Dunlop Drivers Cup 2008

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 11 jul 2008, 13:48

hjp schreef:en jorrit?
:cry:
Ik zag Jorrit op een gegeven moment vertrekken, voor het einde.

Toen zag ik je ook pas voor het eerst lopen Jorrit, als ik je eerder had gezien had ik even een praatje kunnen komen maken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jul 2008, 11:21

Gefeliciteerd Steven! Ten eerste erg gaaf om aan zoiets deel te nemen. De competitie onderling maakt 't erg spannend lijkt mij. Ik hoop voor je dat je wint, zou gaaf zijn! :)
@Jorrit: Wat is er gebeurd?

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 13 jul 2008, 11:33

Netjes gedaan hoor.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 15 jul 2008, 11:15

Druk druk druk :)

Laat ik beginnen met het was een super leuke dag.
(Voor de minder scherpe lezer, ik ben dus niet door)

Na even wachten dan hier mijn verslagje van de dag (Mijn lijstje met excuses :twisted: )
Ik was ingedeeld in een super leuke en vooral erg goede groep (eerste excus ;) )We begonnen met karten op baan 2. Een kort baantje met 1 lastige bocht die ik maar niet goed kon nemen. Bij het omhoog gaan van de fly-over moest je namelijk 180graden draaien. En dat ging gepaard met een soort van verkanting. En daar kwam ik maar niet lekker doorheen omdat de kart alle kanten op stuiterde behalve die waar ik heen wilde. Ondanks dat was mijn tijd best redelijk. Het "probleem" was alleen dat de groep erg aan elkaar gewaagd was en dat we alle 10 een ronde tijd reden die niet meer dan een seconde uit elkaar lag. Een 7e tijd (dus 7 punten) was meteen geen lekkere start :(

De 2e keer karten op baan 1 ging beter. Erg leuke baan. Had een kart die erg hard liep, alleen het ding onderstuurde bij het leven (excuus 2 ;) ) Van te voren werd er gezegd dat het om de snelste ronde tijd ging, en er werd regelmatig geadviseerd om niet te gaan inhalen maar even rustig te rijden om een gaatje te maken voor een snelle ronde tijd. Dat had ik ook gedaan. Weer lagen de tijden dicht bij elkaar. Ik reed zelfs exact de zelfde tijd als iemand uit mijn team. Dus keek de organisatie naar de snelste gemiddelde tijd. En aangezien ik 2x een langzame ronde had gereden om een gat te laten vallen was die van mij niet echt best (excuus 3 ;) ) En ondanks dat mijn tijd niet eens zo slecht was werd ik in onze groep slechts 7e

Die bungie-run was wel grapig maar ook weer niet echt bijzonder of zo. Ik weet niet meer wat m'n score was. Was ergens in de middenmoot.

Gelukkig kon we toen buiten gaan spelen met echte auto's :D
Eerst gingen we ijs rijden. Ondanks dat ik E30 rijder was, ben ik nooit zo'n drifter geweest. Dus ik wist niet echt wat mij te wachten stond bij een auto op zwenkwieltjes. Gelukkig mochten we eerst een keertje oefenen. Dat ging meteen erg goed. Echt leuk om te doen. Het gaat kwa snelheid helemaal niet hard of zo. Maar je moet wel flink werken en draaien aan het stuur om dat hok de goede kant op te krijgen. We waren de 1na laatste groep en mijn tijd van 31,2 was (onofficieel) de op 1na snelste van de dag. Erg lekker dus.

