Dsc Zandvoort 6 en 7 sept. en de slangenkuil die racen heet.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gesloten
Downforce Hans

Dsc Zandvoort 6 en 7 sept. en de slangenkuil die racen heet.

Bericht door Downforce Hans » 10 sep 2008, 23:22

Afgelopen weekend maar eens op Zandvoort wezen kijken hoe het een kennis van mij het zou vergaan tijdens de race in het dsc.
Met zijn "zilveren pijl" , aangekocht van een coureur uit het hoge noorden hoopte ik dat we dit weekend eens spijkers met koppen zouden slaan.
De afgelopen races was er nog al wat mis gegaan en bleek de beemer iets minder betrouwbaar als dat ik gehoopt had.
Als sponsor is dat natuurlijk altijd ff minder want je hoopt dat er tenminste races uitgereden worden.
Aan Jitse heeft dat in ieder geval niet gelegen want die reed het licht uit zijn ogen en aan Tom Haex ook niet want die liep als een jongere en dunnere uitvoering van Jaen Todt de boel te regelen.
Ik zelf heb af en toe een steeksleutel vast gehouden, maar dat mag geen naam hebben maar gezellig was het in ieder geval wel.
Waar ik een beetje van baalde was dat de voor de race opgebouwde 1 serie kuren begon te vertonen waaronder een aandrijfas die brak en een motor die steeds in noodloop ging.
Erg raar voor een auto die als fool proof bestempeld was en klaar om te racen was.
Door het vele netwerken van Tom en Jan krijg je dan toch ineens hulp uit onverwachte hoeken en van mensen die dat gekluns van ons wel kunnen waarderen.
Laten dat nou net mensen zijn die erg veel verstand van zaken hebben en meer info kunnen spuien dan dat je eigenlijk in 1 weekend op kan nemen.
Mensen die een auto echt af kunnen stellen en je dan vertellen dat er helemaal niks van de uitlijning klopt.
Ik stond er ook van te kijken dat de auto bijna onder onze handen vandaan mee genomen werd om hem even te checken en eventueel af te stellen.
Aan de ene kant wel lullig dat je moet horen dat er te weinig camber gezet kan worden en dat er ook helemaal niks van de caster klopt.
De caster was nog groter bij een winkelwagentje van de albert heijn als van onze zilveren pijl.
Die mannen wisten ons ook de oorzaak van het in noodloop gaan van de beemer te vertellen.
De sequentiële drenth bak die in de auto zit geeft constant fout meldingen aan de computer van de auto die daarop na een tijdje gewoon in nood loop gaat omdat hij de motor wil beschermen.
Je gaat je dan afvragen waarom iemand in godsnaam zo`n bak in zijn auto zet.
Ik moet zeggen toen ik het voor het eerst zag dacht ik ook "kicken" zo`n bak.
Doordat onze nieuwe verworven inleen krachten twijfels hadden over de uitlijning hebben we de wagen toch ook maar eens even op de richtbank gezet en je raad het al hij is nog enigszins krom ook.
Gelukkig kon dit gelijk verholpen worden dus hebben we dit probleem ook uit de wereld geholpen.
Het was ook een beetje een tegenvaller dat de Moton schokbreker eigenlijk een veredelde personenauto schokbreker is.(de moton stickers zagen er wel profi uit, moet ik zeggen)
Daar moeten we dus eigenlijk ook nog wat aan doen dus.
Jammer is het dat je er pas na een paar races achter komt en dat over een paar races het seizoen al afgelopen is.
Zonde van mijn sponsor geld maar we geven niet op, sterker we krijgen de smaak steeds meer te pakken.
volgende week de auto op de rollenbank om te kijken of het vermogen er wel uitkomt wat ons beloofd is en daarna wordt er mee test gereden door een echte top coureur.
Dan weten we gelijk waar de auto staat en wat er mee ter bereiken is.
Conclusie is dat er buiten het vermeende pk gewicht gesjoemel in het dsc er ook gesjoemeld wordt als je een "racer" aankoopt.

Verder was het een gezellig weekend, een beetje nat maar dat mag de pret niet drukken.
Het waren leuke races en het was ondanks de regen erg druk.
Ik ben ook erg benieuwd naar de verbeteringen die nu aan de auto gedaan worden en het testen. :df:

Grtz,Hans

Bert ///M3

Re: Dsc Zandvoort 6 en 7 sept. en de slangenkuil die racen heet.

