Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RobS

Bericht door RobS » 14 aug 2008, 13:56

dale vito schreef:Omega?

Seamaster Pro
Seamaster Planet Ocean
Seamaster Aqua Terra

Allemaal redelijk strakke keuzes en verkrijgbaar met stalen band. Aqua Terra is aan de rustige kant, waar je met een Planet Ocean aardig los kan gaan. Aqua Terra met lichte plaat en blauwe wijzers/markers svp!

Omega is trouwens leuk met namen.. Van de Seamaster Aqua Terra is ook een Railmaster versie: De Seamaster Aqua Terra Railmaster.. Dus Zee-meester Water Aarde Rails-meester. OK... logisch ;)
Van deze 3 vind ik de Seamaster Pro de mooiste, dat is ongeveer mijn smaak. :) Prijzen in de US vanaf $1250 dus ruim binnen budget.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 16 aug 2008, 08:47

De Zenith chronomaster open concept carbon mag er ook wezen, sportief klokje:

Afbeelding

Mr. Blue Eyes

Bericht door Mr. Blue Eyes » 16 aug 2008, 13:28

schitterende klok zeg ! 8)

dale vito

Bericht door dale vito » 16 aug 2008, 19:02

He robin,

ik heb gezien wat je bedoelde met origineel geleverd op leer (daydate)

Ik kende dit onderscheid in kast van de oudere versies niet, maar wij hebben in de winkel ook een 18k datejust liggen.. ik kon dus even goed vergelijken en het is eigenlijk overduidelijk.. Bedankt, weer wat geleerd!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 aug 2008, 11:29

Voor de kenners:

Ik heb zojuist voor mn vriendin een Technomarine gekocht een keer wat anders en sportief maar wat zegt de kenner over de kwaliteit?

Voor mezelf kijk ik naar:

Paul Picot
Fortis
Meistersinger

Prijsrange ronde de 1000>1500euro

Of hebben jullie een beter alternatief. Ik zoek anders dan anders en beetje klassiek klokje

Heb reeds een Oris rubberband, Invicta 52mm, Lexus Swiss en Breil zijn totaal verschillende horloges.

Vindt het leuk om in die prijsklasse meerdere klokken te hebben.

Rolex, Breitling etc vindt ik weer te 'gewoon' en iedereen die in de showroom dat ziet heeft direct een oordeel *(klanten) dus wil een klok wat een kenner iets zegt en verder niet.

dale vito

Bericht door dale vito » 19 aug 2008, 20:58

Meistersinger zou ik in die prijscategorie lekker laten liggen. Ik vond ze leuk toen ze 500 waren, 600 heb ik er nog 1 voor mijn vader gekocht, maar in 1000-1500? Nee.

Diegene die ik zelf heb gehad hadden een compleet standaard 2801 ETA uurwerk.. Dat is dus ongeveer de maat van een 1-euro stuk aan uurwerk in een 43mm kast..

Paul Picot is wel een leuke keus vind ik. Lekker apart.

Check:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Loupje was er custom opgezet door de vorige eigenaar btw.

Fortis is leuk, hierbij zou ik de std Flieger modellen laten liggen en gaan voor de B42 varianten, al zijn die voor mij persoonlijk wat te fors. Deze voelen kwalitatief een stuk beter dan de std fliegers, maar zijn ook wat prijziger.

dale vito

Bericht door dale vito » 19 aug 2008, 21:00

Duifjes, je moet deze trouwens dringend kopen:

Afbeelding

Daar staat vééééééél in, kan je lekker bladeren en je eigen smaak wat beter leren kennen.

dale vito

Bericht door dale vito » 19 aug 2008, 21:03

Duifjes, ook leuk voor jou misschien?

Afbeelding

Afbeelding

Beetje duurder, maar ik móést hem even plaatsen:

Afbeelding

Gerald Genta... een must voor de autosportliefhebber ;) .

Ik was van de week nog wat aan het speuren op chrono24 naar zo'n Gerald Genta Mickey Mouse (eender welke versie) maar ze zijn gewoon niet te vinden, en al helemaal niet voor redelijke prijzen :roll:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 aug 2008, 13:34

Hier Jacco, Paul Picot !

