Honda Civic 1.6i 3d Sport

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 12:47

Dit is het running costs topic, zal eens bellen met een Honda dealer voor de EP2 prijzen.

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4366

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 aug 2008, 12:48

:lol: Tja aan de andere kant trapte ik ebay imitatie rommel in no-time krom. Maar duur zijn ze zeker.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 13 aug 2008, 13:29

Waarom niet nieuwe OEM schijven met DS2500 blokken oid? Ik vind die OEM blokken altijd veel teveel gericht op duurzaamheid...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 13:38

Casper, mijn ervaringen met DS2500 op de M3 GT met M3 3.2 schijven waren MEGA dramatisch... schijven netjes 1000km ingeremd en na 2 rondjes ring alles helemaal krom!!!!!!

En een ander punt.. Hawk HP plus blokken zou ik dan nemen als ik anders neem dan standaard.. echter dan zijn de velgen weer zo moeilijk schoon te krijgen... :?

Maargoed....

2004> Honda Civic 1.6i Sport hatchback

Set remblokken voor = € 109,48 incl btw
Set remschijven voor = € 207,06 incl btw (87 euro per schijf ex btw)

Wel apart, hij zei er nog bij dat ze de schijven eigenlijk niet zo snel vervangen, mijn 80.000km was hij niet van onder de indruk zegmaar.

Weet iemand uit zn hoofd de minimale dikte van de remschijf van deze auto? Er is een randje te zien en voelen van 1mm ongeveer maar als het niet nodig is vervang ik uiteraard alleen de blokken!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 aug 2008, 13:48

Jan V. rijdt ook met de RC6 op OEM schijven. Bewezen goed :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 14:16

Ga eerst eens uitzoeken wat de minimale dikte van de remschijven moet zijn.. oke, ik weet het, hoe dikker hoe beter maar de boel is niet krom ofzo, alleen voor mijn idee vind het minder fijn dat er een rand van 1mm te voelen en zien is.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 13 aug 2008, 15:32

Op OEM schijven vond ik de DS2500 wel goed remmen op mijn EK3 en EK4 Civic.

OEM blokken remmen wat minder en ik heb daar al best snel last van fading.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 aug 2008, 15:52

Knot indertijd met mijn vader niks van deze aankoop mee gekregen, bij deze alsnog gefeliciteerd ermee!

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 13 aug 2008, 16:11

remvermogen van standaardblok en zeg DS2500 zal niet veel uitmaken imho.

Blokken zoals DS2500 zouden meer bestand tegen hitte moeten zijn en langer moeten uithouden...tenzij knot ermee rijdt blijkbaar :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 16:44

Geen probleem Rico en alsnog bedankt... al gaat ie er misschien alweer bijna uit :)

Tsja.. DS2500... ik heb t idee, of we doen t helemaal standaard of we doen t in 1x goed.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 13 aug 2008, 17:36

Ik heb geen problemen met de DS2500's...remt meer dan prima. Maar mocht je willen kan ik je het adres waar ik die Hawks voor sjef heb gekocht wel doorsturen?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 18:14

Tsja, wat ik al zei... standaard blokken + standaard schijven... of we doen het goed, met een kit, schijven/blokken/klauwen/staal/5.1 etc....

Dus denk standaard gezien ie eruit mag :)

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 13 aug 2008, 19:39


Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 aug 2008, 11:10

Heb al zitten speuren Sander, maar thx!

Iemand nog een idee om Honda OEM schijven en blokken goedkoper te halen dan bij de dealer?

Dealer rekent voor een set schijven en blokken ruim 300 euro inclusief.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 14 aug 2008, 11:20

Ook hier goede ervaring met OEM schijven + DS2500. :) Denk toch dat het aan jou ligt Knot ;)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 aug 2008, 11:39

Naja, de M3GT was gewoon te zwaar denkik voor DS2500 op 3,2 schijven. Op straat ging het goed maar op de ring meteen foute boel.

Hebben jullie DS2500 op nieuwe OEM schijven gestart of eerst met OEM/OEM gereden en daarna de standaard blokken vervangen voor DS2500 terwijl de schijven al wat gelopen hadden?

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 14 aug 2008, 11:43

Nieuwe OEM 3.2 schijven + nieuwe DS2500.

