Voorlopig knal ik nog maar even door met mijn "oldtimer"

Die D3 Biturbo is op papier echt een prachtig apparaat. Heb de test BMW Car Magazine gelezen over het apparaat, maar het koppel is zo breed uitgespreid dat de het maximum koppel van de 320d al bij 1200 toeren wordt bereikt en het maximum koppel ver boven het maximum koppel van een M3 uit stijgt.Macboy schreef:Joop. Voor 49k heb ik een droom Alpina D3 in Duitsland. Hier hopelijk maar 14k meer.
54k dus maar voor een Alpina bom. Zowel uiterlijk als van binnen. Dus inc Alpina blauw kleur, interieur leder en de gave 19" velgen. Geen geld (lease) voor zoveel exclusiviteit.
Het mooie is, ze hebben de 123d motor aangepast. In plaats van 204pk bieden ze nu 214pk.
En dank denk je: nou wat een verschil, maar het zijn echt specialisten daar in Bovensiepen. In pk uitgedrukt verschilt het weinig, maar ze hebben echt heel veel aangepast en de motor is nu echt optimaal perfect (niet gereden, maar kan niet anders).
Fraai hoor ...
Gisteren naar Duitsland geweest om een interieur voor mijn Touring op te halen. Hiervan volgen later foto's.
Kom ik daar aan op de afgesproken plek bij een benzinepomp, staat de verkoper op mij te wachten in een E32 B11 4.0. Mooi exemplaar.
Deze:
[img:640:480]http://img504.imageshack.us/img504/5171 ... 402vu0.jpg[/img]
Ik rijd achter hem aan, na een km of 2 door de stad komen we in een smal straat, en rijden door een witte toegangspoort.
Vervolgens kom je op een parkeerterrein, omringd door oude kantoorgebouwen, en aan het eind een loods met 2 grote schuifdeuren.
Hier de E32 B11 4.0 naast mijn Touring:
[img:640:480]http://img510.imageshack.us/img510/2810 ... ingbl3.jpg[/img]
We stappen uit, geven elkaar een hand, schuifdeur 1 gaat open.
Wat zien we vervolgens allemaal staan?
[img:640:480]http://img504.imageshack.us/img504/8963 ... ht1yd0.jpg[/img]
[img:640:480]http://img113.imageshack.us/img113/1746 ... ht2pt7.jpg[/img]
Close-ups:
E3 (niet Alpina) under construction:
[img:640:480]http://img504.imageshack.us/img504/2415/e3kj2.jpg[/img]
E24 (niet Alpina) under construction:
[img:640:480]http://img504.imageshack.us/img504/1254/e24rk7.jpg[/img]
E28 B7 Turbo:
[img:640:480]http://img516.imageshack.us/img516/8730 ... rbomd0.jpg[/img]
E30 B6 3.5:
[img:640:480]http://img510.imageshack.us/img510/4183/e30b635il6.jpg[/img]
E30 C1:
[img:640:480]http://img504.imageshack.us/img504/9454/e30c1pn2.jpg[/img]
E31 B12 5.0 (nummer 1)
[img:640:480]http://img516.imageshack.us/img516/4766 ... 501pm6.jpg[/img]
E31 B12 5.7 (nummer 1)
[img:640:480]http://img504.imageshack.us/img504/9862 ... 571ab9.jpg[/img]
E32 (wordt samen met Alpina B12 5.0 hieronder tot 1 voertuig gesmeed, van deze witte is de carrosserie goed, van de Alpina de techniek goed)
[img:640:480]http://img510.imageshack.us/img510/279/e32px0.jpg[/img]
E32 B12 5.0 (zie opmerking witte E32 hierboven)
[img:640:480]http://img516.imageshack.us/img516/847/e32b1250cs9.jpg[/img]
E32 B11 4.0 nummer 2:
[img:640:480]http://img516.imageshack.us/img516/2886 ... 401ml7.jpg[/img]
E34 B10 4.6 :
[img:640:480]http://img516.imageshack.us/img516/1681/e34b1046yb2.jpg[/img]
E34 B10 4.6 Touring :
[img:640:480]http://img510.imageshack.us/img510/7562 ... ingrf9.jpg[/img]
E34 B10 Bi-Turbo:
[img:640:480]http://img516.imageshack.us/img516/6330 ... boaqo0.jpg[/img]
[img:640:480]http://img510.imageshack.us/img510/9308 ... bobqs9.jpg[/img]
E36 B8 4.6 Touring:
[img:640:480]http://img510.imageshack.us/img510/1718/e36b846ve7.jpg[/img]
E38 B12 6.0:
[img:640:480]http://img516.imageshack.us/img516/4813/e38b1260me0.jpg[/img]
E46 Cabrio B3 3.3 nummer 1:
[img:640:480]http://img504.imageshack.us/img504/1713 ... io1ke5.jpg[/img]
Vervolgens gaat op mijn verzoek ook schuifdeur 2 open:
[img:640:480]http://img393.imageshack.us/img393/5337 ... ht3mp4.jpg[/img]
[img:640:480]http://img159.imageshack.us/img159/365/ ... ht4bs1.jpg[/img]
E12 B7S Turbo:
[img:640:480]http://img393.imageshack.us/img393/6482 ... boadc2.jpg[/img]
E21 B6 2.8:
[img:640:480]http://img159.imageshack.us/img159/3482/e21b628de6.jpg[/img]
E30 Cabrio B3 2.7:
[img:640:480]http://img393.imageshack.us/img393/6909 ... 327sj3.jpg[/img]
E31 B12 5.0 nummer 2:
[img:640:480]http://img159.imageshack.us/img159/4134 ... 502jl4.jpg[/img]
E31 B12 5.0 nummer 3:
[img:640:480]http://img159.imageshack.us/img159/5120 ... 503qi9.jpg[/img]
E31 B12 5.7 nummer 2:
[img:640:480]http://img159.imageshack.us/img159/2996 ... 572yj1.jpg[/img]
E38 B12 6.0 iL:
[img:640:480]http://img113.imageshack.us/img113/5480 ... ilagk5.jpg[/img]
Al met al erg leuk om te zien. Niet alle Alpina’s staan op de foto.
