Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

RVV

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 15:23

Geelhoed schreef:
romo schreef:Geweldig, maar Rico ( met hem velen ) is nog steeds duurder uit........................
Ja en dan? Er zijn meer mensen die goedkoper uit zijn dan die duurder uit zijn.
En als je meer gebruik maakt van de weg moet je daar ook meer voor betalen.
Straks woon ik 3 kilometer over de grens bij Nieuweschans, rij elke dag als Duits ingezetene 100 km over de Nederlandse snelweg naar mijn werk, met mijn in Duitsland gekochte auto.. dan betaal ik niks voor die Nederlandse wegen meer.. is dat dan eerlijk ?

(afgezien van het feit of ik dit ga doen)

Marius

Bericht door Marius » 11 sep 2008, 15:26

Alle randverschijnsellen daargelaten, hoofdzaak is dat het geen oplossing voor het eigenlijk probleem gaat worden: het fileprobleem.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 sep 2008, 15:30

Marius schreef:Alle randverschijnsellen daargelaten, hoofdzaak is dat het geen oplossing voor het eigenlijk probleem gaat worden: het fileprobleem.
Exact, dat weet de overheid ook maar al te goed, maar het brengt gewoon geld op, daar gaat het om ( uiteraard is alles en iedereen te checken)

Men wil helemaal geen oplossing bedenken, de schatkist moet gevuld onder het mom van, en het laatste beetje privacy kan je ook nog bij Balkenende c.s. op het bordje leggen...........................

idd; rijp voor de shrink..................................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 sep 2008, 15:31

De beste oplossingen zijn over het algemeen de meest simpele.................................

Denk daar nog maar eens over.......................

Niall

Bericht door Niall » 11 sep 2008, 15:44

Rico v Velzen schreef:
Geelhoed schreef:
romo schreef:Geweldig, maar Rico ( met hem velen ) is nog steeds duurder uit........................
Straks woon ik 3 kilometer over de grens bij Nieuweschans, rij elke dag als Duits ingezetene 100 km over de Nederlandse snelweg naar mijn werk, met mijn in Duitsland gekochte auto.. dan betaal ik niks voor die Nederlandse wegen meer.. is dat dan eerlijk ?

(afgezien van het feit of ik dit ga doen)
Rico zie:
Dexter schreef:
Scotsman schreef:Dus dexter als ik het goed begrijp. Als ik in belgie ga wonen en in nederland werken en dus elke dag weer terugkeer naar belgie, ik dan nops verschuldigd ben. Maar in de situatie van mijn vader die in belgie werkt en een belgische lease auto ter beschikking heeft, dubbelop genaaid wordt doordat hij en bijtelling betaald en dan ook nog km heffing voor het stuk door NL naar zijn werk. :stom:
Ja, dat heb je helemaal goed gezien.
Feitelijk is het zo dat de auto van je vader als een Nederlandse leaseauto gezien wordt en hij daarom ook bijtelling moet betalen.
En voor het stukje van huis naar de grens moet hij dan, net zoals alle andere mensen in Nederland, ook gewoon betalen.
Zodra hij over de grens is houdt het voor hem dus wel op.
Overigens is dat ook zo voor buitenlanders die in Nederland op projecten werken welke een paar jaar duren.
Die hebben een auto met buitenlands kenteken maar wonen hier en hebben de auto ook hier tot hun beschikking.
Die moeten ook betalen dus..... :twisted:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 sep 2008, 15:49

Geelhoed, het idee is in essentie subliem: je betaalt voor wat je gebruikt. Gebruik je veel, betaal je veel. Gebruik je weinig, betaal je weinig. Iedereen die het daarmee oneens is, heeft een plaat voor zijn kop.

Probleem is echter:

A) Het systeem zelf : kan het niet simpeler ? (bijvoorbeeld verplichte invoer kilometerstand bij pompen met steekproefsgewijze controle, dan wel APK check etc, fraudeurs heb je altijd, maar 90% zal het gewoon eerlijk doen)
B) Privacy: ons hoogste goed gaat naar de klote als je constant in de gaten gehouden wordt

romo

Bericht door romo » 11 sep 2008, 16:35

Macboy schreef:Geelhoed, het idee is in essentie subliem: je betaalt voor wat je gebruikt. Gebruik je veel, betaal je veel. Gebruik je weinig, betaal je weinig. Iedereen die het daarmee oneens is, heeft een plaat voor zijn kop.