Afbeelding

Als je voor sportief gaat in die prijsrange kom je niet om Alpina heen denk ik, zeker de regulateur is briljant !

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 aug 2008, 14:08

Rubberenband ben ik weg van maar heb al een Oris TT3 dus dat wil ik juist niet.

ps. Technomarine is dat kwalitatief wat? Heb er 1tje besteld bij Interwatch.nl

psII. Robin heb jij een website waar je klokken(spel) te koop staat?

JeroenT

Bericht door JeroenT » 20 aug 2008, 17:55

Hoe denkt men hier trouwens over de neppers/imitatie horloges?

Ik zie genoeg leuk spul, zoek een mooie chrono.
Maar vind het boven de 100 euro alweer weer genoeg voor een horloge.

Die prijzen die ik hier voorbij komen zijn me toch wat teveel voor een polsbandje.

Afbeelding

Dit vind ik opzich wel een net dingetje, imi´s zijn voor 65/100 euro op marktplaats volop te vinden.

Deze is ook wel leuk
Afbeelding
Vanaf 300/350 euro te vinden, maar dat vind ik dus eigenlijk wel weer teveel.

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 20 aug 2008, 18:05

wél een echte dan... die citizen

ik heb ongeveer 5 jaar een citizen.

Deze loopt op zonneenergie (quartz uurwerk)

nooit batterij verwisselen, en

sinds 4 jaar geleden loop tie 10 seconden verkeerd~!!!

@ JeroenT: de neppers op marktplaats (ook voor €100, tich geld!) zijn echt SLECHT van kwaliteit... automaten lopen zeer slecht of niet en wijzerplaat opdruk laat los e.d.
in eerste instantie zien ze er net echt uit, dat wel (1x zo'n ding gekocht, maar nooit meer

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 aug 2008, 18:22

JeroenT schreef:Hoe denkt men hier trouwens over de neppers/imitatie horloges?

Imitatie is voor losers.Period. Geen discussie mogelijk.Wie zich aangesproken voelt leg ik het per pm wel uit. Schone schijn, bluf, nep, maar geen centen om een echte te kopen, kom nou! Kan er slecht tegen. Show offs.

Koop dan een ECHTE Swatch/Casio/Seiko heb je voor ettelijke tientallen/honderden euro's een ECHT merk. What's the fuzz om in een kroeg/restaurant te showen met een nepper, voelt men zich daar beter bij? Wel de looks niet de investering. losers.'Kijk mij een Daytona dragen, ze zien 't van een afstand toch niet dat 't een nepper is, ik ben stoer'

JeroenT

Bericht door JeroenT » 20 aug 2008, 18:32

Die had ik verwacht. hehe

Maar dat die ene een Daytona is toevallig.
Modelletje staat me gewoon aan. Wel chrono, maar redelijk eenvoudig.
Idem voor andere imi´s. De modellen vind ik gewoon mooi.

Die citizen zou eigenlijk zonder die digitale vensters moeten zijn.

Nu heb ik een Accurist trouwens. Heb ik 10 jaar terug nieuw gekocht voor een paar honderd gulden. De battery is nu voor de 2e keer leeg. Vandaar dat ik een andere zoek, wordt wel eens tijd dacht ik zo.
Ongeveer dit model, maar dan een compleet blauwe plaat.

Afbeelding

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 20 aug 2008, 19:08

ik voor ben naast mijn IWC aan het sparen voor een Omega Seemaster 300M quartz...

een stuk goedkoper dan een automaat, geen (weinig) onderhoud nodig en betrouwbaar.
Blijft ook iets langer lopen dan 2 dagen

Ben nog aan het twijfelen (en sparen :? ) tussen een zwarte, of een blauwe, daar schijnt net een nieuwe van uit te zijn.

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 aug 2008, 19:59

Robin schreef:

Imitatie is voor losers.Period. Geen discussie mogelijk.Wie zich aangesproken voelt leg ik het per pm wel uit. Schone schijn, bluf, nep, maar geen centen om een echte te kopen, kom nou! Kan er slecht tegen. Show offs.

