740d: boot of niet ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

740d: boot of niet ?

Ja, de 7-serie is de zwaarste boot die er is bij BMW !
10
18%
Nee man, de 7-serie stuurt verrassend strak, eigenlijk onwerkelijk !
15
27%
Geen mening, want geen ervaring.
31
55%

Totaal aantal stemmen: 56

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 740d: boot of niet ?

Bericht door romo » 10 sep 2008, 11:04

Das toch ook geen probleem; de Nimtitz is ook niet gemaakt voor een speetboat race.

Waar de 7er voor gemaakt is doet ie buiten(boordmotor)gewoon goed...................... :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 sep 2008, 11:31

Natuurlijk een boot maar een dikke V8 diesel rulezz 8)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 sep 2008, 12:01

Ik heb de M3 baffer NOOIT lichtvoetig genoemd, maar hij gaat erg mooi en rap in door en uit de bocht, daar kan Lotus nog wat van leren, Hylke jij vindt je Batavus met 15kg boodschappen aan weerskanten achter in de tassen voor de tractie op een bochtig binnenweggetje al meer driving fun dan welke BMW/Merc/Audi, behalve als er Lotus of 996GT3 op staat. :twisted: 8) :roll: :wink:

Dus dat weten we nou wel :banaan:

Op datzelfde bochtige binnenweggetje moet een Lotus van erg goede huize komen om die dikke M3 baffer te verslaan WANT PK manco, simple as that. Kijk naar Donkervoort, DIE snappen 't tenminste. :angel:

oftewel:rondetijden liegen niet. :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 10 sep 2008, 12:09

Macboy schreef: En als de 740d al geweldig aanvoelt, hoe voelt de M3 dan wel niet aan ? En zo kwamen wij op dit onderwerp. Hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk ervaring met een 740d (althans andere 7-serie) en hoe onder de indruk ben je ervan?

Heb eens een 7-serie meegehad, die laatste lelijke versie, voor de facelift. Persoonlijk vond ik het een enorme tegenvaller. stoelen vielen tegen vergeleken met die van de S-klasse of eender welke top range volvo / saab. De besturing van de stoelen was helemaal ingewikkeld, die zat recht van je op de zijkant van de middenconsole geplakt. Een plek wat alles behalve overzichtelijk was in mijn beleving. I-drive was onduidelijk en de wagen was gewoon enorm onoverzichtelijk. Inderdaad, hij stuurt ''sportief'' op dezelfde manier dat een GT3 comfortabel is. Wil je een snelle saloon die goed stuurt, koop een S8 of een maserati quatroporte. Die laatste met goede automaat, 420pk en vernieuwd onderstel zou schijnbaar een juweeltje moeten zijn. Ikzelf heb alleen het geluk gehad dat ik na die 7-serie een Maser quatroporte Sports GT van utregg terug naar Enschede mocht rijden. Nou, dat was tenminste een power saloon. Luxe ohne ende, waardeloos slechte navi zoals het een italiaan betaamt en een fantastisch agressieve sequentiele bak die je constant uitdaagd vol door te trappen naar 7K toeren. Een fatsoenlijk sper die op nat wegdek bij wegrijden zijn handen vol heeft. De sec. bak grijpt in een keer aan en dan is wielspin onvermijdelijk. Moge het duidelijk zijn dat ik met een giga grijns in hartje utrecht vol met wielspin weg reed voor de stoplichten. Nu, dat is een powersaloon.

Een 7-serie is een 7-serie, een sloep met een gematigd sportieve inborst. Het gaat bovengemiddeld hard de bocht om zelfs voor ''zijn'' gewicht. Nou, dat laatste is ook relatief. Een continental GT Speed gaat nog heel wat harde de bocht om, zo hard dat je met je smoel tegen de zijruit smakt en die wagen weegt toch echt 500kg meer. Idem voor de RS6, S8, XJR e.d.

Pescatore, kom er maar in :lol:

HSR

Bericht door HSR » 10 sep 2008, 12:16

Hielke schreef:Mij hebben ze dus met opzet zaterdagavond niet meegenomen in die Bismarck he!!! :thnx: Daar is dan eigenlijk alles al mee gezegd. Die jongens weten heel goed dat het nauwelijks iemand zou opvallen wanneer ze met die Cruiser de Herensloot zouden inrijden. De auto blend met gemak in tussen de andere pleziervaartuigen.

