
Project Impreza Group-N
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Group-N
Kleine update,
Ik heb nog een stukje leiding gedaan, naar het linker voorwiel:

De reservoirs van AP-racing zijn aangekomen:



Ik heb een lucht exit voor op de motorkap, een replica van de WRC auto.


En ook heb ik een andere accu kabel.
Deze is van aluminium met zilver coating, gebruikt in de racerij schijnt.
Wel bizar, vingerdikte en het weegt bijna niets:

Ik heb nog een stukje leiding gedaan, naar het linker voorwiel:
De reservoirs van AP-racing zijn aangekomen:
Ik heb een lucht exit voor op de motorkap, een replica van de WRC auto.
En ook heb ik een andere accu kabel.
Deze is van aluminium met zilver coating, gebruikt in de racerij schijnt.
Wel bizar, vingerdikte en het weegt bijna niets:
- Niels
- Berichten: 22494
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Project Group-N
Mooi spul! Waar heb je het vandaan
:

- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Group-N
De reserviors via ASP in Delft, top zaak!
De andere spullen via een vriend met connecties in de race wereld. :banaan:
De andere spullen via een vriend met connecties in de race wereld. :banaan:
- Niels
- Berichten: 22494
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Project Group-N
Werkt dat een beetje zonder rembekrachtiging?
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Group-N
Ik heb geen flauw idee, je krijgt meer gevoel in het pedaal, daar is het mij om te doen.
Je zult ongetwijfeld harder moeten trappen, maar omdat ik nu 2 cilinders heb zal het minder hard zijn dan in het geval van 1 cilinder zonder bekrachtiging.
Mensen in de rallywereld zeggen dat het geen probleem is, zij rijden ook met deze set-up rond.
Je zult ongetwijfeld harder moeten trappen, maar omdat ik nu 2 cilinders heb zal het minder hard zijn dan in het geval van 1 cilinder zonder bekrachtiging.
Mensen in de rallywereld zeggen dat het geen probleem is, zij rijden ook met deze set-up rond.

- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Group-N
FMIC tijd!
Het lag al weer even stil, maar vandaag toch weer opgepakt.
De bevestiging van de zijtanken moest in orde gemaakt worden.
Het zijn 2 IC's van de Renault Traffic, een uit 2004 en een uit 2007, helaas zit er een verschil in breedte bij de endtank bevestiging.
Na wat prakkizeren is besloten dan maar helemaal alles aan te pakken en het ding zo smal mogelijk te maken.
Ik heb een tekeningetje in Autocad gemaakt en Alex heeft het gelaserd.
Na wat laswerk had ik een mooi malletje:



Om de IC te bewerken moest het aluminium zachter gemaakt worden om het wat beter te kunnen bewerken.
Dus in de oven ermee:

Helaas was dat ook weer redelijk rap afgekoeld dus kwam later de gasbrander erbij.
Even een tang bewerkt:


Eerst moest alles plat gemaakt worden:


Daarna kwam het malletje in actie:

Viola, het resultaat en verschil:




Volgende week ga ik de radiateur op dezelfde manier bewerken.
Nu moeten de 2 cores aan elkaar gelast worden, wat best riskant is, hopelijk gaat dit goed.
Zo niet is dit allemaal voor niets geweest!
Vandaag ook de alu leiding en fittingen binnen gehad voor de benzineleiding in de auto:

Volgende week krijg ik nog een deel.
Hopelijk dan weer wat updates.
Het lag al weer even stil, maar vandaag toch weer opgepakt.
De bevestiging van de zijtanken moest in orde gemaakt worden.
Het zijn 2 IC's van de Renault Traffic, een uit 2004 en een uit 2007, helaas zit er een verschil in breedte bij de endtank bevestiging.
Na wat prakkizeren is besloten dan maar helemaal alles aan te pakken en het ding zo smal mogelijk te maken.
Ik heb een tekeningetje in Autocad gemaakt en Alex heeft het gelaserd.
Na wat laswerk had ik een mooi malletje:
Om de IC te bewerken moest het aluminium zachter gemaakt worden om het wat beter te kunnen bewerken.
Dus in de oven ermee:
Helaas was dat ook weer redelijk rap afgekoeld dus kwam later de gasbrander erbij.
Even een tang bewerkt:
Eerst moest alles plat gemaakt worden:
Daarna kwam het malletje in actie:
Viola, het resultaat en verschil:
Volgende week ga ik de radiateur op dezelfde manier bewerken.
Nu moeten de 2 cores aan elkaar gelast worden, wat best riskant is, hopelijk gaat dit goed.
Zo niet is dit allemaal voor niets geweest!
Vandaag ook de alu leiding en fittingen binnen gehad voor de benzineleiding in de auto:
Volgende week krijg ik nog een deel.
Hopelijk dan weer wat updates.
- KdK
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:36
Re: Project Group-N
Wat een super gaaf project zeg. Respect voor hoe je de opbouw aanpak. Helemaal top!
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Project Group-N
Ik volg dit tot het eind!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Project Group-N
Je pakt het in ieder geval veel beter aan dan deze jongens 
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=224101" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=224101" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Project Group-N
Niet te gelovenStéphane schreef:Je pakt het in ieder geval veel beter aan dan deze jongens
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=224101" onclick="window.open(this.href);return false;



Ik ben pas op pagina 9 maar ik krijg nu al buikpijn van het lachen

- Ronno
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:07
- Locatie: Winterswijk
Re: Project Group-N
Ik heb net alle 16 pagina's doorgelezen, je pakt alles perfect aan!
Thumbs up voor jouw Aram

Thumbs up voor jouw Aram
- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Project Group-N
Geile kar wordt dit 
Ben zooo benieuwd als die straks klaar is

Ben zooo benieuwd als die straks klaar is

- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Group-N
Thanks guys!
Lol @ Lancer.
Vandaag de collector tank opgehaald.
Ik had al een andere gekocht maar deze heeft als voordeel dat de pomp in de tank komt te zitten.
Dit koelt de pomp zelf, net als in de standaard tank.



Nog wat fittingen voor de benzine leiding:

En de RVS remleiding doorvoer nipples:



Lol @ Lancer.

Vandaag de collector tank opgehaald.
Ik had al een andere gekocht maar deze heeft als voordeel dat de pomp in de tank komt te zitten.
Dit koelt de pomp zelf, net als in de standaard tank.
Nog wat fittingen voor de benzine leiding:
En de RVS remleiding doorvoer nipples:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Project Group-N
Dat bij elkaar zoeken van onderdelen is waarschijnlijk ook een mooie puzzel, zo te lezen?