Gelaserd!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: Gelaserd!!

Bericht door RutgerK » 08 sep 2008, 16:05

RutgerK schreef:Hans, ik denk dat de snelheid wordt gekoppeld aan de positie van de auto en niet eens op het gehele kenteken. Ik vermoed dat de overtreding wordt doorgegeven als "tweede auto, 83 km/u".

Wat je zegt over constaterende ambtenaar en schrijvende ambtenaar is nog wel een aardig punt. Voor de bediening van een lasergun moet je gecertificeerd zijn. Enige tijd geleden is hier wat consternantie over geweest, omdat niet in alle gevallen de training was doorlopen of dat de certificering was verlopen. Op het PV is het nummer van de verbalisant namelijk niet ingevuld. Het is dus niet te controleren of degene die geschreven heeft de juiste papieren had.
Die bekeuring blijft mij toch meer bezighouden dan gedacht. Ik zie de brief wel tegemoet welke registratie er nu gaat plaatsvinden.

Op het PV staat trouwens een standaard tekst "Ik, ambtenaar, constateerde......." Misschien dat daarom het verbalisantnummer niet is ingevuld want de schrijver is niet degene die constateerde, die stond namelijk 200m verderop. Ik ga er wel vanuit dat bij de acceptgiro wel het verbalisantnummer is vermeld. Alleen weet ik dan nog niet of de verbalisant de schrijver of de lasergunner is.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 sep 2008, 16:08

Rico v Velzen schreef:Mannen denk nou na.. het blijft gewoon ALTIJD geregistreerd staan. Waarom zou justitie zoiets uit het systeem willen halen ? Hoe meer ellende ze over je weten, des te meer ze je er om de oren mee kunnen slaan als je toch een keer mocht voorkomen.
Dat klopt, ze halen er dan zelfs boetes bij van 15 jaar geleden.
Maar dan moet je wel eerst in het bankje staan (en wanneer gebeurt dat, dat is de hamvraag :wink: )
Was dat bij Edwin niet zo?
Kan me zoiets voor de geest halen?

wjn

Bericht door wjn » 08 sep 2008, 16:19

Rico v Velzen schreef:Mannen denk nou na.. het blijft gewoon ALTIJD geregistreerd staan. Waarom zou justitie zoiets uit het systeem willen halen ? Hoe meer ellende ze over je weten, des te meer ze je er om de oren mee kunnen slaan als je toch een keer mocht voorkomen.
Klopt idd, ze draaien gewoon de historie uit en die meneer heeft meer dan 10 boetes of zo. Welk tijdsbestek wordt er echter niet bij verteld.

Maar bij inname rijbewijs (50-70 te hard) is de vervaldatum wel 5 jaar. Daarna geldt het weer als ware het de eerste keer (teruggave rijbewijs), maar bij het vaststellen van de boete wordt wel verder terug gekeken. (Eigen ervaring :? )

Ach en sindsdien rij ik als het uitkomt erg "safe" bij trajectcontroles.

P.S. Trajectcontroles zijn nog steeds niet "motorproof' :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 sep 2008, 16:31

Maurice Graber schreef:Die ambtseed is juist het probleem. Ze hoeven geen bewijs te hebben om je te pakken, hun woord is voldoende en dat zit me akelig dwars. Ik kan me niet voorstellen dat agenten 100% eerlijk en foutproof zijn.
LAF..... Leugen + Ambtseed = Feit

Shakes

Bericht door Shakes » 08 sep 2008, 17:53

Mazzeltje vandaag na het rechts inhalen zag ik een lolly volvo van de KLPD achter me zitten. Kut kut kut maar ndat hij naast me ging rijden, was even helemaal rechtop gaan zitten, ging hij toch maar verder.

Toch kunnen ze buikgriep van me krijgen :hammer:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 sep 2008, 13:18

Rutger: gelaserd worden is iets wat juridisch mogelijk nog wel aanvechtbaar is. Wacht de acceptgiro af en neem t.z.t maar even contact op.