Klaverblaadjes met 110 nemen doe je met iedere auto met vet rubber. Ook met een Cayenne of Touareg. Klaverbladen neem je om het overstuurkarakter bij gas los van een auto te testen. Is ook een vrij onnuttige excercitie geworden gezien de vele electronische hulpmiddeltjes van hedentendage.

Rij een M3 of 7 serie op een bochtige provinciale weg of boerenlandweggetje en je weet dat je met de Nimitz onderweg bent. Fahren in optima forma :turtle:
hulde, je zegt wat ik denk ! :beer:

RVV

Bericht door RVV » 10 sep 2008, 12:53

Gaat er ook niet om of een 740d als sportieve auto word neergezet, maar dat gezien het formaat/model het rijden positief verrast. Tenminste mij wel.

Tom

Bericht door Tom » 10 sep 2008, 13:14

Als ik de bladen mag geloven dan zal een A8 en S-klasse je ook verbazen want ik kan mij niet voorstellen dat bochtsnelheden van de 7 serie (veel) hoger zouden zijn.

HSR

Bericht door HSR » 10 sep 2008, 13:28

Ik vraag me derhalve ook af wat het verwachtingspatroon was. Een koets uit 1920 die bij 50km al onderstuurt ? Zo'n 7 rijdt niks beter dan een a8, S-klasse, XJ e.d.

Robin

Bericht door Robin » 10 sep 2008, 13:34

en een Quattroporte. Wel consequent blijven. Dat ding weegt ook teveel in dit verhaal. Dus neen een 7er rijdt niks beter dan een willekeurige mastodont. Maar dat werd hier ook niet beweerd. Ik heb een keer in een nieuwe 745i gereden en dat was luxe en remote, maar bochtenwerk was netjes.

HSR

Bericht door HSR » 10 sep 2008, 13:45

Robin schreef:en een Quattroporte. Wel consequent blijven. Dat ding weegt ook teveel in dit verhaal. Dus neen een 7er rijdt niks beter dan een willekeurige mastodont. Maar dat werd hier ook niet beweerd. Ik heb een keer in een nieuwe 745i gereden en dat was luxe en remote, maar bochtenwerk was netjes.

Nee, een QP Sports GT niet. Ik heb in alle, door mij, opgenoemde wagens 200 km of meer gereden. Niet heel veel maar genoeg om een initiele indruk te krijgen en te vergelijken. QP is m.i. een van de strakst rijdende limo's. De oude MKI S8 heeft mij ook zeer verbaasd, alleen dermate slechte remmen dat het echt gevaarlijk is. QP is inderdaad ook zwaar, maar naar rato wel stukken lichtvoetiger dan de andere wagens.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 sep 2008, 13:48

Hielke schreef:Mij hebben ze dus met opzet zaterdagavond niet meegenomen in die Bismarck he!!! :thnx: Daar is dan eigenlijk alles al mee gezegd. Die jongens weten heel goed dat het nauwelijks iemand zou opvallen wanneer ze met die Cruiser de Herensloot zouden inrijden. De auto blend met gemak in tussen de andere pleziervaartuigen.

Klaverblaadjes met 110 nemen doe je met iedere auto met vet rubber. Ook met een Cayenne of Touareg. Klaverbladen neem je om het overstuurkarakter bij gas los van een auto te testen. Is ook een vrij onnuttige excercitie geworden gezien de vele electronische hulpmiddeltjes van hedentendage.

Rij een M3 of 7 serie op een bochtige provinciale weg of boerenlandweggetje en je weet dat je met de Nimitz onderweg bent. Fahren in optima forma :turtle:
+1 ja had geen vaarbewijs :beer:

@Allen, een 7 serie is als een 2/1 kap woning voor jou :hosanna: :roflol:

Kijk Macboy heeft mij wel eens bij zijn autobahn rasen verteld dat hem dat een heimelijk gevoel gaf toen Macboy nog Happymealboy hete, en samen met paps en mams naar de Macedonie flamde, staand tussen de voorstoelen op pa aan te moedigen alles uit de auto te persen qua snelheid. Daarom heeft hij een zwak voor hard over de autobahn is D. rijden.

Ik sta dan ook meer in het Allen/Hielke kamp, en cijfertje boeien mij dan ook niet echt. Cijfertjes die het op feestjes, verjaardagen e.d. goed doen en de nodige oe's en aaa's geven. Doe mij dus maar een dag Malmedy, werken werken en nog eens lekker werken met een auto op een technisch parcour waar amper een recht stuk te bekennen is.