Bericht door Bert ///M3 » 10 sep 2008, 23:38

Moton schokbrekers zijn toch wel redelijk? Als je die goedkoopste hebt, Moton Clubsport, die hebben volgens mij dezelfde valving als de 2-3-4 way systemen, alleen hebben ze minder verstelling (CS is 7 clicks en 2way is 14 clicks, geen low speed verstelling ala 3 en 4 way maar wel verstelbare stikstofdruk) plus je hebt geen alu behuizing, maar staal waardoor ze wat zwaarder zijn.

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 00:10

Klinkt allemaal een beetje "zuur" :|

Dexter

Bericht door Dexter » 11 sep 2008, 08:20

[Moderator mode aan]

Hans,

Je topictitel laat in ieder geval aan duidelijkheid niets te wensen over. :wink:
Balen dat je je investering als sponsor niet echt renderend hebt zien worden afgelopen weekend, ten eerste omdat de verwachtingen hoog waren en ten tweede omdat jullie als team er alles aan gedaan hebben om het voor elkaar te krijgen op het podium te eindigen, want daar doe je het uiteindelijk allemaal voor.
Maar ik kan me tegelijkertijd niet aan de indruk onttrekken dat de daardoor ontstane frustratie over de aangekochte auto, én wat andere (ter zake kundige mensen) daarover te zeggen hadden in dit bericht de boventoon voert.
Ik lees namelijk niet zoveel over resultaten (logisch in dit geval) maar ook niet gewoon over de race en hoe jullie dat hebben ervaren, maar wel zie ik dat Andre rechtstreeks van sjoemelen wordt beschuldigd.
Uiteraard maak je van je hart geen moordkuil en dat hoeft ook niet, maar je kunt erop wachten dat Andre in dit draadje dan ook het nodige ter verdediging zal willen aanvoeren.

Als moderator zie ik de bui dus al van verre hangen......een lange en uitputtende openbare discussie over de moraliteit van Andre als verkoper, de kwaliteit van de gekochte auto (die krom was) en de daarop gemonteerde onderdelen (waardoor de auto steeds in noodloop ging en de sporing niet in te stellen was zoals zou moeten) waar iedereen zich uiteraard even in wil mengen want daar is een forum toch voor?
Ik vind niet dat een forum er is om iedereen de kans te geven zich uitvoerig over dit soort zaken uit te spreken, want dat is zeker in dit geval, alleen maar voorbehouden aan de betrokken partijen.
Het lijkt me dan ook zinvol dat jullie dit via een andere weg regelen en de verdere discussie over de moraliteit van Andre als verkoper en de kwaliteit van de gekochte auto met de daarop gemonteerde onderdelen op andere wijze voeren.
Ik hoop in ieder geval wel dat jullie er samen uit kunnen komen en dat we daarnaast in de toekomst nog veel positieve berichten zullen mogen lezen over deze auto én de coureur!

PS: Voor alle duidelijkheid:Uiteraard staat het iedereen vrij om in het algemeen te reageren in dit topic maar persoonlijke aanvallen zullen niet worden getolereerd!

[Moderator mode uit]

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 sep 2008, 08:34

Aldus de FIA,

Waarom wordt er dan geen probleem van gemaakt als we autobedrijven en overheid bekritiseren?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 sep 2008, 08:58

Dexter,

Bedankt voor je reactie.
Maar het is niet mijn bedoeling geweest om namen te noemen en ben ook niet echt van plan om dat te doen.
Ik ga alleen van de feiten uit die geconstateerd worden door kenners en dan bedoel ik niet zomaar een monteur van een team wat toevallig op het paddock naast ons staat.
Wij komen door de auto niet aan racen toe en dat vind ik jammer en dan heb ik het nog niet eens over het geld.
Daarbij komt ook nog dat de auto niet van mij is en ik hem niet aangekocht heb.
De koper en verkoper zullen dat samen op moeten lossen (of niet) maar ik zie liever dat er benzine en banden etc van mijn sponsorgeld gekocht wordt dan dat er bestaande onderdelen vervangen moeten worden.

Je nodigt mensen uit de de sfeer een keer willen mee maken en die komen van een koude kermis thuis omdat er stress is omdat het pleuris ding niet doet wat hij zou moeten doen.
Onze gasten weten ook wel dat wij (nog) niet voor een podium plaats mee rijden maar om nu gelijk al de eerste wedstrijden uit te vallen komt ook niet goed over.
Het moraal blijft hoog en we gaan gewoon verder.
Misschien hebben we de volgende race meer geluk.

Grtz,Hanz06 :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 11 sep 2008, 09:05

Zag je idd nog met het gereedschap in de hand lopen. Zo ben je toch nog betrokken met een 1-serie. :bag:

Jammer van de problemen. Toen ik mijn racer kocht waren er ook problemen/mankementen, maar dat blijft altijd een risico met een racewagen. Als je zelf een racer opbouwt kom je ook veel problemen tegen wat extra geld kost. Helaas is dat vaak de werkelijkheid. Racen is eenmaal duur.....

