Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is anders onze privacy nog waard?

Bericht door RVV » 10 sep 2008, 00:04

Tom schreef:Ik vind het te vroeg om conclusies te trekken, wil wel wat meer details weten .

Tom hier staan de details, en als je die leest loopt het angstzweet bij wijze tussen je bilnaad door ...

http://nl.sitestat.com/rtl/rt-nl/s?clic ... rprijs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door RVV » 10 sep 2008, 00:12

Verhouding Wet kilometerprijs en Wet bescherming persoonsgegevens

De Wet kilometerprijs is geen lex specialis ten opzichte van de Wbp maar biedt op enkele onderdelen
een bijzondere regeling ten opzichte van de Wbp. Het gaat hier met name om de uitbreiding van de
reikwijdte van de Wet kilometerprijs tot rechtspersonen. Deze uitbreiding is noodzakelijk omdat ook
verplaatsingsgegevens van een rechtspersoon onder omstandigheden te herleiden zijn tot
persoonsgegevens (bijvoorbeeld in het geval de naam van de directeur van de rechtspersoon in de
naam van de rechtspersoon tot uiting komt) en de rechtspersoon in dezelfde mate aanspraak moet
kunnen maken op bescherming van deze persoonsgegevens als een natuurlijk persoon. Daarnaast gaat
het om het vereiste dat een kentekenhouder inzicht moet kunnen hebben in zijn
verplaatsingsgegevens. Dit is noodzakelijk omdat invoering van de kilometerprijs onder meer tot doel
heeft mensen zich bewust te laten zijn van hun mobiliteitsgedrag.
De vereisten waaraan de registratievoorziening moet voldoen worden bij algemene maatregel van
bestuur vastgesteld. Deze algemene maatregel van bestuur zal ook getoetst worden aan de Wet
bescherming persoonsgegevens.



Gebruik van persoonsgegevens alleen na toestemming
Als de houder voor de uitvoering van de kilometerprijs gebruik maakt van de diensten van een
private dienstverlener die een registratievoorziening levert die niet zelf de verplaatsingsgegevens
bewerkt tot geaggregeerde gegevens, krijgt deze dienstverlener de beschikking over zijn
verplaatsingsgegevens. Deze gegevens zijn aan te merken als persoonsgegevens in de zin van de
Wbp. Met verplaatsingsgegevens worden bedoeld de gegevens die worden verkregen met de
registraties van voertuigen. Deze gegevens bestaan uit de vastlegging van een unieke identificatie van
het voertuig (zoals het kenteken), de locatie waar het voertuig is waargenomen en het tijdstip van deze
waarneming.
Het gebruik van deze gegevens is alleen gerechtvaardigd als het stelsel voor de kilometerprijs, voorzien
van een wettelijke basis, niet op een andere wijze is te realiseren dan waarvoor nu is gekozen
(subsidiariteit) en het in verhouding staat tot de te behalen doelstellingen (proportionaliteit) maar ook
als tegelijkertijd voldoende waarborgen voor de burger worden geboden dat zijn persoonlijke
levenssfeer wordt beschermd.
Daarom vindt de regering het acceptabel dat bij de uitvoering van de kilometerprijs gebruik wordt
gemaakt van persoonsgegevens, gelet op het grote belang dat zij hecht aan een eerlijker stelsel dat ook
meer stuurt op verbetering van de bereikbaarheid en de milieukwaliteit.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door RVV » 10 sep 2008, 00:18

En dan dit, om te gruwelen,, het is slikken of stikken, als iemand fraudeert met jouw gegevens, mag je gewoon betalen, bezwaar, fuck you.. BETALEN.. bezwaarschriften doen we niet meer aan.....WANT WIJ ZEGGEN DAT HET KLOPT EN DAN KLOPT HET OOK BURGEREIKEL :wtf: :wtf: !

Het kan toch niet zo zijn dat we zo'n grenzeloos vertrouwen hebben in de werking van electronische apparatuur ???

In het wetsvoorstel is een bepaling opgenomen dat de kilometerprijs verschuldigd is vanaf het moment dat de registratievoorziening de geregistreerde kilometers opslaat. In feite doet daarmee de registratievoorziening de aangifte.
De geaggregeerde kilometers zullen hetzij door de registratievoorziening hetzij door de private dienstverlener naar het publieke inningsbureau worden verzonden.
Deze zal bij wijze van service - net als bijvoorbeeld bij de MRB - aan de houder een factuur versturen.
Voor de houders die geen machtiging tot automatische incasso hebben afgegeven zal daarbij een acceptgiro worden gevoegd.

Omdat uitgangspunt is dat de registratievoorziening goed functioneert wordt - anders dan bij fiscale wetgeving - in het wetsvoorstel geen bepaling opgenomen dat een houder bezwaar kan maken tegen de aangifte door de registratievoorziening en de daarop volgende betaling van de kilometerprijs door de houder.
Als gezegd is het uitgangspunt dat datgene dat de registratievoorziening registreert juist is.
Het is daarom weinig doelmatig wanneer tegen iedere maandelijkse factuur bezwaar en beroep zou
openstaan. Bovendien beperkt dit in hoge mate de administratieve lasten voor burgers en bedrijven

Gebruikersavatar
Rambler
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
Locatie: Schoten

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Rambler » 10 sep 2008, 00:34

Rico v Velzen schreef:Bovendien beperkt dit in hoge mate de administratieve lasten voor burgers en bedrijven
Dat men zo'n argumenten zelfs nog maar durft te gebruiken.

Dat de burger zijn rechten niet meer kan verdedigen is bijzaak. Echt onwaarschijnlijk dit.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door RVV » 10 sep 2008, 00:38

Circuitrijden ?

