Die bekeuring blijft mij toch meer bezighouden dan gedacht. Ik zie de brief wel tegemoet welke registratie er nu gaat plaatsvinden.RutgerK schreef:Hans, ik denk dat de snelheid wordt gekoppeld aan de positie van de auto en niet eens op het gehele kenteken. Ik vermoed dat de overtreding wordt doorgegeven als "tweede auto, 83 km/u".
Wat je zegt over constaterende ambtenaar en schrijvende ambtenaar is nog wel een aardig punt. Voor de bediening van een lasergun moet je gecertificeerd zijn. Enige tijd geleden is hier wat consternantie over geweest, omdat niet in alle gevallen de training was doorlopen of dat de certificering was verlopen. Op het PV is het nummer van de verbalisant namelijk niet ingevuld. Het is dus niet te controleren of degene die geschreven heeft de juiste papieren had.
Op het PV staat trouwens een standaard tekst "Ik, ambtenaar, constateerde......." Misschien dat daarom het verbalisantnummer niet is ingevuld want de schrijver is niet degene die constateerde, die stond namelijk 200m verderop. Ik ga er wel vanuit dat bij de acceptgiro wel het verbalisantnummer is vermeld. Alleen weet ik dan nog niet of de verbalisant de schrijver of de lasergunner is.