Bandenspanning is koud 2.2 bar en camber maar -1.45 banden zijn de hankook "semi slicks" ;
Op deze foto rij ik op de wang

Een hele zachte wang

Gr Roel.
Arthur schreef:215-35 staat op de band
Bij 17 inch wel jaAernoudt schreef:Arthur schreef:215-35 staat op de bandNog platter inderdaad, meestal staat een GTT op 215/40
Mijn Falkens (225 / 40 / 18) staan op 2.6 koud.Aernoudt schreef:Semi slicks op 2.2 koud lijkt mij erg hoog eerlijk gezegd qua bandenspanning. Nu heb ik niet met dit soecifieke type gereden, dus wellicht dat je deze wel zo hard rijdt. ALs je er mee rijdt stijgt de spanning al snel naar 2.7 / 2.8
7.5J Dennis.Dennis Cavallino schreef:215 banden op hoeveel J velgen?
De band ligt idd netjes om de velg Bert.Bert ///M3 schreef:Bandenspanning hoger zetten. Hankook RS2 zijn geen semislicks ala Toyo R888 maar gewoon zomerbanden net zoals bijvoorbeeld Toyo R1R of Kuhmo KU15. Worden soms wel gemarket als semi slicks maar zijn het niet zeg maar, niet echt geschikt voor wedstrijden ed. Die zijn lang niet zo stijf als echte semi slicks / intermediates.
Op de foto lijkt de band op zich wel oke op de velg te zitten hoewel ik het met Aernoudt eens ben dat 215-35-18 wel erg laag is.
Meer camber zetten helpt wel idd.
Duidelijk TonDieseltourist schreef: Op de foto lijkt het achterwiel voldoende negatief camber te hebben maar het voorwiel door het rollen (overhellen) al positief camber..........wat de buitenzijde van de band overbelast, dus zeker meer negatief camber voor (opmerking Aernoudt )
De velgbreedte lijkt, op het eerste zicht, redelijk passend (opmerking Bert )
Wat me opvalt is dat de witte typeaanduiding op de band nog zo goed leesbaar is na dat gumwerk wat mi zou duiden op te lage bandenspanning dus zoals Maus doet hogere bandenspanning want je wang wordt behoorlijk platgedrukt
DCCDRoel SpeedCars schreef:Suggesties/verbeteringen zijn welkom, bedankt zover mannen :idea:
Gr Roel.
ja, maar hij rijdt nu ook niet op echte semi's, maar op Hankook RS2, als ie op straatbanden wil blijven rijden zouden de RE050A's een verbetering kunnen opleveren icm met de andere genoemde veranderingenKasteel schreef:RE050A gaat op het circuit ws gewoon hetzelfde resultaat leveren, stijve wang, maar niet te vergelijken met 'echte' semi's. Ik reed ook met 1,4 voor op Zandvoort, druk ook redelijk was hoger dan bij straatgebruik, maar wang was na afloop ook niks meer waard.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten