Ik zal me op dit forum ook eens voorstellen. Ik ben Rick, 25 jaar en zit in mijn laatste jaar HBO autotechniek aan de Hogeschool in Rotterdam. Ik rij in een Honda Civic Coupe EJ2. Een van mijn hobbies is circuitrijden. Voornamelijk op Zandvoort ben ik regelmatig te vinden bij de vrijrijden dagen. Op dit moment gebruik ik de civic nog voor straat - en circuitgebruik, maar in de loop van de tijd moet de civic wel omgebouwd worden tot volwaardige circuitauto. Een aantal van jullie zullen mn groene civic vast al wel eens gezien hebben op Zandvoort.
Even een kort overzicht wat er allemaal al aan is gepast:
motor/versnellingbak
het standaard 1.5 sohc 102pk motorblok is geswapt voor een 1.6l dohc vtec motorblok wat standaard al 170pk geeft. Deze is voorzien van een hytech header, Edelbrock inlaatspruitstuk, grotere gasklep, Jun nokkenassen, sterkere klepveren/schotels, cai, invidia catback, lichter vliegwiel en een ACT koppeling. Het blok kan veilig 9500 toeren draaien en heeft straks na afstelling van de ecu een vermogen van ongeveerd 200pk. De versnellingsbak is nog origineel maar beval wel een LSD voor het betere bochtenwerk.
Ook is er voor de koeling een grotere Fluidyne alu radiator en een racimex oliekoeler geplaatst en zijn er meters geplaatst om de olietemp en oliedruk in de gaten te houden. De motorsteunen zijn verder nog voorzien van PU inserts om kantelen van het blok tegen te gaan.
onderstel/chassis
De schroefset die ik gebruik is de BuddyClub racing spec damper kit, een lekker hard circuitsetje waarbij de hardheid instelbaar is en de hoogte bepaald kan worden onafhankelijk van de veerspanning. Verder zijn er achter lichtgewicht draagarmen geplaatst van Skunk2 racing en zijn er diverse stabilisatorstagen en swaybars geplaatst om het chassis en het onderstel zo stijf mogelijk te houden. De draagarmrubbers zijn aan de achterkant al voorzien van Energy Suspension PU rubbers, aan de voorzijde moeten deze nog geplaatst worden.
Remmen
Een beetje fatsoenlijk kunnen remmen is ook wel wenselijk uiteraard. Daarom hebben de standaard 240mm schijven voor en trommelremmen achter plaatst gemaakt voor de remmerij van een Honda Integra type R. Voor zitten nu 282mm schijven en Integra remklauwen met Ferodo ds2500 remblokken. De achterzijde is voorzien van standaard 240mm remschijven van een vti model. Deze maken binnenkort ook plaats voor 260mm schijven van een integra. De remslangen zijn verder vervangen voor rvs remleidingen.
Binnenkort wordt er dan ook nog een grotere hoofdremcylinder gemonteerd.
Interieur
vrij kaal, alleen twee Sparco kuipstoelen en wat stabilisatorstangen. Verder gebruik ik wel een Momo stuur en nog enkele meters (oliedruk, olietemp en wideband meter)
exterieur
vrij standaard, ik hou niet van tupperware en kermisattributen. Voor op het circuit gebruik ik alleen canards, brakeducts en een headlightduct voor koude lucht op het luchtfilter.
banden en velgen
Voor op het circuit gebruik ik 15" lichtgewich BuddyClub P1 racing velgen (5.6 kg p.s.) die omlijst worden door Yokohama Advan A048.
foto's:
In de toekomst wil ik de accu nog naar achter verplaatsen en de motorkap vervangen voor een carbon exemplaar. De remmen moeten achter nog geupgrade worden. Ook de versnellingbak kan wel een revisie gebruiken, hier komt dan gelijk nog een kortere 3de en 4de versnelling in en een grotere eindoverbrenging van 4.7 ipv de gebruikelijke 4.4
Ook qua aerodynamica wil ik nog het een en ander gaan doen. Zorgen voor meer downforce door het plaatsen van splitters, diffusers en een achtervleugel.
Hier nog een filmpje van de laatste keer vrijrijden op Zandvoort. In deze sessie reed ook de Falken Skyline R34 van DBM engineering. Na de bandjes in de eerste ronde opgewarmd te hebben, kon ik hem in het vervolg van de sessie goed bijhouden en op het einde van de sessie zelfs iets erop inlopen.

http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... %20R34.wmv
Mijn snelste rondetijd op Zandvoort is op dit moment 2.19 met chicane.