Nou doe dat maar niet met je straatauto straks.. is extra bloeden

Het gaat om alle in Nederland gereden kilometers. Er moet niet alleen voor kilometers op de openbare
weg moet worden betaald, maar bijvoorbeeld ook voor kilometers die op privé-terrein worden
afgelegd. Er wordt derhalve geen onderscheid gemaakt tussen het rijden op openbare wegen en op
privéterreinen. De redenen daarvoor is dat de afgelegde afstand op privéterreinen voor het overgrote
deel van de motorrijtuigen verwaarloosbaar klein is en dat de daarvoor benodigde technische
aanpassingen zeer kostbaar zijn.

Tom
Berichten: 22365
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is anders onze privacy nog waard?

Bericht door Tom » 10 sep 2008, 00:49

Rico v Velzen schreef:
Tom schreef:Ik vind het te vroeg om conclusies te trekken, wil wel wat meer details weten .

Tom hier staan de details, en als je die leest loopt het angstzweet bij wijze tussen je bilnaad door ...

http://nl.sitestat.com/rtl/rt-nl/s?clic ... rprijs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Is mij wat teveel tekst Rico maar de quotes spreken boekdelen... :x

Andre
Berichten: 11416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Andre » 10 sep 2008, 00:57

Hoe komt het dan met ondernemingen die circuitdagen organiseren rijtrainingen etc.

En de circuits die er nu zijn hebben op dit moment ook veel inkomsten door dat mensen met hun auto op het circuit gaan. Dat worden straks loze dagen.

Man man man alles wordt kapot gemaakt wat met auto liefhebberij te maken heeft.

Ik ga geen 25 ronden op een circuit doen als ik per km moet betalen. Das echt te gek voor woorden. En als je auto kapot gaat en je zet hem op een trailer achter een andere auto is het zeker 2 keer de km betalen.

och och och. Dre schud zijn hoofd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door romo » 10 sep 2008, 07:25

Mannen; niet meer klagen;

AKTIE

Binnenkort even overleggen................................

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door wjn » 10 sep 2008, 07:48

romo schreef:Mannen; niet meer klagen;

AKTIE

Binnenkort even overleggen................................
Goed plan.

Hoe??

Een petitie (kun je ongetwijfeld genoeg handtekeningen voor krijgen om geldig te krijgen) wordt toch gebruikt als toiletpapier.

Het bedrijfsleven (vrachtwagens) zal ongetwijfeld goede afspraken hebben gemaakt, anders zouden die veel harder stijgeren. Daar worden alleen zakelijke gegevens bewaard neem ik aan, niet wie er daadwerkelijk heeft gereden.

Hoe zit het trouwens met in het buitenland gereden kilometers? Ik (wij) rijden voor 90% in het buitenland, dus kwa km-heffing is dat zeer gunstig. Maar worden ook alle km's in het buitenland dan bijgehouden?

Wouter81
Berichten: 9474
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Wouter81 » 10 sep 2008, 09:01

OK, wat kunnen we doen? Al ideeën romo? Macboy? Anderen?

Dit gaat alle perken te buiten. Het was al erg, het wordt dramatisch en totaal onacceptabel. Hier moet iets aan gebeuren.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Dexter » 10 sep 2008, 09:26

Nou, nou wat een drama allemaal weer! Mag het even wat minder misschien? :shock:
Ik zie jullie hier allemaal dingen schrijven over absolute controle van de overheid over je privacy en de opslag van de gegevens zodat ze later tegen je gebruikt kunnen worden.
Wat een bullshit is dat zeg...... :blabla: :mrgreen:

Ik zie wel dat het lezen van het 29 pagina's tellende wetsvoorstel in ambtelijke taal niet voor iedereen even gemakkelijk is.
Laat me daarom even wat belangrijke dingen nader toelichten in begrijpelijke taal......:wink:

Allereerst is het zo dat er een kastje in je auto komt dat via GPS gaat 'zien' waar en op welk tijdstip er met je auto is gereden en welk tarief er op dat wegvak/wegvakken geldig is/zijn.
De kentekenhouder is degene die ervoor verantwoordelijk is dat het kastje aanwezig is én dat het functioneert.
Nooit zal er worden geregistreerd wie er heeft gereden, omdat dat van geen enkel belang is!
Verder is het niet zo dat deze specifieke GPS gegevens rechtstreeks worden gebruikt om je maandfactuur te berekenen, netzomin als dat deze specifieke GPS gegevens zullen worden opgeslagen gedurende 5 jaar.
Sterker nog....de overheid krijgt die GPS gegevens helemaal nooit in handen!

Dat kastje wat er in je auto komt, gaat namelijk eerst nog met die verkregen GPS gegevens aan de slag en produceert daarmee vervolgens een gegevensstroom welke niet herleidbaar meer is naar de oorspronkelijke GPS gegevens welke door het kastje na gebruik zullen worden weggegooid.

De na herleiding onstane geaggregeerde gegevensstroom wordt (naar keuze rechtstreeks of via een private dienstverlener) verzonden naar het publieke inningsbureau (het CJIB blijkbaar) die er een maandfactuur mee maakt, welke (bij voorkeur) automatisch zal worden geïncasseerd. En het is ook déze gegevensstroom welke zal worden bewaard gedurende 5 jaar, zoals gebruikelijk bij alle gegevens welke voor de Belastingdienst van belang zijn.
Omdat dit in het wetsvoorstel allemaal wat moeilijker te lezen staat, citeer ik hieronder even de concept wetstekst waar het over gaat zodat je het zelf nog eens kunt nalezen.
Artikel 4.4
1. De houder van het motorrijtuig draagt er zorg voor dat het motorrijtuig is
uitgerust met een voorziening van een door Onze Minister goedgekeurd type
die:

a. blijkens een identificerend onderdeel van die voorziening bij dat
motorrijtuig hoort;

b. haar functioneren kenbaar maakt door een daarvoor bestemd signaal;
c. slechts de kilometers in Nederland registreert;
d. het aantal, de tijd en de plaats van de kilometers in Nederland
registreert;

e. met behulp van de geregistreerde gegevens, de voor de kilometerprijs van
belang zijnde gegevens produceert die geen tijd en plaats van geregistreerde
kilometers bevatten;

f. aan Onze Minister, door middel van een draadloos signaal, zendt:
1°. de gegevens, bedoeld in onderdeel e;
2°. haar identificatie en de identificatie van het motorrijtuig, en
3°. de melding van de nadelige beïnvloeding van haar functioneren;
g. bevraagbaar is door de daarvoor bestemde kunstwerken onder, op, boven
of in de nabije omgeving van de weg, en
h. bevraagbaar is voor de personen belast met het toezicht op de naleving
van het bepaalde bij of krachtens deze wet, met de daarvoor bestemde
apparatuur.

2. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur worden nadere regels
vastgesteld voor de registratievoorziening.
We moeten dus het kastje in de auto zelf aanschaffen of huren en kunnen daardoor dus ook zelf kiezen of we een model willen dat de data rechtstreeks draadloos naar het CJIB stuurt, of dat we bijvoorbeeld een abonnement nemen met een huurkastje bij een dienstverlenend bedrijf dat dit voor ons gaat doen. (Ondernemers op DF worden nu wakker! :wink:)
Er zal in ieder geval worden gecontroleerd op de werking van je kastje door opsporingsambtenaren én er zal in het kastje een interne controlevoorziening worden ingebouwd die aangeeft wanneer je probeert te rotzooien met dat ding (het afschermen van het GPS signaal gedurende een langere periode bijvoorbeeld) of wanneer het defect is.
Want het kastje moet het altijd doen, ook in de Kiltunnel of de IJtunnel bijvoorbeeld.
Dat zo'n ding toch wel eens even uitvalt kan, maar als dat gedurende een half uur is gaan er 'bellen rinkelen'.
En voor wat betreft de kilometers die we op Zandvoort maken is het ook allemaal heel simpel: Bepaalde GPS coördinaten kunnen eenvoudig buiten de beprijzing gehouden worden door er een nultarief voor te hanteren.
Je moet er namelijk vanuit gaan dat het hele Nederlandse wegennet in kaart zal worden gebracht en gedifferentieerd zal worden beprijsd.
Het zou me niet verbazen als ze CPZ en Assen op een nultarief zouden zetten om een hoop gezeik te voorkomen.

Dus ik zou nog maar even wachten met die harde acties....... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Hans » 10 sep 2008, 09:55

M@rcel schreef:Die 4 jaar gevangenisstraf is de maximale straf die voor deze categorie opgelegd kan worden. Het gaat hier echt niet om iemand die zijn kastje onbruikbaar maak oid. Die 4 jaar celstraf zou bv opgelegd kunnen worden als iemand het gehele systeem uit de lucht zou halen.
Zelfs als iemand maar een twintigste deel van de straf zou krijgen dan is het nog een volslagen krankzinnige straf die buiten alle proporties is. Dan praat je nog steeds over 3350 Euro boete en/of 2,4 maand cel.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Casper » 10 sep 2008, 10:21

Totaal onacceptabel dit politiek gelul!!!

Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door RVV » 10 sep 2008, 10:30

Allereerst is het zo dat er een kastje in je auto komt dat via GPS gaat 'zien' waar en op welk tijdstip er met je auto is gereden en welk tarief er op dat wegvak/wegvakken geldig is/zijn.
De kentekenhouder is degene die ervoor verantwoordelijk is dat het kastje aanwezig is én dat het functioneert.
Nooit zal er worden geregistreerd wie er heeft gereden, omdat dat van geen enkel belang is!
Verder is het niet zo dat deze specifieke GPS gegevens rechtstreeks worden gebruikt om je maandfactuur te berekenen, netzomin als dat deze specifieke GPS gegevens zullen worden opgeslagen gedurende 5 jaar.
Sterker nog....de overheid krijgt die GPS gegevens helemaal nooit in handen!
Dat kastje wat er in je auto komt, gaat namelijk eerst nog met die verkregen GPS gegevens aan de slag en produceert daarmee vervolgens een gegevensstroom welke niet herleidbaar meer is naar de oorspronkelijke GPS gegevens welke door het kastje na gebruik zullen worden weggegooid.
De kentekenhouder is degene die ervoor verantwoordelijk is dat het kastje aanwezig is én dat het functioneert.
Nooit zal er worden geregistreerd wie er heeft gereden, omdat dat van geen enkel belang is!


Ja op papier klinkt dat mooi, alleen is de kentekenhouder als het om een priveauto gaat ook in 98% van de gevallen de bestuurder.


Sterker nog....de overheid krijgt die GPS gegevens helemaal nooit in handen!

Daar ben ik niet gerust op, want als de overheid niet op de een of andere manier deze GPS KAN controleren dan weten ze ook niet of de gegevens kloppen. En de kans is dus aanwezig dat ze veel geld kunnen mislopen. Dat zullen e vast goed dichttimmeren.

Dat kastje wat er in je auto komt, gaat namelijk eerst nog met die verkregen GPS gegevens aan de slag en produceert daarmee vervolgens een gegevensstroom welke niet herleidbaar meer is naar de oorspronkelijke GPS gegevens welke door het kastje na gebruik zullen worden weggegooid.




En daarmee word je elke mogelijkheid ontnomen om verweren als je van mening bent dat de gegevens niet kloppen.

Er zijn teveel schakels in het geheel, elke schakel kan fouten maken, er kunnen gegevens worden verwisseld, hoeveel fouten heeft de belastingdienst wel niet gemaakt bij de aangifte verwerking ? Hoeveel moeite moet je doen om je gelijk te krijgen ? En straks zijn er geen GPS gegevens meer na te trekken door jouw als kentekenhouder en je mag gewoon gaan betalen.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Dexter » 10 sep 2008, 11:01

Rico v Velzen schreef: De kentekenhouder is degene die ervoor verantwoordelijk is dat het kastje aanwezig is én dat het functioneert.
Nooit zal er worden geregistreerd wie er heeft gereden, omdat dat van geen enkel belang is!