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 14 aug 2008, 11:59

Knot, ik weet niet of je hier al gekeken hebt: http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm Als je de serie remschijven besteld krijg je Zimmerman schijven. Op mijn achteras doen ze het prima en voor het geld is het de moeite waard denk ik :wink: . Kan via Dutch Power Trading besteld worden.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 14 aug 2008, 12:03

Mark schreef:Knot, ik weet niet of je hier al gekeken hebt: http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm Als je de serie remschijven besteld krijg je Zimmerman schijven. Op mijn achteras doen ze het prima en voor het geld is het de moeite waard denk ik :wink: . Kan via Dutch Power Trading besteld worden.
Zimmerman vind je ook vaak op Ebay.de, ik had ze op m'n vorige mx5 en merkte geen verschil. Had eerst OEM + DS2500 (oude OEM en nieuwe DS2500) en daarna dus nieuw Zimmerman en nieuw DS2500.

Heb nu gebruikte OEM schijven en nieuwe DS2500 blokken, gaat boven verwachting goed.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 aug 2008, 09:36

Toch heb ik niet het idee dat andere schijfjes en blokken de auto zoveel beter maken dan standaard.

Als je wilt dat het echt werkt moet je volgens mij een set schijven, blokken, klauwen en leidingen nemen... of zie ik dat nou zo verkeerd?

Gebruikersavatar
MR M POWER
Berichten: 264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
Locatie: Franeker

Bericht door MR M POWER » 15 aug 2008, 10:33

De minimale dikte van de remschijven is 19mm voor deze auto.

Brembo schijven kosten € 74,- bruto ex. BTW. Als je ze zelf monteerd zul je bij de meeste bedrijven korting krijgen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 aug 2008, 11:33

Ik las het idd, 21mm nieuw en 19mm serviceinterval maar was het niet zo dat 19mm de minimale dikte is om ze af te draaien bij oneffenheden?

Zie topic "levensduur remschijven" bij techniek.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 aug 2008, 12:36

Christoph schreef:Nieuwe OEM 3.2 schijven + nieuwe DS2500.
Die dodelijke combinatie neem ik iig nooit en nooit meer :shock:

Kon je nou die Brembo Max ongeveer vergelijken met OEM schijven?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic EP2 Sport

Bericht door Knot » 10 okt 2008, 09:32

Gisteravond eindelijk de schijven en blokken voor vervangen. Ik reed al 1500km met een ingescheurde remschijf, maar die scheurde niet verder dus met rustig remmen vond ik dat ie nog wel even mee kon :)

Gewoon bij de dealer een setje originele/oem remschijven gehaald met lucas blokken en zelf erop getrapt.

Een voorbeeldje van de oude schijven en oude blokken (teller staat nu op 80.000km):

Afbeelding

Afbeelding

Duidelijk gevalletje van Nordschleife met schijven die aan vervanging toe zijn (bij 18mm scheurt de schijf wat eerder dan bij nieuwstaat natuurlijk (21mm). De blokken zijn gewoon veel te warm geworden, duidelijk te zien. Toch weer voor standaard blokken gegaan omdat dan de remstof nog te verwijderen is, anders zit je wel veel te klooien om je velgen schoon te houden vond ik. Een nieuwe schijf ziet er dan toch wel weer fris uit!

Afbeelding

Tegenwoordig gaat een setje remblokken volgens mij gelijk op met de remschijven, al heb ik het idee dat er op mijn auto bij 60.000 wel nieuwe blokken zijn geplaatst. Zie hier de foto bij 67.000km toen ik m net in bezit had:

Afbeelding

Nu bij 80.000km (13.000km verder) zijn de blokken op, kan best rap gaan dus maar het lijkt wel of de schijven dus 2 setjes blokken overleefd hebben.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Honda Civic EP2 Sport

Bericht door Sjef » 10 okt 2008, 10:05

Fijn dat het allemaal weer fris is! Toch ook stukje veiligheid natuurlijk :mrgreen:

Over de verschillende schijf/blok combos. Ook bij mij (orig. brembo STI schijf + hawp hp+ blokken) is het nu volledig op. 2 setjes blokken en dan zijn de schijven heen. Ik denk trouwens dat de schijven er wel tegen kunnen (1 rondje ring en dan weer afkoelen) maar dat de laatste keer de schijven zover al versleten waren dat de dikte (of beter smalte) vd schijf in combo met temperatuur alles naar de knoppen geholpen heeft. Volgende week nieuwe schijven + blokken en begin ik ook weer opnieuw.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], EvdP, Fabian, Fedmas, Joël D., KoenM, Majestic-12 [Bot], Martin*, maurizio, Richardt., Sidney, SlowCo, SvB, Ti-Tourist (Erik), Williams en 3 gasten