Als ik de M3 verkoop is een Elise/Speedster/Exige ook de enige optie die ik als fun auto zou overwegen!

Dat een 740d als auto indruk maakt ook op gebieden waar dat niet direkt verwacht word, geloof ik gelijk, is was ook verrast na een rit in een e39 540i touring, qua feel in de bochten e.d. erg goed zeker voor zo'n kolos.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 10 sep 2008, 17:17

hugo schreef:Ik vraag me derhalve ook af wat het verwachtingspatroon was. Een koets uit 1920 die bij 50km al onderstuurt ? Zo'n 7 rijdt niks beter dan een a8, S-klasse, XJ e.d.

Ik had eerlijk gezegd geen verwachtingspatroon. Ik heb nog nooit in een A8 S klase XJ e.d. gereden, maar ook niet in een 7 serie. Ik kan de 7 serie ook niet met die andere vergelijken. Welke beter, danwel slechter is daar heb ik geen mening over. Nu was het toevallig de 740d, maar Macboy had netzo goed een A8 bij zich kunnen hebben.

Wel kan ik de 7 serie vergelijken met auto's die ik wel ken, voornamelijk kleiner. En wat me op basis daarvan opviel is dat de 7 serie van te voren gevoelsmatig het slecht doet, maar in de praktijk netzo rijd als een e60 5 serie. En dat kun je als een compliment beschouwen.

HSR

Bericht door HSR » 10 sep 2008, 18:22

Rico v Velzen schreef:
hugo schreef:Ik vraag me derhalve ook af wat het verwachtingspatroon was. Een koets uit 1920 die bij 50km al onderstuurt ? Zo'n 7 rijdt niks beter dan een a8, S-klasse, XJ e.d.

Ik had eerlijk gezegd geen verwachtingspatroon. Ik heb nog nooit in een A8 S klase XJ e.d. gereden, maar ook niet in een 7 serie. Ik kan de 7 serie ook niet met die andere vergelijken. Welke beter, danwel slechter is daar heb ik geen mening over. Nu was het toevallig de 740d, maar Macboy had netzo goed een A8 bij zich kunnen hebben.

Wel kan ik de 7 serie vergelijken met auto's die ik wel ken, voornamelijk kleiner. En wat me op basis daarvan opviel is dat de 7 serie van te voren gevoelsmatig het slecht doet, maar in de praktijk netzo rijd als een e60 5 serie. En dat kun je als een compliment beschouwen.

Ik had eigenlijk verwacht dat Macboy met een S-klasse uit 1994 aan zou komen zetten. Een S350 met V12 badges op de C-stijl.

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 10 sep 2008, 23:10

Robin schreef:Op datzelfde bochtige binnenweggetje moet een Lotus van erg goede huize komen om die dikke M3 baffer te verslaan WANT PK manco, simple as that. Kijk naar Donkervoort, DIE snappen 't tenminste. :angel:
Cijfertjes, cijfertjes en nog eens cijfertjes. Hoeveel procent van de tijd benut jij daadwerkelijk het potentieel van de M3? Wat valt er te winnen als je 2 minuten eerder thuis komt? Wanneer ik een sportwagen koop en deze bij normaal rijden aanvoelt als een comfortabele Renault Scenic dan heb ik hem net zo lief niet. Een 740d rijdt m'n speedster op de autobahn compleet zoek. Daar hoef ik niet voor gestudeerd te hebben. Alleen mijn definitie van genieten is niet 'varen in een gemotoriseerde zigeunerwoning'. Dat laat ik aan Fransje Bauer over.
Ipv een loeizware donkervoort (want laten we wel wezen dat deze statusbak loeizwaar en groot is voor zijn soort wagens) pak ik ook liever een Caterham SLR500. Kost met een beetje geluk nog minder dan de gemiddelde Donkervoort van vandaag. :df:

RVV

Bericht door RVV » 10 sep 2008, 23:29

Ja oke Allen, maar als je dan toch een keertje een ritje in zo'n 740d maakt dan kun je toch wel open staan voor zijn kwaliteiten ? In dat korte ritje is een Speedster/elise achtigs iets geen seconde in me opgekomen..zelfs de M3 bleef buiten mijn gedachtes.. enige wat me opviel was dat dezelfde lichtknopjes en hemellampjes worden gebruikt als in mijn 1 en 3 serie :oops:

Het ging er in dit geval niet om in wat je zoekt in een auto, maar hoe je hem ervaart. En dat laatste vodn ik gezien het type auto best een indrukwekkende ervaring. Niet dat ik onder de indruk was van de auto zelf omdat het een 7 serie is, maar vooral vanwege het totaalpackage. Ik las ergens waarom een 7 serie, overbodig een 5 serie kan ales netzo goed mischien wel beter.. toevallig hadden we het daar over tijdens het rijden, pak eens een 535d met M sport package.. qua comfort van een totaal andere orde, lees een stuk minder. Het doel waarvoor je zo'n 740d is vooral heel veel rijcomfort op lange afstanden zonder het gevoel te hebben dat je op een kameel zit qua deinen.

Dat zo'n 740d dan ook nog eens een stukje sportieve BMW genen heeft is alleen maar een compliment. Op bochtige weggetjes zul je een 7 serie toch nooit zien. Elk vergelijk met een lightweight sportscar slaat als een tang op een varken.

Tom

Bericht door Tom » 10 sep 2008, 23:45

Ja begrijp wel wat jullie bedoelen. Ik heb dat met m'n 3 ook wel, want ik sta er soms van versteld met welk gemak je (lange tijden) hoge snelheden kunt rijden. Dus in het buitenland (ritje naar Parijs met 200km/u op de cruisecontrol) en op de autobahn vaak zat flinke snelheden gereden. En dan doe je dat met de cruise-control aan, vaak met 1 handje aan het stuur omdat je verder wat met de radio aan het klooien bent. Natuurlijk wat overdreven want je let wel extra op maar het gaat allemaal wel met veel gemak, de auto verwerkt het allemaal. Ook bochten en dwarsriggels. Boeie, onderstel verwerkt het allemaal wel. DAT is toch indrukwekkend, mooi stuk techniek. Zeker als je zoiets verteld aan iemand anders met een simpele auto die nooit harder dan 160km/u heeft gereden. Met een 7 (die veel groter en zwaarder is) zal dat dus nog een stukje meer indruk maken dan met een 3 serie.
Het heeft alleen weinig met sportiviteit te maken toch? Meer een goed onderstel en banden.

Maar er lopen hier twee discussies door elkaar, namelijk het feit dat het indrukwekkend is dat je met zo'n grote bak nog steeds lomp hard kunt (in alle stilte) en die ook in lange bochten dankzij een goed onderstel geen krimp geeft (wat in mijn ogen vooral te danken is aan banden). Gewoon, indrukwekkend maar is nog geen voer voor discussie, gewoon een leuke en recente ervaring die jullie willen delen. Dat is wat Ilija en jij duidelijk proberen te maken en zal niemand tegenspreken. Behalve dat ik en anderen denken dat een A8 of S-klasse hetzelfde voor elkaar krijgen.

Waar Allen en Robin het over hebben is meer een persoonlijke voorkeur. Robin is trots dat een relatief zware auto met veel vermogen de 'racers' bij kunnen houden (en nog praktisch is ook) en allen ziet het precies andersom. Dat ie met vermogen van een opgevoerde motorfiets een gloednieuwe M3 voor kan blijven (en dikke rijbeleving heeft). Gewoon andere insteek en stukje voorkeur. Die twee groepen zullen er nooit uitkomen met elkaar :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 sep 2008, 23:53

Ik kan me volledig vinden in het verhaal van Rico, hier heb ik dan ook niets aan toe te voegen. Wel mooi om te zien hoe Tom het weet te analyseren, wat je overigens volledig correct doet. Zoals je al zegt, die twee groepen zullen er nooit uitkomen met elkaar. Maar dat is ook niet erg, zolang je elkaar maar respecteert in wat ze zoeken in een auto.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 10 sep 2008, 23:56

hugo schreef:
Macboy schreef: En als de 740d al geweldig aanvoelt, hoe voelt de M3 dan wel niet aan ? En zo kwamen wij op dit onderwerp. Hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk ervaring met een 740d (althans andere 7-serie) en hoe onder de indruk ben je ervan?

