Waar de 7er voor gemaakt is doet ie buiten(boordmotor)gewoon goed......................

Macboy schreef: En als de 740d al geweldig aanvoelt, hoe voelt de M3 dan wel niet aan ? En zo kwamen wij op dit onderwerp. Hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk ervaring met een 740d (althans andere 7-serie) en hoe onder de indruk ben je ervan?
hulde, je zegt wat ik denk !Hielke schreef:Mij hebben ze dus met opzet zaterdagavond niet meegenomen in die Bismarck he!!!Daar is dan eigenlijk alles al mee gezegd. Die jongens weten heel goed dat het nauwelijks iemand zou opvallen wanneer ze met die Cruiser de Herensloot zouden inrijden. De auto blend met gemak in tussen de andere pleziervaartuigen.
Klaverblaadjes met 110 nemen doe je met iedere auto met vet rubber. Ook met een Cayenne of Touareg. Klaverbladen neem je om het overstuurkarakter bij gas los van een auto te testen. Is ook een vrij onnuttige excercitie geworden gezien de vele electronische hulpmiddeltjes van hedentendage.
Rij een M3 of 7 serie op een bochtige provinciale weg of boerenlandweggetje en je weet dat je met de Nimitz onderweg bent. Fahren in optima forma
Robin schreef:en een Quattroporte. Wel consequent blijven. Dat ding weegt ook teveel in dit verhaal. Dus neen een 7er rijdt niks beter dan een willekeurige mastodont. Maar dat werd hier ook niet beweerd. Ik heb een keer in een nieuwe 745i gereden en dat was luxe en remote, maar bochtenwerk was netjes.
+1 ja had geen vaarbewijsHielke schreef:Mij hebben ze dus met opzet zaterdagavond niet meegenomen in die Bismarck he!!!Daar is dan eigenlijk alles al mee gezegd. Die jongens weten heel goed dat het nauwelijks iemand zou opvallen wanneer ze met die Cruiser de Herensloot zouden inrijden. De auto blend met gemak in tussen de andere pleziervaartuigen.
Klaverblaadjes met 110 nemen doe je met iedere auto met vet rubber. Ook met een Cayenne of Touareg. Klaverbladen neem je om het overstuurkarakter bij gas los van een auto te testen. Is ook een vrij onnuttige excercitie geworden gezien de vele electronische hulpmiddeltjes van hedentendage.
Rij een M3 of 7 serie op een bochtige provinciale weg of boerenlandweggetje en je weet dat je met de Nimitz onderweg bent. Fahren in optima forma
hugo schreef:Ik vraag me derhalve ook af wat het verwachtingspatroon was. Een koets uit 1920 die bij 50km al onderstuurt ? Zo'n 7 rijdt niks beter dan een a8, S-klasse, XJ e.d.
Rico v Velzen schreef:hugo schreef:Ik vraag me derhalve ook af wat het verwachtingspatroon was. Een koets uit 1920 die bij 50km al onderstuurt ? Zo'n 7 rijdt niks beter dan een a8, S-klasse, XJ e.d.
Ik had eerlijk gezegd geen verwachtingspatroon. Ik heb nog nooit in een A8 S klase XJ e.d. gereden, maar ook niet in een 7 serie. Ik kan de 7 serie ook niet met die andere vergelijken. Welke beter, danwel slechter is daar heb ik geen mening over. Nu was het toevallig de 740d, maar Macboy had netzo goed een A8 bij zich kunnen hebben.
Wel kan ik de 7 serie vergelijken met auto's die ik wel ken, voornamelijk kleiner. En wat me op basis daarvan opviel is dat de 7 serie van te voren gevoelsmatig het slecht doet, maar in de praktijk netzo rijd als een e60 5 serie. En dat kun je als een compliment beschouwen.