Bij de slalom komt absoluut m;n grootste excuus. Daar werd echt mijn kans om eventueel nog 4e van de groep te worden verkl**t door de organisatie. (organisatie was overigens gewoon super goed hoor)
Aangezien alle 100 deelnemers ook hier 1x mochten oefenen had het renaultje het erg zwaar. Vooral de koppeling en bak natuurlijk. Vol optrekken, even vol gas in 2, even liften, volgas terug, met blokerende wielen(regelmatig zonder koppeling) weer stil gezet worden in het vak. En dat alles onder de 15 seconde. tel daarbij ook het opnieuw klaar zetten van de auto inc. het keren en mensen die de achteruit niet kunnen vinden.
Kortom, zielig autootje ;) Aangezien wij de 1na laatste club waren was bovenstaande marteling al een keer of 160 uitgevoerd. De koppeling had het dan ook erg zwaar. De 3 deelnemers voor mij lieten dan ook allemaal bijna de auto afslaan bij het weg rijden. Het was net of je naar het wegrijden van iemand met z'n eerste rijles stond te kijken. Kortom niet goed voor een snelle tijd. Aangezien ik dat zag had ik bij de start behoorlijk wat gas gegeven, een klein beetje wielspin is beter dan bijna afslaan. Slalom zelf ging ook erg lekker. Bij het keren het achterwiel bijna een halve meter van de grond(aldus een enthousiaste teamgenoot). Volgas weer terug en laat, later, laatst geremd en precies netjes in het vak gezet (strafpunten als je te ver door schiet). Kortom slalom ging lekker en het zou echt een super tijd moeten zijn.
Maar dan excuus nr 4: :evil: De tijden werden met de stopwatch van een mobile telefoon genomen. :evil: Niet echt eerlijk omdat daar heel makkelijk een halve seconde in zit. En aangezien ons clubje wederom allemaal heel dicht bij elkaar zat (allemaal 13.XX) is een halve seconde te vroeg bij de een, en een halve seconde te laat bij de ander het verschil tussen eerste en laatste. En je raad het al (als je überhaupt nog mee leest :twisted: ) mijn tijd ging in de boeken als 8e. Zelfs de 3 auto's voor mij die bijna afsloegen en 2 a 3x bokten bij de start stonden voor mij.

Ik denk dat als ik in een andere groep was ingedeeld veel meer kans had gehad om door te gaan. En echt balen van die onterechte 8e tijd op de slalom. Maar al met al heb ik me erg vermaakt op deze dag! Vooral dat ijsrijden wil ik nog wel eens doen 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 jul 2008, 12:16

Excuses aanvaard Jorrit :lol: Wel een beetje ruk :roll: Volgende keer beter = ook zo'n dooddoener dus dat zeg ik maar niet :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 25 jul 2008, 00:12

[img:930:219]http://i35.tinypic.com/2882suu.jpg[/img]

Dunlop en topcoureur Jeroen Bleekemolen zoeken nieuw racetalent
Steven Nauta finalist Dunlop Drivers Cup 2008

Hij meldde zich met tweeduizend andere raceliefhebbers aan, mocht als één van de honderd uitverkorenen meedoen aan de voorronde en is nu één van de 26 finalisten van de Dunlop Drivers Cup. Steven Nauta uit Franeker maakte dermate veel indruk op jurylid en topcoureur Jeroen Bleekemolen, dat hij zich heeft geplaatst voor de eindstrijd op 15 oktober. Dan strijden alle finalisten op Circuit Park Zandvoort om de fraaie hoofdprijs: de mogelijkheid om een racelicentie te halen én een jaar te rijden in een gloednieuwe Renault Clio Sport Cup!

De Dunlop Drivers Cup wordt dit jaar voor de vijfde keer in Nederland gehouden. Getuige het jaarlijks sterk groeiende aantal aanmeldingen, is deze zoektocht naar nieuw autosporttalent een schot in de roos. Dunlop, die de Drivers Cup met Renault en Autoweek organiseert, voorziet dan ook in de behoefte van de Nederlander, die zich steeds meer tot de racerij aangetrokken voelt. Deelname aan de Dunlop Drivers Cup kan daadwerkelijk het startschot betekenen van een échte autosportcarrière. Zo racete de Dunlop Drivers Cup-winnaar van 2007, Martijn Stroet, afgelopen juni mee in de Dunlop Sport Maxx Clio Cup tijdens de Jubileumraces op Circuit Park Zandvoort.

