BMW E34 525i update pg.5
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Je kent 't gezegde: When you pay peanuts, you get monkeys.
Ik heb dit jaar heel dom een sper verkocht voor 325 euro, de prijs die ik Michel Pol destijds ook betaalde. Zelf nooit gebruikt, maar mijn 'nieuwe' diff kostte wat meer. Ik had die oude gewoon moeten houden, al was het maar voor de sperklok.
Een heel goed e30, E34 sper is gewoon 450 - 600 euro waard. En dan nog is het niet nieuw en kan 't dus klaar zijn voor revisie.
Ik heb dit jaar heel dom een sper verkocht voor 325 euro, de prijs die ik Michel Pol destijds ook betaalde. Zelf nooit gebruikt, maar mijn 'nieuwe' diff kostte wat meer. Ik had die oude gewoon moeten houden, al was het maar voor de sperklok.
Een heel goed e30, E34 sper is gewoon 450 - 600 euro waard. En dan nog is het niet nieuw en kan 't dus klaar zijn voor revisie.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Raak je ze moeilijk voor kwijt hoor. Plus tel daar bij op dat je voor iets meer als die 600 een gereviseerde hebt, als je geen eisen hebt zoals andere overbrengingen hebt enz. Anders ging ik mijn M3 sper ook voor 600 in de krant zetten maar die kan je ook voor 350 bij Holtrop ophalen.
Reviseren voor 2 kratjes bier kan je wel vergeten, alleen de platen zijn al 125 euro en er gaat ook wel voor een eurotje of 40-50 olie in dus reken maar na.
You got to pay to play is een beter gezegde bij dit soort dingen.
Reviseren voor 2 kratjes bier kan je wel vergeten, alleen de platen zijn al 125 euro en er gaat ook wel voor een eurotje of 40-50 olie in dus reken maar na.
You got to pay to play is een beter gezegde bij dit soort dingen.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Ha hugo!
kut zeg, wat een pech heb je tot nu toe al gehad
Anyway, goed dat je dat geluid hebt gevonden. Kwas er nochtans van overtuigd dat het die rubbertjes waren
Dat sper reviseren kost je rond de 250 euro maar dat is het wel waard. Zoiezo upgraden naar 40% en je lol kan niet op.
M5 sper wat ik van je heb gekocht ga ik zoiezo ook laten reviseren in de toekomst denk ik. Zweet me wat te veel om goed te zijn.
Tot zondag...
kut zeg, wat een pech heb je tot nu toe al gehad

Anyway, goed dat je dat geluid hebt gevonden. Kwas er nochtans van overtuigd dat het die rubbertjes waren

Dat sper reviseren kost je rond de 250 euro maar dat is het wel waard. Zoiezo upgraden naar 40% en je lol kan niet op.
M5 sper wat ik van je heb gekocht ga ik zoiezo ook laten reviseren in de toekomst denk ik. Zweet me wat te veel om goed te zijn.
Tot zondag...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Dennis Schroyen schreef:Ha hugo!
kut zeg, wat een pech heb je tot nu toe al gehad![]()
Anyway, goed dat je dat geluid hebt gevonden. Kwas er nochtans van overtuigd dat het die rubbertjes waren![]()
Dat sper reviseren kost je rond de 250 euro maar dat is het wel waard. Zoiezo upgraden naar 40% en je lol kan niet op.
M5 sper wat ik van je heb gekocht ga ik zoiezo ook laten reviseren in de toekomst denk ik. Zweet me wat te veel om goed te zijn.
Tot zondag...
Je zou mijn ''sper'' nu eens moeten zien. Olie gutst er bijna uit bij het driften.

Gisteravond even de Antwerpse haven ingedoken. Daar heb je een rotonde zo giga groot dat je deze op droog wegdek met ongeveer 90km/h rond kan nemen, gisteren regende het als de ziekte dus dat was gewoon dat hele kreng ronddriften met een 70-80km/h. Waanzinnig gevoel was dat. Maar, nu wel weer een nieuw probleem met de E34. Tot 90km/h stuurt de wagen zeer strak, alles daarboven en de wagen wordt zeer onzeker in het stuur, het dode punt wordt groter in het stuur en bij het insturen mis je gewoon heel duidelijk feedback en snelle bochten zijn derhalve ook gewoon doodeng te noemen.
Iemand een idee om probleem nummer 49384 te tackelen ?