Dexter

Bericht door Dexter » 11 sep 2008, 09:11

M@rcel schreef:Aldus de FIA,

Waarom wordt er dan geen probleem van gemaakt als we autobedrijven en overheid bekritiseren?
Aldus de FIA......:mrgreen:

Marcel,
Het verschil zit hem in het feit dat autobedrijven gewone straatauto's (blijven) verkopen en herhaling dus een reële mogelijkheid is.
Andre is nu eenmaal geen handelaar in gebruikte raceauto's en dus is herhaling gevoegelijk uit te sluiten.
Buiten dat is een raceauto toch iets heel anders dan een gewone straatauto.
Ik wil tegelijk nog wel even de kanttekening plaatsen dat we ook bij autobedrijven de nodige voorzichtigheid in acht nemen voor waar het gaat om het plaatsen van beschuldigingen.

En het bekritiseren van de overheid is natuurlijk nationale sport nummer 1! :twisted:

Dexter

Bericht door Dexter » 11 sep 2008, 09:19

HANZ06 schreef:Dexter,

Bedankt voor je reactie.
Maar het is niet mijn bedoeling geweest om namen te noemen en ben ook niet echt van plan om dat te doen.
Ik ga alleen van de feiten uit die geconstateerd worden door kenners en dan bedoel ik niet zomaar een monteur van een team wat toevallig op het paddock naast ons staat.
Wij komen door de auto niet aan racen toe en dat vind ik jammer en dan heb ik het nog niet eens over het geld.
Daarbij komt ook nog dat de auto niet van mij is en ik hem niet aangekocht heb.
De koper en verkoper zullen dat samen op moeten lossen (of niet) maar ik zie liever dat er benzine en banden etc van mijn sponsorgeld gekocht wordt dan dat er bestaande onderdelen vervangen moeten worden.

Je nodigt mensen uit de de sfeer een keer willen mee maken en die komen van een koude kermis thuis omdat er stress is omdat het pleuris ding niet doet wat hij zou moeten doen.
Onze gasten weten ook wel dat wij (nog) niet voor een podium plaats mee rijden maar om nu gelijk al de eerste wedstrijden uit te vallen komt ook niet goed over.
Het moraal blijft hoog en we gaan gewoon verder.
Misschien hebben we de volgende race meer geluk.

Grtz,Hanz06 :wink:
Duidelijk Hans.
Maar ook al was het niet je bedoeling om namen te noemen, de verwijzing was al duidelijk genoeg.
Nogmaals, ik kan me je gevoelens wel voorstellen en begrijp dat jij en de koper enigszins teleurgesteld zijn als je verwachtingen niet uitkomen.
Maar het is altijd beter om dit dan op te lossen buiten het forum om.
Ik hoop in ieder geval samen met jullie, dat het de volgende keer beter gaat en we een mooi verhaal over jullie raceweekend mogen lezen!

Hielke

Bericht door Hielke » 11 sep 2008, 11:05

Hans,

behalve dat je uit je relaas er blijk van geeft weinig kaas van de racerij te hebben gegeten, vergeet je er ook even bij te vermelden dat op de dag van aflevering die auto een hele middag zonder één enkel probleem op de baan gereden heeft. Wat er later mee gebeurd is weet alleen de rijder. Dat ie onder extreme omstandigheden, zonder Bovag of andere garantie gebruikt is, dat is zeker. Dat is eigen aan race-auto's.

Marius

Bericht door Marius » 11 sep 2008, 11:14

Wat voor foutmeldingen geeft de bak eigenlijk? Is wellicht zinnig om even naar te kijken ipv te laten negeren door MM.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 sep 2008, 11:34

Hielke schreef:Hans,

behalve dat je uit je relaas er blijk van geeft weinig kaas van de racerij te hebben gegeten, vergeet je er ook even bij te vermelden dat op de dag van aflevering die auto een hele middag zonder één enkel probleem op de baan gereden heeft. Wat er later mee gebeurd is weet alleen de rijder. Dat ie onder extreme omstandigheden, zonder Bovag of andere garantie gebruikt is, dat is zeker. Dat is eigen aan race-auto's.
Ik heb weinig zin om dit op een welles nietes verhaal uit te laten lopen maar de auto heeft die middag 20 rondjes gereden en niet constant heel de middag.

Uit welk deel van mijn relaas haal jij dat ik weinig kaas van de racerij heb gegeten?

