2008 mini cooper JCW factory stage II

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 24 jul 2008, 11:15

Grappig inderdaad van die kentekens.

De Mk2 lijkt er een beetje 'liever' uit te zien, min of meer. Maar daar is nog wel wat aan te doen misschien.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 24 jul 2008, 11:30

Die R56 tractor moet wel omlaag! :lol:
Hoe rijd die, vergeleken met de R53 Works?
Even een rijverslag graag!

Ward
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 mar 2006, 14:01
Locatie: Belgie

Bericht door Ward » 24 jul 2008, 23:37

Casper schreef:Mooie mini's!

Die kentekens in België, kun je die gewoon kopen? Of moet je degene die ze in bezit heeft contacteren en hem een bedrag bieden? Kan me namelijk niet voorstellen dat ernog veel kentekens "over" zijn :)
Kentekens met persoonlijke combinaties kunnen gekocht worden à 500-600€ dus niet zoals in Engeland dat combinaties kunnen overgekocht worden van iemand etc. Er zijn wel bepaalde eisen ivm. aantal cijfers/letters etc

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 25 jul 2008, 18:09

rijverslagje :wink:

wel aangezien mijn 56 nog in rodage is ( je moet niet overdrijven , maar toch een beetje normaal doen) heb ik ze nog niet op het scherp van de snede kunnen vergelijken.
Wat onmiddellijk opvalt is het volwassen karakter van de 56 tov de 53...
ook is de 56 veel minder kart..hij geeft minder feedback aan de bestuurder..kan soms wel leuk zijn , maar ik denk dat hij op scherpst wat gaat tekort komen.... met de 53 hotste en botste ik over de ring op 3 wielen 8) ..nu kan ik nog wel geen compleet beeld geven aangezien de rode veren van JCW er nog niet onderzitten , en die gaan alle snog 10 mm verlagen , dus dat zal nog wel een ander beeld geven.

Ook vind ik het servostuur van de 56 een beetje te fel bekrachtigd...je kan het door middel van de sportknop wel strakker maken , maar het komt nooit in de buurt van de 53

De looks van de 53 vind ik momenteel nog wel altijd knapper , maar eens alles klaar gaat zijn zal dat wel in orde komen.

Zelfs in rodage en bij zeer normaal rijgedrag voelt de 56 veel sneller aan dan de 53 de krachtontplooiing komt veel sneller vrij en lijkt wel uit zijn buik te komen. ik kan al bijna niet wachten om hem eens los te laten..
en met de sportknop actief maakt hij een lekker diepe brom met geregeld een serieuse plof :mrgreen:

het gejank van de compressor zorgde er wel mee voor dat je met de 53 minder snel ging rijden ..je had meer snelheidsgevoel... maar ik mis het zeker niet , want ik ben gewoon van met de 535 in zeer rustige omstandigheden hoge snelheden te rijden :wink:

de zeteltjes zitten magistraal en de afwerking is veel solider dan bij de 53

ik zal alles nog eens bekijken als hij af gaat zijn...en hopelijk ga ik de 53 niet te fel missen;.....want normaal zou hij ergens half augustus een nieuw baasje krijgen....

en het nummerbord...dat zet ik dan op onze classic mini...dus dat gaat nog wel in orde komen 8) zal er eens een paar pics van zoeken.

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 25 jul 2008, 18:10

o ja de ophanging:

ik ga dan toch maar voor de full works gaan , en niettegenstaande de geringe verlaging , denk ik toch wel dat het een bangelijk verschil gaat geven. we zullen wel zien...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 25 jul 2008, 19:43

Wat betekent 'rodage'?

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 25 jul 2008, 20:03

Inrijden?

Gebruikersavatar
taaffert
Berichten: 200
Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
Locatie: A16, A27, A59, A58

Bericht door taaffert » 25 jul 2008, 20:50

Echt een topbak zeg!

Ik vind MkII mooier / beter gestyleerd dan MkI

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1950
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Bericht door StefanW » 31 jul 2008, 11:39

Schitterende wagen!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 jul 2008, 15:20

Mooie auto, maar die grijze ernaast is niet minder gaaf !!

Maar het stuur en de stoelen zijn subliem :shock:

Ook de rode kleur past er super bij, hoewel dat grijs niet minder is.

Velgen vind ik ook wel stoer, verlagen ga je nog doen.

Hoe kom je aan die kentekens ? Of is dat niet road legal maar puur voor de foto's alleen ? Of mag het wel in België ?

Dakspoiler van de rode lijkt iets minder, maar het kan ook aan de foto's liggen. Deze vind ik wel cool (is dat die?)

[img:800:600]http://www.creditplus.co.uk/images/jcw-rear-spoiler.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 01 aug 2008, 12:40

dat is idd dezelfde vleugel :wink:

en de kentekens zijn perfect legaal en officieel...kosten wel wat extra...

verlaging zou er in augustus moeten oonderzitten..gaat weel maar 1 cm zijn ..maar zou perfect in ballans moeten zijn en speciaal ontwikkeld volgens het gewicht van de auto op chassisnummer.

Gebruikersavatar
Markos
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2008, 15:53

Bericht door Markos » 01 aug 2008, 23:30

Mooie auto, van de week ook mini's wezen samen stellen van zo'n configurator CD. Er is gewoon teveel keuze qua accessories :D

Have fun with the toy :wink:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 01 aug 2008, 23:55

Ik vind persoonlijk de 56 wat te groot om nog voor Mini door te kunnen gaan. De 53 vind ik qua exterieur de mooiere van de twee. Die Works stoelen en het stuur in de 56 zijn een plaatje!! Echt heel fraai.