Probleem is echter:

A) Het systeem zelf : kan het niet simpeler ? (bijvoorbeeld verplichte invoer kilometerstand bij pompen met steekproefsgewijze controle, dan wel APK check etc, fraudeurs heb je altijd, maar 90% zal het gewoon eerlijk doen)
B) Privacy: ons hoogste goed gaat naar de klote als je constant in de gaten gehouden wordt

+1

Gijzer

Bericht door Gijzer » 11 sep 2008, 17:56

Macboy schreef:Geelhoed, het idee is in essentie subliem: je betaalt voor wat je gebruikt. Gebruik je veel, betaal je veel. Gebruik je weinig, betaal je weinig. Iedereen die het daarmee oneens is, heeft een plaat voor zijn kop.

Probleem is echter:

Het gaat natuurlijk ook om waar je wanneer rijdt en dat kan niet op de simpele manier die je voorstelt. (spits heffing.)

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 sep 2008, 20:47

romo schreef:De beste oplossingen zijn over het algemeen de meest simpele.................................

Denk daar nog maar eens over.......................
Dat is precies waar ik de laatste dagen over nagedacht heb.

Wat is er mis met de tolpoortjes zoals in Frankrijk en Italië? Iedereen die daar frequent gebruik van maakt heeft een kastje achter de voorruit en kan (nagenoeg) zonder af te remmen doorrijden. Betalen achteraf via de rekening. En gewoon bij elke op- en afrit poortjes plaatsen. Daar is de snelheid toch al lager dan 70 km/h, geen registratieprobleem. Het tarief kan je per minuut laten verschillen als je zou willen, geen GPS-registratie nodig enz. enz.

SteV6

jaydee

Bericht door jaydee » 11 sep 2008, 22:23

SteV6 schreef: Wat is er mis met de tolpoortjes zoals in Frankrijk en Italië?
Sluipverkeer.

In Frankrijk en Italië is het efficiënt om de tolweg te nemen: je rijdt een lange afstand over een goed onderhouden weg zonder oponthoud.

Hier in Nederland mag je betalen om aan te sluiten in de file (want die staat er toch wel zolang iedereen om 9:00 op kantoor moet zijn), dus is het een stuk prettiger om de snelweg te mijden en door het land te boemelen. Er zijn namelijk genoeg alternatieven voor de gemiddelde kippenstukjes, uitgezonderd een brug hier of daar. Binnendoor schiet het ook niet op, maar voor je gevoel rijdt het wel door. En de omwonenden maar klagen (vaak terecht).

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 sep 2008, 22:28

Blijkbaar zijn die binnenwegen nu ook al geen optie ... want waarom staat iedereen nu al in diezelfde file die de kilometerheffing moet bestrijden?! Exact, het alternatieve wegennet is compleet verziekt met verkeersremmende maatregelen, spitsverboden enz. enz. enz.

SteV6

jaydee

Bericht door jaydee » 11 sep 2008, 22:40

SteV6 schreef:Blijkbaar zijn die binnenwegen nu ook al geen optie ... want waarom staat iedereen nu al in diezelfde file?! Exact, het alternatieve wegennet is compleet verziekt met verkeersremmende maatregelen, spitsverboden enz. enz. enz.

SteV6
Dat klopt en daardoor staan ook de binnenwegen rond knelpunten in het hoofdwegennet volkomen vast.
Voorbeeld uit mijn dagelijkse praktijk: de Weespertrekvaart nemen om de file die 's middags Amsterdam uit op de A1 staat te ontwijken heeft geen enkele zin.
Idem voor de N200 om de A9 richting Alkmaar niet kruipend te hoeven afleggen.
Idem voor de weg door/langs Nijkerkerveen naar Hoevelaken omdat het op de A28 vaststaat richting Amersfoort.
Idem voor de weg door Ouderkerk a/d Amstel om in Amstelveen te komen zonder op de A9 aan te moeten sluiten.
Om nog maar te zwijgen over alle wegen om op de A10 te komen vanuit verschillende delen van Amsterdam.

jaydee

Bericht door jaydee » 11 sep 2008, 22:42

Ok, dat de files op dit moment erg zijn, weet iedereen.
Wat doen we eraan, waarom kan kilometerheffing het oplossen en hoe dan?