Grtz,Hans

Andre

Bericht door Andre » 11 sep 2008, 11:49

Op de dag van aankoop heeft de koper van 14.00 s middags tot 17.00 uur de race auto getest op het ciruit. Aan het einde van de dag heb ik gevraagd of alles naar wens was en de koper was opgetogen over zijn aankoop. Want hij had die middag probleemloos kunnen rijden. Eerlijkheids halve heb ik er bij vermeld dat ie schade gehad heeft, maar dat dit door een ervaren schadebedrijf hersteld is.

Bovendien heb ik ook nog aangeboden dat ze altijd contact met me op kunnen nemen als ik ze kan helpen waarmee dan ook. Ben zelfs nog een extra dag naar assen geweest om samen met de koper te zorgen dat zijn tijden verbeteren. En als ie mij zou bellen om nog een keer te komen doe ik dat ook.

Ik heb de auto ter goedertrouw verkocht. Ik vindt het teleurstellend om dit soort berichten te lezen terwijl ik naar eer en geweten heb gehandeld.

Ik zat afgelopen zondag voor de streaming te kijken hoe de 1 serie het deed. Het is leuk om naar mijn ex race auto te kijken en ik zou het juist prachtig vinden als ie voorin zou eindigen. Ik hoop dat ook zeker te zien gebeuren.

Ik denk dat alles hier ruimschoots is gezegd en verdere discussie niet nodig is.

Slotje.

Moderator

Bericht door Moderator » 12 sep 2008, 08:58

Ook al is dit topic gisteren gesloten vanwege de reden die Dexter al duidelijk had aangegeven en niet omdat Andre daar om vroeg, toch willen wij nog even het volgende kwijt wat inmiddels ook terug te vinden is in een sticky bovenaan het 'Even voorstellen' en het 'Te koop aangeboden' forum:

Mededeling voor alle DF bezoekers:
Er hebben zich sinds de oprichting van DF meerdere zaken afgespeeld, waarbij goederen die door DF'ers onder elkaar werden gekocht en verkocht, achteraf niet helemaal voldeden aan het verwachtingspatroon, of waarbij de betaling of levering niet geheel vlekkeloos verliep.
Ook zijn er personen ontmaskerd die zich anders/beter voordeden dan ze werkelijk waren, waardoor andere DF'ers op diverse manieren zijn benadeeld.
Wij beseffen terdege dat we als DF hiervoor niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden en dus ook geen oplossing hoeven te bieden.
Maar het gebeurt wel regelmatig dat de benadeelde DF'er via het forum zijn ongenoegen kenbaar maakt en de andere DF'er, direct of indirect, ter verantwoording roept.
Zolang daarmee geen forumregels worden overschreden is er wat ons betreft geen probleem, het wordt anders wanneer de regels worden overtreden.

Wat zijn die regels dan?
Als eerste de normale regel met betrekking tot het respectvol met elkaar omgaan op DF, wat inhoudt dat heftige scheldpartijen of serieuze onbewezen beschuldigingen onder elkaar niet zijn toegestaan.
De eerste en belangrijkste regel is, dat er pas geschreven mag worden dat iemand niet deugt en/of de kluit heeft belazerd, nadat beide partijen onderling niet tot een oplossing zijn gekomen én er duidelijk bewezen kan worden dat er sprake is van opzettelijk oneerlijk handelen in welke vorm dan ook.
Dit betekent voor de betrokken partijen dat we heel kritisch zijn wanneer we zien dat er mensen worden beschuldigd op DF van oneerlijkheid of zelfs als onbetrouwbaar worden weggezet, zonder dat er vooraf tussen de betrokken partijen al het mogelijke is gedaan om het probleem op te lossen.
Alle beschuldigingen van derden (zelfs al zijn ze terecht) zullen altijd direct worden verwijderd!

Let op! Voorwaarde om zoiets te melden op het DF forum is wél dat een en ander door de benadeelde partij op voorhand eerst uitvoerig kenbaar wordt gemaakt aan het Moderatorteam via moderators@driving-fun.com of via een PB aan een van de Moderators.
Daarbij zullen de ter zake doende bewijzen ook moeten worden ingestuurd.
Ook zullen wij ons het recht voorbehouden om de andere partij te horen indien wij dat noodzakelijk achten.
Wanneer wij geen bericht vooraf ontvangen zullen wij het betreffende topic zondermeer verwijderen of schoonmaken!
Er komt dus heel wat bij kijken voor je hier iemand met toestemming mag ontmaskeren als zijnde onbetrouwbaar, maar wij zijn van mening dat we niet zorgvuldig genoeg kunnen zijn in deze zaken!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Driving Fun.

PS: Voor wat betreft jullie eventuele negatieve ervaringen met bedrijven of instanties is het bovenstaande niet van toepassing, maar ook daar zullen wij ingrijpen indien nodig!

Gesloten