duurt alleen allemaal zo lang..
Rickstah's M3 GT
-
Rickstah
Re: De M3 GT is niet meer.......
zo is dat...
- Niall
Zulke dingen kunnen altijd gebeuren. 2 weken terug een Audi A4 van 3 jaar oud gezien waarvan die ook slecht liep en te weinig compressie had. Dus kop eraf omdat je die dan meteen verdenkt. Bleek naderhand dat 1 zuiger niet goed afdichte en dat na 50k km. Gevalletje terug naar de Dealer/PON voor coulance.
Shit happens
Shit happens
- Niels
- Auto: Prius+
De benzine 2.0 96kw VAG staat bekend om olieverbruik, nooit nemen zo'n ding imho.
Omtrent de GT ben ik ook wel benieuwd naar het revisie verhaal en of er dan ook gesmede zuigers in zaten. Al met al natuurlijk een financieel drama waar je niet op rekent
Omtrent de GT ben ik ook wel benieuwd naar het revisie verhaal en of er dan ook gesmede zuigers in zaten. Al met al natuurlijk een financieel drama waar je niet op rekent
- Niall
Niels, was een 1.6, maar van de 2.0 klopt dat wel, olieverbuik van 1 liter per 500km vindt PON normaal 
- Dennis Cavallino
ex-BMW's van Albert zijn TOP! 
-
Tom
Re: Rickstah's M3 GT
Omdat dit topic inmiddels specifiek over Rickstah's M3 GT gaat heb ik dit topic verplaatst naar 'mijn auto'.
-
Rickstah
een hele eer...dank u :banaan:Tom schreef:Omdat dit topic inmiddels specifiek over Rickstah's M3 GT gaat heb ik dit topic verplaatst naar 'mijn auto'.
tjah,...kan allemaal wel wezen...maar die motor wordt niet voor niets gereviseerd..Dennis Cavallino schreef:ex-BMW's van Albert zijn TOP!
- Dennis Cavallino
Ja daar kan ik niets aan doen, mijn ex-appie-bak is top. 
-
Rickstah
zaterdag ophalen :banaan:
foto's van de revisie zullen deze week volgen
foto's van de revisie zullen deze week volgen
-
René130i
Nice. Dat wordt een lange week 
-
Xave30
Geweldig nieuws.
Ik heb major respect voor jouw geduld Rick.
Ik heb major respect voor jouw geduld Rick.
-
Rickstah
Ja, ik ben er ook echt blij mee 
On de tussentijd heb ik bijna alle missende originele onderdelen bij elkaar verzameld.
Denk aan compleet gereedschapset, bijpassend reserviewiel (want een 14inch bandje past niet he), nieuwe instructieboekjes.
Zodra die terug is, is er nog genoeg werk aan om de auto in echte showroomstaat te maken. in het interieur is nog genoeg te doen, plastic panelen vervangen, lijstjes, stripjes....etc..
Voordat de auto wegging is de airbag al gefixt...lampje ging niet uit, bleek dat de bijrijdersairbag gewoonweg niet was aangesloten...
Je kunt nu wel stellen dat de auto nu bij een echte liefhebber terecht is gekomen..
On de tussentijd heb ik bijna alle missende originele onderdelen bij elkaar verzameld.
Denk aan compleet gereedschapset, bijpassend reserviewiel (want een 14inch bandje past niet he), nieuwe instructieboekjes.
Zodra die terug is, is er nog genoeg werk aan om de auto in echte showroomstaat te maken. in het interieur is nog genoeg te doen, plastic panelen vervangen, lijstjes, stripjes....etc..
Voordat de auto wegging is de airbag al gefixt...lampje ging niet uit, bleek dat de bijrijdersairbag gewoonweg niet was aangesloten...
Je kunt nu wel stellen dat de auto nu bij een echte liefhebber terecht is gekomen..
- Knot
Zat hier nou een iets andere uitlaatlijn onder? Toen ik naar deze auto ging kijken (voor ik die van Rut kocht) hoorde ik duidelijk een hardere snerp uit de uitlaat komen. Einddemper was standaard, maar misschien de kat leeggeklopt ofzo?
- Downforce Dennis
Idd,Knot schreef:Zat hier nou een iets andere uitlaatlijn onder? Toen ik naar deze auto ging kijken (voor ik die van Rut kocht) hoorde ik duidelijk een hardere snerp uit de uitlaat komen. Einddemper was standaard, maar misschien de kat leeggeklopt ofzo?
Ik heb de auto tijdens de CBR 08 gehoord en volgens mij heeft ie een uitgeholde einddemper ofzo... Wat een sound kwam er uit dat ding...
- Knot
Eigenlijk is dat precies wat ik wilde hebben, maargoed mijn GT had pas een nieuwe originele demper eronder dus ik vond t zonde m deze te vervangen.
Zit er al een goede knalpijp onder dan gewoon laten zitten en goed laten horen aan de rest van de wereld
Zit er al een goede knalpijp onder dan gewoon laten zitten en goed laten horen aan de rest van de wereld
- Macboy
Erg benieuwd hoe je auto nu precies gaat worden. Succes !
-
Rickstah
er zit een nieuwe originele einddemper onder, en het geluid is nog steeds hetzelfde 
katalysator misschien leeg?
- Knot
Dacht zelf aan een lege middendemper, zo klonk het toen ik de auto bij duifjes bekeken heb.Rickstah schreef:er zit een nieuwe originele einddemper onder, en het geluid is nog steeds hetzelfde
- Bert ///M3
Kan goed hoor. Mijn M3 3.0 zonder kats maakt een wat luider geluid met een beetje een metaal achtige resonantie / rasp.
- Erik K.
Daar kom je wel achter bij de APKRickstah schreef:er zit een nieuwe originele einddemper onder, en het geluid is nog steeds hetzelfde
-
Rickstah
mjah, CO2 waarde was wel aardig te hoog jaErik K. schreef:Daar kom je wel achter bij de APKRickstah schreef:er zit een nieuwe originele einddemper onder, en het geluid is nog steeds hetzelfde
maargoed, ff checken wat ie doet met de "nieuwe" motor.
- Knot
Dan laat ie zich NOG beter horen 
-
Rickstah
primaKnot schreef:Dan laat ie zich NOG beter horen
prima om mee te cruizzzzzen.
- Knot
Dat is ideaal toch, dat de einddemper de druk bij lage toeren precies kan hebben en daarna de motor zn zin moet geven 8)
-
Rickstah
enkele foto's van de revisie:

De motor is inmiddels af, en wordt nu ingebouwd
Meer foto's volgen!
De motor is inmiddels af, en wordt nu ingebouwd
Meer foto's volgen!