2008 mini cooper JCW factory stage II
-
Kentekens met persoonlijke combinaties kunnen gekocht worden à 500-600€ dus niet zoals in Engeland dat combinaties kunnen overgekocht worden van iemand etc. Er zijn wel bepaalde eisen ivm. aantal cijfers/letters etcCasper schreef:Mooie mini's!
Die kentekens in België, kun je die gewoon kopen? Of moet je degene die ze in bezit heeft contacteren en hem een bedrag bieden? Kan me namelijk niet voorstellen dat ernog veel kentekens "over" zijn
- Wannes
rijverslagje
wel aangezien mijn 56 nog in rodage is ( je moet niet overdrijven , maar toch een beetje normaal doen) heb ik ze nog niet op het scherp van de snede kunnen vergelijken.
Wat onmiddellijk opvalt is het volwassen karakter van de 56 tov de 53...
ook is de 56 veel minder kart..hij geeft minder feedback aan de bestuurder..kan soms wel leuk zijn , maar ik denk dat hij op scherpst wat gaat tekort komen.... met de 53 hotste en botste ik over de ring op 3 wielen 8) ..nu kan ik nog wel geen compleet beeld geven aangezien de rode veren van JCW er nog niet onderzitten , en die gaan alle snog 10 mm verlagen , dus dat zal nog wel een ander beeld geven.
Ook vind ik het servostuur van de 56 een beetje te fel bekrachtigd...je kan het door middel van de sportknop wel strakker maken , maar het komt nooit in de buurt van de 53
De looks van de 53 vind ik momenteel nog wel altijd knapper , maar eens alles klaar gaat zijn zal dat wel in orde komen.
Zelfs in rodage en bij zeer normaal rijgedrag voelt de 56 veel sneller aan dan de 53 de krachtontplooiing komt veel sneller vrij en lijkt wel uit zijn buik te komen. ik kan al bijna niet wachten om hem eens los te laten..
en met de sportknop actief maakt hij een lekker diepe brom met geregeld een serieuse plof
het gejank van de compressor zorgde er wel mee voor dat je met de 53 minder snel ging rijden ..je had meer snelheidsgevoel... maar ik mis het zeker niet , want ik ben gewoon van met de 535 in zeer rustige omstandigheden hoge snelheden te rijden
de zeteltjes zitten magistraal en de afwerking is veel solider dan bij de 53
ik zal alles nog eens bekijken als hij af gaat zijn...en hopelijk ga ik de 53 niet te fel missen;.....want normaal zou hij ergens half augustus een nieuw baasje krijgen....
en het nummerbord...dat zet ik dan op onze classic mini...dus dat gaat nog wel in orde komen 8) zal er eens een paar pics van zoeken.

wel aangezien mijn 56 nog in rodage is ( je moet niet overdrijven , maar toch een beetje normaal doen) heb ik ze nog niet op het scherp van de snede kunnen vergelijken.
Wat onmiddellijk opvalt is het volwassen karakter van de 56 tov de 53...
ook is de 56 veel minder kart..hij geeft minder feedback aan de bestuurder..kan soms wel leuk zijn , maar ik denk dat hij op scherpst wat gaat tekort komen.... met de 53 hotste en botste ik over de ring op 3 wielen 8) ..nu kan ik nog wel geen compleet beeld geven aangezien de rode veren van JCW er nog niet onderzitten , en die gaan alle snog 10 mm verlagen , dus dat zal nog wel een ander beeld geven.
Ook vind ik het servostuur van de 56 een beetje te fel bekrachtigd...je kan het door middel van de sportknop wel strakker maken , maar het komt nooit in de buurt van de 53
De looks van de 53 vind ik momenteel nog wel altijd knapper , maar eens alles klaar gaat zijn zal dat wel in orde komen.
Zelfs in rodage en bij zeer normaal rijgedrag voelt de 56 veel sneller aan dan de 53 de krachtontplooiing komt veel sneller vrij en lijkt wel uit zijn buik te komen. ik kan al bijna niet wachten om hem eens los te laten..
en met de sportknop actief maakt hij een lekker diepe brom met geregeld een serieuse plof

het gejank van de compressor zorgde er wel mee voor dat je met de 53 minder snel ging rijden ..je had meer snelheidsgevoel... maar ik mis het zeker niet , want ik ben gewoon van met de 535 in zeer rustige omstandigheden hoge snelheden te rijden

de zeteltjes zitten magistraal en de afwerking is veel solider dan bij de 53
ik zal alles nog eens bekijken als hij af gaat zijn...en hopelijk ga ik de 53 niet te fel missen;.....want normaal zou hij ergens half augustus een nieuw baasje krijgen....
en het nummerbord...dat zet ik dan op onze classic mini...dus dat gaat nog wel in orde komen 8) zal er eens een paar pics van zoeken.
- Macboy
Mooie auto, maar die grijze ernaast is niet minder gaaf !!
Maar het stuur en de stoelen zijn subliem
Ook de rode kleur past er super bij, hoewel dat grijs niet minder is.
Velgen vind ik ook wel stoer, verlagen ga je nog doen.
Hoe kom je aan die kentekens ? Of is dat niet road legal maar puur voor de foto's alleen ? Of mag het wel in België ?
Dakspoiler van de rode lijkt iets minder, maar het kan ook aan de foto's liggen. Deze vind ik wel cool (is dat die?)
[img:800:600]http://www.creditplus.co.uk/images/jcw-rear-spoiler.jpg[/img]
Maar het stuur en de stoelen zijn subliem

Ook de rode kleur past er super bij, hoewel dat grijs niet minder is.
Velgen vind ik ook wel stoer, verlagen ga je nog doen.
Hoe kom je aan die kentekens ? Of is dat niet road legal maar puur voor de foto's alleen ? Of mag het wel in België ?
Dakspoiler van de rode lijkt iets minder, maar het kan ook aan de foto's liggen. Deze vind ik wel cool (is dat die?)
[img:800:600]http://www.creditplus.co.uk/images/jcw-rear-spoiler.jpg[/img]
- Wannes
- RutgerK
Ik vind persoonlijk de 56 wat te groot om nog voor Mini door te kunnen gaan. De 53 vind ik qua exterieur de mooiere van de twee. Die Works stoelen en het stuur in de 56 zijn een plaatje!! Echt heel fraai.
De turbomotor zal neem ik aan een behoorlijk stap vooruit zijn anders had BMW hem waarschijnlijk niet gemonteerd. Maar toch dat geluid van die compressor..... Ik vond het donderdag op Zandvoort zo mooi om dat karakteristieke geluid van de compressor te horen. Het heeft iets onheilspellend. Van de 56 staat mij niet bij hoe het geluid was.
Desondanks vind ik deze 56 een zeer begeerlijke auto. Inderdaad nog wat centimeters verlagen en matzwarte velgen.
De turbomotor zal neem ik aan een behoorlijk stap vooruit zijn anders had BMW hem waarschijnlijk niet gemonteerd. Maar toch dat geluid van die compressor..... Ik vond het donderdag op Zandvoort zo mooi om dat karakteristieke geluid van de compressor te horen. Het heeft iets onheilspellend. Van de 56 staat mij niet bij hoe het geluid was.
Desondanks vind ik deze 56 een zeer begeerlijke auto. Inderdaad nog wat centimeters verlagen en matzwarte velgen.

