoluut niet te klagen.
wjn schreef:Naar mijn mening is zo'n auto gewoon veel beter dan een auto die zonodig in een sportieve hoek gepositioneerd moet worden.
Ravin ///M schreef:Zeg wat je wilt, maar een 7 van BMW stuurt strakker dan je van zo'n auto verwacht. Een M3 stuurt scherp en geeft je ook het gevoel dat te doen, een 7 verbaast je ermee.
Steven Nauta schreef:maar binnen deze klasse voelt hij toch een stuk beter aan als bijvoorbeeld de A8. Op het klaverblad werd de verbasing compleet, ik voelde gewoon niet dat die wagen 2000kg weegt.
Rico v Velzen schreef:heej de 740d voelt niet aan als een bratwurst, kwiek en zonder weerstand vervolgen we onze weg over Heerenveen's 9e wereldwonder, het klaverblad.. goh wat voelt zo'n 740d zeker aan, geeft geen krimp, geeft laat zijn grens aan en totdat de grens er aankomt voel je die niet komen.
Rico v Velzen schreef:Gaat er ook niet om of een 740d als sportieve auto word neergezet, maar dat gezien het formaat/model het rijden positief verrast. Tenminste mij wel.
hugo schreef:Het gaat bovengemiddeld hard de bocht om zelfs voor ''zijn'' gewicht.
Robin schreef:Ik heb een keer in een nieuwe 745i gereden en dat was luxe en remote, maar bochtenwerk was netjes.
Michel Pol schreef:Dat een 740d als auto indruk maakt ook op gebieden waar dat niet direkt verwacht word, geloof ik gelijk, is was ook verrast na een rit in een e39 540i touring, qua feel in de bochten e.d. erg goed zeker voor zo'n kolos.
Rico v Velzen schreef:Dat zo'n 740d dan ook nog eens een stukje sportieve BMW genen heeft is alleen maar een compliment. Op bochtige weggetjes zul je een 7 serie toch nooit zien. Elk vergelijk met een lightweight sportscar slaat als een tang op een varken.
Pescatore schreef:Het rijdt aardig, lange doordraaiers kunnen redelijk hard genomen worden (...) Boten zijn het zeker, maar qua wegligging doet het weinig onder voor auto's van het formaat 5/E.
Hier is gequote wat ik duidelijk wilde maken. :thnx:

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 12:33

1000 km op 1 tank is vooral afhankelijk van je rijstijl natuurlijk. Feit is natuurlijk dat een 740d relatief een stuk zuiniger is dan een M3. Dat boeit een M3 rijder geen reet..Maar een 740d rijder juist weer wel, want anders had die ook wel een 745i danwel 760i gekocht. hoge actieradius is een groot pluspunt.

Wat ik bedoel te zeggen dat die auto voor een bepaald gebruiksdoel is gemaakt en in voor dat doel ook gerechtvaardigd is. 5 series, danwel 3 series zijn geen goed alternatief,en dat weet BMW zelf ook wel natuurlijk anders was er überhaupt geen 7 serie.

M3 vs 740d is natuurlijk een no brainer anytime anyplace de M3..

M3 vs Speedster is natuurlijk netzo goed een no brainer.... anytime anyplace de Speedster voor de Speedster rijder en de M3 voor de M3 rijder.

allen

Bericht door allen » 11 sep 2008, 23:32

Macboy schreef:Dit is ook wel leuk. Wat is het bestaansrecht van een 5-serie? Als je vanuit een 5-serie in een 7-serie stapt wil je volgens mij nooit meer terug. Een 5-serie is een comfortabele BMW, met snelle motoren, ruim van binnen en semi-comfortabel. De gemiddelde 5-serie rijder heeft een automaat en houdt van comfort, puur en alleen comfort en af en toe op rechte stukken gasgeven. Nou geloof mij, die mensen zullen omslaan van verbazing als ze in een 7-serie stappen, want dat is pas echt comfort en genieten. Voor die groep die nog wil hoeken met een 5-serie: een 7-serie doet dat gewoon net zo scherp en net zo snel. Kortom: het lijk me dan slimmer voor een 7-serie te gaan dan een 5-serie. In de praktijk is het probleem natuurlijk het feit dat een 5-serie gewoon veel mooier is, gaaf eruit ziet, mooi M-pakket, dikke bak en het feit dat een 5-serie ook nog eens goedkoper is. Maar wat ik wilde aangeven is dat zo'n 7-serie verrassend strak stuurt, ontzettend goed bochtgedrag heeft wat je niet zou verwachten.
Je zegt het zelf al: dat is pas echt comfort en genieten. We hebben duidelijk onze eigen voorkeuren voor vervoer. Als ik een 5 al dodelijk saai en comfy vindt, dacht je dan echt dat ik stijl achterover zal slaan na een ritje in een 7 serie en lyrisch zal zijn?
macboy schreef:Laat duidelijk zijn dat de 740d absoluut NIET mijn auto is.
Advocaten zijn goed in het weglaten van stukken van de tekst om een verhaaltje zo naar hun hand te zetten en daarop te antwoorden. Mijn antwoord op bovenstaande quote zal zijn: "Ik heb niet gezegd dat het jouw auto is." :beer:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 11 sep 2008, 23:50

