Stelling: Porsche is ondergewaardeerd op DF

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Porsche is ondergewaardeerd op DF..

Ja, ondergewaardeerd
32
40%
Nee
38
48%
Ze zijn juist overgewaardeerd
10
13%

Totaal aantal stemmen: 80

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 18 apr 2008, 16:48

Sanhi schreef:Aernoudt, da's vrij summier..

Kan je dat onderbouwen?
Cayman vind ik beter rijden dan een 911 (rollende auto; even los van de motorisering); die motor achter de as van een 911 'klopt' gewoon niet voor mijn gevoel. De rondetijden bewijzen dat ook: een cayman met het zelfde motorvermogen is sneller dan een 911, ivm eerder op het gas kunnen bijvoorbeeld.
Kan me echter wel voorstellen dat iemand er speciale gevoelens bij heeft (911) vanwege o.a. de historie: een auto is ten slotte meer dan alleen de pure techniek tenslotte ;)
Om die reden heb ik nog altijd het liefst een Alfa (ondanks de technische (electronica any one :lol: ) berperkingen tekortkomingen). Het ophemelen van 911's vind ik persoonlijk gewoon niet kloppen: als een 147 challenge auto vrijwel net zo snel is als een 911 (ondanks het grote verschil in PK's) op Zandvoort bijvoorbeeld, zegt dat meer dan genoeg denk ik.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 apr 2008, 16:53

LOL mooie verhalen hier. :lol:

Andre heeft de grootste moeite met een van een 5 liter M5 V8 motor voorziene race 3 serie op Zandvoort een GT3 bij te houden, laat staan in te halen in een race, zei hij eens tegen mij...

millie

Bericht door millie » 11 aug 2008, 21:50

Ik weet niet of het met waarderen te maken heeft.
Vaak ben je 'freak' van een bepaald merk, of land van herkomst en blijf je daar bij hangen.

een BMW liefhebber stapt niet gauw over op een Porsche of andersom, beetje Rotterdam-Amsterdam heb ik wel eens het gevoel 8)

zelf ben ik helemaal weg van Porsche, maar er zitten hier denk ik gewoon meer BMW boy's.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 aug 2008, 22:07

Ach ik ben wel Porsche liefhebber maar had b.v. de meerprijs voor een Boxster t.o.v. een Z3 Coupe niet over. Het gat was 6K en de Z3 2 jaar nieuwer. Niet liefhebber genoeg dus :P Maar ook geen BMW freak :wink:

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 11 aug 2008, 22:24

Vandaag nog even 5th gear gezien op discovery,

Deze aflevering:

http://www.youtube.com/watch?v=qFQOpXu1d9s

En hier zie je hoe mooi een boxter in de bochten ligt en aanremt.

Ik zeg niet dat ik liever een boxter ipv een 911 wil, maar ik zou wel graag een boxter willen rijden!

Joy

Bericht door Joy » 11 aug 2008, 22:34

wooter

Bericht door wooter » 12 aug 2008, 08:51

http://www.youtube.com/watch?v=UUSKU0TPp4I

Er is niet veel feller dan Porsche rijden voor je 30ste, maar een Boxter doet het niet voor mij... Ik kan er niets aan doen; in hun pogingen tijdloos te zijn, zijn vele praktische Porsches voor mij té afgelikt om begeerlijk te worden.

Misschien toch maar eens de tijd nemen om een testrit met beiden te doen...

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2008, 09:08

In een paar vroegere Boxsters gereden, alweeer een tijdje terug en met de kap erop is 't allemaal best claustrofobisch, maar de kap kan eraf doh.
Cayman had daar ook een beetje last van(oftewel daar had IK last van) toen ik daar in zat. Z3M coupe ook en Z4M coupe ook: Een vorm van claustrofobie of hoe noem je 't bij mij :lol:

Tuurlijk als je eenmaal aan 't gassen bent vergeet je dat en let je meer op de (veel te) lange en hoge neus van bijv de Z4 M en dat je ongeveer OP de achterbumper zit... Cayman is daarin uitgewogener qua zithouding kom ik achter.

In de 997S was alles lekker 'ruimtelijk' qua zithouding en ergonomie. Grotere BMW's hebben dat ook beter voor elkaar, vind ik.

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2008, 09:17

BTW zag zondag op ringweg A10 A'dam een titaangrijze(zeg maar min of meer spacegray-achtig) 997 Carrera 4S langszij komen. Spoiler nog ingeklapt, dikke 19ers wat is ie breed gvd, m'n vrouw vond 'm ook mooier dan die blauwe waarin we proefreden. EN er zat SERIEUS een kind(je) op het stoeltje rechtsachterin.

:wink:

Alain

Re: Stelling: Porsche is ondergewaardeerd op DF

Bericht door Alain » 12 aug 2008, 15:13

Tom schreef:Dus vandaar de stelling: is Porsche ondergewaardeerd op DF of niet?
Ik denk juist dat dat andere Duitse merk een beetje wordt overgewaardeerd hier.

Martijn

Bericht door Martijn » 12 aug 2008, 17:30

Alain schreef:

100% eens.

wooter

Bericht door wooter » 12 aug 2008, 18:17

Ik zou het willen, maar als je niet op zoek bent naar een racer maar eerder een daily driver nodig hebt, geven BMW's toch ook genoeg aan rijplezier, zonder in te boeten op onderbenen voor de achterpassagiers of kofferruimte... Een M5 zal nooit never een 997 evenaren, maar als je regelmatig iets groters dan een aktentasje moet meenemen, ga je met die M5 meer kilometers maken dan met je porker...

En dan is er ook een ergonomisch verschil... Een Boxter zal zeer zeker beter sturen, maar is het ook een betere auto tov een Z4?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 aug 2008, 18:21

Martijn schreef:
Alain schreef:

100% eens.
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=9998

Ooojeeeee daar gaan we weer :lol:

Plaats reactie