Ik weet het niet, maar zoals het er nu voorstaat worden de automobilisten alleen maar extra gestraft voor het uitzitten van hun straf die de file op zich al is.

wjn

Bericht door wjn » 11 sep 2008, 23:16

jaydee schreef:
SteV6 schreef: Wat is er mis met de tolpoortjes zoals in Frankrijk en Italië?
Sluipverkeer.

In Frankrijk en Italië is het efficiënt om de tolweg te nemen: je rijdt een lange afstand over een goed onderhouden weg zonder oponthoud.

Hier in Nederland mag je betalen om aan te sluiten in de file (want die staat er toch wel zolang iedereen om 9:00 op kantoor moet zijn), dus is het een stuk prettiger om de snelweg te mijden en door het land te boemelen. Er zijn namelijk genoeg alternatieven voor de gemiddelde kippenstukjes, uitgezonderd een brug hier of daar. Binnendoor schiet het ook niet op, maar voor je gevoel rijdt het wel door. En de omwonenden maar klagen (vaak terecht).
Niet zo klein denken, kan best wel.

Londen heeft het ook voor elkaar gekregen, in scandinavië werkt het ook. Op de juiste plekken tolpoorten neerzetten, kentekenscanner erop + kastje in je auto (zoals in diverse andere eu-landen). Maakt niet uit dat je daar gescand wordt, je rijdt er sowieso toch woon-werk verkeer. Incidentele forensen gewoon betalen. Extra werkgelegenheid (tolhuisjes). Spitshefiing mogelijk, etc. Op relatief rustige plaatsen kun je dus alleen tijdens de spits laten betalen, daarbuiten vrije doorgang.
Systeem zal de eerste jaren aanpassingen vergen (nieuwe + verplaatsen tolpoorten, zie km-heffing Duitsland), maar km-heffing wordt niet voor niets gefaseerd ingevoerd, krijgt dezelfde kinderziektes.
Edit: Voor omwonenden een vignet, per gemeente verschillend zodat die daar kostenloos kunnen rijden. Frauderen niet mogelijk, aangezien het vignet per gemeente geldig is. Dit om vergroting van sluipverkeer te voorkomen.

Verder brandstofaccijns heffing als vervanging MRB, dus mensen die weinig rijden gaan erop vooruit en vice versa.

Onzin over benzine voor de motormaaier weglaten, gekleurde brandstof bestaat al decennia om onderscheid te kunnen maken bij steekproefcontrole en dat werkt ook.

Ben ik nog wat vergeten ??

Ja, dat zijn de geraamde kosten. Maar kan me niet voorstellen dat je dit niet kunt realiseren met de paar miljard die ervoor uitgetrokken is.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 sep 2008, 06:13

Rico v Velzen schreef:
Geelhoed schreef:
Ja hoor, dat is ook al ondervangen. Jij moet dan gewoon een kastje in de auto. Als je ook nog duitser wordt ben je er wel van af.

wjn

Bericht door wjn » 12 sep 2008, 07:18

Geelhoed schreef:
Het meerendeel van de werkende mensen zal duurder uit zijn met die omslagpunten. Hoe je geen doctorandus voor te zijn.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 sep 2008, 07:26

wjn schreef: Het meerendeel van de werkende mensen zal duurder uit zijn met die omslagpunten. Hoe je geen doctorandus voor te zijn.
Dat ben ik dan ook niet gelukkig!
En duurder uit, ja als je meer gebruik maakt van de weg dan gemiddeld dan is dat nou eenmaal zo.
Ik zie niet in waarom werken of niet zou moeten uitmaken voor de kilometerheffing.

