Stelling: Porsche is ondergewaardeerd op DF
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Stelling: Porsche is ondergewaardeerd op DF
Naar aanleiding van het topic van Marc (http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=9986). Eigenlijk lees je vrij weinig over Porsche op DF, er lopen hier ook maar weinig eigenaren van Porsches rond, terwijl er aardig wat eigenaren van auto's op DF zitten die de centen ervoor hebben(/hadden) liggen. Komt Porsche dan helemaal niet op de lijst voor of bieden ze te weinig voor het geld?
Dus vandaar de stelling: is Porsche ondergewaardeerd op DF of niet?
Zelfs over de "gewone" Carrera lees je reacties alsof het de 316i van Porsche is.
Dus vandaar de stelling: is Porsche ondergewaardeerd op DF of niet?
Zelfs over de "gewone" Carrera lees je reacties alsof het de 316i van Porsche is.
Laatst gewijzigd door Tom op 11 apr 2008, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
denk niet dat het onder gewaardeerd is, maar net als bv Ferrari weinig onder ons te vinden is, Porsche is natuurlijk een top wagen, maar relatief duur en voor velen is een 2 zitter niet haalbaar...
zelf heb ik in elk geval 3 Porsche's mogen bezitten, waarvan 2 leuke, een zeldzame 1976 Carrera 3.0 en een mooie 964 RS look met 3.8 RS motor erin, heerlijk apparaat, alleen de mensen reageren er niet altijd goed op, het werd in elk geval destijds gezien als scheurpiloot en dat voelt niet prettig, denk dat ik in de toekomst nog wel eens een Porsche zal kopen.
zelf heb ik in elk geval 3 Porsche's mogen bezitten, waarvan 2 leuke, een zeldzame 1976 Carrera 3.0 en een mooie 964 RS look met 3.8 RS motor erin, heerlijk apparaat, alleen de mensen reageren er niet altijd goed op, het werd in elk geval destijds gezien als scheurpiloot en dat voelt niet prettig, denk dat ik in de toekomst nog wel eens een Porsche zal kopen.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Value for money.
Bijv. een goede Porsche 968 kost om en nabij de 15000 euro. Bouwjaar 1992-1994.
BMW M3 kost 11000 van 1994-1997. Deze is stukken sneller, heeft een sper etc.
Dat zet je aan het denken.
Ik heb ook liever de Porsche door de verfijning in besturing/ onderstel/ vorm van de koets/ heritage/ kwaliteit etc. etc. maar ik kan me voorstellen dat je dan voor aardig wat minder euro's een M3 pakt.
Verder vind ik Porsche al jaren de beste auto's maken. Een 993 4S 8)
Bijv. een goede Porsche 968 kost om en nabij de 15000 euro. Bouwjaar 1992-1994.
BMW M3 kost 11000 van 1994-1997. Deze is stukken sneller, heeft een sper etc.
Dat zet je aan het denken.
Ik heb ook liever de Porsche door de verfijning in besturing/ onderstel/ vorm van de koets/ heritage/ kwaliteit etc. etc. maar ik kan me voorstellen dat je dan voor aardig wat minder euro's een M3 pakt.
Verder vind ik Porsche al jaren de beste auto's maken. Een 993 4S 8)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb het overwogen.....................................voor een seconde of zo
toen was ik er wel uit.
De 997 vind ik de mooiste tot nog toe, 2 zitter helemaaal mijn ding, maarrrrrrrrrrrr;
1 Te opvallend (zowel maatschappelijk als naar ome K. Spee)
2 Negatief imago van "snelle" Jelle met te veel centen die waarschijnlijk op dubieuze wijze "verdiend" zijn.
3 Verzekerings technisch de nodige opstakels
Auto ansich natuurlijk wel top, maar voor mij verder geen overweging.

De 997 vind ik de mooiste tot nog toe, 2 zitter helemaaal mijn ding, maarrrrrrrrrrrr;
1 Te opvallend (zowel maatschappelijk als naar ome K. Spee)
2 Negatief imago van "snelle" Jelle met te veel centen die waarschijnlijk op dubieuze wijze "verdiend" zijn.
3 Verzekerings technisch de nodige opstakels
Auto ansich natuurlijk wel top, maar voor mij verder geen overweging.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Ik hoorde laatst van een bekende hier dat een GT3 gewoon helemaal de shizzle is ondanks een tikkie te weinig vermogen.........
Moet zeggen dat Porsche mij een stuk minder doet dan vroeger. Komt wellicht door Ringbezoek en bezoek aan de boulevards alhier. Moet het zelf nog eens meemaken.
Ik denk dat die knakkers het gewoon 100% goed voor elkaar hebben. Wil ik er zelf 1? Hell no! niet in Nederland!
Hier in Amsterdam is 90% Porker rijder yup. Ik heb daar niet zo'n zin in zeg maar.
N.
Moet zeggen dat Porsche mij een stuk minder doet dan vroeger. Komt wellicht door Ringbezoek en bezoek aan de boulevards alhier. Moet het zelf nog eens meemaken.
Ik denk dat die knakkers het gewoon 100% goed voor elkaar hebben. Wil ik er zelf 1? Hell no! niet in Nederland!
Hier in Amsterdam is 90% Porker rijder yup. Ik heb daar niet zo'n zin in zeg maar.
N.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ik zou eens diep moeten nadenken, maar volgens mij ben ik nog nooit zo onder de indruk geweest van een auto als van een zwarte 996 GT3 MkII die tijdens de licentiecursus voor me reed met Erik Post aan het stuur.
Paar rondjes rustig aan (wat wil zeggen: volle bak erachteraan trappen met een Molenaar e30 om erbij te blijven) en dan ook nog een rondje op snelheid, halverwege het circuit was er in geen velden of wegen meer een GT3 te bekennen.
Paar rondjes rustig aan (wat wil zeggen: volle bak erachteraan trappen met een Molenaar e30 om erbij te blijven) en dan ook nog een rondje op snelheid, halverwege het circuit was er in geen velden of wegen meer een GT3 te bekennen.

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Je slaat hier dus exact de spijker op de kop! Dit is de keuze waar ik ook voor heb gestaan toen ik rond ging kijken. Ik ben zelf groot fan van Porsche en ook van de 968. Dat vind ik echt een schitterende wagen. Ik heb er ook mee proef gereden (helaas een Tiptronic) en nog een andere bekeken. Helaas zit ik dan aan de onderkant van de markt en dat zorgt er vaak voor dat je met auto's te maken hebt met veel km's. Is natuurlijk geen probleem mits goed onderhouden, maar toch.Joy Jolliffe schreef:Value for money.
Bijv. een goede Porsche 968 kost om en nabij de 15000 euro. Bouwjaar 1992-1994.
BMW M3 kost 11000 van 1994-1997. Deze is stukken sneller, heeft een sper etc.
Dat zet je aan het denken.
Ik heb ook liever de Porsche door de verfijning in besturing/ onderstel/ vorm van de koets/ heritage/ kwaliteit etc. etc. maar ik kan me voorstellen dat je dan voor aardig wat minder euro's een M3 pakt.
Verder vind ik Porsche al jaren de beste auto's maken. Een 993 4S 8)
Ik heb dus met een vrij luxe 968 gereden en merkte wel dat die voor mij, het doel waar ik er mee zou gaan rijden, toch wel wat spartaanser mocht. Dan kom je in de CS (wel zoeken naar een echte kale en niet één met alle opties, zoals zovele), maar die zijn gewoon echt te duur. Dan spreek je over vanafprijzen van 16mille en een goede al tegen de 20. Dat kan ik gewoon niet betalen en die viel dus af. Toen heb ik de Autovisie die ik van Hans had gekregen er weer eens bij gepakt en daar stond hij tegenover de M3 3.0. Die is inderdaad sneller en heeft een sper etc, die is het dus dan ook geworden. En voor een klap minder poen.
Maar ...... het is natuurlijk geen Porsche. Ik heb zelf Porsche echt heel hoog zitten en ben dan ook een enorme fan. In mijn favorietenlijstje staat Porsche dan ook zeker in de top 3, met onder andere Lamborghini. Ik denk niet dat Porsche onderschat wordt op het forum, maar de groep Porsche-rijders is gewoon niet extreem groot of misschien niet extreem actief. Ik weet niet wie er hier allemaal Porsche rijden, maar er zijn er toch nog wel een aantal als ik zo na denk, laat u gelden heren Porsche-rijders!!!!
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Ik ben zeer zeker porsche fan. Helaas (nog?) niet het geld voor een 911.
Ik heb juist voor een 944 gekozen i.pv. een E30 omdat het merk me meer doet en er al zoveel E30´s rondreden op trackdays. Standaard vind ik de 944 beter maar een E30 is veel genakkelijker en goedkoper te verbeteren en dat is een nadeel van de 944 vind ik.
Verder is het wachten op de reacties van Kris en Harry 944 basic als porscheadepten.
Ik heb juist voor een 944 gekozen i.pv. een E30 omdat het merk me meer doet en er al zoveel E30´s rondreden op trackdays. Standaard vind ik de 944 beter maar een E30 is veel genakkelijker en goedkoper te verbeteren en dat is een nadeel van de 944 vind ik.
Verder is het wachten op de reacties van Kris en Harry 944 basic als porscheadepten.
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ik ben sinds 2 weken Porsche fan 8)Nandor schreef:Ik hoorde laatst van een bekende hier dat een GT3 gewoon helemaal de shizzle is ondanks een tikkie te weinig vermogen.........
Moet zeggen dat Porsche mij een stuk minder doet dan vroeger. Komt wellicht door Ringbezoek en bezoek aan de boulevards alhier. Moet het zelf nog eens meemaken.
Ik denk dat die knakkers het gewoon 100% goed voor elkaar hebben. Wil ik er zelf 1? Hell no! niet in Nederland!
Hier in Amsterdam is 90% Porker rijder yup. Ik heb daar niet zo'n zin in zeg maar.
N.
Maar dan wel een GT3 alstublieft

- funnyname
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01
Als Porsche adept ben ik natuurlijk verre van objectief. Ik denk echter dat Porsche uitstekende DF auto's maakt, die op het circuit eigenlijk altijd goed uit de verf komen.
Neem mijn auto als voorbeeld, de 944 turbo (S). Een goeie koop je voor ongeveer 10K, dan krijg je een auto die standaard eigenlijk compleet circuit klaar is. Remmen, sper, instelbare dempers, je kan er zo mee het circuit op. Standaard 250 pk die via goedkope tuning makkelijk betrouwbaar naar ~300 pk te brengen is.
Als nadeel kan je het imago noemen (geen 911), dat het een vier cilinder is en het design staat niet iedereen aan. Maar goed DF kan je er zeker mee hebben en dat vind ik het belangrijkste!
Neem mijn auto als voorbeeld, de 944 turbo (S). Een goeie koop je voor ongeveer 10K, dan krijg je een auto die standaard eigenlijk compleet circuit klaar is. Remmen, sper, instelbare dempers, je kan er zo mee het circuit op. Standaard 250 pk die via goedkope tuning makkelijk betrouwbaar naar ~300 pk te brengen is.
Als nadeel kan je het imago noemen (geen 911), dat het een vier cilinder is en het design staat niet iedereen aan. Maar goed DF kan je er zeker mee hebben en dat vind ik het belangrijkste!
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Ik heb nee gestemd
Waarom zou er meer aandacht aan en porsche worden gegeven terwijl weinig mensen er HIER echt warm voor lopen ?????
Ik denk wel dat een porsche door het 'grote'publiek fout word ingeschat.Het probleem is dat 95 % van de rijders 'fout'is.Vorige week nog: een gloednieuwe 997 S met alle toeters en bellen(donkerblauw met creme) en dan achter het stuur een zonnebankbruin met keurig gefohnde haren zestiger.Hij reed 120 op de A50.Ik denk dat hij nooit boven de 160 is geweest en van het woord 'driften'heeft hij nog nooit gehoord.
Terwijl de capaciteiten van een porsche super zijn.Ik heb er div. malen in gereden en met name de 997S vind ik helemaal top!
Dat het door het grote publiek als een foute auto word gezien maalt Porsche niet om. Ze verkopen er juist lekker door.
Als ik echt schijt zou hebben aan wat klanten/personeel van me denken/zeggen en ik zeker wist dat er GEEN afgunst zou zijn stond hier op de oprit een GT3RS !!!!!! Zwart met oranje accenten aub!!
Waarom zou er meer aandacht aan en porsche worden gegeven terwijl weinig mensen er HIER echt warm voor lopen ?????
