Advies remmen
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
kijk idd voor grotere remmen naar ander toyota spul, kan via je onderdelen programma of kijk op het mr2-forum. anders wil ik het nog wel vragen aan die gast van suprasport (doet veel met toyota onderdelen uitwisselen)
het belangrijkste naar mijn mening voor jouw auto is de remleidingen. een set goodridge slangen kan echt geen kwaad.
het belangrijkste naar mijn mening voor jouw auto is de remleidingen. een set goodridge slangen kan echt geen kwaad.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Denk toch dat je snel richting plan van Bert moet gaan denken, upgrade van schijven/blokken/vloeistof kost bijna de helft van een echt goede oplossing die je niet 1-2-3 naar de kut trapt. Het std systeem van de MR2 is volgens mij nooit echt circuitproof geweest, heel misschien dat met heel veel koeling en upgrade je krijgt wat je zoekt, maar mijn ervaring is dat het meestal tegenvalt..Dexter schreef:Maar het mocht toch niet zoveel kosten?Bert ///M3 schreef:Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.
Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.![]()
![]()
Gewoon een paar gegroefde Brembo schijven en DS2500 blokken met Castrol SRF olie en klaar ben je al Jacco.
Als je echt meer wilt dan volg je wat Bert schrijft.
Investering in een fatsoenlijk systeem is z'n geld altijd dubbel en dwars waard; het is op de lange termijn goedkoper, remt beter, houdt waarde.
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Dat zeg ik! Gamma!Kasteel schreef:Denk toch dat je snel richting plan van Bert moet gaan denken, upgrade van schijven/blokken/vloeistof kost bijna de helft van een echt goede oplossing die je niet 1-2-3 naar de kut trapt. Het std systeem van de MR2 is volgens mij nooit echt circuitproof geweest, heel misschien dat met heel veel koeling en upgrade je krijgt wat je zoekt, maar mijn ervaring is dat het meestal tegenvalt..Dexter schreef:Maar het mocht toch niet zoveel kosten?Bert ///M3 schreef:Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.
Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.![]()
![]()
Gewoon een paar gegroefde Brembo schijven en DS2500 blokken met Castrol SRF olie en klaar ben je al Jacco.
Als je echt meer wilt dan volg je wat Bert schrijft.
Investering in een fatsoenlijk systeem is z'n geld altijd dubbel en dwars waard; het is op de lange termijn goedkoper, remt beter, houdt waarde.

Oftewel: Volgens Duifjes mag het niet teveel kosten en dus zijn andere schijven, blokken en olie de weg om te gaan.
Mag het toch wat meer kosten dan upgraden naar Mov'it, AP of Stoptech.
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Hehe goedkoop ja. Maar wat ik dus bedoel is dat als je toch al geld neer gaat tellen voor een BBK systeem ala HiSpec, dan is de stap naar een kwalitatief goed systeem ala Mov'it oid helemaal niet groot en absoluut de moeite waard.Dexter schreef:Maar het mocht toch niet zoveel kosten?Bert ///M3 schreef:Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.
Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.![]()
![]()
Gewoon een paar gegroefde Brembo schijven en DS2500 blokken met Castrol SRF olie en klaar ben je al Jacco.
Als je echt meer wilt dan volg je wat Bert schrijft.
Verder denk ik dat je die remmen van een MR2 heus wel circuitproof krijgt. In de zin dat ze het blijven doen dan. Alleen kopen de meesten dan sportblokken, Hawk HP of 1 of ander tunermerk en dat moet je gewoon niet doen want dan kom je van een koude kermis thuis. Voor puur circuit ook iets kopen wat ook voor puur circuit gemaakt is, dus CL RC6 of PFC01 en goede olie.
Kijk wil je echt een beter pedaal gevoel en net dat beetje meer performance dan zal je richting andere systemen moeten maar dan gaat ook de wet van motorsport tellen, voor elk beetje beter verdriedubbeld de prijs

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ik blijf erbij. Zelfs de schijven hoeft hij waarschijnlijk niet te vervangen voor iets beters. Destijds op standaard remmen en DS2500 had ik altijd voldoende en betrouwbare remmen. Nu m3 klauwen voor en is er door miscommunicatie een setje standaard blokken onder gegaan. Geen probleem, rem ze wel op dacht ik destijds. Hard remmen doen ze nu wel, maar ze houden het niet lang vol. Daar moet binnenkort toch wat anders op.
Op de speedster schijven en blokken (rs-14) gestoken. Remt fatastisch maar ik durf welhaast te wedden dat de blokken het net zo goed op iedere andere schijf hadden gedaan. Jacco wil cheapass upgraden. Dan pakt hij dus alleen de blokken. :idea:
Op de speedster schijven en blokken (rs-14) gestoken. Remt fatastisch maar ik durf welhaast te wedden dat de blokken het net zo goed op iedere andere schijf hadden gedaan. Jacco wil cheapass upgraden. Dan pakt hij dus alleen de blokken. :idea:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten