Ziet U, dit bedoel ik nou precies. Als dit Forum U te min is, waarom bent U hier dan nog steeds?Geelhoed schreef:Nee, dat werkt hier niet.Je kunt ook inhoudelijk discussiëren zonder de mening van anderen te ridiculiseren. Door gewoon tegenargumenten te geven.
Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- Peric
Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Persoonlijk denk ik dat men hier ook het uitstootlabel gaat gebruiken.Arthur schreef:Levert ook geen ruk op, joh.Mike R32 schreef:Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
De R32 gaat binnenkort in de verkoop, ben het helemaal zat.
Er komt een zuiniger auto voor terug en we gaan nu investeren in het huis, hadden we al veel eerder moeten doen!
Ene auto weg andere erin.
Je bespaart een paar tientjes per maand op de vaste lasten en je hebt een paar K om in je huis te stoppen.
En wat heb je daaraan?
Gewoon blijven rijden zolang het nog kan
Een auto met een G label (mijn R32) zal VEEEEEL duurder zijn dan bijvoorbeeld een auto met een B label.
- RVV
Geelhoed schreef:Als je meer moet gaan betalen betekent dat dat je voorheen hebt kunnen genieten van wat de weinig rijders teveel hebben betaald.Marius schreef: Ik ga niet meer (asfalt) verbruiken; ik sta nl nog steeds in diezelfde rot-file. Ik zie niet in wat dat met 'meer verbruiken' te maken heeft. Het enigste wat ik meer ga verbruiken is apparatuur om via gps vast te stellen dat ik stilsta.
Hou toch op joh.. voorheen heb ik (ja, ik weet het met mijn stomme kop) gigantische hoeveelheden aan autokosten betaald die linea recta naar de schatkist vloeide.. dikke BPM bedragen..brandstoftax, BTW die op dure auto's aanzienlijk hogere bedragen zijn.. bijtellingen etc etc..
Die weinig rijders zijn over het algemeen de mensen met een smalle beurs die in kleine 4e hands autootjes rijden (verder geen disrespect) besparen op elke dubbeltje auto kosten...
En dan ga jij beweren dat die weinig rijders te veel hebben betaald afgelopen jaren ? Relatief mischien, maar in absolute bedragen heb ik veel en veel meer betaald. Ik bedoel dit absoluut niet decadent ofzo. Ik kan/kon ook zoveel betalen omdat ik toevallig ondernemer en vanwege mijn beroep en de verdienste daaruit bereid om die belastingen ook te betalen.
Maar de enige reden waarom ik daar bereid toe ben is dat ik ook nog kan genieten van auto's en het autorijden.. Zodra het mij onmogelijk word gemaakt en het ziet er naar uit dat gaat gebeuren door alle plannen.. ben ik ook niet meer bereid om in Nederland nog maar een stuiver meer dan strikt noodzakelijk is uit te geven aan auto's en alles wat er om heen komt kijken.
Dat zal betekenen dat de overheid aanzienlijke bedragen gaat mislopen van mijn kant in de toekomst.
Allemaal in het karrespoor in NL, auto's die aansluiten alsof het kleine treintjes zijn en daar dik voor mogen betalen..
Ik ga dan gewoon de allergoedkoopste auto zakelijk rijden die er is, speciaal voor woon werk.. En voor de leuk heb ik Duitsland een Porsche GT3 ofzo in de garage staan, waarvan geen haar om mijn hoofd er over na zal denken om er maar 1 meter mee te gaan rijden op Nederlandse bodem.
Oja je schreef nog iets over, wat werk er wel of niet mee te maken heeft... het is toevallig wel de werkende die deze maatschappij/samenleving draaiende houd.. al die uitvreters die op onze kosten denken auto's nodig te hebben die mogen ze wat mij betreft direct zodaing zwaar belasten dat ze geen auto meer kunnen rijden.
- Geelhoed
De wetgever vindt dat je een auto best over de weg kunt sturen met een NEDC verbruik van minder dan 9.7 l/100km (diesel 7.2).hugo schreef: Bovenstaande is toch wel het schoolvoorbeeld voor subjectief belastingheffen. ''belasting op verspilling'' Dat is toch even onduidelijk als artikel 5. Geelhoed, definieer anders verspilling even aan de hand van een grafiekje. Enlighten me, please.
Auto's die daar meer voor nodig hebben worden beboet. Ja, ze betalen al meer voor CO2 via de brandstofaccijns, maar dat is lineair. En dat is voor de veelal dure auto's niet steil genoeg om impact te hebben. (denk als voorbeeld van zo'n extra belasting aan het getrapte loonbelasting systeem)
- Geelhoed
Precies relatief naar het aantal kilometers heb jij minder wegenbelasting betaald dan de weinigrijder. BPM en brandstofaccijns erbij halen geeft geen pas want die zijn niet voor het gebruik van de weg.En dan ga jij beweren dat die weinig rijders te veel hebben betaald afgelopen jaren ? Relatief mischien, maar in absolute bedragen heb ik veel en veel meer betaald.
- Marius
Waar zijn die gelden dan heengegaan?Geelhoed schreef:Precies relatief naar het aantal kilometers heb jij minder wegenbelasting betaald dan de weinigrijder. BPM en brandstofaccijns erbij halen geeft geen pas want die zijn niet voor het gebruik van de weg.En dan ga jij beweren dat die weinig rijders te veel hebben betaald afgelopen jaren ? Relatief mischien, maar in absolute bedragen heb ik veel en veel meer betaald.
- RVV
Geelhoed schreef: Precies relatief naar het aantal kilometers heb jij minder wegenbelasting betaald dan de weinigrijder. BPM en brandstofaccijns erbij halen geeft geen pas want die zijn niet voor het gebruik van de weg.
Waar ze voor zijn gebruikt.???. wat mij boeit is dat ik ze betaald heb.. OMDAT ik met de auto's nog datgene kon doen wat ik ze waard vond/vind.. en dat is genieten.. als ik er niet meer van kan genieten dan ben ik ook niet meer bereid om er voor te betalen.
- Niall
Rico heeft het licht gezien. : 

