Met zijn "zilveren pijl" , aangekocht van een coureur uit het hoge noorden hoopte ik dat we dit weekend eens spijkers met koppen zouden slaan.
De afgelopen races was er nog al wat mis gegaan en bleek de beemer iets minder betrouwbaar als dat ik gehoopt had.
Als sponsor is dat natuurlijk altijd ff minder want je hoopt dat er tenminste races uitgereden worden.
Aan Jitse heeft dat in ieder geval niet gelegen want die reed het licht uit zijn ogen en aan Tom Haex ook niet want die liep als een jongere en dunnere uitvoering van Jaen Todt de boel te regelen.
Ik zelf heb af en toe een steeksleutel vast gehouden, maar dat mag geen naam hebben maar gezellig was het in ieder geval wel.
Waar ik een beetje van baalde was dat de voor de race opgebouwde 1 serie kuren begon te vertonen waaronder een aandrijfas die brak en een motor die steeds in noodloop ging.
Erg raar voor een auto die als fool proof bestempeld was en klaar om te racen was.
Door het vele netwerken van Tom en Jan krijg je dan toch ineens hulp uit onverwachte hoeken en van mensen die dat gekluns van ons wel kunnen waarderen.
Laten dat nou net mensen zijn die erg veel verstand van zaken hebben en meer info kunnen spuien dan dat je eigenlijk in 1 weekend op kan nemen.
Mensen die een auto echt af kunnen stellen en je dan vertellen dat er helemaal niks van de uitlijning klopt.
Ik stond er ook van te kijken dat de auto bijna onder onze handen vandaan mee genomen werd om hem even te checken en eventueel af te stellen.
Aan de ene kant wel lullig dat je moet horen dat er te weinig camber gezet kan worden en dat er ook helemaal niks van de caster klopt.
De caster was nog groter bij een winkelwagentje van de albert heijn als van onze zilveren pijl.
Die mannen wisten ons ook de oorzaak van het in noodloop gaan van de beemer te vertellen.
De sequentiële drenth bak die in de auto zit geeft constant fout meldingen aan de computer van de auto die daarop na een tijdje gewoon in nood loop gaat omdat hij de motor wil beschermen.
Je gaat je dan afvragen waarom iemand in godsnaam zo`n bak in zijn auto zet.
Ik moet zeggen toen ik het voor het eerst zag dacht ik ook "kicken" zo`n bak.
Doordat onze nieuwe verworven inleen krachten twijfels hadden over de uitlijning hebben we de wagen toch ook maar eens even op de richtbank gezet en je raad het al hij is nog enigszins krom ook.
Gelukkig kon dit gelijk verholpen worden dus hebben we dit probleem ook uit de wereld geholpen.
Het was ook een beetje een tegenvaller dat de Moton schokbreker eigenlijk een veredelde personenauto schokbreker is.(de moton stickers zagen er wel profi uit, moet ik zeggen)
Daar moeten we dus eigenlijk ook nog wat aan doen dus.
Jammer is het dat je er pas na een paar races achter komt en dat over een paar races het seizoen al afgelopen is.
Zonde van mijn sponsor geld maar we geven niet op, sterker we krijgen de smaak steeds meer te pakken.
volgende week de auto op de rollenbank om te kijken of het vermogen er wel uitkomt wat ons beloofd is en daarna wordt er mee test gereden door een echte top coureur.
Dan weten we gelijk waar de auto staat en wat er mee ter bereiken is.
Conclusie is dat er buiten het vermeende pk gewicht gesjoemel in het dsc er ook gesjoemeld wordt als je een "racer" aankoopt.
Verder was het een gezellig weekend, een beetje nat maar dat mag de pret niet drukken.
Het waren leuke races en het was ondanks de regen erg druk.
Ik ben ook erg benieuwd naar de verbeteringen die nu aan de auto gedaan worden en het testen.

Grtz,Hans