- Wannes
ik vrees dat deze velgen wel de dienst zullen blijven uitmaken
ik hou wel van het blinkeffect in samenspel met de andere zwarte delen op de auto.
het geluid van deze works is in niets te vergelijken met een andere r56, als je de sportknop indrukt komt er een zalige brom uit die serieuse backfire's afschiet 8) ..en ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet zo zot stond van dat geween in het interieur
bij korte ritten op binnenbanen was dat leuk...maar eens op de autosnelweg ben je dat gejank snel beu... en dan was er nog de voorruit die vanaf 180 begon te fluiten... nee geef mij maar de volwassen versie;..de geslepen diamant 

het geluid van deze works is in niets te vergelijken met een andere r56, als je de sportknop indrukt komt er een zalige brom uit die serieuse backfire's afschiet 8) ..en ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet zo zot stond van dat geween in het interieur

- Wannes
"the old king is dead...long live the king!!!"
@Hans: het feit dat je opnieuw een GP koos tegenover uw clubman heeft alles te maken met het feit dat je geen JCW nam....zeker weten .
ik ben er zeker van dat de factory JCW u wel voldoening zou geven.
ik ben er zondag mee op de ring geweest , en ik heb van de eerste tot de laatste meter met een glimlach op mijn gezicht gezeten!
en dan de binnenbaantjes om naar huis terug te keren...man man...wat een kar...
op de autosnelweg zelfs effe 255 op teller gereden ( 248 gps) , en ik kon nog verder ...maar aangezien ik nog maar 1600km heb ga ik hem nog niet te lang belasten..
maar 230 gaat hij in een oogwenk , en dan doet hij 6000 rpm, dus heb je nog ruime marge voor het rood.
ik heb gisteren nog een even met mijn mkI gereden en ik zou hem echt niet meer ruilen... no way...
@Hans: het feit dat je opnieuw een GP koos tegenover uw clubman heeft alles te maken met het feit dat je geen JCW nam....zeker weten .
ik ben er zeker van dat de factory JCW u wel voldoening zou geven.
ik ben er zondag mee op de ring geweest , en ik heb van de eerste tot de laatste meter met een glimlach op mijn gezicht gezeten!
en dan de binnenbaantjes om naar huis terug te keren...man man...wat een kar...
op de autosnelweg zelfs effe 255 op teller gereden ( 248 gps) , en ik kon nog verder ...maar aangezien ik nog maar 1600km heb ga ik hem nog niet te lang belasten..
maar 230 gaat hij in een oogwenk , en dan doet hij 6000 rpm, dus heb je nog ruime marge voor het rood.
ik heb gisteren nog een even met mijn mkI gereden en ik zou hem echt niet meer ruilen... no way...
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Gaaf dat die zo goed bevalt! Clubman viel me echt tegen en ik geloof zeker dat deze Works veel beter is.. maarja, de beleving blijft die missen.. en dan bedoel ik aan het gas hangen, compressor geluid, los kontje etc.. ik ga binnenkort ook de nieuwe Works uitproberen (nee, ik ga de GP niet inruilen) en heb dan een mooi vergelijk.. Wel gaaf dat je 248 op GPS heb gehaald ik kom niet verder dan 241 op GPS met meer vermogen
Binnenkort anders maar eens een mini meeting doen.. R56 Works vs R53 Works GP 8)

Binnenkort anders maar eens een mini meeting doen.. R56 Works vs R53 Works GP 8)
- Wannes
we moeten elkaar zeker eens tegenkomen! Ik wil wel eens een rondje meerijden in uw GP ..want na die mods is het eigenlijk ook geen "gewone" GP meer hé...Hans GP1630 schreef:Gaaf dat die zo goed bevalt! Clubman viel me echt tegen en ik geloof zeker dat deze Works veel beter is.. maarja, de beleving blijft die missen.. en dan bedoel ik aan het gas hangen, compressor geluid, los kontje etc.. ik ga binnenkort ook de nieuwe Works uitproberen (nee, ik ga de GP niet inruilen) en heb dan een mooi vergelijk.. Wel gaaf dat je 248 op GPS heb gehaald ik kom niet verder dan 241 op GPS met meer vermogen![]()

en dat van dat los kontje , dat had ik bij de mkI ook , en dat vond ik toch niet echt een pluspunt... de mkII zijn kont is ook lekker meesturend , maar geeft niet het gevoel van los te komen...
ik ben alvast supertevreden met mijn keuze...al maar goed..want voor dat geld zou het al een beetje in orde mogen zijn...