De turbomotor zal neem ik aan een behoorlijk stap vooruit zijn anders had BMW hem waarschijnlijk niet gemonteerd. Maar toch dat geluid van die compressor..... Ik vond het donderdag op Zandvoort zo mooi om dat karakteristieke geluid van de compressor te horen. Het heeft iets onheilspellend. Van de 56 staat mij niet bij hoe het geluid was.

Desondanks vind ik deze 56 een zeer begeerlijke auto. Inderdaad nog wat centimeters verlagen en matzwarte velgen. :wink:

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 02 aug 2008, 08:49

ik vrees dat deze velgen wel de dienst zullen blijven uitmaken :wink: ik hou wel van het blinkeffect in samenspel met de andere zwarte delen op de auto.

het geluid van deze works is in niets te vergelijken met een andere r56, als je de sportknop indrukt komt er een zalige brom uit die serieuse backfire's afschiet 8) ..en ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet zo zot stond van dat geween in het interieur :oops: bij korte ritten op binnenbanen was dat leuk...maar eens op de autosnelweg ben je dat gejank snel beu... en dan was er nog de voorruit die vanaf 180 begon te fluiten... nee geef mij maar de volwassen versie;..de geslepen diamant :wink:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 02 aug 2008, 13:59

Wannes, van dat geluid van de compressor kan ik mij goed voorstellen als het ook in het interieur zo goed doorklinkt. Ik kan het alleen beoordelen van de buitenkant.

Ik ga eens op youtube zoeken naar een filmpje van een Works R56 :wink:

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 17 aug 2008, 10:14

de complete works ophanging zit eronder nu , en ik moet zeggen....BANGELIJK!!! geweldig superformitastisch......

ik ga er nu mee naar de ring vertrekken en kijk al uit naar de binnenbaantjes 8)

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 19 aug 2008, 11:26

"the old king is dead...long live the king!!!"

@Hans: het feit dat je opnieuw een GP koos tegenover uw clubman heeft alles te maken met het feit dat je geen JCW nam....zeker weten .

ik ben er zeker van dat de factory JCW u wel voldoening zou geven.

ik ben er zondag mee op de ring geweest , en ik heb van de eerste tot de laatste meter met een glimlach op mijn gezicht gezeten!
en dan de binnenbaantjes om naar huis terug te keren...man man...wat een kar...
op de autosnelweg zelfs effe 255 op teller gereden ( 248 gps) , en ik kon nog verder ...maar aangezien ik nog maar 1600km heb ga ik hem nog niet te lang belasten..
maar 230 gaat hij in een oogwenk , en dan doet hij 6000 rpm, dus heb je nog ruime marge voor het rood.

ik heb gisteren nog een even met mijn mkI gereden en ik zou hem echt niet meer ruilen... no way...

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Bericht door ErikS » 19 aug 2008, 12:26

klinkt goed,

topwagentjes!

Wat voor 'speelgoed' heb je nog meer:
Ik lees classic mini?

Ex-porsche :shock:

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 19 aug 2008, 13:32

BMW 535d M pack en een corvette Z06 in bestelling (1 september)in de plaats van de porsche 964 turbo. :wink:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 20 aug 2008, 10:53

Gaaf dat die zo goed bevalt! Clubman viel me echt tegen en ik geloof zeker dat deze Works veel beter is.. maarja, de beleving blijft die missen.. en dan bedoel ik aan het gas hangen, compressor geluid, los kontje etc.. ik ga binnenkort ook de nieuwe Works uitproberen (nee, ik ga de GP niet inruilen) en heb dan een mooi vergelijk.. Wel gaaf dat je 248 op GPS heb gehaald ik kom niet verder dan 241 op GPS met meer vermogen :?

Binnenkort anders maar eens een mini meeting doen.. R56 Works vs R53 Works GP 8)

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 20 aug 2008, 12:39

Hans GP1630 schreef:Gaaf dat die zo goed bevalt! Clubman viel me echt tegen en ik geloof zeker dat deze Works veel beter is.. maarja, de beleving blijft die missen.. en dan bedoel ik aan het gas hangen, compressor geluid, los kontje etc.. ik ga binnenkort ook de nieuwe Works uitproberen (nee, ik ga de GP niet inruilen) en heb dan een mooi vergelijk.. Wel gaaf dat je 248 op GPS heb gehaald ik kom niet verder dan 241 op GPS met meer vermogen :?

Binnenkort anders maar eens een mini meeting doen.. R56 Works vs R53 Works GP 8)
we moeten elkaar zeker eens tegenkomen! Ik wil wel eens een rondje meerijden in uw GP ..want na die mods is het eigenlijk ook geen "gewone" GP meer hé... :wink:

en dat van dat los kontje , dat had ik bij de mkI ook , en dat vond ik toch niet echt een pluspunt... de mkII zijn kont is ook lekker meesturend , maar geeft niet het gevoel van los te komen...

ik ben alvast supertevreden met mijn keuze...al maar goed..want voor dat geld zou het al een beetje in orde mogen zijn...

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Bericht door ErikS » 20 aug 2008, 12:43

535D en Z06...

Damn, ik ben in walhalla aangekomen... :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bakker en 11 gasten