Ja op papier klinkt dat mooi, alleen is de kentekenhouder als het om een priveauto gaat ook in 98% van de gevallen de bestuurder.

Sterker nog....de overheid krijgt die GPS gegevens helemaal nooit in handen!

Daar ben ik niet gerust op, want als de overheid niet op de een of andere manier deze GPS KAN controleren dan weten ze ook niet of de gegevens kloppen. En de kans is dus aanwezig dat ze veel geld kunnen mislopen. Dat zullen e vast goed dichttimmeren.

Dat kastje wat er in je auto komt, gaat namelijk eerst nog met die verkregen GPS gegevens aan de slag en produceert daarmee vervolgens een gegevensstroom welke niet herleidbaar meer is naar de oorspronkelijke GPS gegevens welke door het kastje na gebruik zullen worden weggegooid.


En daarmee word je elke mogelijkheid ontnomen om verweren als je van mening bent dat de gegevens niet kloppen.

Er zijn teveel schakels in het geheel, elke schakel kan fouten maken, er kunnen gegevens worden verwisseld, hoeveel fouten heeft de belastingdienst wel niet gemaakt bij de aangifte verwerking ? Hoeveel moeite moet je doen om je gelijk te krijgen ? En straks zijn er geen GPS gegevens meer na te trekken door jouw als kentekenhouder en je mag gewoon gaan betalen.
Rico,

Je moet er van uitgaan dat er geen belang wordt gehecht aan het gegeven wie de auto bestuurt omdat het wettelijk niet is toegestaan om vast te stellen dat iemand heeft gereden zonder dat dat door een opsporingsambtenaar is geconstateerd.
En dus maakt het niet uit wie er gereden heeft omdat ze dat met dat kastje niet kunnen vaststellen. Zo simpel is dat.
De brieven van het CJIB aan kentekenhouders waarin wordt gevraagd om mee te delen wie de bestuurder is van hun voertuig waarmee een snelheidsovertreding is gepleegd die zodanig hoog is dat een transactievoorstel niet meer mogelijk is zijn daar het bewijs van.
Pas wanneer je een persoonlijke pincode of je BSN moet invoeren voor je gaat rijden wordt het vervelend..... :wink:

Voor wat betreft de techniek die in het kastje zal worden gebruikt en de (on)feilbaarheid daarvan zullen er nog wel wat hobbeltjes zijn die genomen moeten worden.
Niet in de bepaling van waar je rijdt via het GPS signaal (dat is altijd correct) maar mogelijk in de software die de GPS data omzet in een beprijzing gerelateerd aan de tabellen voor de prijs, het tijdstip, de soort brandstof, het gewicht van de auto en het gebruik.
Maar zoals je al zegt, ze zullen dit wel heel goed dichttimmeren en doen de foutreparaties in de periode dat de vrachtwagens al betalen en de personenauto's nog buiten schot blijven.

Er is trouwens wel degelijk een mogelijkheid om het teveel betaalde terug te krijgen.
Artikel 5.2b
1. Onze Minister verleent op aanvraag teruggaaf van de teveel betaalde
kilometerprijs.

2. De aanvraag kan slechts zijn gebaseerd op een of meer gronden als bedoeld
in het derde lid, die bij de aanvraag worden gevoegd.

3. Een grond voor teruggaaf kan slechts betreffen:
a. het houderschap van het voertuig;
b. het gehanteerde tijdvak;
c. het gehanteerde basistarief en spitstarief per kilometer, en
d. het niet hanteren of niet correct hanteren van de gegevens die met behulp
van de registratievoorziening aan Onze Minister zijn gezonden
.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door wjn » 10 sep 2008, 12:19

Dexter schreef:Dat kastje wat er in je auto komt, gaat namelijk eerst nog met die verkregen GPS gegevens aan de slag en produceert daarmee vervolgens een gegevensstroom welke niet herleidbaar meer is naar de oorspronkelijke GPS gegevens welke door het kastje na gebruik zullen worden weggegooid. [/b]
Ik stel daar mijn vraagtekens bij.

Dat zou betekenen dat in elk kastje een regelmatig geupdate en volledige wegenkaart van NL zou moeten zitten, inclusief de diverse tarieven per weg(deel) en tijdstip. Het is logischer dit op meer beperkte plaatsen te doen, dus de kasten waar de gegevens van de kastjes ontvangen worden.

En, zoals al aangegeven, als de plaats/tijd gegevens niet bewaard worden, is het voor de overheid onmogelijk om bij een bezwaar te bewijzen dat een voertuig ergens geweest is en dus ook de juiste heffing is geheven.

Dus de tijd/plaats gegevens worden wel degelijk bewaard, per voertuig.

(Trouwens naïef om zonder meer te geloven wat de overheid je verteld. Denk maar eens aan de oorlog in Irak, NL was voorstander vanwege de massavernietigingswapens die er zeer zeker zouden zijn.)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door romo » 10 sep 2008, 12:33

idd, Sinterklaas bestaat ook ...........................


Gegevens zijn er, worden gearchiveerd en opgeslagen en waarnodig tegen u gebruikt..............

Beter kunnen we het niet maken, wel makkelijker..................................




Ik krijg er ontzettende jeuk van..........................de overheidsbemoeienis loopt volledig uit de hand..................................

Andre
Berichten: 11416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Andre » 10 sep 2008, 13:17

Ja romo dit zijn de laatste jaren dat je nog kan genieten van je dikke bratwurst.

