Klopt mark, 18-55 3.5-5.6 zo uit mijn hoofd. Op zich geen slechte lens voor de prijsMark Nauta schreef: @ Johan. Welke kitlens heb je? De 18-55 zeker?

Dat idee heb ik ook... heb je soortgelijke foto's waar het wel goed gegaan is? Misschien stond je camera op macro of een exotische stand?Joop schreef:...die gedachte had ik eigenlijk ook, want het contrast tussen scherp en wazig is gewoon veel te groot (en zeker op zo'n korte afstand).Mark Nauta schreef:Geen idee Joop. Het zou kunnen dat je scherpstelveld hier linksboven heeft gezeten, maar dan kan hij eigenlijk onderin niet zo onscherp/wazig zijn.
Is mij niet bekend. Enige bewerking is een sharpening (over de geresizede foto's, niet over het origineel).Johan Hutting schreef:
hoewel ik de indruk heb dat flickr met een lichte nabewerking van hun kant de foto's ook wat donkerder heeft gemaakt.
Haha, nou, dat mag ik wel aannemen dat die scherper is ja. Die 55-200 schijnt echt een fijn lensje te zijn. Heb ik veel mooie werk van gezien en ook positieve geluiden over gehoord. De 18-55 die jij hebt is, met alle respect, één van de slechste lenzen van Nikon, hij is er nu echter als 18-55 VR II, die is vele malen beter. Bij mij in de kit van de D70 zat destijds de 18-70mm. Dat is een veel betere lens. Ik gebruik hem ook op mijn D300 en je ziet het resultaat ermee.Johan Hutting schreef:Klopt mark, 18-55 3.5-5.6 zo uit mijn hoofd. Op zich geen slechte lens voor de prijsMark Nauta schreef: @ Johan. Welke kitlens heb je? De 18-55 zeker?Mijn 55-200 VR is alleen scherper voor mijn gevoel.
:idea: Waar kan ik inschrijven voor dat event?Mark Nauta schreef:GVD Martijn!!! Wat ben jij toch een licht-kunstenaar. Het wordt tijd dat ik ook aan de flitsers ga! We moeten snel eens samen op pad Martijn, ik heb wat tips nodig op dat gebied.
Ja, ohnee, moet em te vriend houden anders gaat ie geld vragen voor de GT3RS foto bovenin? Aan de andere kant, die rekening kan ik weer doorsturen naar v VelzenMartijn Koevoets schreef:Hij's net van een M3 naar een 130i gegaan bedoel je? Niks te makken dus...
Edit: oh, je bedoelt Nauta?
Ik denk dat Martijn en ik wel aan wederzijdse informatie-uitwisseling zullen doen. Maar jij Tom......jij krijgt inderdaad nog wel een factuurtje.....Tom schreef:Ja, ohnee, moet em te vriend houden anders gaat ie geld vragen voor de GT3RS foto bovenin? Aan de andere kant, die rekening kan ik weer doorsturen naar v VelzenMartijn Koevoets schreef:Hij's net van een M3 naar een 130i gegaan bedoel je? Niks te makken dus...
Edit: oh, je bedoelt Nauta?
*knikt heftig mee*Mark Nauta schreef:GVD Martijn!!! Wat ben jij toch een licht-kunstenaar.
Shit...! Voor hoeveel dan?Joop schreef: Heb de Canon 400d er voor teruggekocht, lijkt wel als of het zo had moeten zijn, maar deze was gister en vandaag in de aanbieding bij de Mediamarkt...
Haventje is bij het Paterswoldse Meer hier in Groningen: linkjeStéphane schreef:Mooie foto's weer, Martijn. Belichting op 1e foto is inderdaad mooi. Welke haven is dat trouwens?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Darudevampire, EvdP, Nico e39 en 3 gasten