-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
De 235-45-17 Dunlop SP Sport 900 ( 6mm profiel ) van de vooras naar de achteras gebracht, de achterbanden in de maat 225-45-17 Dunlop SP sport (3 mm profiel ) zitten nu vooraan. Het vage onduidelijk gevoel in het stuur is nu boven de 90km een heel stuk minder. Even een leuke bochten kombi genomen hier met 160-170 en ik kon de wagen vrij duidelijk insturen, echter nog niet zoals ik het zou willen. Ik vind het echt raar dat het switchen naar een iets smallere band met nota bene nog minder profiel een significante winst geeft in het rijgedrag. Ik ga volgende week even nieuwe bandjes scoren en zit er nu serieus aan te denken om de 225 maar op de vooras te houden, de extra onderstuur derhalve maar voor lief te nemen .
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E34 525i update pg.5
Zo, inmiddels maar weer eens een updateje. Inmiddels is er heel wat veranderd aan de wagen.
Het gezeik met de banden is voorbij. Heb nu al weer een tijdje Dunlop SP Sportmaxx 235-45-17 banden op de voor as en SP sport 9000 235-45-17 op de achteras. Die oude SP 9000's laat ik zitten tot ze op zijn. Ze hebben nog zat profiel en zo heet wordt het hier toch niet meer in Engeland dat ze gaan smeren. Sterker nog, het is een hele goede regenband en het regent inmiddels al 3 weken non-stop hier.
In de tussentijd heb ik weer een goed werkend 3.91 M5 sper onder de wagen hangen. Het zuipen voor lief genomen en voornamelijk genieten van het sper wat tot vooralsnog heel goed zijn werk doet. Janken doet ie wel, maar dat deden al mijn diffs ( 3 stuks in totaal ) rond de 120km/h.
Ook heb ik de reactiearmpjes vervangen voor verse Meyle versies. Ik heb ook het stuurhuis opgespannen wat tot dusver het grootste verschil heeft gemaakt. Van Forummer Tom944 een hele mooie Corbeau poly racestoel gekocht. Een ware crime om te plaatsen in de wagen maar wat een genot om mee te rijden. De stoel is comfortabel en houd je perfect op je plek. Zoals in het draadje te lezen was had de e34 een constant probleem met warm lopen. Om dit tegen te gaan heb ik een enorme elektrische fan gekocht om zo een beetje ordentelijke koeling te krijgen under the bonnet. Als ik hard ga trappen, driften of circuit rijden dan zet ik de fan aan. Zodoende krijg je een goede constante temp en blijft de temp. meter van het koelwater perfect in het midden, een graad of 90-100, dus.
Al weer ruim een maand geleden met Coen ( Pescatore ) een nachtje wezen rijden in de haven van antwerpen met alle bovenstaande upgrades. Eerste keer in mijn leven dat ik Coen misselijk heb gereden. Wat een absurde grip heeft de wagen voor zo'n ''boot''. Als de turn-in al zo enorm goed is, kan je nagaan wat het moet zijn met een veerpootbrug en camberplates op de voorkant. Nog maar te zwijgen over het feit dat de accu nog naar achteren gebracht dient te worden. Na dit nachtelijke avontuur de voorbanden eens bekeken en er was een zeer abstract slijtpatroon vast te stellen. Opnieuw uitlijnen, dacht ik. Donderdag ochtend om 9 uur naar de uitlijnboer gereden. Hok op de brug en uitlijnen maar. Probleem werd duidelijk, de wagen had 3graden toespoor. Niet zo gek dat de banden vaag sleten. Opnieuw uitgelijnd naar standaard waardes en dat was een merkbaar verschil. Wagen was nog directer maar ik moest er wel even aan wennen.