Ik denk wel dat een porsche door het 'grote'publiek fout word ingeschat.Het probleem is dat 95 % van de rijders 'fout'is.Vorige week nog: een gloednieuwe 997 S met alle toeters en bellen(donkerblauw met creme) en dan achter het stuur een zonnebankbruin met keurig gefohnde haren zestiger.Hij reed 120 op de A50.Ik denk dat hij nooit boven de 160 is geweest en van het woord 'driften'heeft hij nog nooit gehoord.


Terwijl de capaciteiten van een porsche super zijn.Ik heb er div. malen in gereden en met name de 997S vind ik helemaal top!
Dat het door het grote publiek als een foute auto word gezien maalt Porsche niet om. Ze verkopen er juist lekker door.
Als ik echt schijt zou hebben aan wat klanten/personeel van me denken/zeggen en ik zeker wist dat er GEEN afgunst zou zijn stond hier op de oprit een GT3RS !!!!!! Zwart met oranje accenten aub!!
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Hé! Ik mag in dit topic ook wat zeggen uit eigen ervaring....
Heb in een 997 Turbo en een 993 Carrera 4 gereden en zelf een 928 en een 944 (op één na beste rijdersauto van de 4) gehad en was eigenlijk over alle auto's zeer te spreken.
Ze bieden veel rijplezier en zijn duidelijk auto's voor iemand die van autorijden houdt.
En daarmee bedoel ik niet het jezelf met hoge snelheid in een blikken doos van A naar B en weer terug verplaatsen.
Voor DF de juiste keuze en dus ondergewaardeerd alhier..... 8)

Heb in een 997 Turbo en een 993 Carrera 4 gereden en zelf een 928 en een 944 (op één na beste rijdersauto van de 4) gehad en was eigenlijk over alle auto's zeer te spreken.
Ze bieden veel rijplezier en zijn duidelijk auto's voor iemand die van autorijden houdt.
En daarmee bedoel ik niet het jezelf met hoge snelheid in een blikken doos van A naar B en weer terug verplaatsen.
Voor DF de juiste keuze en dus ondergewaardeerd alhier..... 8)
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Joy Jolliffe schreef:Value for money.
Bijv. een goede Porsche 968 kost om en nabij de 15000 euro. Bouwjaar 1992-1994.
BMW M3 kost 11000 van 1994-1997. Deze is stukken sneller, heeft een sper etc.
Dat zet je aan het denken.
Ik heb ook liever de Porsche door de verfijning in besturing/ onderstel/ vorm van de koets/ heritage/ kwaliteit etc. etc. maar ik kan me voorstellen dat je dan voor aardig wat minder euro's een M3 pakt.
Verder vind ik Porsche al jaren de beste auto's maken. Een 993 4S 8)
Hier vergis je je in Joy.. een 968 C2 met 240 pk doet gewoon even heel leuk de 0 - 200 precies in dezelfde tijd als een 3.2 M3.. en doet daarboven ook zekerr niet onder..
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Nee Paul, daar zit jij mis. Ik ken de Autovisie test van 1994 uit mijn hoofd, en daar verliest de Porsche het juist van de M3, en dat is dan de 3.0 ook nog. De 3.2 is zeker een stuk sneller. In de bochten is de Porsche wel de meerdere van de BMW, maar in een rechte lijn is de BMW echt veel sneller!Paul schreef:Joy Jolliffe schreef:Value for money.
Bijv. een goede Porsche 968 kost om en nabij de 15000 euro. Bouwjaar 1992-1994.
BMW M3 kost 11000 van 1994-1997. Deze is stukken sneller, heeft een sper etc.
Dat zet je aan het denken.
Ik heb ook liever de Porsche door de verfijning in besturing/ onderstel/ vorm van de koets/ heritage/ kwaliteit etc. etc. maar ik kan me voorstellen dat je dan voor aardig wat minder euro's een M3 pakt.
Verder vind ik Porsche al jaren de beste auto's maken. Een 993 4S 8)
Hier vergis je je in Joy.. een 968 C2 met 240 pk doet gewoon even heel leuk de 0 - 200 precies in dezelfde tijd als een 3.2 M3.. en doet daarboven ook zekerr niet onder..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Wimo en 29 gasten