Cijfertjes, cijfertjes en nog eens cijfertjes. Hoeveel procent van de tijd benut jij daadwerkelijk het potentieel van de M3? Wat valt er te winnen als je 2 minuten eerder thuis komt? Wanneer ik een sportwagen koop en deze bij normaal rijden aanvoelt als een comfortabele Renault Scenic dan heb ik hem net zo lief niet. Een 740d rijdt m'n speedster op de autobahn compleet zoek. Daar hoef ik niet voor gestudeerd te hebben. Alleen mijn definitie van genieten is niet 'varen in een gemotoriseerde zigeunerwoning'. Dat laat ik aan Fransje Bauer over.Robin schreef:Op datzelfde bochtige binnenweggetje moet een Lotus van erg goede huize komen om die dikke M3 baffer te verslaan WANT PK manco, simple as that. Kijk naar Donkervoort, DIE snappen 't tenminste.![]()
Mijn ervaring met de bmw houdt op bij zowel 730i/745i, moet eerlijk zeggen dat ik er niet bijster van onder de indruk was. Het rijdt aardig, lange doordraaiers kunnen redelijk hard genomen worden, maar daarbij biedt het niet zo'n genot als de eerder genoemde Quattroporte je geeft. Daar zit een veel levendiger blok in, de besturing is een stuk scherper en deze auto geeft meer het gevoel dat pushen niet enkel met een hoop onderstuur 'beloont' zal worden. En dan de buitenkant; veel mooiere wagens zijn er niet in dit segment (op een arnage na oid).hugo schreef:Macboy schreef: En als de 740d al geweldig aanvoelt, hoe voelt de M3 dan wel niet aan ? En zo kwamen wij op dit onderwerp. Hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk ervaring met een 740d (althans andere 7-serie) en hoe onder de indruk ben je ervan?
Heb eens een 7-serie meegehad, die laatste lelijke versie, voor de facelift. Persoonlijk vond ik het een enorme tegenvaller. stoelen vielen tegen vergeleken met die van de S-klasse of eender welke top range volvo / saab. De besturing van de stoelen was helemaal ingewikkeld, die zat recht van je op de zijkant van de middenconsole geplakt. Een plek wat alles behalve overzichtelijk was in mijn beleving. I-drive was onduidelijk en de wagen was gewoon enorm onoverzichtelijk. Inderdaad, hij stuurt ''sportief'' op dezelfde manier dat een GT3 comfortabel is. Wil je een snelle saloon die goed stuurt, koop een S8 of een maserati quatroporte. Die laatste met goede automaat, 420pk en vernieuwd onderstel zou schijnbaar een juweeltje moeten zijn. Ikzelf heb alleen het geluk gehad dat ik na die 7-serie een Maser quatroporte Sports GT van utregg terug naar Enschede mocht rijden. Nou, dat was tenminste een power saloon. Luxe ohne ende, waardeloos slechte navi zoals het een italiaan betaamt en een fantastisch agressieve sequentiele bak die je constant uitdaagd vol door te trappen naar 7K toeren. Een fatsoenlijk sper die op nat wegdek bij wegrijden zijn handen vol heeft. De sec. bak grijpt in een keer aan en dan is wielspin onvermijdelijk. Moge het duidelijk zijn dat ik met een giga grijns in hartje utrecht vol met wielspin weg reed voor de stoplichten. Nu, dat is een powersaloon.
Een 7-serie is een 7-serie, een sloep met een gematigd sportieve inborst. Het gaat bovengemiddeld hard de bocht om zelfs voor ''zijn'' gewicht. Nou, dat laatste is ook relatief. Een continental GT Speed gaat nog heel wat harde de bocht om, zo hard dat je met je smoel tegen de zijruit smakt en die wagen weegt toch echt 500kg meer. Idem voor de RS6, S8, XJR e.d.
Pescatore, kom er maar in
Het heeft alleen weinig met sportiviteit te maken toch? Meer een goed onderstel en banden.
Maar er lopen hier twee discussies door elkaar, namelijk het feit dat het indrukwekkend is dat je met zo'n grote bak nog steeds lomp hard kunt (in alle stilte) en die ook in lange bochten dankzij een goed onderstel geen krimp geeft (wat in mijn ogen vooral te danken is aan banden). Gewoon, indrukwekkend maar is nog geen voer voor discussie, gewoon een leuke en recente ervaring die jullie willen delen. Dat is wat Ilija en jij duidelijk proberen te maken en zal niemand tegenspreken. Behalve dat ik en anderen denken dat een A8 of S-klasse hetzelfde voor elkaar krijgen
Gebruikers op dit forum: Mark 320iS, mark123, Semrush [Bot] en 8 gasten