Klein update. Dankzij de drukke periode op het werk niet de tijd gehad om de auto naar de garage te brengen tot afgelopen Maandag. De distributie zou vernieuwd moeten worden vanwege het probleem beschreven in vorig bericht. Echter na een korte diagnose van de garagist kreeg ik het bericht dat de distributie, ondanks versleten, wel nog mooi op tijd stond. Dus dat was het probleem niet. Een dag later wordt ik weer gebeld en wist men te melden dat de motor overleden is ; op cilinder 1-2-3 nagenoeg geen compressie meer en cilinder 4 ook nog maar iets van 10-15%. Verder niet gezocht naar de oorzaak, blok wordt ook niet meer gereviseerd. Ik was toch al van plan om het blok te laten swappen , maar dan wel volgend jaar ofzo, beetje klote timing dus.
Het plan is/was namelijk om de auto naar Engeland te rijden alwaar een MR2 specialist zit die leuke motorswaps doet tegen "betaalbare" prijzen. Hier in Nederland kan men een complete swapkit kopen voor een kleine €3500,- , dit bevat dan een 2.0 16v turbo motor (245pk/300Nm) , versnellingsbak, ECU en kabelboom. Maar dan komen er nog kosten bovenop voor het daadwerkelijke ombouwen (kan ik niet zelf) wat een kleine €1500~1750,- kost en dan nog wat klein spul zoals distributieriem, olie e.d. Dus alles compleet toch al gauw €5000,- minimaal.
Ik wil wat anders

Het bedrijf Woodsport in de UK is zo'n beetje de de V6 swapper van de MR2 wereld. Men neme een 3.0 24v V6 uit een camry (+/- 200pk/277Nm) en plaatst deze in de MR2, geen probleem past perfect. Dit bedrijf verzorgt de hele ombouw van A tot Z , men levert de auto af en haalt 'm weer op wanneer deze 100% klaar is. De ombouw is inclusief :
- aanschaf donor Camry t.b.v. motor/ecu/kabelboom
- nieuwe koppakkingen
- schoongemaakt en gecontroleerd blok/kop (evt. kan de kop bewerkt worden)
- motor wordt in elke gewenste kleur gespoten
- motorruimte idem
- nieuwe koppeling wordt gekocht en gemonteerd
- versnellingsbak wordt weer netjes schoongemaakt en gespoten
- kabelboom wordt pas gemaakt, custom motorsteun wordt gemaakt
- uitlaat wordt custom pas gemaakt maar dusdanig dat deze altijd nog aangepast kan worden ( denk aan aftermarket einddempers e.d. )
- levenslange garantie op al het gedane werk
Dit alles voor +/- €3100,-. exclusief het reizen naar/van de UK.
Het wordt dus zoeken naar een oprijwagen zodat het ding naar de UK kan, maar voorlopig heb ik dus nog even de tijd om financieel op sterkte te komen want dit was een beetje onverwacht.
Wat plaatjes en filmpjes van reeds omgebouwde MR2's door Woodsport :
http://www.youtube.com/watch?v=6QpGgpDn14g" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=7VnUYdTuWrg" onclick="window.open(this.href);return false;