Donderdag middag gereden op een nat zolder. Hier kwam de wagen echt tot zijn recht, dit was de vuurdoop. De wagen was zo strak en beheerst te rijden. Dexter kwam later nog perlex naar mij toe met de vraag of ik al vaak op Zolder gereden had. Nee, was het antwoord. Het was mijn eerste keer. De turn-in van de E34 icm de nieuwe voorbanden was zo strak in de regen dat ik echt heel benieuwd ben hoe dit zal zijn op droog wegdek. Mogelijk is het slechter omdat de banden beter presteren in de regen maar ik ga er vanuit dat het nog een stuk beter is. In de regen sessie heb ik de wagen ook goed kunnen leren kennen wat driften betreft. Het was in de meeste bochten gewoon 110% full attack en rijden in de sliphoek was onvermijdelijk. Ongekend wat een kick het geeft om de kanaal bocht in zijn 3 met 120 op de teller in de sliphoek te nemen.
Na dit Zolder avontuur de BMW meegenomen naar Engeland. Hier werd duidelijk dat de vage trilling die de wagen boven de 160 had steeds erger werd. Zo erg dat op slechte wegen je constant een geratel hoorde. Ik dacht dat het de topmounts was van de dempers maar niks was minder waar. De B12 dempers zitten voor als een soort lading in een omhulsel. Beetje zoals bij lipstick. Dit geheel wordt vervolgens afgeklemt met een krans op een schroefdraad. Deze krans was losgetrild. Mogelijk door de zwarte powerflex. De mannen van Munich Motors hadden mij perfect geholpen. Overigens perfecte vaklui daar. Hebben 1 van de 23 officieel gebouwde RHD E30 M3's staan, zijn bezig met een 645 naar V12 ombouw en hebben een hoop special spul in onderhoud. Alles behalve prutser dus, echte hele goede vaklui!
Inmiddels heeft zich een nieuw probleem voor gedaan. Vermoedelijk is mijn General Controler kapot daar mijn Centrale Vergrendeling, Alarm, Ramen, schuifdak en ruitenwissers niet werken. Ik hoop volgende week de onderdelen binnen te krijgen van Bjorn en Dennis. Hopelijk is dit ook het probleem en kan ik daarna weer rijden. Anders moet ik helaas toch echt verderop kijken.
Zoals je in het draadje hebt kunnen lezen heb ik best wel wat problemen en gezeik gehad met de wagen. Veel mensen zouden de handdoek in de ring gegooid hebben. In het begin heb ik daar ook wel aan gedacht maar na die middag op Zolder ben ik er achter gekomen dat dit gewoon mijn auto is. Nee, hij is niet zwaar. Nee, hij is niet lomp. Nee, hij is niet sloom. E34 is een fantastisch goed concept en de mensen die dat weten rijden er ook mee. Ik kan em alleen maar aanraden op voorwaarde dat je tijd en moeite neemt om de wagen op te bouwen zodat je zijn hele potentie kunt benutten.
Foto's