Jeroen Bleekemolen jureert
Steven Nauta maakt dit jaar kans op de titel. De inwoner van Franeker behoorde tot de honderd gelukkigen die mochten participeren in de Dunlop Drivers Cup-voorronde, die eerder deze maand in Bleekemolens Race Planet Amsterdam is gehouden. Steven Nauta was tijdens het karten, de slalom en het ijsrijden dermate goed op dreef, dat jurylid en topcoureur Jeroen Bleekemolen hem met 25 andere deelnemers selecteerde voor de superfinale. Deze spannende eindstrijd zal 15 oktober op Neerlandse mooiste racepodium, het Circuit Park Zandvoort, worden verreden.

Hoog niveau
Volgens Jeroen Bleekemolen, die zelf dit jaar met Jos Verstappen de LMP2-klasse van de vermaarde 24 Uur van Le Mans heeft gewonnen, is de Dunlop Drivers Cup 2008 van een hoog niveau. ,,Ik heb hele snelle deelnemers gezien’’, vertelde Jeroen na afloop. ,,Maar het gaat niet alleen om snelheid. We kijken ook naar wagenbeheersing en of de rijder persoonlijkheid en uitstraling heeft. Wat dat betreft denk ik dat we op 15 oktober een heel spannende finale te zien krijgen.’’

Fraaie prijzen
De winnaar van de Dunlop Drivers Cup 2008 ontvangt een unieke prijs. Deze persoon krijgt de gelegenheid om zijn racelicentie te behalen én mag een jaar lang rijden in een gloednieuwe Renault Clio Sport Cup! Maar er zijn meer mooie prijzen te verdienen. Naast een set Dunlop SP Sport Maxx TT banden (met stuurprecisie dankzij Kevlar) is er ook 500 euro aan BP Ultimate fuel te verdienen.

[img:930:57]http://i35.tinypic.com/2rd7os4.jpg[/img]

[img:640:427]http://i38.tinypic.com/f44bpc.jpg[/img]

[img:640:427]http://i38.tinypic.com/2mpyc84.jpg[/img]

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 25 jul 2008, 00:51

Gaaf!
Heel veel succes iig.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jul 2008, 01:05

oe...mooi man, staat er mooi in zo 8)

je zou het toch maar winnen zeg :twisted:

we duimen natuurlijk mee voor je :idea:

René130i

Bericht door René130i » 25 jul 2008, 08:29

Idd we duimen voor je 8) Super man!

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 25 jul 2008, 10:01

Super!!

HSR

Bericht door HSR » 25 jul 2008, 10:43

well done!

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 jul 2008, 12:54

Ook op mijn site wordt er natuurlijk aandacht aan geschonken.
Zowel hier www.marknauta.nl als hier het artikel http://www.marknauta.nl/stevendunlop.php

Tristan

Bericht door Tristan » 25 jul 2008, 12:57

Nu gewoon winnen! :wink:

René130i

Bericht door René130i » 25 jul 2008, 13:18

Echt wel 8)

Waar komt die tekst weg trouwens?

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 20 aug 2008, 13:15

Ik was als een van de weinige vrouwen ook aanwezig :)

Niet door (ik ben nu eenmaal niet zo'n ster met Karting, en als je dan in een Kartfinale terecht komt, tsja...) maar wel een superleuke dag gehad!

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 20 aug 2008, 13:17

Jammer Martine. Wel een mooie ervaring dacht ik zo.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 20 aug 2008, 16:11

Aston Martine schreef:Ik was als een van de weinige vrouwen ook aanwezig :)

Niet door (ik ben nu eenmaal niet zo'n ster met Karting, en als je dan in een Kartfinale terecht komt, tsja...) maar wel een superleuke dag gehad!
Was jij dat met die rode mini? :?:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 20 aug 2008, 16:25

Nee, ik had vanwege het enigzins druilerige karakter van de dag gekozen om met mijn Fordje Feest te komen.
Achteraf blij toe, want ik had mijn "low 'n slow" Pontiac nooit de uit nood-berm-parkeerplaatsen in kunnen rijden zonder enige vorm van bumperschade.

Macboy

Re: Dunlop Drivers Cup 2008

Bericht door Macboy » 01 okt 2008, 15:45

En Steven, al geoefend ?

PeerH

Bericht door PeerH » 01 okt 2008, 16:02

Gefeliciteerd!