Zo heeft hij 7 stuks E32 Alpina in totaal bijvoorbeeld, is er ook nog een Z1 (RLE) Alpina etc.
In totaal heeft hij 31 Alpina’s in bezit op dit moment.
Hier overigens nog de site van deze man, met veel foto's van een deel van zijn collectie:
http://www.alpina-maus.de/
Heeft ie op mp gestaan met 140.000km voor 8500,-? Dat leek me ook een geweldig apparaat 8)Erik de Boer schreef:HO LY FUCK 8)
Een half jaar geleden heb ik nog gekeken en gereden in een Alpina E36 B3 in Haarlem.(zoiets).
Nu ben ik best blij met de 323ti, maar af en toe heb ik toch best spijt dat ik die auto destijds niet heb gekocht
Meer dan 40 modificaties aan het motorcompartiment moeten er gedaan worden om het passend te krijgen.Like a big brother to the B3, the B8 is very unique because of its V8 engine. Based on the 4.4L from the 540i, it puts out 333 horsepower, 93 and 68 more horsepower than the BMW M3 and Alpina B3, respectively. 350 of its 470nm of torque are available at 1000rpm. Over 40 modifications to the engine compartment had to be made before the V8 fit in. Only 231 cars were built in its three year lifespan from 1995 to 1998 however 4 more detuned versions with a 4.0L engine and 313hp were also built and sold exclusively in Japan.
To achieve the bump in power and displacement over the stock engine, new engine blocks were cast by BMW for Alpina, higher compression Mahle pistons were added, the valve timing was changed, and a new exhaust system and new catalysts were fitted. A six-speed manual tranny made by Getrag is the only transmission available. Exterior differences include a new front spoiler, an optional rear spoiler, optional Alpina decals and 17in Alpina wheels. Given the huge increase in power it is very surprising to see the Alpina accelerate slower than a stock M3, but a conservative estimate may be to blame. If your main concern, however, is showing off your V8 3-series than the B8 4.6 is the car for you. - by Traian Popescu
Zelf doen zal je veel besparen, echter een heel karwei als je de bijbehorende pk's wilt hebben en onderdelen...Marcel van Meerbeek schreef:Ik heb hier al een beetje een antwoord op mijn eigen vraag gevonden:
Meer dan 40 modificaties aan het motorcompartiment moeten er gedaan worden om het passend te krijgen.Like a big brother to the B3, the B8 is very unique because of its V8 engine. Based on the 4.4L from the 540i, it puts out 333 horsepower, 93 and 68 more horsepower than the BMW M3 and Alpina B3, respectively. 350 of its 470nm of torque are available at 1000rpm. Over 40 modifications to the engine compartment had to be made before the V8 fit in. Only 231 cars were built in its three year lifespan from 1995 to 1998 however 4 more detuned versions with a 4.0L engine and 313hp were also built and sold exclusively in Japan.
To achieve the bump in power and displacement over the stock engine, new engine blocks were cast by BMW for Alpina, higher compression Mahle pistons were added, the valve timing was changed, and a new exhaust system and new catalysts were fitted. A six-speed manual tranny made by Getrag is the only transmission available. Exterior differences include a new front spoiler, an optional rear spoiler, optional Alpina decals and 17in Alpina wheels. Given the huge increase in power it is very surprising to see the Alpina accelerate slower than a stock M3, but a conservative estimate may be to blame. If your main concern, however, is showing off your V8 3-series than the B8 4.6 is the car for you. - by Traian Popescu![]()
Dan wordt het natuurlijk wel een hele kostbare en ingewikkelde zaak om dat voor elkaar te krijgen.
http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/ ... 8_e36.html