- RVV
Ik zal je wat vertellen, het is zover, dat ik gisteren na het telefoontje dat mijn 330i klaar is helemaal geen enthousiasme meer kan opbrengen voor die auto... compleet verpest door al dit geneuzel...
- Niall
Is in ieder geval niet zo een grote financiele zelfmoord als een nieuwe M3 

-
10k voor de 330
N.
N.
-
Rico en je weet je wat ergste nog is.
Als jij weggeet en je huis verkoopt en geen knaak belasting meer achterlaat in dit roversland is er niemand in Den Haag in verdriet.
Waarom? Omdat 95% gewoon weer dom achterblijft en ja knikt en tot op het bot uitgeknepen wordt. Eigenlijk onbegrijpelijk.
Mooiste zou zijn dat er meer driegementen komt van de grote industrie en dat er 100.000 plus mensen op straat komen te staan vanwege verhuizing naar een ander land.
Het moet zover komen dat de grote industrie ook klaar is met het uitknijpt beleid van onze nederlandse Roverheid.
Als jij weggeet en je huis verkoopt en geen knaak belasting meer achterlaat in dit roversland is er niemand in Den Haag in verdriet.
Waarom? Omdat 95% gewoon weer dom achterblijft en ja knikt en tot op het bot uitgeknepen wordt. Eigenlijk onbegrijpelijk.
Mooiste zou zijn dat er meer driegementen komt van de grote industrie en dat er 100.000 plus mensen op straat komen te staan vanwege verhuizing naar een ander land.
Het moet zover komen dat de grote industrie ook klaar is met het uitknijpt beleid van onze nederlandse Roverheid.
- wjn
"We" financieren die grote industrie allang dmv. belastingregels, anders waren die al vertrokken uit dit land.Andre schreef:Mooiste zou zijn dat er meer driegementen komt van de grote industrie en dat er 100.000 plus mensen op straat komen te staan vanwege verhuizing naar een ander land.
- Bert ///M3
Hahaha.
Ze zijn daar niet helemaal achterlijk hoor, die pakken ze niet. Wie denk je dat al die partij en campagne gelden betaald daar in Den Haag.
Is hetzelfde gelul waarom automobilisten enz altijd de lul zijn met allerlei gezeik ala slurptax en emissie geneuzel. Ik zit op een olieplatform, daar staat de hele dag 15 MW vermogen te draaien, maw hetzelfde als bijna 50.000 BMW E90 M3's die 24/7 vol gas zouden rijden. Die worden niet lastig gevallen, want idd die zijn te machtig. Denk dat de Rotterdamse haven per dag meer uitstoot veroorzaakt als alle spitsrijders bij elkaar. Worden die lastig gevallen met extra belastingen? Nee ook niet.
Ze zijn daar niet helemaal achterlijk hoor, die pakken ze niet. Wie denk je dat al die partij en campagne gelden betaald daar in Den Haag.
Is hetzelfde gelul waarom automobilisten enz altijd de lul zijn met allerlei gezeik ala slurptax en emissie geneuzel. Ik zit op een olieplatform, daar staat de hele dag 15 MW vermogen te draaien, maw hetzelfde als bijna 50.000 BMW E90 M3's die 24/7 vol gas zouden rijden. Die worden niet lastig gevallen, want idd die zijn te machtig. Denk dat de Rotterdamse haven per dag meer uitstoot veroorzaakt als alle spitsrijders bij elkaar. Worden die lastig gevallen met extra belastingen? Nee ook niet.
-
Schud zijn hoofd!!!
- Niels
- Auto: Prius+
Ik zal niet melden hoeveel MW's ik totaal momenteel op de schermen zie Bert 180Bert ///M3 schreef:Hahaha.
Is hetzelfde gelul waarom automobilisten enz altijd de lul zijn met allerlei gezeik ala slurptax en emissie geneuzel. Ik zit op een olieplatform, daar staat de hele dag 15 MW vermogen te draaien, maw hetzelfde als bijna 50.000 BMW E90 M3's die 24/7 vol gas zouden rijden.

