Nou, ik deel de mening toch wel een beetje.
Niet dat F1 jaren geleden nou altijd zo'n superspectakel was, maar imho begint het tegenwoordig tegen de grens van tè professioneel aan te hikken (kan dat dan? blijkbaar....).
Je weet voor iedere race eigenlijk al hoe de krachtsverhoudingen zullen zijn, wie snel zal zijn en wat de uitslag ongeveer zal worden. Komt nog bij dat ze die auto's tegenwoordig zo goed door hebben dat uitvallen ook al een zeldzaamheid aan het worden is en de onvoorspelhaarheid begint er de laatste tijd wel behoorlijk bij in te schieten.
En dan krijg je ook al gauw de commentaren saai en optocht, zeker i.c.m. auto's waar je echt nauwelijks meer aan af kunt zien of ze nou op of net 0,1% onder de limiet gereden worden.
Even een vraag tussendoor, wat was de laatste echt verrassende uitslag in een F1 race. Brazilië 2003?

:
Dat is toch ook al weer dik drie jaar geleden....
F1 spannender maken kan denk ik alleen maar door de elektronische rommel eraf te halen.
Dan zie je nog eens een spinnende auto, dan verneukt een coureur nog eens zijn start en krijg je een inhaalrace te zien (of niet, maar in ieder geval gebeurt er iets) en dan zie je ook nog mensen werken voor hun geld i.p.v. twee pedalen waarvan een gewoon vol ingetrapt kan worden en een stuur dat meer lijkt te doen om de auto te besturen dan de rijder zelf.
Oh, en nog iets, het aantal regenraces is de laatste seizoenen ook wel erg mager. Nou kan Bernie daar weinig aan doen (denk ik tenminste

:), maar een regenrace zorgt altijd wel voor wat spanning en sensatie, dus wat dat betreft zit het ze ook niet echt mee.