Elektromotor werkt alleen ter ondersteuning. Kortom je moet altijd trappen maar afhankelijk van de weerstand (heuvel, wind, etc.) en de instelling (eco, normal, high) geeft de elektromotor ondersteuning.
Morgen demo ritje naar m'n werk en terug. Enkele reis is 25km. Ben echt heel benieuwd hoe het bevalt. Ben eigenlijk geen fietser maar ik vond het wat vreemd dat ik eerst 's ochtends voordat ik naar m'n werk ga 30-45min op de cross-trainer sta en vervolgens op de motorscooter/auto stap om naar m'n werk te gaan.
Als het bevalt ga ik hier zeg 3 dagen per week mee naar m'nwerk. 25km enkele reis, dus 50km per dag.
[img:384:270]http://img.villagephotos.com/p/2004-1/6 ... ta_ion.jpg[/img]
Net even in het dorp gefiets. Heel apart. Zonder ondersteuning is het een normale fiets met versnellingen. Loopt lichter dan m'n 15jaar oude Oma/Opa fiets. Met ondersteuning loopt het net allemaal wat lichter en is alles "egaler". Heuveltje op merk je minder/niet. Wind tegen ook niet. Ding geeft ondersteuning wanneer nodig.
Boven de 25km/h schakelt de ondersteuning overigens uit. Dit is wettelijk bepaald. Het is wettelijk nl. gewoon een fiets en geen snorfiets en het heeft dus geen kenteken. Maar goed, dit gebeurd door software en dat is aan te passen heb ik al begrepen

Morgen meer ervaringen...
Mark.