Elke km wordt betalen ook al ram je door landerijen heen.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Dexter » 10 sep 2008, 13:19

wjn schreef:
Dexter schreef:Dat kastje wat er in je auto komt, gaat namelijk eerst nog met die verkregen GPS gegevens aan de slag en produceert daarmee vervolgens een gegevensstroom welke niet herleidbaar meer is naar de oorspronkelijke GPS gegevens welke door het kastje na gebruik zullen worden weggegooid.
Ik stel daar mijn vraagtekens bij.

Dat zou betekenen dat in elk kastje een regelmatig geupdate en volledige wegenkaart van NL zou moeten zitten, inclusief de diverse tarieven per weg(deel) en tijdstip. Het is logischer dit op meer beperkte plaatsen te doen, dus de kasten waar de gegevens van de kastjes ontvangen worden.

En, zoals al aangegeven, als de plaats/tijd gegevens niet bewaard worden, is het voor de overheid onmogelijk om bij een bezwaar te bewijzen dat een voertuig ergens geweest is en dus ook de juiste heffing is geheven.

Dus de tijd/plaats gegevens worden wel degelijk bewaard, per voertuig.

(Trouwens naïef om zonder meer te geloven wat de overheid je verteld. Denk maar eens aan de oorlog in Irak, NL was voorstander vanwege de massavernietigingswapens die er zeer zeker zouden zijn.)
De kastjes (registratievoorzieningen in ambtelijke taal) moeten zijn goedgekeurd voor maximaal 5 jaar en zullen ook niet uitwisselbaar zijn.
Bij het kastje krijgt de kentekenhouder een keuringscertificaat wat maximaal 3 jaar geldig is.
Kastje en auto zijn met elkaar verbonden door middel van een unieke identificatie.
Je kunt er dus wel van uitgaan dat de eerste 5 jaar geen tariefswijzigeingen zullen worden doorgevoerd.
Maarrrr......mocht het echter zo zijn dat de firmware van het kastje ook draadloos kan worden geupdate dan is er geen enkel beletsel om wijzigingen door te voeren.
Het systeem heeft wat dat betreft wel iets weg van de updates van Vista die je in je strot geduwd krijgt zodra je online komt. :wink:
Artikel 4.6
1. De goedkeuring, bedoeld in artikel 4.4, eerste lid, wordt door Onze
Minister verleend, indien het type blijkens een keuring voldoet aan artikel 4.4,
eerste lid, en het krachtens het tweede lid van dat artikel bepaalde.

2. De goedkeuring, bedoeld in het eerste lid, heeft een geldigheidsduur van
vijf jaar. De geldigheidsduur kan telkens voor een periode van ten hoogste vijf
jaren worden verlengd.

3. De keuring, bedoeld in het eerste lid, wordt verricht door een door Onze
Minister aan te wijzen keuringsinstantie.
4. Bij regeling van Onze Minister worden nadere regels gesteld met
betrekking tot dit artikel. Daarbij wordt bepaald dat een registratievoorziening
behorende tot een goedgekeurd type, is voorzien van een in de regeling vast te
stellen keurmerk.
5. Onze Minister trekt de goedkeuring, bedoeld in artikel 4.4, eerste lid, in op
verzoek van de houder van de goedkeuring.
6. Onze Minister kan een goedkeuring als bedoeld in artikel 4.4, eerste lid,
intrekken indien het type niet voldoet aan artikel 4.4, eerste lid en het krachtens
het tweede lid van dat artikel bepaalde.
7. Het is verboden om een registratievoorziening anders dan van een door
Onze Minister goedgekeurd type in voorraad te hebben, te koop aan te bieden
of af te leveren.


Artikel 4.7
1. De houder van een motorrijtuig bezit een geldig keuringscertificaat voor
de registratievoorziening.

2. Een keuringscertificaat als bedoeld in het eerste lid, wordt op aanvraag en
tegen betaling van het daarvoor geldend tarief afgegeven indien uit een keuring
blijkt dat de registratievoorziening:

a. behoort tot een krachtens artikel 4.6, eerste lid, goedgekeurd type;
b. op de krachtens het zesde lid, onderdeel b, vastgestelde wijze is
ingebouwd, en
c. na de inschakeling van de een of meer aandrijvingsbronnen van het
motorrijtuig functioneert overeenkomstig artikel 4.4, eerste lid, en het krachtens
het tweede lid van dat artikel bepaalde.

3. Het keuringscertificaat heeft een geldigheidsduur van drie jaar.
4. Ten behoeve van de keuring van de registratievoorziening stelt de
aanvrager het betrokken motorrijtuig en de daarin ingebouwde
registratievoorziening ter beschikking.
5. Het keuringscertificaat is in afwijking van het derde lid niet langer geldig
indien de registratievoorziening:
a. niet meer voldoet aan artikel 4.4 eerste lid en het krachtens het tweede lid
van dat artikel bepaalde, en indien een melding als bedoeld in artikel 4.5, eerste
lid, is gedaan en er meer dan drie weken na die melding met het motorrijtuig in
Nederland is gereden;
b. niet meer voldoet aan het tweede lid, of
c. niet langer in het bijbehorende motorrijtuig is ingebouwd.
6. Bij regeling van Onze Minister wordt vastgesteld:
a. het tarief, bedoeld in het tweede lid;
b. de wijze van inbouw van de registratievoorziening;
c. de vorm en uitvoering van het keuringscertificaat.

Artikel 4.8
1. Keuringscertificaten worden overeenkomstig bij regeling van Onze
Minister vastgestelde regels afgegeven door:
a. een door Onze Minister daartoe aangewezen instantie, of
b. een ingevolge artikel 4.9 erkende natuurlijke persoon of rechtspersoon.