Ik zie dat eigenlijk heel simpel.

Een 1 en 3 serie koop je als je wat sportiviteit in je dagelijkse auto wilt
Een 5 koop je als je lekker comfy van A naar B wil
Een 7 koop je als je niet rijden wilt maar lekker op de achterbank zitten wilt en gereden wilt worden.

Ik was laatst in Dubai, naar het hotel in een A8 limousine en een week later naar het vliegveld in een L7. Lekker languit op de achterbank zitten, zee van ruimte, niet opgekropt ala en 3 serie. Met zo'n wagen moet je er gewoon een chauffeur bij hebben :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 sep 2008, 23:53

Rico v Velzen schreef:Naar Madrid Pak em beet 2000 vanaf Groningen,, 40 minuten extra tanken.. tegen de tijd dat de 740d rijder aan zijn 2e drankje begint heb je als M3 rijder nog dik 100 km te rijden.

Beetje hypothetisch allemaal, natuurlijk, maar hoe goed en fijn een M3 ook zal rijden, als dagelijkse lange afstandscruiser door die heimatt heen, over verder door Europa.. wil je die ook echt niet hebben.. gek word je van het vele tanken en de tijd die het kost.
Het actieradius verhaal verteld met een Focus en een LP640 door Europa
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 34339&CT=V" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 12 sep 2008, 00:01

Hier een berichtje van een "ervaringsdeskundige". Niet dat het iets toevoegt aan de "discussie", maar ik dacht: zoveel 7 rijders zitten hier nu ook weer niet....

Ik rijd sinds een jaartje een 750iL Individual. Met eigenlijk alle opties en dus in de buurt van de 2300 kg. Deze auto volgde m'n e60 m5 op (anderhalf jaar, 90k kms).

Ik kwam in de 7 terecht doordat ik een keer een 750 kreeg als leenauto toen de m5 schade had. En ik dacht: wat is dit een super auto. Inderdaad een stuk lichtvoetiger dan je zou verwachten en rechtuit stabiliteit is wat mij betreft ongeeveneaard. Ik rijd uiteindelijk door het comfort en de stilte (dubbel glas) gemiddeld zelfs harder op de openbare weg met deze auto dan met de M5's (voor de e60 had ik een e39) en m'n CSL. Het enige wat ik heb veranderd aan de auto zijn de remmen. Met de standaard remmen had ik na een aantal 250-100 vertragingen last van fading (zelfs als er 5 minuten tussen zat). Met de movits (370 + 6 pots voor, wat kleiner achter) is dit volledig weg en lijkt het net alsof een grote hand de auto beetpakt en enorm snel vertraagd. En hoe langer ik de auto heb, hoe meer ik 'm zelfs nog ga waarderen. Ieder keer als we naar de ring gaan denk ik: ik moet de 7 ook eens een ronde of wat proberen...nog niet van gekomen :D

Overigens: de stelling dat een S of een A8 qua "driving fun" vergelijkbaar zijn ben ik het (op basis van enige weken ervaring in beide autos) absoluut niet mee eens. In (lange) snelle bochten (inclusief asfalt wisselingen / verkantingen/ ribbels ofwel: everyday life) kan je de 7 "laten staan" en beweegt de auto zich voorspelbaar over de wielen, in de S en de A8 gaat dat echt niet (geen feedback in het stuur, onderstuurt, rare achterwielophangingen met wijzigende "veilige meesturende" geometrie bij inveringen enzo.). Maar misschien durf ik gewoon niet, dat kan natuurlijk ook.

Binnenkort proefrijden in de nieuwe 7.... ben heel benieuwd...

cheers...Gerwin

ps en zoals Bert //m3 al aangeeft: ik zit ook regelmatig met heel veel plezier op de achterbank....en dat is inderdaad helemaal top

Niels

Bericht door Niels » 12 sep 2008, 00:53

Steven Nauta schreef:
Rico v Velzen schreef:Naar Madrid Pak em beet 2000 vanaf Groningen,, 40 minuten extra tanken.. tegen de tijd dat de 740d rijder aan zijn 2e drankje begint heb je als M3 rijder nog dik 100 km te rijden.

Het actieradius verhaal verteld met een Focus en een LP640 door Europa
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 34339&CT=V" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zit zeker wel wat in alleen zul je de V8 diesel zeer rustig moeten bedienen en de straight six van de M3 juist weer niet :wink: Jaren terug tokkelde ik met 90km/h over de Duitse Autobahn in m'n ex-TDI inclusief motoraanhanger richting Italie en ben ik over een afstand van ca. 500km 3x door een Phoenix gele M3 ingehaald :lol:

KawaBmw7

Bericht door KawaBmw7 » 12 sep 2008, 20:18

Bert ///M3 schreef: Een 7 koop je als je niet rijden wilt maar lekker op de achterbank zitten wilt en gereden wilt worden.
Nou ik rijd toch heel graag zelf hoor. :wink:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 12 sep 2008, 23:49

Ik denk niet dat je Met een V8 diesel een actieradus van 1000km kan halen.

Familielid rijd S320 cdi en die haalt naar Spanje met gemiddelde snelheid van 135km/ (dus ook stukken 160+) een actieradus van 1100km.

Het kan wel maar niet met een zware V8 diesel denk ik.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 sep 2008, 00:11

Ik ging laatst bij 920 km tanken Hugo :) dus het kan zeker wel

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 13 sep 2008, 00:15

Macboy schreef:Ik ging laatst bij 920 km tanken Hugo :) dus het kan zeker wel

Hugo? :'( , 1 sherminator is wel genoeg. :mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 13 sep 2008, 11:42

Steven Nauta schreef:Erg leuk dat we hier over beginnen Rico & Macboy.

Maar wel voldoende om toch een fatsoenlijke afweging te maken ten opzichte van andere direct of indirecte concurrenten.

Heb begin dit jaar de A8 W12 van Maurice gereden. Dit is écht een heerlijke auto en begrijp Maurice zijn keuze dan ook volledig ALS je opzoek bent naar een dergelijke kilometer vreter. Toch valt de A8 echt in het rijtje rechtuitbranders. Destijds was ik gewoon geen zware (+1600kg) auto's gewend en werd ik op het parkeerterein bij een tankstation dan ook verrast door het enorme gewicht en directe onderstuur! Met deze auto moet je echt leren rijden, met het gewicht en het vermogen omgaan.

Bij de 740d was het geheel anders. Tuurlijk valt deze auto gewoon nog steeds in de klasse rechtuitbranders, maar binnen deze klasse voelt hij toch een stuk beter aan als bijvoorbeeld de A8. Eerst rustig beginnen te rijden om aan te voelen hoe lekker de automaat reageert en hoe het stuurgevoel is. Werkt allemaal prima, stuurt ook niet te licht bijvoorbeeld. Enige puntje, (wat Rico direct zei bij instappen) het stuur is te dun. Zetels zijn perfect in te stellen en zitten zeer comfortabel zonder zijlinkse steun te verliezen dmv de op te pompen 'wangen'.
Toen de snelweg opgedraaid en meteen het gas diep in, wat een power! Zonder als echte diesel te klinken weet de V8 mooi lineair de snelheid op te bouwen. Vooral uit stilstand imponerend! Op het klaverblad werd de verbasing compleet, ik voelde gewoon niet dat die wagen 2000kg weegt. Het zou ook een 5 serie van 1600kg kunnen zijn. Zonder problemen ging hij met 110 rond en dan heb je echt nog wat over. Bij uitkomen klaverblad een split-second onderstuur, maar dan zit je ook met het pedaal onderin met zo'n 125kmh (schat ik).

Als conslusie kan ik zeggen dat ik mensen in een 7serie meer begrijp met hun keuze. Tuurlijk blijft het een enorm zware auto die je moet gebruiken om in alle luxe van A naar B te rijden, maar mocht je eens haast hebben en wat harder moet sturen dan kan je gewoon gaan en vertrouwen hebben in de auto. Bedankt voor de ervaring Ilija!
Steven, toch kan ik het in deze NIET met je eens zijn,collega van me had een laatste serie 730d en die vond ik lang niet in de buurt komen van een A8.

En het eeuwige "rechtuitbrand-smoesje"wat als nadeel wordt gezien vind ik bij de A8 absoluut niet op zijn plaats.

Ten eerste weegt de A8 een KLAP minder dan een vergelijkbare 7 serie dus lichtvoetiger zal die 7 never niet aanvoelen,ja voor juliie BMW glijers (what's in a name :angel: ) natuurlijk wel maar een A8 ligt gewoon beter op de weg omdat ie quattro/luchtvering heeft.

Daar komt dat eeuwige rechtuitbrandgevoel vandaan,Audi heeft de A8 ook niet ontworpen om te driften.

Dat je nou met elke BMW kan glijen is MI een zwaktebod,gezien het feit dat maar een heel klein deel van de kopers ook daadwerkelijk WIL drfiten.

Het is gewoon een vaststaand feit dat een A8 laatste generatie BETER is dan de vergelijkbare 7,allleen hier op DF is dat niet zo. :bag:

HSR

Bericht door HSR » 14 sep 2008, 20:33

volvoc30 schreef:
Macboy schreef:Ik ging laatst bij 920 km tanken Hugo :) dus het kan zeker wel

Hugo? :'( , 1 sherminator is wel genoeg. :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 sep 2008, 14:35

Dit is hem dan ! Wat een foto's !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 sep 2008, 16:21

Thanks voor het plaatsen Ilija!

Ik had nog niet eerder gereageerd in dit topic, maar kan beamen dat een 7 lekkerder voelt dan je zou verwachten. Hij is voor zijn gewicht gewoon erg agile te noemen. Een rotonde kan je gewoon schofterig hard overheen. Ik heb in verschillende limo's mogen rijden en vond de 7 altijd al een fijne wagen. Heb ooit eens een paar uur een 760Li onder mijn gat gehad. Daar merk je wel dat ie wat langer is, maar niet zo extreem als de A8L W12. Die heeft gewoon onderstuur, bakken vol. Dat is niet erg, maar zorgt niet voor een superstrak bochtengedrag in korte bochten. Voor lange trips is die wagen echter weer helemaal de top. De ruimte die je hebt in een A8 t.o.v. een 7 is ook ruimer. Wat betreft looks trek ik me ook meer naar de A8 toe. Als ik zou moeten kiezen tussen deze 2 zou ik dan ook een behoorlijk nacht slapen nodig hebben.

De 740d die ik gereden heb (zie foto's) is gewoon een heerlijke auto. Sleurt heerlijk door en voelt gewoon agile ondanks zijn 2200kg. Tuurlijk merk je dan je niet met een 1 serie op pad bent, maar zijn grote in ogenschauw genomen. Fijne wagen, met genoeg power en bij normaal gebruik een zeer acceptabel verbruik. Prima wagen voor de veeleisende km-vreter.

Tristan

Bericht door Tristan » 15 sep 2008, 16:39

Blijft een draak van een auto. Ook al zou de A8 minder strak rijden, zou ik nog blindelings voor de A8 gaan. Heb in een A8 4.2 TDI gereden en mijn god wat gaat dat af. S8 is dan echt overbodig, zeker als je de TDI nog laat chippen. :shock:

Maar qua stuurgevoel blijft BMW top, maar daar zou ik me bij dit soort auto's minder druk om maken imho.

Luuk

Bericht door Luuk » 15 sep 2008, 16:53

Wat een bak zeg 8)

Niels

Bericht door Niels » 15 sep 2008, 17:49

Tristan schreef:Blijft een draak van een auto. Ook al zou de A8 minder strak rijden, zou ik nog blindelings voor de A8 gaan. Heb in een A8 4.2 TDI gereden en mijn god wat gaat dat af. S8 is dan echt overbodig, zeker als je de TDI nog laat chippen. :shock:

Maar qua stuurgevoel blijft BMW top, maar daar zou ik me bij dit soort auto's minder druk om maken imho.
:thumbup:

En maak die niet de vergissing om een verlengde W12 te vergelijken met een "korte" V8 :wink:

Plaats reactie