@Maurice: zeg dan wel even dat je tegen de beslissing van de Officier gewoon bezwaar kunt maken, dus de rechterlijke toets nog moet volgen die hopelijk een halt toeroept tegen zijn beslissing :protest:

Ik heb ook een aardig verhaaltje: reed zondag met een 740d van een vriend van me de grens over en daar staat Duitse politie te kijken en zie mij (allochtoon in dikke bak) en hup achter me aan, ik voelde het. Maar ze kunnen me o.b.v. uiterlijk niets maken dus ze deden een snelle kenteken check (ik zag ze druk bellen) maar ik blaasde hem vrij vlot ver over de 220 en ze haakten weer af :)

Daar kan het tenminste nog was echt apart dat ik zwaar wegreed van de politie hehehe :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 sep 2008, 21:47

Macboy schreef:Ik heb ook een aardig verhaaltje: reed zondag met een 740d van een vriend van me de grens over en daar staat Duitse politie te kijken en zie mij (allochtoon in dikke bak) en hup achter me aan, ik voelde het. Maar ze kunnen me o.b.v. uiterlijk niets maken dus ze deden een snelle kenteken check (ik zag ze druk bellen) maar ik blaasde hem vrij vlot ver over de 220 en ze haakten weer af :)

Daar kan het tenminste nog was echt apart dat ik zwaar wegreed van de politie hehehe :)
Haha geweldig :D Ik ben een jaar terug polizei nog voorbij geblazen met 240+, niks aan de hand. Die gasten vinden het prima.. kunnen ze hier nog eens wat van leren :p

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 09 sep 2008, 22:25

wjn schreef:Klopt idd, ze draaien gewoon de historie uit en die meneer heeft meer dan 10 boetes of zo. Welk tijdsbestek wordt er echter niet bij verteld.

Maar bij inname rijbewijs (50-70 te hard) is de vervaldatum wel 5 jaar. Daarna geldt het weer als ware het de eerste keer (teruggave rijbewijs), maar bij het vaststellen van de boete wordt wel verder terug gekeken. (Eigen ervaring :? )
Ach en sindsdien rij ik als het uitkomt erg "safe" bij trajectcontroles.
Dus als je rijbewijs door OM na 57km te hard wordt teruggegeven bijft de vervaldatum op 5 jaar? Was al een beetje blij gas aan het geven.... :| Hmmm da's balen, nog 3 jaar en 10 maanden rustig aan :'(

Arthur

Bericht door Arthur » 10 sep 2008, 11:50

Arthur schreef:Waar staat dat die overtreding 1 jaar blijft staan in de recidiveregeling.
Ik ben eens wezen zoeken daarop omdat ik dacht ik in aanmerking kwam... gelukkig heb je daar een vrouw voor :wink:
En heb het zekere voor het onzekere genomen :angel:
Maar, ik heb nooit het harde bewijs gezien dat het 1 jaar betreft.
Je leest dingen over 5 jaar, je hoortmensen over 2 jaar en anderen weer over 1 jaar.
Wat is het nu?
En waar kan ik dat precies lezen?
Inmiddels is het jaar al wel weer voorbij :wink:
Niemand iets zinnigs of een verwijzing?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 08:12

Van wikipedia dus of het zinnig is weet ik niet.
Boetes en transacties

Verkeersovertredingen die onder de Wet Mulder vallen worden niet geregistreerd in het Justitieel Documentatie Systeem en staan dus niet op je strafblad. Dit zijn boetes van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) voor bijvoorbeeld te hard rijden en zijn herkenbaar aan de letter 'M' die rechtsboven op de boete staat.

In het geval wanneer je een overtreding of een (eenvoudig) misdrijf hebt begaan, kan de officier van justitie ervoor kiezen om via het CJIB een transactievoorstel te doen, herkenbaar aan de letter 'T' die rechtsboven op de boete staat. Dit is een "schikkingsvoorstel" van het Openbaar Ministerie: je koopt als het ware de strafvervolging af en hoeft dus niet voor de rechter te verschijnen. Een transactievoorstel is geen formele schuldverklaring, maar door het afkopen kun je niet meer voor hetzelfde feit worden vervolgd.

Een transactievoorstel wordt in de meeste gevallen wél opgenomen als aantekening in je justitiële documentatie. Een aantekening heeft minder verstrekkende gevolgen dan de registratie van een veroordeling. Het Besluit justitiële gegevens regelt dat transacties van misdrijven worden opgenomen in je justitiële documentatie. Voor overtredingen geldt hetzelfde, echter met uitzondering van transacties beneden de € 100,-- en de beslissing tot niet verdere vervolging van de zaak (alleen in het geval dat hier geen voorwaarden aan zijn opgelegd). A

Arthur

Bericht door Arthur » 11 sep 2008, 11:38

Heb er niets aan iig.

Plaats reactie