2. Artikel 79 van de Wegenverkeerswet 1994 is van overeenkomstige
toepassing op het afgeven van een keuringscertificaat.
Je conclusie dat de overheid wel degelijk tijdstip/plaatsgegevens bewaard is gebaseerd op een onjuiste basis, namelijk dat de bewaarde gegevens de GPS gegevens zouden zijn.
Het enige wat er maximaal 5 jaar bewaard gaat worden, zijn jouw persoonsgegevens als kentekenhouder en de berekende data waaruit jouw uiteindelijk verschuldigde heffingsbedrag komt rollen.
En net zoals bij alle andere Belastingen is de overheid niet verplicht om te bewijzen dat de berekening daarvan juist is.
In het beste geval ben jij dat verplicht, behalve in dit geval want hier is dat niet mogelijk omdat je niet in beroep kunt gaan tegen de opgelegde heffing.
De enige manier om voor teruggaaf in aanmerking te komen is als je aan kunt tonen/bewijzen dat er een technisch mankement aan je verkeerde heffing ten grondslag ligt of dat je de auto verkocht hebt.

Al het bovenstaande in aanmerking nemende is het voor mij dus nu al een uitgemaakte zaak dat ik zo'n kastje ga huren en niet kopen want als het stuk of gewoon mis gaat zit je met veel kosten en je bent nog eens duurder uit ook.
Want met het huren via een dienstverlener krijg je extra korting op de tarieven....... :!:
Artikel 5.5a
1. Er wordt een korting verleend op het bedrag van de verschuldigde
kilometerprijs indien een erkende dienstverlener namens de houder de voor
kilometerprijs van belang zijnde gegevens verzendt voor de door Onze Minister
met betrekking tot de houder bespaarde kosten.

2. De korting wordt verleend volgens bij regeling van Onze Minister te stellen
regels.
3. De korting bedraagt in afwijking van het eerste lid ten hoogste het bedrag
van de voor het motorrijtuig in het tijdvak verschuldigde kilometerprijs.
Ik zie niet in waarom jullie nu allemaal zo paranoia zijn hoor............ :twisted:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Macboy » 10 sep 2008, 13:52

Dexter: dit draadje is een goed voorbeeld van het gevaar van een onwetende samenleving die zich in plaats van te laten informeren meteen conclusies trekt. Ik vind het prima dat mensen inzien dat een totalitair regime een land naar de klote helpt en ik ben het eens met iedereen dat de km-heffing een begin is van een dergelijke constructie en daar moeten we niet te lichtvaardig mee omgaan en aandacht voor vragen.

MAARRR... meteen moord en brand roepen, terwijl je nog eigenlijk geen precies idee hebt waar je het over hebt is ook zoiets :? Zo heeft Hitler het helaas ook voor elkaar gekregen om hele volksstammen achter zich te scharen :( Puur onwetendheid. Iedereen die hier zo schreeuwt dat ingrijpen noodzakelijk is, is van de gevaarlijke soort burger, namelijk die groep die in alle blindheid zomaar (al dan niet fysiek) geweld zal gebruiken, omdat ze een bepaald achterliggend doel in hun hoofd denken te hebben.

Ik vind dit een heel eng draadje worden ...

Gelukkig relativeert Dexter de boel wel aardig, hoewel jij nu weer eens niet inziet dat het allemaal niet zo rooskleurig is als jij denkt Dexter !

Als iedereen nu eerst even onthoud

A: Dit is een wetsvoorstel. Daar gaat nog heel veel gebeuren voordat zoiets wordt aangenomen. Allerlei hele slimme mensen zullen er op af schieten en de onhaalbare en onrechtvaardige, onwettelijke dingen eruit halen. Denk bijvoorbeeld maar niet dat het erdoor komt dat bezwaar en beroep wordt uitgesloten. Het is namelijk een criminal charge in de zin van artikel 6 EVRM en dus is ALTIJD een gang naar de rechter gewaarborgd om een en ander uit te vechten (althans zou moeten).

B: Het gaat om maximum straffen... Ik vind het helemaal niet erg dat niet iedereen verstand van zaken heeft, maar ga dan niet als een idioot moord en brand lopen roepen maar probeer eerst jezelf meer te informeren. Je denkt toch niet dat als je fraude gaat plegen dat je dan 4 jaar de cel ingaat ? Op diefstal staat ook 4 jaar gevangenisstraf, maar een junk die voor de 122e keer een autoradio heeft gestolen zal ook maar maximaal 2 maanden de gevangenis ingaan en niet 4 jaar (niet dat ik het daarmee eens ben, maar daar gaat het niet om ;)).

Zoals jullie hebben kunnen lezen is het voorstel nog niet eens naar de Raad van State en Tweede Kamer gegaan .. begin maar eerst eens met brieven te sturen naar onze regeringspartijen hierover. Dan zien we later wel hoe of wat :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Dennis Cavallino » 10 sep 2008, 15:22

Joepie!

1 Europese Unie en 30 verschillende tolsystemen!

Nu is 't al kut met al die vignetten die bij wijze van spreken je zicht ontnemen doordat je voorruit zit volgeplakt en die extra tijd en geld dat 't je kost om die dingen aan te schaffen. 't werkt allemaal voor geen meter. Tolheffing moet op Europees niveau worden verboden. :)

Ik vind de kosten van dit project in NL buiten alle proporties, vooral omdat 't waarschijnlijk niet zal werken, net als de betuwelijn en de doorgeroeste ongebruikte HSL lijn. Of de carpoolstrook (ook van Tineke Tolpoort) en het UWV WIA-softwareproject van Logica, om maar wat te noemen waar de overheid allemaal schuldig aan is. Onverantwoorde projecten zijn er genoeg, daar zijn hele websites aan gewijd. De overheid moet dit gewoon niet willen. Het moet simpel, goedkoop en effectief. Brandstofprijscorrectie icm herziening van BPM en Houderschapsbelasting is in mijn ogen nog steeds dé manier, mits de huidige voorstellen voor thuiswerken en verhuizen naar kantoor aan slaan. Ik woon naast kantoor, maar heb geen 5000 euro premie ontvangen. Had ik wel goed kunnen gebruiken, daar had ik dan een snellere en onzuinigere auto van gekocht. :) :) :)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Roman » 10 sep 2008, 16:36

Ik heb de afgelopen 8 jaar vanuit het buitenland toegekeken hoe de overheid in NL volledig gek geworden is. Echt humor soms.