Heb eens een 7-serie meegehad, die laatste lelijke versie, voor de facelift. Persoonlijk vond ik het een enorme tegenvaller. stoelen vielen tegen vergeleken met die van de S-klasse of eender welke top range volvo / saab. De besturing van de stoelen was helemaal ingewikkeld, die zat recht van je op de zijkant van de middenconsole geplakt. Een plek wat alles behalve overzichtelijk was in mijn beleving. I-drive was onduidelijk en de wagen was gewoon enorm onoverzichtelijk. Inderdaad, hij stuurt ''sportief'' op dezelfde manier dat een GT3 comfortabel is. Wil je een snelle saloon die goed stuurt, koop een S8 of een maserati quatroporte. Die laatste met goede automaat, 420pk en vernieuwd onderstel zou schijnbaar een juweeltje moeten zijn. Ikzelf heb alleen het geluk gehad dat ik na die 7-serie een Maser quatroporte Sports GT van utregg terug naar Enschede mocht rijden. Nou, dat was tenminste een power saloon. Luxe ohne ende, waardeloos slechte navi zoals het een italiaan betaamt en een fantastisch agressieve sequentiele bak die je constant uitdaagd vol door te trappen naar 7K toeren. Een fatsoenlijk sper die op nat wegdek bij wegrijden zijn handen vol heeft. De sec. bak grijpt in een keer aan en dan is wielspin onvermijdelijk. Moge het duidelijk zijn dat ik met een giga grijns in hartje utrecht vol met wielspin weg reed voor de stoplichten. Nu, dat is een powersaloon.

Een 7-serie is een 7-serie, een sloep met een gematigd sportieve inborst. Het gaat bovengemiddeld hard de bocht om zelfs voor ''zijn'' gewicht. Nou, dat laatste is ook relatief. Een continental GT Speed gaat nog heel wat harde de bocht om, zo hard dat je met je smoel tegen de zijruit smakt en die wagen weegt toch echt 500kg meer. Idem voor de RS6, S8, XJR e.d.

Pescatore, kom er maar in :lol:
Mijn ervaring met de bmw houdt op bij zowel 730i/745i, moet eerlijk zeggen dat ik er niet bijster van onder de indruk was. Het rijdt aardig, lange doordraaiers kunnen redelijk hard genomen worden, maar daarbij biedt het niet zo'n genot als de eerder genoemde Quattroporte je geeft. Daar zit een veel levendiger blok in, de besturing is een stuk scherper en deze auto geeft meer het gevoel dat pushen niet enkel met een hoop onderstuur 'beloont' zal worden. En dan de buitenkant; veel mooiere wagens zijn er niet in dit segment (op een arnage na oid).
Daarnaast heb ik door mijn werk in allerlei zakenlimo's gereden, van s320/500/600, tot a8 4.2/4.0, s8, Continental flying spur, xjr. Leuk om te doen, maar het blijven zoals gezegd zware sloepen waarbij het kortere bochtenwerk maar een beetje overgeslagen moet worden. Voor comfortabel reizen springt de s klasse echt boven de rest uit, voor de kicks zou ik een s8 aanraden. Hoe dat v10 blok door blijft lopen, daarbij overigens binnen goed hoorbaar, is super. Of je nou laag of hoog in toeren zit, het gáát. Ook de Bentley geeft een soortgelijk gevoel. Ben benieuwd wat een nieuwe ls600 in dit rijtje toevoegt.

Boten zijn het zeker, maar qua wegligging doet het weinig onder voor auto's van het formaat 5/E.

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 00:00

Het heeft alleen weinig met sportiviteit te maken toch? Meer een goed onderstel en banden.

Maar er lopen hier twee discussies door elkaar, namelijk het feit dat het indrukwekkend is dat je met zo'n grote bak nog steeds lomp hard kunt (in alle stilte) en die ook in lange bochten dankzij een goed onderstel geen krimp geeft (wat in mijn ogen vooral te danken is aan banden). Gewoon, indrukwekkend maar is nog geen voer voor discussie, gewoon een leuke en recente ervaring die jullie willen delen. Dat is wat Ilija en jij duidelijk proberen te maken en zal niemand tegenspreken. Behalve dat ik en anderen denken dat een A8 of S-klasse hetzelfde voor elkaar krijgen

Oke maar ik beweer ook toch niet dat een 740d een sportieve auto is ? Alleen maar dat die sportieve genen heeft.. laat ik het zo zeggen alles wat je als BMW rijder zoekt vind je terug in iedere modellenreeks. Daarom zal een 1 serie netzo tevreden zijn over zijn auto als een 7 serie rijder, of een Z4 rijder tov een X5 rijder.