- Bert ///M3
1500L per dag is niks hoor, kan je net het licht van laten branden.
Beetje boot zit in een haven met alleen life support op 5-10 m3 per dag. Platform zoals bij ons praat je over 50 tot 75 m3 per dag afhankelijk van operatie
Beetje boot zit in een haven met alleen life support op 5-10 m3 per dag. Platform zoals bij ons praat je over 50 tot 75 m3 per dag afhankelijk van operatie

- Rambler
En dan zo te zien in eerdere posts ook nog supergoedkoop een mooie woning kunnen kopen niet zo ver over de grens in autoland Duitsland, ik zou het echt gewoon doen Rico.Rico v Velzen schreef:En voor de leuk heb ik Duitsland een Porsche GT3 ofzo in de garage staan, waarvan geen haar om mijn hoofd er over na zal denken om er maar 1 meter mee te gaan rijden op Nederlandse bodem.
Hier is heel veel informatie te vinden, bv. Nederlandse auto overschrijven naar Duitsland maar verder ook veel praktische informatie
http://www.droomhuisduitsland.com/informatie" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Rambler op 12 sep 2008, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Dan was het 1500l/hr waarschijnlijkBert ///M3 schreef:1500L per dag is niks hoor, kan je net het licht van laten branden.

- Sander
Denk dat we maar een scooter ofzo moeten aanschaffen voor het woon-werk verkeer..
1 op 50 (?) en afschrijving/onderhoudskosten vrijwel niks..
1 op 50 (?) en afschrijving/onderhoudskosten vrijwel niks..
- Macboy
Ik snap trouwens niet dat mensen zo vatbaar zijn voor dit onderwerp dat ze aan verhuizen denken of het ruilen van hun auto hahahaha
Dan heb je het echt niet begrepen denk ik dan

- Rambler
tja los van dit onderwerp, als men toch al aan de grens woont en je over de grens goedkoper en tegelijk ook nog mooier kan wonen, van het saldo vastgoed ook nog eens goedkoper, want momenteel bv. geen BPM, een mooie auto kan kopen, waarom zou men dan niet een paar kilometertjes naar het oosten gaan wonen in een land dat ook nog eens autominded is. Sociaal, vriendenkring, verenigingen e.d. geen probleem want men blijft in de buurt en blijven werken in Nederland is ook geen enkel probleem.
Het noorden van Belgie zit al vele jaren vol Nederlanders, die hebben ook hun beweegredenen gehad, het is ook bij die mensen ooit een keer 'te veel is te veel' geweest in eigen land.
'Leuker kunnen we het niet maken', nietwaar.
Het noorden van Belgie zit al vele jaren vol Nederlanders, die hebben ook hun beweegredenen gehad, het is ook bij die mensen ooit een keer 'te veel is te veel' geweest in eigen land.
'Leuker kunnen we het niet maken', nietwaar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Deze opmerking begrijp ik dan weer niet goed.Macboy schreef:Ik snap trouwens niet dat mensen zo vatbaar zijn voor dit onderwerp dat ze aan verhuizen denken of het ruilen van hun auto hahahaha
Het is duidelijk dat dit mensen raakt, in hun vrijheid ( lees; mobiliteit), in de knip, in te veel overheidsbemoeienis en in de aantasting van de privacy.
Me dunkt dat mensen het best wel begrepen hebben.....................................( het is alleen een te klein groepje dat nu aan de bel trekt, de rest is nog niet wakker ( wordt dit wellicht ook niet), of is murf geslagen door een niet alflatende stroom van dubieuze overheidsmaatregelen die, hoe je het ook wendt of keert, je als goedwillende burger niet meer kan beïnvloeden.
-
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+1000000romo schreef:Deze opmerking begrijp ik dan weer niet goed.Macboy schreef:Ik snap trouwens niet dat mensen zo vatbaar zijn voor dit onderwerp dat ze aan verhuizen denken of het ruilen van hun auto hahahaha
Het is duidelijk dat dit mensen raakt, in hun vrijheid ( lees; mobiliteit), in de knip, in te veel overheidsbemoeienis en in de aantasting van de privacy.
Me dunkt dat mensen het best wel begrepen hebben.....................................( het is alleen een te klein groepje dat nu aan de bel trekt, de rest is nog niet wakker ( wordt dit wellicht ook niet), of is murf geslagen door een niet alflatende stroom van dubieuze overheidsmaatregelen die, hoe je het ook wendt of keert, je als goedwillende burger niet meer kan beïnvloeden.