Hier gaan we flink economisch ten onder, maar de vrijheiden blijven tenminste :roflol:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door wjn » 10 sep 2008, 17:39

Dexter schreef:
wjn schreef:
Dexter schreef:Dat kastje wat er in je auto komt, gaat namelijk eerst nog met die verkregen GPS gegevens aan de slag en produceert daarmee vervolgens een gegevensstroom welke niet herleidbaar meer is naar de oorspronkelijke GPS gegevens welke door het kastje na gebruik zullen worden weggegooid.
Ik stel daar mijn vraagtekens bij.

Dat zou betekenen dat in elk kastje een regelmatig geupdate en volledige wegenkaart van NL zou moeten zitten, inclusief de diverse tarieven per weg(deel) en tijdstip. Het is logischer dit op meer beperkte plaatsen te doen, dus de kasten waar de gegevens van de kastjes ontvangen worden.

En, zoals al aangegeven, als de plaats/tijd gegevens niet bewaard worden, is het voor de overheid onmogelijk om bij een bezwaar te bewijzen dat een voertuig ergens geweest is en dus ook de juiste heffing is geheven.

Dus de tijd/plaats gegevens worden wel degelijk bewaard, per voertuig.

(Trouwens naïef om zonder meer te geloven wat de overheid je verteld. Denk maar eens aan de oorlog in Irak, NL was voorstander vanwege de massavernietigingswapens die er zeer zeker zouden zijn.)
De kastjes (registratievoorzieningen in ambtelijke taal) moeten zijn goedgekeurd voor maximaal 5 jaar en zullen ook niet uitwisselbaar zijn.
Bij het kastje krijgt de kentekenhouder een keuringscertificaat wat maximaal 3 jaar geldig is.
Kastje en auto zijn met elkaar verbonden door middel van een unieke identificatie.
Je kunt er dus wel van uitgaan dat de eerste 5 jaar geen tariefswijzigeingen zullen worden doorgevoerd.
Maarrrr......mocht het echter zo zijn dat de firmware van het kastje ook draadloos kan worden geupdate dan is er geen enkel beletsel om wijzigingen door te voeren.
Het systeem heeft wat dat betreft wel iets weg van de updates van Vista die je in je strot geduwd krijgt zodra je online komt. :wink:
Artikel 4.6
1. De goedkeuring, bedoeld in artikel 4.4, eerste lid, wordt door Onze
Minister verleend, indien het type blijkens een keuring voldoet aan artikel 4.4,
eerste lid, en het krachtens het tweede lid van dat artikel bepaalde.

2. De goedkeuring, bedoeld in het eerste lid, heeft een geldigheidsduur van
vijf jaar. De geldigheidsduur kan telkens voor een periode van ten hoogste vijf
jaren worden verlengd.

3. De keuring, bedoeld in het eerste lid, wordt verricht door een door Onze
Minister aan te wijzen keuringsinstantie.
4. Bij regeling van Onze Minister worden nadere regels gesteld met
betrekking tot dit artikel. Daarbij wordt bepaald dat een registratievoorziening
behorende tot een goedgekeurd type, is voorzien van een in de regeling vast te
stellen keurmerk.
5. Onze Minister trekt de goedkeuring, bedoeld in artikel 4.4, eerste lid, in op
verzoek van de houder van de goedkeuring.
6. Onze Minister kan een goedkeuring als bedoeld in artikel 4.4, eerste lid,
intrekken indien het type niet voldoet aan artikel 4.4, eerste lid en het krachtens
het tweede lid van dat artikel bepaalde.
7. Het is verboden om een registratievoorziening anders dan van een door
Onze Minister goedgekeurd type in voorraad te hebben, te koop aan te bieden
of af te leveren.


Artikel 4.7
1. De houder van een motorrijtuig bezit een geldig keuringscertificaat voor
de registratievoorziening.

2. Een keuringscertificaat als bedoeld in het eerste lid, wordt op aanvraag en
tegen betaling van het daarvoor geldend tarief afgegeven indien uit een keuring
blijkt dat de registratievoorziening:

a. behoort tot een krachtens artikel 4.6, eerste lid, goedgekeurd type;
b. op de krachtens het zesde lid, onderdeel b, vastgestelde wijze is
ingebouwd, en
c. na de inschakeling van de een of meer aandrijvingsbronnen van het
motorrijtuig functioneert overeenkomstig artikel 4.4, eerste lid, en het krachtens
het tweede lid van dat artikel bepaalde.

3. Het keuringscertificaat heeft een geldigheidsduur van drie jaar.
4. Ten behoeve van de keuring van de registratievoorziening stelt de
aanvrager het betrokken motorrijtuig en de daarin ingebouwde
registratievoorziening ter beschikking.
5. Het keuringscertificaat is in afwijking van het derde lid niet langer geldig
indien de registratievoorziening:
a. niet meer voldoet aan artikel 4.4 eerste lid en het krachtens het tweede lid
van dat artikel bepaalde, en indien een melding als bedoeld in artikel 4.5, eerste
lid, is gedaan en er meer dan drie weken na die melding met het motorrijtuig in
Nederland is gereden;
b. niet meer voldoet aan het tweede lid, of
c. niet langer in het bijbehorende motorrijtuig is ingebouwd.
6. Bij regeling van Onze Minister wordt vastgesteld:
a. het tarief, bedoeld in het tweede lid;
b. de wijze van inbouw van de registratievoorziening;
c. de vorm en uitvoering van het keuringscertificaat.