Ik schrijf toch ook nergens dat ik denk dat een 7 serie beter is dan een A8 of S klasse ? Ik kan wel "denken" dat die hetzelfde voor mekaar krijgen, maar zolang ik niet in die auto's heb gereden heb ik er domweg geen mening over het rijden. Als ik een keer een A8 of S klasse ervaar dan kan het maar zo zijn dat ik die veel beter vind dan een 7 serie.

Macboy zei tijdens het rijden.. en dat voor 2001 hé.. hij doelde er op dat de 7 serie al weer 7 jaar oud is, en qua ontwerp zelfs veel ouder... (ontwerp werd mid jaren negentig mee begonnen) , in dat licht bezien mogen een A8 en een S klasse die veel nieuwer zijn qau ontwerp ook best beter zijn.

Mocht ik ooit in de markt zijn voor iets in dee klasse, dan is het gewoon doodsimpel,, de A8 S klasse en 7 serie concreet met elkaar vergelijken en dec juiste keuze maken.

Als het om de mooi gaat, dan zeg ik S klasse all the way.

allen

Bericht door allen » 11 sep 2008, 00:16

Rico, ik heb echt geen ritje nodig om te weten dat het een hele goede auto is. Volgens mij heb ik ook nergens geschreven dat het een slechte auto is. Wat ik zeg is dat wanneer zo'n ding nog harder hoekt dan een Exige, dat ik er dan nog niet voor te porren ben. Ik vind het ook een onnodig lelijke auto. Ken een paar mensen bij mij in de familie die het een prachtbak vinden hoor, dus kan dat best aan mij liggen. :lol:
Feit is dat ik een hekel heb aan meerijden en achter het stuur zal ik me snel vervelen. Heeft niets te maken met het niet open willen staan voor andere dingen. Vandaag net 600 km achter de rug in de 5. Comfortabel? Ja. Uitgerust thuisgekomen? Ja. Genoten van de dag? Niet echt. Een 7 is gewoon nog een tik comfortabeler. Die zal ik dus simpelweg als 'saai' ervaren. Misschien wel JUIST omdat hij zo perfect zou zijn. Moest ik dus toch zo'n sloep kopen, dan wil het oog ook wat. Dan kom ik uit bij een Jaguar XJ.

Vandaag toevallig nog met m'n ma (krijg nou wat, een autoliefhebster) over gehad. Vandaag de dag zijn er maar 2 bmw's die ik mooi vind. Een e92 zonder sportbumpers en de z4 coupé. Een z4 gaat nog wel. De rest vind ik gewoon lelijk en/of lomp. :bag:

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 00:26

Allen ik sta ook nooit in de rij om mee te rijden danwel zelf te rijden, het is dat Macboy een beetje "aandrong" om er in te gaan rijden.. Ik kan elke week wel in een aparte/dikke/snelle auto rijden.. maar van mij hoeft dat allemaal niet zo.. ik heb op deze manier al een aantal ritjes in echt bijzondere auto's aan me voorbij laten gaan waar een gemiddelde autogespot.com puistenpuber zowat een moord voor zou plegen.

allen

Bericht door allen » 11 sep 2008, 00:48

De interesse in auto's ebt weg. We worden oud Rico... :roflol:

Robin

Bericht door Robin » 11 sep 2008, 08:08

Zeepkisten of boten. FACT is dat de Nissan GTR met z'n ongeveer 1800(!!!) kg ongeveer alles het snot voor de ogen rijdt, maar als het 'n M is die 200kg minder weegt het opeens een boot is. LOL. :blabla:

Die zeepkisten moeten pk's hebben. DAAR gaat 't om. 8)

En Tom/Allen, ik weet niet over wat voor Speedster 't gaat met hoeveel pk's en hoe zwaar/licht, maar een E9x M3 in ieder geval bijhouden, moet je toch echt 243pk of meer hebben blijkbaar. :mrgreen:

Kortom, ik wil ook 700kg. MORGEN nog. Maar dan niet met 150pk.

Wat is een F1 bolide met 400pk op 600kg. Niks.

EDIT: ik hoor niet bij een groep ofzo btw.

IK heb nooit maar dan ook nooit een E Klasse/5 srie /A8/S/7 of Quattroporte overwogen, in my entire life.
Dingen rijden comfy, alles best, maar nee. (Misschien als ik ouder ben...)

IK ging -met driving fun reden- van een E46 M3 naar een 120d omdat ie zo lichtvoetig is en lichter.

