Druk druk druk
Laat ik beginnen met het was een super leuke dag.
(Voor de minder scherpe lezer, ik ben dus niet door)
Na even wachten dan hier mijn verslagje van de dag (Mijn lijstje met excuses :twisted: )
Ik was ingedeeld in een super leuke en vooral erg goede groep (eerste excus

)We begonnen met karten op baan 2. Een kort baantje met 1 lastige bocht die ik maar niet goed kon nemen. Bij het omhoog gaan van de fly-over moest je namelijk 180graden draaien. En dat ging gepaard met een soort van verkanting. En daar kwam ik maar niet lekker doorheen omdat de kart alle kanten op stuiterde behalve die waar ik heen wilde. Ondanks dat was mijn tijd best redelijk. Het "probleem" was alleen dat de groep erg aan elkaar gewaagd was en dat we alle 10 een ronde tijd reden die niet meer dan een seconde uit elkaar lag. Een 7e tijd (dus 7 punten) was meteen geen lekkere start
De 2e keer karten op baan 1 ging beter. Erg leuke baan. Had een kart die erg hard liep, alleen het ding onderstuurde bij het leven (excuus 2

) Van te voren werd er gezegd dat het om de snelste ronde tijd ging, en er werd regelmatig geadviseerd om niet te gaan inhalen maar even rustig te rijden om een gaatje te maken voor een snelle ronde tijd. Dat had ik ook gedaan. Weer lagen de tijden dicht bij elkaar. Ik reed zelfs exact de zelfde tijd als iemand uit mijn team. Dus keek de organisatie naar de snelste gemiddelde tijd. En aangezien ik 2x een langzame ronde had gereden om een gat te laten vallen was die van mij niet echt best (excuus 3

) En ondanks dat mijn tijd niet eens zo slecht was werd ik in onze groep slechts 7e
Die bungie-run was wel grapig maar ook weer niet echt bijzonder of zo. Ik weet niet meer wat m'n score was. Was ergens in de middenmoot.
Gelukkig kon we toen buiten gaan spelen met echte auto's
Eerst gingen we ijs rijden. Ondanks dat ik E30 rijder was, ben ik nooit zo'n drifter geweest. Dus ik wist niet echt wat mij te wachten stond bij een auto op zwenkwieltjes. Gelukkig mochten we eerst een keertje oefenen. Dat ging meteen erg goed. Echt leuk om te doen. Het gaat kwa snelheid helemaal niet hard of zo. Maar je moet wel flink werken en draaien aan het stuur om dat hok de goede kant op te krijgen. We waren de 1na laatste groep en mijn tijd van 31,2 was (onofficieel) de op 1na snelste van de dag. Erg lekker dus.
Bij de slalom komt absoluut m;n grootste excuus. Daar werd echt mijn kans om eventueel nog 4e van de groep te worden verkl**t door de organisatie. (organisatie was overigens gewoon super goed hoor)
Aangezien alle 100 deelnemers ook hier 1x mochten oefenen had het renaultje het erg zwaar. Vooral de koppeling en bak natuurlijk. Vol optrekken, even vol gas in 2, even liften, volgas terug, met blokerende wielen(regelmatig zonder koppeling) weer stil gezet worden in het vak. En dat alles onder de 15 seconde. tel daarbij ook het opnieuw klaar zetten van de auto inc. het keren en mensen die de achteruit niet kunnen vinden.
Kortom, zielig autootje

Aangezien wij de 1na laatste club waren was bovenstaande marteling al een keer of 160 uitgevoerd. De koppeling had het dan ook erg zwaar. De 3 deelnemers voor mij lieten dan ook allemaal bijna de auto afslaan bij het weg rijden. Het was net of je naar het wegrijden van iemand met z'n eerste rijles stond te kijken. Kortom niet goed voor een snelle tijd. Aangezien ik dat zag had ik bij de start behoorlijk wat gas gegeven, een klein beetje wielspin is beter dan bijna afslaan. Slalom zelf ging ook erg lekker. Bij het keren het achterwiel bijna een halve meter van de grond(aldus een enthousiaste teamgenoot). Volgas weer terug en laat, later, laatst geremd en precies netjes in het vak gezet (strafpunten als je te ver door schiet). Kortom slalom ging lekker en het zou echt een super tijd moeten zijn.
Maar dan excuus nr 4:

De tijden werden met de stopwatch van een mobile telefoon genomen.

Niet echt eerlijk omdat daar heel makkelijk een halve seconde in zit. En aangezien ons clubje wederom allemaal heel dicht bij elkaar zat (allemaal 13.XX) is een halve seconde te vroeg bij de een, en een halve seconde te laat bij de ander het verschil tussen eerste en laatste. En je raad het al (als je überhaupt nog mee leest :twisted: ) mijn tijd ging in de boeken als 8e. Zelfs de 3 auto's voor mij die bijna afsloegen en 2 a 3x bokten bij de start stonden voor mij.
Ik denk dat als ik in een andere groep was ingedeeld veel meer kans had gehad om door te gaan. En echt balen van die onterechte 8e tijd op de slalom. Maar al met al heb ik me erg vermaakt op deze dag! Vooral dat ijsrijden wil ik nog wel eens doen 8)