De wagen is nu gezond dorstig. Overigens is de wagen echt ideaal voor het cruisen op hoge snelheden. De wagen is nu zo stabiel dat 180 rijden echt een absoluut genot is. Sterker nog, er is een bocht bij mij in de buurt die je met over de 200-210 uitkomt en zelfs dan voelt de wagen nog zeer ''chuckable'' aan.

http://www.creativephotoart.nl/DFZolder ... der-25.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een fantastische foto. Let op, waar bovenstaande foto is genomen is net voor de villeneuve chicane. Ik rijd daar precies 140 op de teller in de regen en het gaat ook heuvel af. Ik ben verbaasd hoe vlak de wagen blijft met dat simpele 800 euro kostende B12 onderstelletje.
Afsluitend een videootje van Steven.
http://vimeo.com/1535424" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan goed zien hoe rustig en netjes de e34 die bocht doorzoeft. Geen drama, no nothing maar wel een significant hogere entry speed dan de andere participanten.
Het gezeik met de banden is voorbij. Heb nu al weer een tijdje Dunlop SP Sportmaxx 235-45-17 banden op de voor as en SP sport 9000 235-45-17 op de achteras. Die oude SP 9000's laat ik zitten tot ze op zijn. Ze hebben nog zat profiel en zo heet wordt het hier toch niet meer in Engeland dat ze gaan smeren. Sterker nog, het is een hele goede regenband en het regent inmiddels al 3 weken non-stop hier.
In de tussentijd heb ik weer een goed werkend 3.91 M5 sper onder de wagen hangen. Het zuipen voor lief genomen en voornamelijk genieten van het sper wat tot vooralsnog heel goed zijn werk doet. Janken doet ie wel, maar dat deden al mijn diffs ( 3 stuks in totaal ) rond de 120km/h.
Ook heb ik de reactiearmpjes vervangen voor verse Meyle versies. Ik heb ook het stuurhuis opgespannen wat tot dusver het grootste verschil heeft gemaakt. Van Forummer Tom944 een hele mooie Corbeau poly racestoel gekocht. Een ware crime om te plaatsen in de wagen maar wat een genot om mee te rijden. De stoel is comfortabel en houd je perfect op je plek. Zoals in het draadje te lezen was had de e34 een constant probleem met warm lopen. Om dit tegen te gaan heb ik een enorme elektrische fan gekocht om zo een beetje ordentelijke koeling te krijgen under the bonnet. Als ik hard ga trappen, driften of circuit rijden dan zet ik de fan aan. Zodoende krijg je een goede constante temp en blijft de temp. meter van het koelwater perfect in het midden, een graad of 90-100, dus.
Al weer ruim een maand geleden met Coen ( Pescatore ) een nachtje wezen rijden in de haven van antwerpen met alle bovenstaande upgrades. Eerste keer in mijn leven dat ik Coen misselijk heb gereden. Wat een absurde grip heeft de wagen voor zo'n ''boot''. Als de turn-in al zo enorm goed is, kan je nagaan wat het moet zijn met een veerpootbrug en camberplates op de voorkant. Nog maar te zwijgen over het feit dat de accu nog naar achteren gebracht dient te worden. Na dit nachtelijke avontuur de voorbanden eens bekeken en er was een zeer abstract slijtpatroon vast te stellen. Opnieuw uitlijnen, dacht ik. Donderdag ochtend om 9 uur naar de uitlijnboer gereden. Hok op de brug en uitlijnen maar. Probleem werd duidelijk, de wagen had 3graden toespoor. Niet zo gek dat de banden vaag sleten. Opnieuw uitgelijnd naar standaard waardes en dat was een merkbaar verschil. Wagen was nog directer maar ik moest er wel even aan wennen.
