more or lessMacboy schreef: PS Romo, less is romore !

Echt een vrijdag de 13e dus...Michel Huisman schreef:Echter vanmorgen wilde ik naar m'n werk rijden met de MR2 voor de verandering.. heel even leek het alsof 'ie wilde aanslaan maar dat lukte niet, er volgde wat geplof en nu draait het blokje heel vrij/soepel/snel rond.. ik vermoed dat de distributieriem een paar tandjes mist. Ik heb geprobeerd de distributiekap te demonteren maar dat lukt niet echt. Desondanks toch nog een beetje naar de riem kunnen gluren en bovenop bij de nokkenastandwielen telde ik al 3 scheuren in de riem.. dus die is wel naar de eeuwige jachtvelden. Ik denk dat het vrij safe is om te stellen dat het dus door de riem komt. Ansich geen groot probleem want ik wist dat die eraan zat te komen.. wel een bijhoorlijk geluk dat het tijdens een koude start gebeurd en niet met hoge snelheid/rpm's op de snelweg gebeurd.
De V6 van vóór 1994 heeft inderdaad 180pk maar die laat ik dus niet swappen, dat is te oud. De V6 is 15kg zwaarder. Ik heb het persoonlijk niet zo op turbo's, rij liever N/A, toch wat minder gevoelig en vooral de V6 is erg betrouwbaar. Hoe de auto verkoopt dat interesseert me niet, dat is voorlopig helemaal niet aan de orde en dus niet iets waar ik van wakker kan liggenAr schreef:Wel zwaarder en minder vermogen dan een Turbo. De camry blokken zitten standaard rond de 180pk? Reiskosten komen erbij. Persoonlijk zou ik voor de Turbo gaan. Die verkoop je volgens mij ook makkelijker.
Gebruikers op dit forum: Andry, Arstey, Berry1000RR, Bing [Bot], Bokkepoot, Majestic-12 [Bot], Martijn_bmw, Sidney, StefanW, Thomas H, Wimo en 3 gasten