Koop dan een ECHTE Swatch/Casio/Seiko heb je voor ettelijke tientallen/honderden euro's een ECHT merk. What's the fuzz om in een kroeg/restaurant te showen met een nepper, voelt men zich daar beter bij? Wel de looks niet de investering. losers.'Kijk mij een Daytona dragen, ze zien 't van een afstand toch niet dat 't een nepper is, ik ben stoer'

+1
Je nept je zelf het meest....................................maar daar zullen ze wel niet over nagedacht hebben................................... :lol:

dale vito

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door dale vito » 21 aug 2008, 17:08

idd.

beter een mooie swatch of seiko dan een fake. Fake is sneu. Net zoiets als een Pontiac Fiero met Ferrari-body.. Dat is ook vrij sneu :roll: :wink:

allen

Bericht door allen » 21 aug 2008, 19:09

Een Pontiac Fiero is altijd sneu... :mrgreen:

dale vito

Bericht door dale vito » 21 aug 2008, 22:31

allen schreef:Een Pontiac Fiero is altijd sneu... :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:

RVV

Re:

Bericht door RVV » 22 aug 2008, 10:39

Robin schreef:

hahaha dat heb ik ook altijd.. iedereen die ik met een nephorloge zie daalt in mijn achting.. een nephorloge dragen zegt echt zo veel over je persoonlijkheid. Verder vertrouw ik mensen met een nephorloge ook niet echt.. gek hé dat ik ze daar op kan afrekenen..

Jinx

Bericht door Jinx » 22 aug 2008, 11:37

Ik liep vroeger met veel replica's, van die automatische dingen. Heb begin dit jaar een Omega Seamaster gekocht, ook automaat (2700 euro) en ben er dik tevreden mee. Al die smeckerts verkocht en daar bijna de helft van het geld van die Omega mee terugverdiend. Kan niet beter toch? :)

Ik heb gekozen voor de seamaster omdat ik voor mijn werk pakken aanheb, en in mijn vrije tijd gewoon tshirts en spijkerbroeken aanheb, en dit horloge mooi overal bijpast. Ook was de overweging dat ik pas 22 ben, en een Rolex dus (in mijn ogen) te flashy is en mensen dus gaan denken dat het nep is. Heb ook nog over een Panerai nagedacht, maar uiteindelijk door de prijs voor de Seamaster gegaan. Daarbij ben ik daar al jarenlang verliefd op.

Afbeelding

Ik heb overigens niet de James Bond limited edition gekozen, die vond ik het extra geld niet waard (vind hem niet mooier namelijk)

Cheers.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 aug 2008, 11:46

Heb wel 2 neppers maar draag die niet.Waarom ik ze heb? Omdat ik die tzt ga kopen en kan nu in de mooie horloge kist er al naar kijken.. Panerai en TAG Calibre 36

JeroenT

Re: Re:

Bericht door JeroenT » 22 aug 2008, 12:05

Rico v Velzen schreef:
hahaha dat heb ik ook altijd.. iedereen die ik met een nephorloge zie daalt in mijn achting.. een nephorloge dragen zegt echt zo veel over je persoonlijkheid. Verder vertrouw ik mensen met een nephorloge ook niet echt.. gek hé dat ik ze daar op kan afrekenen..
En hoe zie je dat dan? Ga je met een vergroot glas op dat horloge zitten? :lol:
Het is dat de kwaliteit crappy is, dus ik laat die imi's wel voor wat ze zijn.
Zo 1 als Jinx heeft gekocht zou ik zonde van m'n geld vinden.
Maargoed, ieder z'n ding hé, aan mij is het niet besteed.

ErikS

Bericht door ErikS » 22 aug 2008, 12:11

Ik heb een mooie seiko honda F1 edition.

koste €550,- meer dan zat voor een horloge;)

RVV

Re: Re:

Bericht door RVV » 22 aug 2008, 20:59

JeroenT schreef:
Rico v Velzen schreef:
En hoe zie je dat dan? Ga je met een vergroot glas op dat horloge zitten? :lol:
.

Noem het ervaring.. jaar of 12 serieuze horlogekennis helpt ook wat.. als liefhebber/kenner let je altijd in één oog opslag op iemands zijn pols.. noem het een tik.. hoe een horloge valt om de pols, hoe die draait.. schitteringen.. geluid.. maar meestal zie je het gelijk aan de combi persoon/horloge.. Types die nooit voor een echte zouden zijn hebben juist weer fake.

Plaats reactie