Donderdag middag gereden op een nat zolder. Hier kwam de wagen echt tot zijn recht, dit was de vuurdoop. De wagen was zo strak en beheerst te rijden. Dexter kwam later nog perlex naar mij toe met de vraag of ik al vaak op Zolder gereden had. Nee, was het antwoord. Het was mijn eerste keer. De turn-in van de E34 icm de nieuwe voorbanden was zo strak in de regen dat ik echt heel benieuwd ben hoe dit zal zijn op droog wegdek. Mogelijk is het slechter omdat de banden beter presteren in de regen maar ik ga er vanuit dat het nog een stuk beter is. In de regen sessie heb ik de wagen ook goed kunnen leren kennen wat driften betreft. Het was in de meeste bochten gewoon 110% full attack en rijden in de sliphoek was onvermijdelijk. Ongekend wat een kick het geeft om de kanaal bocht in zijn 3 met 120 op de teller in de sliphoek te nemen.
Na dit Zolder avontuur de BMW meegenomen naar Engeland. Hier werd duidelijk dat de vage trilling die de wagen boven de 160 had steeds erger werd. Zo erg dat op slechte wegen je constant een geratel hoorde. Ik dacht dat het de topmounts was van de dempers maar niks was minder waar. De B12 dempers zitten voor als een soort lading in een omhulsel. Beetje zoals bij lipstick. Dit geheel wordt vervolgens afgeklemt met een krans op een schroefdraad. Deze krans was losgetrild. Mogelijk door de zwarte powerflex. De mannen van Munich Motors hadden mij perfect geholpen. Overigens perfecte vaklui daar. Hebben 1 van de 23 officieel gebouwde RHD E30 M3's staan, zijn bezig met een 645 naar V12 ombouw en hebben een hoop special spul in onderhoud. Alles behalve prutser dus, echte hele goede vaklui!
Inmiddels heeft zich een nieuw probleem voor gedaan. Vermoedelijk is mijn General Controler kapot daar mijn Centrale Vergrendeling, Alarm, Ramen, schuifdak en ruitenwissers niet werken. Ik hoop volgende week de onderdelen binnen te krijgen van Bjorn en Dennis. Hopelijk is dit ook het probleem en kan ik daarna weer rijden. Anders moet ik helaas toch echt verderop kijken.
Zoals je in het draadje hebt kunnen lezen heb ik best wel wat problemen en gezeik gehad met de wagen. Veel mensen zouden de handdoek in de ring gegooid hebben. In het begin heb ik daar ook wel aan gedacht maar na die middag op Zolder ben ik er achter gekomen dat dit gewoon mijn auto is. Nee, hij is niet zwaar. Nee, hij is niet lomp. Nee, hij is niet sloom. E34 is een fantastisch goed concept en de mensen die dat weten rijden er ook mee. Ik kan em alleen maar aanraden op voorwaarde dat je tijd en moeite neemt om de wagen op te bouwen zodat je zijn hele potentie kunt benutten.
Foto's
De wagen is nu gezond dorstig. Overigens is de wagen echt ideaal voor het cruisen op hoge snelheden. De wagen is nu zo stabiel dat 180 rijden echt een absoluut genot is. Sterker nog, er is een bocht bij mij in de buurt die je met over de 200-210 uitkomt en zelfs dan voelt de wagen nog zeer ''chuckable'' aan.
http://www.creativephotoart.nl/DFZolder ... der-25.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een fantastische foto. Let op, waar bovenstaande foto is genomen is net voor de villeneuve chicane. Ik rijd daar precies 140 op de teller in de regen en het gaat ook heuvel af. Ik ben verbaasd hoe vlak de wagen blijft met dat simpele 800 euro kostende B12 onderstelletje.
Afsluitend een videootje van Steven.
http://vimeo.com/1535424" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan goed zien hoe rustig en netjes de e34 die bocht doorzoeft. Geen drama, no nothing maar wel een significant hogere entry speed dan de andere participanten.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E34 525i update pg.5
Goed om te horen dat het inmiddels aardig naar je wensen werkt! 

- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E34 525i update pg.5
Goed bezig Hugo! Ben blij dat je blij bent met de auto (en natuurlijk ook met de stoel). 

- Arthur
- Berichten: 43130
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E34 525i update pg.5
Volgens mij rijd je 160... 

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re:
Dennis Cavallino schreef:Je kent 't gezegde: When you pay peanuts, you get monkeys.
Ik heb dit jaar heel dom een sper verkocht voor 325 euro, de prijs die ik Michel Pol destijds ook betaalde. Zelf nooit gebruikt, maar mijn 'nieuwe' diff kostte wat meer. Ik had die oude gewoon moeten houden, al was het maar voor de sperklok.
.
En dat sper was gewoon goed!
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW E34 525i update pg.5
Goeie update Hugo!
Mooi dat je blij bent met je boot!
Michel
Mooi dat je blij bent met je boot!
Michel
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: BMW E34 525i update pg.5
En zulke mooie foto's ook!
:twisted:

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E34 525i update pg.5
Ziet er goed uit! Gebruik je de E34 nog als daily?
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW E34 525i update pg.5
Klinkt allemaal erg goed Hugo! Grappig om te zien dat je bij jou e34 en mijn e36 met zo goed als dezelfde aanpassingen bij beide auto's ook hetzelfde gevoel krijgt. Over het verschil in balans kan ik weinig vertellen omdat ik nooit een e34 heb gereden maar alles wat je verteld over verbetering in weggedrag geldt ook voor de e36. Eigenlijk minimale aanpassingen en maximaal resultaat, daar hou ik van. Al is jou onderstel iets intensiever verbouwd met draagarmer enz.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: BMW E34 525i update pg.5
Nog eentje die vernökt is aan het virus haha...
GM en RM zijn naar je onderweg. Dit is een bekend probleem, GM even swappen en normaal werkt de boel dan terug. RM heb ik er reserve bijgedaan.
Keep it sideways
Cheers
Dennis @ burton-upon-trend
GM en RM zijn naar je onderweg. Dit is een bekend probleem, GM even swappen en normaal werkt de boel dan terug. RM heb ik er reserve bijgedaan.
Keep it sideways
Cheers
Dennis @ burton-upon-trend
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E34 525i update pg.5
Lol, je zit ook op dat klote eiland. Man, I just about had it around here. Nu al 3 weken klote weer en klote werk. Ben je dit weekend ook hier?Dennis Schroyen schreef:Nog eentje die vernökt is aan het virus haha...
GM en RM zijn naar je onderweg. Dit is een bekend probleem, GM even swappen en normaal werkt de boel dan terug. RM heb ik er reserve bijgedaan.
Keep it sideways
Cheers
Dennis @ burton-upon-trend
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Re: BMW E34 525i update pg.5
Alles leuk en wel, maar je vergeet nu dat ik al de nodige vedettekes op had (plus er 1 aan het drinken tijdens de rit), icm de veel te platte rugleuning/zitvlak van de bijrijdersstoel maakte het op mn plaats blijven zitten een hell of a job.hugo schreef:Al weer ruim een maand geleden met Coen ( Pescatore ) een nachtje wezen rijden in de haven van antwerpen met alle bovenstaande upgrades. Eerste keer in mijn leven dat ik Coen misselijk heb gereden. Wat een absurde grip heeft de wagen voor zo'n ''boot''. Als de turn-in al zo enorm goed is, kan je nagaan wat het moet zijn met een veerpootbrug en camberplates op de voorkant. Nog maar te zwijgen over het feit dat de accu nog naar achteren gebracht dient te worden.
Die sloep van je heeft in ieder geval zo'n indruk achter gelaten, allicht komt er hier ook eentje als ik eenmaal tot de werkende klasse behoor.
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E34 525i update pg.5
Stel je niet te veel voor van de draagarmen. Het zijn gewoon nieuwe van Meyle met zwart powerflex erin. Overigens is zwart powerflex echt heel belangrijk om een wagen echt strak te krijgen. Coen heeft zijn sierra nu ook in de zwarte powerflex zitten. Dit icm een koni geel onderstelletje is het echt zo'n enorm leuke wagen geworden. Het stuurt strak, is lichtvoetig en kost echt geen ene fuck. Moest de E34 ooit kort gereden worden dan koop ik een nette sierra. Bang for bucks is onovertroffen. Eigenlijk maakt het een e30 behoorlijk obsolete, een 325i daargelaten.Steven Nauta schreef:Klinkt allemaal erg goed Hugo! Grappig om te zien dat je bij jou e34 en mijn e36 met zo goed als dezelfde aanpassingen bij beide auto's ook hetzelfde gevoel krijgt. Over het verschil in balans kan ik weinig vertellen omdat ik nooit een e34 heb gereden maar alles wat je verteld over verbetering in weggedrag geldt ook voor de e36. Eigenlijk minimale aanpassingen en maximaal resultaat, daar hou ik van. Al is jou onderstel iets intensiever verbouwd met draagarmer enz.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: BMW E34 525i update pg.5
Leuk verhaal, jammer van de problemen..
Ik ben zelf ook aangestoken met precies hetzelfde virus, en herken precies waarom de E34 zo'n superauto is.
Racestoel erin zetten is inderdaad echt een lastig klusje, hoop ook nog een keer wat aan het onderstel te gaan doen want dat is op het vastgelaste diff na
helemaal standaard
Supergave foto's trouwens
Ik ben zelf ook aangestoken met precies hetzelfde virus, en herken precies waarom de E34 zo'n superauto is.
Racestoel erin zetten is inderdaad echt een lastig klusje, hoop ook nog een keer wat aan het onderstel te gaan doen want dat is op het vastgelaste diff na


Supergave foto's trouwens

-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E34 525i update pg.5
Na een lange tijd weer eens een updatje. De E34 heeft inmiddels veel circuits gezien en is zelfs 3 maanden mee naar Engeland geweest. Ik ben nog steeds erg tevreden met de wagen maar na de afgelopen 6 maanden zijn er een aantal dingetjes aan het licht gekomen die veranderd moeten worden.
Laatst gewijzigd door HSR op 10 mei 2011, 18:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, beske, Bob Gervais, Bokkepoot, e30touring1990, EricT, Fabian, JdBn, Joost H., Mark 320iS, matthyssie, Sidney, Will F. en 14 gasten