Marius

Bericht door Marius » 12 sep 2008, 09:11

Geelhoed schreef:
wjn schreef: Het meerendeel van de werkende mensen zal duurder uit zijn met die omslagpunten. Hoe je geen doctorandus voor te zijn.
Dat ben ik dan ook niet gelukkig!
En duurder uit, ja als je meer gebruik maakt van de weg dan gemiddeld dan is dat nou eenmaal zo.
Ik zie niet in waarom werken of niet zou moeten uitmaken voor de kilometerheffing.
Ik ga niet meer (asfalt) verbruiken; ik sta nl nog steeds in diezelfde rot-file. Ik zie niet in wat dat met 'meer verbruiken' te maken heeft. Het enigste wat ik meer ga verbruiken is apparatuur om via gps vast te stellen dat ik stilsta.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 sep 2008, 09:16

Marius schreef: Ik ga niet meer (asfalt) verbruiken; ik sta nl nog steeds in diezelfde rot-file. Ik zie niet in wat dat met 'meer verbruiken' te maken heeft. Het enigste wat ik meer ga verbruiken is apparatuur om via gps vast te stellen dat ik stilsta.
Als je meer moet gaan betalen betekent dat dat je voorheen hebt kunnen genieten van wat de weinig rijders teveel hebben betaald.

Marius

Bericht door Marius » 12 sep 2008, 09:28

Geelhoed schreef:
Marius schreef: Ik ga niet meer (asfalt) verbruiken; ik sta nl nog steeds in diezelfde rot-file. Ik zie niet in wat dat met 'meer verbruiken' te maken heeft. Het enigste wat ik meer ga verbruiken is apparatuur om via gps vast te stellen dat ik stilsta.
Als je meer moet gaan betalen betekent dat dat je voorheen hebt kunnen genieten van wat de weinig rijders teveel hebben betaald.
Ha ok, goed punt. Heb er echt van kunnen genieten. Nee dan ben ik het er wel mee eens dat ik blij moet zijn dat ik straks met een gps tracker om 06:30 's octhends nog steeds in de file sta om op tijd bij een klant te zijn om de economie draaiende te houden en daar nog meer voor ga betalen. Met een lach op mijn gezicht terugdenkend aan die goeie ouwe tijd toen de weinigrijder dit allemaal voor mij betaalde.

Andre

Bericht door Andre » 12 sep 2008, 09:49

Tolpoorten op drukke wegen prima.

Geen bpm en geen wegenbelasting en geen slurptax en geen labels.

Dan km heffing heffen op drukke snelwegen doormidddel van scannen van kentekens. Op drukke tijden spits tarief. etc. prima.

Ik en velen van ons willen geen GPS kastjes extra kosten extra storingsgevoelig en alles wat electronisch is is te kraken en de privacy die zwaar water komt te zitten.

Maar Geelhoud let op. GEEN BPM, GEEN SLURPTAX, GEEN LABELS, GEEN WEGENBELASTING.

Maar die linkse rakkers in denhaag willen dubbelop vangen. hoppa duurdere labels hoppe slurptax. In principe hebben we dan dus nog steeds BPM alleen een ander noemertje. Wat denken die linkse geitenwollen sokken daar nou dat we achterlijk zijn.

LABELS en SLURPTAX is gewoon een linkse naai regel. We naaien de autoliefhebber jongens vooral die mensen die denken even porsche of ferrari of andere exoot te kopen. We naaien hem. Als ie ons dan voorbij rijdt hebben we er toch nog een goed gevoel over.

och och och.

Marius

Bericht door Marius » 12 sep 2008, 09:52

Andre schreef:Dan km heffing heffen op drukke snelwegen doormidddel van scannen van kentekens.
Idd. Die techniek bestaat toch al, goed werkend? Zijn al miljoenen in gestopt dus ga me nu niet vertellen dat het niet goed werkt?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 sep 2008, 10:34

Andre schreef:
Maar Geelhoud let op. GEEN BPM, GEEN SLURPTAX, GEEN LABELS, GEEN WEGENBELASTING.
Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, want deze zaken gaan weg.
En het is Geelhoed.

Tristan

Bericht door Tristan » 12 sep 2008, 10:50

Maar is de km heffing niet uit het idee ontstaan om files te bestrijden. Heb nu het gevoel dat de km heffing niet meer vanuit dit idee geopereerd wordt.....

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 sep 2008, 11:02

Tristan schreef:Maar is de km heffing niet uit het idee ontstaan om files te bestrijden.
Nee, het is ontstaan uit: "Eerlijker betalen voor mobiliteit"

Plaats reactie