NU hebben we 't over een 740d en wordt door ons aller Hylke de M erbij gehaald, de man die ook op gemeentelijk politiek gebied nogal wat aan 't neuzelen is en dat op mijn bord gooit, lekker. :thumbup: :roll: :hmmm:

Dat ding doet en deed niks terzake in dit topic. 740D-Speedster, wat mij betreft en ik heb in het begin al karren aangehaald waar ik idolaat van ben :McLaren F1, F40, allemaal redelijk lichtgewicht racers nog steeds met POWER, Of een Ultima GTR 720:)

Dat Allen een Donkervoort dan een zwaargewicht vindt moet hij weten, omdat toevallig de Speedster 100kg minder doet, maar die heeft ook 100PK minder. Nou dan weet ik wel welke ik zou kiezen.

Ik kies ook geen 320Si met 170pk omdat z'n weggedrag t beste is wat de 3 serie E90 zou bieden. Kom nou, met die relatieve stakkermotor heeft dat hele chassis z'n potentieel volledig onbenut.

En ja ik heb een aantal keren in een Speedster gereden en in een Elise Mk1 paar keer en 1 keerr kort een Exige, allemaal mooi, maar boven de 140 is er kabaal/beleving, maar schiet 't niet op.Jammer. En dat terwijl juist veel circuits ook nog 'ns rechte stukken hebben. :mrgreen:

Dus nee ik wil geen 740d! Nooit, nunca!En ook geen Speedster, ja 1 met 350pk ofzo.

Robin

Bericht door Robin » 11 sep 2008, 09:07

Wat ook een leuk idee is om de onzin van dit verhaal aan te tonen:

Maak een POLL met daarin wat supercars en natuurlijk de Bugatti Veyron van 1900kg. Je zult versteld staan hoeveel inconsequente verhalen er komen van een aantal op 't feit dat men de Veyron verkiest boven 'alles'. Ik hoef geen Veyron. :mrgreen:

Het zegt wat hoe er langs elkaar heen wordt geluld op internet en misschien ook wel irl.

Een 740d is een lompe luxe reislimousine met alles erop en eraan (voor dat doel is hij ontworpen)die toch boven verwachting goed in een bocht ligt, maar dus gewoon BOOT.

Een Speedster is een lichtere Lotusachtige Opel9neef ofzo gebouwd bij Lotus)met een mooi jasje, geen toeters en bellen die rijbeleving voor een redelijke prijs hoog in 't vaandel heeft maar maakt niet alles waar wat men zegt ivm ondermaatse prestaties van lichte motor. Maar dus gewoon RACERT.

Tja. :hmmm:

allen

Bericht door allen » 11 sep 2008, 09:38

Geweldig waar m'n eerste post toe kan leiden. Lees die nog maar eens een keertje Robin. :mrgreen:
Mijn keuzes voor bepaalde auto's worden gemaakt zonder, in tegenstelling tot iemand zoals jij, naar prestaties te kijken. Absolute pk's boeien mij niet. Iemand haalt aan dat een m3 bij normaal gebruik een rustige auto is. In dat geval streep ik hem direct door. Een 740d voelt denk (vooroordeel want ik heb er nooit in gereden) ALTIJD aan als een rustige auto. Presteren in alle rust is een persoonlijke no go. Dus? Nou, dan streep ik zoiets van m'n wensenlijstje. De door jouw genoemde Skyline zal nooit op mijn shortlist komen van auto's die ik zou willen bezitten. Ik wil rijbeleving ervaren op snelheden waarbij ik m'n rijbewijs niet direct in gevaar breng. Iets als een Atom lijkt me geweldig als ik nog een bruikbare garage zou hebben.Leuker dan m'n eigen Speedy. Koop je tegenwoordig voor een luttele 30k. Vakantie plannen van 5000 km. Grote waterdichte tas vastbinden op de bijrijdersstoel en gaan! Heb ik geen 740d voor nodig. Me dunkt dat ik dan nog plezier kan hebben als ik met 80-90 rondtoer over de binnenwegen en van het zonnetje en de natuur geniet.

En geloof het of niet. Een Donkervoort is echt wel een pak lichter dan mijn wagen. Ik noem het een zwaargewicht tov een Caterham SLR of CSR! Die heb ik dan liever omdat ik dan op lagere snelheden al het gevoel krijg dodelijk bezig te zijn. Wat stiekem dan toch wel klopt als er iets fout gaat tussen m'n oren. :mrgreen:

Plaats reactie