Wie zijn de overige finalisten?

Steven, hoe denk je zelf over je kansen?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 01 okt 2008, 16:05

De finale bestaat uit onderdelen; quad rijden, mountainbiken in de duinen, driften, circuitrijden en een interview.

Bij het quad rijden gaat het om je aanpassingsvermogen aan een andere voertuig. Hier zie ik opzich weinig problemen en laat het dan ook gewoon op me afkomen.

Mountainbiken gaat een zwaar onderdeel worden. Hier wordt je conditie tot het uiterste getest om een parcours door de duinen zo snel mogelijk af te leggen. Hiervoor ben ik dus ook druk bezig met het verbeteren van mijn conditie en ben de laatste weken zo'n 3 keer per week aan het hardlopen.

Bij het driften wordt een soort van 8-je gecreëerd op één van de parkeer tereinen van CPZ. Op een filmpje heb ik gezien dat de bochten regelijk ver uitelkaar liggen, dus het is een uitdaging om dit aanelkaar te driften. Laatste tijd ook nog veel mee geoefend om mijn eigen e36 op te vangen en in een drift te houden. Dit gaat nu goed, al is mijn auto zonder sper en heb ik nog nooit met een sper gedrifd. De drift auto daar is een e30 met sper.

Circuitrijden zie ik sowieso geen problemen. Ook weer in een e30 racer, die blauw witte cursus wagens. De lijnen van CPZ ken ik nu redelijk tot goed, heb veel video materiaal bekeken waar ik me gefocussed heb op rempunten, apex- en clippingpoints.

Bij het interview zit je tegenover 3 man, Jeroen Bleekemolen, een Renault topman en een Dunlop topman. Hier moet je laten zien of je "the whole package" in je hebt. Dus ook het zoeken naar sponsoren, het uiten van jezelf richting de media en uiteraard je enthausiastme. Mijn promotie activiteiten zullen hier ook besproken worden. Hiervan zal ik in aanloop naar de finale wat meer online verwerken.

Dit alles zal ik in dit topic bijhouden, maar ook mijn nieuwe website STEVENNAUTA.NL is hier een deel van.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 okt 2008, 16:29

Steven Nauta schreef:Mountainbiken gaat een zwaar onderdeel worden. Hier wordt je conditie tot het uiterste getest om een parcours door de duinen zo snel mogelijk af te leggen. Hiervoor ben ik dus ook druk bezig met het verbeteren van mijn conditie en ben de laatste weken zo'n 3 keer per week aan het hardlopen.
Kun je niet beter gaan mountainbiken ipv hardlopen? Dijkje op, dijkje af, dat soort dingen? Dat lijkt meer op rijden in duinen. Van hardlopen krijg je weliswaar conditie, maar je gebruikt andere spieren. Traplopen lijkt nog 't meest op mountainbiken, dus a la Rocky Balboa zou ik als ik jou was de Martinitoren of één of andere flat in 't noorden (zijn die er? lol) op en af rennen. Verder denk ik dat je het allemaal aan kunt, het wordt gewoon een spannende strijd, met jou persoon in de hoofdrol hoop ik. wij kijken wel toe. :drinking:

kan iemand jou niet even een E30 met sper lenen om te leren driften met sper? Ik driftte met mijn E30 zonder sper altijd in 3e versnelling op 't paddock, nooit in 2e. Dat ging erg lekker, snel en goed dwars met lekker veel spelen in het middelste toerengebied. Misschien iets om ook te proberen?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 okt 2008, 16:34

Mountainbiken is een echte aanrader voor je conditie, ik fiets nu zo'n 3 keer per week sinds anderhalve maand, en zo fit als nu ben ik m'n hele leven nog niet geweest! :thumbup: Valt me ook op dat ook m'n bovenlijf behoorlijk gespierd begint te worden, had ik niet verwacht van fietsen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 okt 2008, 16:36

Komt omdat je vet verbrandt, dus die spieren had je al, alleen nu zonder winterlaagje. :roflol:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 okt 2008, 16:38

Dan ga ik dat ook maar eens doen

(off topic sorry)

Plaats reactie