Advies remmen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 aug 2008, 09:35

Het hoeft niet het allerbeste te zijn maar gewoon goed voor die 5 x per jaar dat ik rij.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 09 aug 2008, 12:30

kijk idd voor grotere remmen naar ander toyota spul, kan via je onderdelen programma of kijk op het mr2-forum. anders wil ik het nog wel vragen aan die gast van suprasport (doet veel met toyota onderdelen uitwisselen)

het belangrijkste naar mijn mening voor jouw auto is de remleidingen. een set goodridge slangen kan echt geen kwaad.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 aug 2008, 12:59

Dexter schreef:
Bert ///M3 schreef:Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.

Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.
Maar het mocht toch niet zoveel kosten? :roll: :wink:
Gewoon een paar gegroefde Brembo schijven en DS2500 blokken met Castrol SRF olie en klaar ben je al Jacco.
Als je echt meer wilt dan volg je wat Bert schrijft.
Denk toch dat je snel richting plan van Bert moet gaan denken, upgrade van schijven/blokken/vloeistof kost bijna de helft van een echt goede oplossing die je niet 1-2-3 naar de kut trapt. Het std systeem van de MR2 is volgens mij nooit echt circuitproof geweest, heel misschien dat met heel veel koeling en upgrade je krijgt wat je zoekt, maar mijn ervaring is dat het meestal tegenvalt..
Investering in een fatsoenlijk systeem is z'n geld altijd dubbel en dwars waard; het is op de lange termijn goedkoper, remt beter, houdt waarde.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 09 aug 2008, 13:57

Er schijnt een big brake kit van Wilwood te zijn, specifiek voor de mr2.

Dexter

Bericht door Dexter » 09 aug 2008, 14:23

Kasteel schreef:
Dexter schreef:
Bert ///M3 schreef:Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.

Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.
Gewoon een paar gegroefde Brembo schijven en DS2500 blokken met Castrol SRF olie en klaar ben je al Jacco.
Denk toch dat je snel richting plan van Bert moet gaan denken, upgrade van schijven/blokken/vloeistof kost bijna de helft van een echt goede oplossing die je niet 1-2-3 naar de kut trapt. Het std systeem van de MR2 is volgens mij nooit echt circuitproof geweest, heel misschien dat met heel veel koeling en upgrade je krijgt wat je zoekt, maar mijn ervaring is dat het meestal tegenvalt..
Investering in een fatsoenlijk systeem is z'n geld altijd dubbel en dwars waard; het is op de lange termijn goedkoper, remt beter, houdt waarde.
Dat zeg ik! Gamma! :wink:
Oftewel: Volgens Duifjes mag het niet teveel kosten en dus zijn andere schijven, blokken en olie de weg om te gaan.
Mag het toch wat meer kosten dan upgraden naar Mov'it, AP of Stoptech.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 09 aug 2008, 15:59

kijk naar een snellere/zwaardere toyota uit dezelfde periode en de onderdelen zijn vaak overzetbaar.. stel dat de celica uit die tijd betere remmen heeft loop je een grote kans dat het is over te zetten..

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 aug 2008, 23:19

Dexter schreef:

Hehe goedkoop ja. Maar wat ik dus bedoel is dat als je toch al geld neer gaat tellen voor een BBK systeem ala HiSpec, dan is de stap naar een kwalitatief goed systeem ala Mov'it oid helemaal niet groot en absoluut de moeite waard.

Verder denk ik dat je die remmen van een MR2 heus wel circuitproof krijgt. In de zin dat ze het blijven doen dan. Alleen kopen de meesten dan sportblokken, Hawk HP of 1 of ander tunermerk en dat moet je gewoon niet doen want dan kom je van een koude kermis thuis. Voor puur circuit ook iets kopen wat ook voor puur circuit gemaakt is, dus CL RC6 of PFC01 en goede olie.

Kijk wil je echt een beter pedaal gevoel en net dat beetje meer performance dan zal je richting andere systemen moeten maar dan gaat ook de wet van motorsport tellen, voor elk beetje beter verdriedubbeld de prijs :lol:

Luco

Bericht door Luco » 09 aug 2008, 23:24

Michel Huisman schreef:Er schijnt een big brake kit van Wilwood te zijn, specifiek voor de mr2.
Superspul en een nette prijs dat wilwood :D

allen

Bericht door allen » 10 aug 2008, 00:51

Ik blijf erbij. Zelfs de schijven hoeft hij waarschijnlijk niet te vervangen voor iets beters. Destijds op standaard remmen en DS2500 had ik altijd voldoende en betrouwbare remmen. Nu m3 klauwen voor en is er door miscommunicatie een setje standaard blokken onder gegaan. Geen probleem, rem ze wel op dacht ik destijds. Hard remmen doen ze nu wel, maar ze houden het niet lang vol. Daar moet binnenkort toch wat anders op.
Op de speedster schijven en blokken (rs-14) gestoken. Remt fatastisch maar ik durf welhaast te wedden dat de blokken het net zo goed op iedere andere schijf hadden gedaan. Jacco wil cheapass upgraden. Dan pakt hij dus alleen de blokken. :idea:

Tommy

Bericht door Tommy » 10 aug 2008, 05:30

dus een Modiho RC06 blok.

Plaats reactie