lollzzz @ verloop draadje:)
Heren. Ik ben dit draadje begonnen en ik vind het een leuk draadje worden. Reden is dat alle argumenten een beetje door elkaar lopen, dus vandaar dat ik hiermee even de boel recht ga zetten.
Hielke schreef:Mij hebben ze dus met opzet zaterdagavond niet meegenomen in die Bismarck he!!!
Dan moet je ook niet vroegtijdig naar huis gaan slimmerd
Tom schreef:Als ik de bladen mag geloven dan zal een A8 en S-klasse je ook verbazen want ik kan mij niet voorstellen dat bochtsnelheden van de 7 serie (veel) hoger zouden zijn.
Dit klopt dus niet met de opmerkingen in dit draadje. Het is zeer wel mogelijk dat de bochtsnelheid van de A8 en S-klasse net zo hoog zijn, maar het stuurgevoel ZEKER niet. Een A8 en S-klasse hellen veel meer over en sturen absoluut niet zo direct als de 7. Ik heb in de A8 ontzettend veel ervaring en in de S-klasse ongeveer één volle dag. Dus believe me, het is onzin dat die twee net zo goed zijn als de 7-serie.
Michel Pol schreef:Daarom heeft hij [macboy] een zwak voor hard over de autobahn is D. rijden.
Daar ging het niet om Autobahn rijden, maar het weggedrag in bochten Michel, maar goed, je erkende het een paar regels later, vandaar dat je ook hieronder wordt gequote
allen schreef:Rij inmiddels al dik 5 jaar in een e39 en ook daarin beleef ik geen lol. Te luxe, te comfortabel en eigenlijk ook al te groot. Waarom dan nog zelfs een 7 kopen?
Dit is ook wel leuk. Wat is het bestaansrecht van een 5-serie? Als je vanuit een 5-serie in een 7-serie stapt wil je volgens mij nooit meer terug. Een 5-serie is een comfortabele BMW, met snelle motoren, ruim van binnen en semi-comfortabel. De gemiddelde 5-serie rijder heeft een automaat en houdt van comfort, puur en alleen comfort en af en toe op rechte stukken gasgeven. Nou geloof mij, die mensen zullen omslaan van verbazing als ze in een 7-serie stappen, want dat is pas echt comfort en genieten. Voor die groep die nog wil hoeken met een 5-serie: een 7-serie doet dat gewoon net zo scherp en net zo snel. Kortom: het lijk me dan slimmer voor een 7-serie te gaan dan een 5-serie. In de praktijk is het probleem natuurlijk het feit dat een 5-serie gewoon veel mooier is, gaaf eruit ziet, mooi M-pakket, dikke bak en het feit dat een 5-serie ook nog eens goedkoper is. Maar wat ik wilde aangeven is dat zo'n 7-serie verrassend strak stuurt, ontzettend goed bochtgedrag heeft wat je niet zou
verwachten.
allen schreef:Maar ik even afgezien van mijn persoonlijke voorkeur voor luxe of juist herriebakjes kan ik met gewoon niet voorstellen wat ik met een 7 serie moet.
Hier gaat het dus NIET om. Laat duidelijk zijn dat de 740d absoluut NIET mijn auto is en nooit zal worden. Daar ga jij een beetje aan voorbij denk ik Allen. Daar ging het draadje nu net niet om.
Wat ik wilde aantonen was het volgende:
Casper schreef:Qua wegligging heb je in de BMW trouwens absoluut niet te klagen.
wjn schreef:Naar mijn mening is zo'n auto gewoon veel beter dan een auto die zonodig in een sportieve hoek gepositioneerd moet worden.
Ravin ///M schreef:Zeg wat je wilt, maar een 7 van BMW stuurt strakker dan je van zo'n auto verwacht. Een M3 stuurt scherp en geeft je ook het gevoel dat te doen, een 7 verbaast je ermee.
Steven Nauta schreef:maar binnen deze klasse voelt hij toch een stuk beter aan als bijvoorbeeld de A8. Op het klaverblad werd de verbasing compleet, ik voelde gewoon niet dat die wagen 2000kg weegt.
Rico v Velzen schreef:heej de 740d voelt niet aan als een bratwurst, kwiek en zonder weerstand vervolgen we onze weg over Heerenveen's 9e wereldwonder, het klaverblad.. goh wat voelt zo'n 740d zeker aan, geeft geen krimp, geeft laat zijn grens aan en totdat de grens er aankomt voel je die niet komen.
Rico v Velzen schreef:Gaat er ook niet om of een 740d als sportieve auto word neergezet, maar dat gezien het formaat/model het rijden positief verrast. Tenminste mij wel.
hugo schreef:Het gaat bovengemiddeld hard de bocht om zelfs voor ''zijn'' gewicht.
Robin schreef:Ik heb een keer in een nieuwe 745i gereden en dat was luxe en remote, maar bochtenwerk was netjes.
Michel Pol schreef:Dat een 740d als auto indruk maakt ook op gebieden waar dat niet direkt verwacht word, geloof ik gelijk, is was ook verrast na een rit in een e39 540i touring, qua feel in de bochten e.d. erg goed zeker voor zo'n kolos.
Rico v Velzen schreef:Dat zo'n 740d dan ook nog eens een stukje sportieve BMW genen heeft is alleen maar een compliment. Op bochtige weggetjes zul je een 7 serie toch nooit zien. Elk vergelijk met een lightweight sportscar slaat als een tang op een varken.
Pescatore schreef:Het rijdt aardig, lange doordraaiers kunnen redelijk hard genomen worden (...) Boten zijn het zeker, maar qua wegligging doet het weinig onder voor auto's van het formaat 5/E.
Hier is gequote wat ik duidelijk wilde maken.