Artikel 4.8
1. Keuringscertificaten worden overeenkomstig bij regeling van Onze
Minister vastgestelde regels afgegeven door:
a. een door Onze Minister daartoe aangewezen instantie, of
b. een ingevolge artikel 4.9 erkende natuurlijke persoon of rechtspersoon.

2. Artikel 79 van de Wegenverkeerswet 1994 is van overeenkomstige
toepassing op het afgeven van een keuringscertificaat.
Je conclusie dat de overheid wel degelijk tijdstip/plaatsgegevens bewaard is gebaseerd op een onjuiste basis, namelijk dat de bewaarde gegevens de GPS gegevens zouden zijn.
Het enige wat er maximaal 5 jaar bewaard gaat worden, zijn jouw persoonsgegevens als kentekenhouder en de berekende data waaruit jouw uiteindelijk verschuldigde heffingsbedrag komt rollen.
En net zoals bij alle andere Belastingen is de overheid niet verplicht om te bewijzen dat de berekening daarvan juist is.
In het beste geval ben jij dat verplicht, behalve in dit geval want hier is dat niet mogelijk omdat je niet in beroep kunt gaan tegen de opgelegde heffing.
De enige manier om voor teruggaaf in aanmerking te komen is als je aan kunt tonen/bewijzen dat er een technisch mankement aan je verkeerde heffing ten grondslag ligt of dat je de auto verkocht hebt.

Al het bovenstaande in aanmerking nemende is het voor mij dus nu al een uitgemaakte zaak dat ik zo'n kastje ga huren en niet kopen want als het stuk of gewoon mis gaat zit je met veel kosten en je bent nog eens duurder uit ook.
Want met het huren via een dienstverlener krijg je extra korting op de tarieven....... :!:
Artikel 5.5a
1. Er wordt een korting verleend op het bedrag van de verschuldigde
kilometerprijs indien een erkende dienstverlener namens de houder de voor
kilometerprijs van belang zijnde gegevens verzendt voor de door Onze Minister
met betrekking tot de houder bespaarde kosten.

2. De korting wordt verleend volgens bij regeling van Onze Minister te stellen
regels.
3. De korting bedraagt in afwijking van het eerste lid ten hoogste het bedrag
van de voor het motorrijtuig in het tijdvak verschuldigde kilometerprijs.
Ik zie niet in waarom jullie nu allemaal zo paranoia zijn hoor............ :twisted:
@Dexter
ff snel 3 dingen:

- Keuring voor het "kastje" staat los van de tarieven. Keuring garandeert de juiste werking, niet meer en niet minder. Zie het als APK.
- Als de overheid geen plaats/datum/tijd gegevens bewaart van het voertuig en ik beweer onterecht met één of meerdere getuige dat het mijn voertuig niet kon zijn, hoe kan de overheid haar gelijk dan halen ??
- Als de overheid geen plaats/datum/tijd gegevens bewaart van het voertuig, hoe kan ik dan controleren of de juiste tarieven zijn gehanteerd. Bv. ik zeg, wederom met die getuige, dat ik om 6:55 ergens voorbij ben zijn geweest, waar het spitstarief om 7:00 ingaat.


Trouwens het wetsvoorstel voorstel begint al goed, geld voor alle houders van motorruituigen, dus ook houders van buitenlandse kentekens. Dat is dan weer een positief punt, dat ze buitenlanders laten betalen. Hoe het uitdraait, dat is de vraag.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door wjn » 10 sep 2008, 18:04

Hier staat het:
Artikel 5.2b
1. Onze Minister verleent op aanvraag teruggaaf van de teveel betaalde
kilometerprijs.
2. De aanvraag kan slechts zijn gebaseerd op een of meer gronden als bedoeld
in het derde lid, die bij de aanvraag worden gevoegd.
3. Een grond voor teruggaaf kan slechts betreffen:
a. het houderschap van het voertuig;
b. het gehanteerde tijdvak;
c. het gehanteerde basistarief en spitstarief per kilometer, en

d. het niet hanteren of niet correct hanteren van de gegevens die met behulp
van de registratievoorziening aan Onze Minister zijn gezonden.
Dat betekent automatisch dat de bovengenoemde gegevens allemaal controleerbaar = beschikbaar = opgeslagen moeten zijn.
Grappig dat je niet het aantal kilometers kunt reclameren.

Zo een beetje dom zijn als dat alleen in dat kastje zou staan, ik voorspel dan een hoos aan gestolen kastjes. ;)

Zitten nog genoeg hiaten in dit verhaal. :?


Edit: Zie net dat dit artikel al in dit topic stond, maar overheen gelezen.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door wjn » 10 sep 2008, 18:28

Genoeg gelezen en zo leer je nog eens wat.

Interessant dat de diverse EU-landen (als Duitsland, Frankrijk, Nederland e.d.) er voor kiezen zelf maar een systeem te maken, in plaats bij de EU aan te dringen (cq. met de vuist op tafel te slaan) om nou eens vaart te maken met de richtlijnen voor km-heffing.

Ten aanzien van satelliet-navigatie: Praktijkvoorbeeld trouwens, een jaar of 2 geleden ging de gps-antenne van mn navigatiesysteem kapot. Manifesteerde zich doordat het naviagatiesysteem soms enkele tot tientallen km's geen positie wist te bepalen. Kan ook gebeuren met de registratiesystemen, hoe wordt dan de km-heffing berekend?? Grote kans dat het dan "mijn" probleem is, omdat ik als houder verantwoordelijk ben voor het functioneren van het "kastje". Maar dan moet ik als houder ook in staat gesteld worden om afwijkingen, hoe gering dan ook, te kunnen controleren. En daar lees ik dan weer niets over.....

Slaap lekker Nederland.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 4 gasten