Honda Civic 1.6i 3d Sport
- Knot
Casper, mijn ervaringen met DS2500 op de M3 GT met M3 3.2 schijven waren MEGA dramatisch... schijven netjes 1000km ingeremd en na 2 rondjes ring alles helemaal krom!!!!!!
En een ander punt.. Hawk HP plus blokken zou ik dan nemen als ik anders neem dan standaard.. echter dan zijn de velgen weer zo moeilijk schoon te krijgen...
Maargoed....
2004> Honda Civic 1.6i Sport hatchback
Set remblokken voor = € 109,48 incl btw
Set remschijven voor = € 207,06 incl btw (87 euro per schijf ex btw)
Wel apart, hij zei er nog bij dat ze de schijven eigenlijk niet zo snel vervangen, mijn 80.000km was hij niet van onder de indruk zegmaar.
Weet iemand uit zn hoofd de minimale dikte van de remschijf van deze auto? Er is een randje te zien en voelen van 1mm ongeveer maar als het niet nodig is vervang ik uiteraard alleen de blokken!
En een ander punt.. Hawk HP plus blokken zou ik dan nemen als ik anders neem dan standaard.. echter dan zijn de velgen weer zo moeilijk schoon te krijgen...

Maargoed....
2004> Honda Civic 1.6i Sport hatchback
Set remblokken voor = € 109,48 incl btw
Set remschijven voor = € 207,06 incl btw (87 euro per schijf ex btw)
Wel apart, hij zei er nog bij dat ze de schijven eigenlijk niet zo snel vervangen, mijn 80.000km was hij niet van onder de indruk zegmaar.
Weet iemand uit zn hoofd de minimale dikte van de remschijf van deze auto? Er is een randje te zien en voelen van 1mm ongeveer maar als het niet nodig is vervang ik uiteraard alleen de blokken!
- Knot
- Alexander
- Sander
Je bent gespot!
[img:800:600]http://i225.photobucket.com/albums/dd11 ... 12_387.jpg[/img]
http://www.ncn-ring.nl/viewtopic.php?f=6&t=48
[img:800:600]http://i225.photobucket.com/albums/dd11 ... 12_387.jpg[/img]
http://www.ncn-ring.nl/viewtopic.php?f=6&t=48
- Knot
Naja, de M3GT was gewoon te zwaar denkik voor DS2500 op 3,2 schijven. Op straat ging het goed maar op de ring meteen foute boel.
Hebben jullie DS2500 op nieuwe OEM schijven gestart of eerst met OEM/OEM gereden en daarna de standaard blokken vervangen voor DS2500 terwijl de schijven al wat gelopen hadden?
Hebben jullie DS2500 op nieuwe OEM schijven gestart of eerst met OEM/OEM gereden en daarna de standaard blokken vervangen voor DS2500 terwijl de schijven al wat gelopen hadden?
-
Knot, ik weet niet of je hier al gekeken hebt: http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm Als je de serie remschijven besteld krijg je Zimmerman schijven. Op mijn achteras doen ze het prima en voor het geld is het de moeite waard denk ik
. Kan via Dutch Power Trading besteld worden.

- RobS
Zimmerman vind je ook vaak op Ebay.de, ik had ze op m'n vorige mx5 en merkte geen verschil. Had eerst OEM + DS2500 (oude OEM en nieuwe DS2500) en daarna dus nieuw Zimmerman en nieuw DS2500.Mark schreef:Knot, ik weet niet of je hier al gekeken hebt: http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm Als je de serie remschijven besteld krijg je Zimmerman schijven. Op mijn achteras doen ze het prima en voor het geld is het de moeite waard denk ik. Kan via Dutch Power Trading besteld worden.
Heb nu gebruikte OEM schijven en nieuwe DS2500 blokken, gaat boven verwachting goed.
- Knot
- MR M POWER
- Knot
Re: Honda Civic EP2 Sport
Gisteravond eindelijk de schijven en blokken voor vervangen. Ik reed al 1500km met een ingescheurde remschijf, maar die scheurde niet verder dus met rustig remmen vond ik dat ie nog wel even mee kon 
Gewoon bij de dealer een setje originele/oem remschijven gehaald met lucas blokken en zelf erop getrapt.
Een voorbeeldje van de oude schijven en oude blokken (teller staat nu op 80.000km):

Duidelijk gevalletje van Nordschleife met schijven die aan vervanging toe zijn (bij 18mm scheurt de schijf wat eerder dan bij nieuwstaat natuurlijk (21mm). De blokken zijn gewoon veel te warm geworden, duidelijk te zien. Toch weer voor standaard blokken gegaan omdat dan de remstof nog te verwijderen is, anders zit je wel veel te klooien om je velgen schoon te houden vond ik. Een nieuwe schijf ziet er dan toch wel weer fris uit!

Tegenwoordig gaat een setje remblokken volgens mij gelijk op met de remschijven, al heb ik het idee dat er op mijn auto bij 60.000 wel nieuwe blokken zijn geplaatst. Zie hier de foto bij 67.000km toen ik m net in bezit had:

Nu bij 80.000km (13.000km verder) zijn de blokken op, kan best rap gaan dus maar het lijkt wel of de schijven dus 2 setjes blokken overleefd hebben.

Gewoon bij de dealer een setje originele/oem remschijven gehaald met lucas blokken en zelf erop getrapt.
Een voorbeeldje van de oude schijven en oude blokken (teller staat nu op 80.000km):
Duidelijk gevalletje van Nordschleife met schijven die aan vervanging toe zijn (bij 18mm scheurt de schijf wat eerder dan bij nieuwstaat natuurlijk (21mm). De blokken zijn gewoon veel te warm geworden, duidelijk te zien. Toch weer voor standaard blokken gegaan omdat dan de remstof nog te verwijderen is, anders zit je wel veel te klooien om je velgen schoon te houden vond ik. Een nieuwe schijf ziet er dan toch wel weer fris uit!
Tegenwoordig gaat een setje remblokken volgens mij gelijk op met de remschijven, al heb ik het idee dat er op mijn auto bij 60.000 wel nieuwe blokken zijn geplaatst. Zie hier de foto bij 67.000km toen ik m net in bezit had:
Nu bij 80.000km (13.000km verder) zijn de blokken op, kan best rap gaan dus maar het lijkt wel of de schijven dus 2 setjes blokken overleefd hebben.
- Sjef
Re: Honda Civic EP2 Sport
Fijn dat het allemaal weer fris is! Toch ook stukje veiligheid natuurlijk
Over de verschillende schijf/blok combos. Ook bij mij (orig. brembo STI schijf + hawp hp+ blokken) is het nu volledig op. 2 setjes blokken en dan zijn de schijven heen. Ik denk trouwens dat de schijven er wel tegen kunnen (1 rondje ring en dan weer afkoelen) maar dat de laatste keer de schijven zover al versleten waren dat de dikte (of beter smalte) vd schijf in combo met temperatuur alles naar de knoppen geholpen heeft. Volgende week nieuwe schijven + blokken en begin ik ook weer opnieuw.

Over de verschillende schijf/blok combos. Ook bij mij (orig. brembo STI schijf + hawp hp+ blokken) is het nu volledig op. 2 setjes blokken en dan zijn de schijven heen. Ik denk trouwens dat de schijven er wel tegen kunnen (1 rondje ring en dan weer afkoelen) maar dat de laatste keer de schijven zover al versleten waren dat de dikte (of beter smalte) vd schijf in combo met temperatuur alles naar de knoppen geholpen heeft. Volgende week nieuwe schijven + blokken en begin ik ook weer opnieuw.