Ik sta vrij neutraal tegen over hybride's, 2 jaar terug zou ik gezegd hebben,, suffer dan dit bestaat niet.
Maar in 2 jaar tijd is het auto/rijders klimaat ook heel erg veranderd. De overheid weet zijn Koos Spee indoctrinatie er goed in te rammen bij het publiek :twisted: Het leuke rijden word aan alle kanten de broek aangebonden. De focus van leuk en sportief rijden ligt nog maar in een heel klein tijdsbestek. Mijn eigen M3 komt niet eens toe aan het slijten door sportief rijden

Af en toe een keer het gas vol intrappen een bochtenreeks snel pakken, de kont een beetje skeef gooien op nat, en dat is het.. voor de rest liggen 250 van de 343pk's altijd vredig te slapen onder de motorkap.
Als je dagelijks door het land moet crossen en altijd op de snelweg zit, dan is een sportieve auto ook al snel zo'n aangelijnde hond.. Vooral in de randstad.. even 10 minuten volle polle rijden is bijna Russische roulette..
Met deze ervaringen in het achterhoofd kan ik me de leasekeuze voor een hybride levendig voorstellen..
Hybride's lijken suf, maar ik verwacht dat binnen 10 jaar dit suffe imago word afgeworpen. De ouderwetse verbrandingsmotor gaat een technologisch fossiel worden.. het is zelfs opmerkelijk dat die het nog zo lang volhoud.
In 1975 draaide in singeltjes op mijn pick up.. in 1981 draaide ik mijn muziek op CD. en vandaag de dag heb je muziek op elke datadrager in je mobiel/i phone/computer..
Afgezien van charmes ed. lijkt het vandaag de dag ondenkbaar dat de massa weer overstapt op een ouderwetse pick up.. De automobiel branche zal een weg inslaan/ is ingeslagen die niet meer terug gaat. Hoe je het went of keert, hybride achtige auto's zullen wel de toekomst worden.. De eerste kopers nu schrijven geschiedenis van die toekomst.. reken ze er op af, lach ze uit. maar de tijd zal leren dat ze wel gelijk hebben gekregen, ook al is het geen leuk gelijk voor ons DF liefhebbers