Alle (on)zin over Hybride !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
René130i

Bericht door René130i » 08 aug 2008, 09:55

Ik denk dat er 2 soorten rijders hier op DF zijn:

1) Mensen die het cool vinden om in een stoere daily te rijden. Hier doen ze vaak ook trackdays mee

2) Mensen die het daily rijden ZOO boring vinden (snelweg, files, weinig bochtjes) dat het hen ook geen reet uitmaakt waar ze in rijden, als het maar goedkoop is. Zodat ze extra geld overhouden voor trackdays in hun tweede auto.

En bij de 2e groep ga ik misschien ook horen binnenkort :roll:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 09:57

Jeroen Bosman schreef:Toch blijf ik het grappig vinden, een fora genaamd "driving fun" en een van de meest actieve topics is een oerlelijk ding op batterijen. Foto's van verbonden i-phones enz....zal wel de nieuwe trend zijn maar vraag me af hoe lang de nieuwe "gelukkige" eigenaren zichzelf kunnen wijsmaken dat dit de juiste keuze is geweest. Het zou trouwens wel DE grap van 2009 zijn als de belastingdienst de bijtelling zou aanpassen, gezien de historie van de belastingdienst zou dat zo maar kunnen :) Maar goed ik heb Ilja al persoonlijk proberen te overtuigen het NIET te doen, maar helaas is de klap van de molen te hard geweest ;-). Het zou toch niet leuk zijn on het dagelijks verkeer, maar wat het dan helpt om jezelf te tergen dagelijks in zo'n apparaat ontgaat me werkelijk.
Och, wat maakt het verder uit.
Ieder heeft zo z'n reden, voor hem valide.
Die ene zin van je daar ben ik ook benauwd voor.
Volgens mij heeft, oa Macboy, al eens gereageerd dat dat niet zomaar gebeurt.
Ik weet het niet, bijtelling van "gewone" auto's ging ook naar 25%.
Het enige wat in het voordeel van de Hybrides zou blijven is dat als die bijtelling naar bv 20% gaat de rest naar 30% gaat.

Hebben we het hier puur over leasen, kopen doet niemand die dingen :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 aug 2008, 10:13

René130i schreef:Ik denk dat er 2 soorten rijders hier op DF zijn:

1) Mensen die het cool vinden om in een stoere daily te rijden. Hier doen ze vaak ook trackdays mee

2) Mensen die het daily rijden ZOO boring vinden (snelweg, files, weinig bochtjes) dat het hen ook geen reet uitmaakt waar ze in rijden, als het maar goedkoop is. Zodat ze extra geld overhouden voor trackdays in hun tweede auto.

En bij de 2e groep ga ik misschien ook horen binnenkort :roll:
Dat zeg je aardig goed, René.

Ik denk dat die groep 1 rijders trouwens ook maar bar weinig trackdays rijd, maar dat even terzijde.

Ik heb nu op zich een leuke auto voor dagelijks verkeer. Die gaat er alleen eind van het jaar uit ook omdat ik een auto wil hebben waar ik met meer dan 2 personen in kan. En het interesseert mij wel degelijk waar ik in rijdt. Liever een Civic Hybride dan een willekeurige Astra/Golf/Leon/Ibiza of whatever middenklasser die me meer kost en waar je ook nog eens 0,00 rijplezier mee hebt. Laat staan dat ik geld ga uitgeven aan grotere middenklassers waar je al helemaal geen bal aan hebt en waarvan 99,9% ook niet echt indrukwekkend rijdt.
Jeroen Bosman schreef:Het zou toch niet leuk zijn on het dagelijks verkeer, maar wat het dan helpt om jezelf te tergen dagelijks in zo'n apparaat ontgaat me werkelijk.
Hoeveel kilometers per jaar rij jij dagelijks verkeer in de Randstad, Jeroen?

Fabian

Bericht door Fabian » 08 aug 2008, 11:06

17 pagina's, en al op al die pagina's dezelfde discussie. Moedeloos.

Laat die bijtelling lekker 25% worden, tel ik nog steeds "maar" over 26.5K bij ipv €37K voor een leuke Einser die dan nog niet de luxe heeft die ik nu wel allemaal heb.

En dat terwijl het gewoon echt een heerlijke auto is om mee te rijden. Hij trekt alleen geen streepje bij het stoplicht. Niet erg hoor.

Ga er eens mee rijden, en dan eerlijk zijn, het valt echt niet zo tegen als iedereen denkt. Rijdt gewoon goed.

Merijn

Bericht door Merijn » 08 aug 2008, 11:13

Zou het dan toch jaloezie zijn? :P ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 08 aug 2008, 11:15

Mensen moeten nog uit de kast komen :)

Toch denk ik dat de meeste mensen de uitvoering mooi zullen vinden zoals ik het allemaal plan :)

Wait and see...binnenkort spectaculair online ... gaat er een lampje branden ;)

www.ilija.nl

Merijn

Bericht door Merijn » 08 aug 2008, 11:23

Neem jij het sport pakket (bumpers, skirts, 16 inchers)? Ik zit ernstig te twijfelen...
Laatst gewijzigd door Merijn op 08 aug 2008, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 11:24

Wat ik al eens eerder zei zoals hieronder.
Dan zou het wat kunnen zijn, voor mij :wink:
Ik snap de redenen echt wel maar doe nu niet net of Hybride de enige echte en verstandigste keuze is.
Dit draadje kan nog veel langer worden, je hebt nu eenmaal voor en tegenstanders.
Die heb je ook met BMW en non-BMW rijders :wink:
Of RWD versus FWD.
Iedereen heeft zijn eigen waarheid.
Je weet niet wat de toekomst brengt.
Dus misschien gaan er hier meer in een Hybride rijden.
Of degene die er nu "al" 10kkm mee gereden hebben gaat het toch tegen staan.
Je weet het niet hè :wink:
Arthur schreef:Voor mensen die nog twijfelen ivm vakanties en caravans.
Ik zat op de site van Leaseplan te kijken en daar hebben ze een aardige regeling (lijkt mij): http://www.leaseplan.nl/wagenpark/produ ... raplan.asp
Dat zou voor mensen misschien de doorslag kunnen geven.
Ik vind het wel een aardig alternatief.
Dan zou je toch serieus een hybride in overweging nemen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 12:52

Ik sta vrij neutraal tegen over hybride's, 2 jaar terug zou ik gezegd hebben,, suffer dan dit bestaat niet.

Maar in 2 jaar tijd is het auto/rijders klimaat ook heel erg veranderd. De overheid weet zijn Koos Spee indoctrinatie er goed in te rammen bij het publiek :twisted: Het leuke rijden word aan alle kanten de broek aangebonden. De focus van leuk en sportief rijden ligt nog maar in een heel klein tijdsbestek. Mijn eigen M3 komt niet eens toe aan het slijten door sportief rijden :? Af en toe een keer het gas vol intrappen een bochtenreeks snel pakken, de kont een beetje skeef gooien op nat, en dat is het.. voor de rest liggen 250 van de 343pk's altijd vredig te slapen onder de motorkap.

Als je dagelijks door het land moet crossen en altijd op de snelweg zit, dan is een sportieve auto ook al snel zo'n aangelijnde hond.. Vooral in de randstad.. even 10 minuten volle polle rijden is bijna Russische roulette..

Met deze ervaringen in het achterhoofd kan ik me de leasekeuze voor een hybride levendig voorstellen..

Hybride's lijken suf, maar ik verwacht dat binnen 10 jaar dit suffe imago word afgeworpen. De ouderwetse verbrandingsmotor gaat een technologisch fossiel worden.. het is zelfs opmerkelijk dat die het nog zo lang volhoud.

In 1975 draaide in singeltjes op mijn pick up.. in 1981 draaide ik mijn muziek op CD. en vandaag de dag heb je muziek op elke datadrager in je mobiel/i phone/computer..

Afgezien van charmes ed. lijkt het vandaag de dag ondenkbaar dat de massa weer overstapt op een ouderwetse pick up.. De automobiel branche zal een weg inslaan/ is ingeslagen die niet meer terug gaat. Hoe je het went of keert, hybride achtige auto's zullen wel de toekomst worden.. De eerste kopers nu schrijven geschiedenis van die toekomst.. reken ze er op af, lach ze uit. maar de tijd zal leren dat ze wel gelijk hebben gekregen, ook al is het geen leuk gelijk voor ons DF liefhebbers :cry:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 aug 2008, 12:57

Natuurlijk rijden we straks allemaal elektrisch of op waterstof, geen twijfel over mogelijk. Alleen moeten we nog wel eventjes wachten op de echte leuke auto's op groene stroom.

De eerste Prius was toch ook een aanfluiting? Tweede Prius al wat leuker, de Civic Hybride nog leuker...en straks volop keus bij alle topmerken

Arthur

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 13:00

Het wachten is op de Accord, 6, Vectra Passat, Mondeo hybride.
Dan gaat het pas echt hard.
Niet dat Bluemotion etc gebeuren... dat stelt niets voor.
Dan gaan er meer mensen overstag.

Maar dat zal de overheid tegenstaan en wordt er wel weer iets verzonnen.
Tot die tijd, pak je kans en geniet van je Hybride :wink:

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 13:19

Wie zou bereid zijn om een sportieve hybride te kopen ?

200pk 0-100 in <8 seconde. leuke sportief ogende koets.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 13:22

Waarom niet?
Waarom wel?
Je koopt om bepaalde redenen een auto.
Wat betreft de 130i, het maakt me niet uit wat hij verbruikt met <10kkm's per jaar.
Dus dat hoeft niet een hybride te zijn.
Maar staat de auto mij aan dan zou ik het best willen doen hoor.

Kopen is iets heel anders dan leasen.
Volgens mij zijn er nog niet veel hybride kopers?

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 13:27

Denk dat je je niet moet vergissen in een grote groep vaak wat oudere mensen die particulier een hybride kopen. Die zijn wel gevoelig voor het prijsvoordeel en lagere belastingen.

Onze groep DF'ers zal het particulier met het huidige aanbod niet interresant vinden. Maar dat hangt vooral af van het emotieloze auto aanbod.

De fabrikanten die echte emotie in een hybride weten te stoppen (zeg maar het type emotie dat je hebt bij een leuke hothatch) gaan volgens mij een gouden toekomst tegemoet.. ik blijf me verbazen dat men hier niet op in haakt.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 13:29

Geloof ik niet in, Rico.
Als ik hier door Emmen rijd, een redelijke stad met aardig wat inwoners dan moet ik met een vergrootglas rond.
En rijdt er eens 1 dan is het, op het uiterlijk oordelend :wink: , een leasert :lol:

Ik kan me vergissen maar het lijken me geen verkooptoppers?

Macboy

Bericht door Macboy » 08 aug 2008, 13:29

Merijn schreef:Neem jij het sport pakket (bumpers, skirts, 16 inchers)? Ik zit ernstig te twijfelen...
Absoluut, maar alleen bumper denk ik. Voorkant is een must. Zijkant weinig verandering en achterkant ook niet schokkend. Zonde van je geld als het amper veranderd.

Verder neem ik 17" antraciet uiteraard !

Maar nogmaals: moet de 2009 versie nog zien, ook i.v.m. bumpers, dan misschien niet nodig. De achterlichten enorm op vooruit gegaan, de voorbumper ook wel verbeterd. Ben benieuwd naar het interieur (iets andere kleurstelling).

Arthur

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 13:31

Rico v Velzen schreef:De fabrikanten die echte emotie in een hybride weten te stoppen (zeg maar het type emotie dat je hebt bij een leuke hothatch) gaan volgens mij een gouden toekomst tegemoet.. ik blijf me verbazen dat men hier niet op in haakt.
Helemaal mee eens!
Zelfde geldt voor de groep Mondeoleasers etc :wink:
Dan gaan de aantallen omhoog.
Dat willen ze blijkbaar nog niet?

Merijn

Bericht door Merijn » 08 aug 2008, 13:32

Ik zit ook ernstig te twijfelen over dat sportpakket. Het is toch veel geld en zou er liever een setje zwarte 17'ers onder willen hebben. Velgen doen meer dan een bumpersetje...

Verder wacht ik inderdaad ook nog heel even op het nieuws van het nieuwe model. Dan beslis ik wel. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 08 aug 2008, 13:33

Bumpersetje voor op model 2008 is een MUST Merijn !

Doen dus :!:

Ook het achterwege laten van de mistlampen op model 2008 geeft een veel agressievere voorkant. Gratis tipje 2 :)

Hier de velgen die ik wil:

[img:448:336]http://i32.photobucket.com/albums/d8/56 ... erkant.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Macboy op 08 aug 2008, 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 13:34

Arthur schreef:Geloof ik niet in, Rico.
Als ik hier door Emmen rijd, een redelijke stad met aardig wat inwoners dan moet ik met een vergrootglas rond.
En rijdt er eens 1 dan is het, op het uiterlijk oordelend :wink: , een leasert :lol:

Ik kan me vergissen maar het lijken me geen verkooptoppers?
Ik heb de verkoopcijfers niet bij de hand, maar meende ergens gelezen te hebben dat ze procentueel natuurlijk mede door het leasen gigantisch stijgen in de verkooplijsten.

Verder is het het aanbod natuurlijk nog te klein, Honda en Toyota.. 2 modellen maar.. al worden er jaarlijks 50000 van verkocht in Nederland dan is het op een totaalwagen park van bijna 7 miljoen voertuigen een druppel op de gloeiende plaat natuurlijk.

Maar de leaserijders moet je zien als de early adaptors voor de hybride techniek.. ze vereffenen straks het pad voor de particulier. Die nu nog in een afwachtende situatie zit.. Zodra het aanbod stijgt en hybride word significant goedkoper om te rijden tov benzine en diesel dan zal weegschaal snel doorslaan.

René130i

Bericht door René130i » 08 aug 2008, 13:37

Macboy schreef:Bumpersetje voor op model 2008 is een MUST Merijn !

Ook het achterwege laten van de mistlampen op model 2008 geeft een veel agressievere voorkant. Gratis tipje 2 :)

Waarom zo'n auto mooi proberen te maken? Lukt niet, klaar uit ;)
Het gaat er toch om dat het goedkoop rijdt, probeer er dan niet iets moois van te maken :cry:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 aug 2008, 13:39

Dit is gewoon gaaf Rene ! Serieus. Vind het echt helemaal cool. Zeker i.v.m. een Golfje of Opel of zo...

Arthur

Bericht door Arthur » 08 aug 2008, 13:43

Kan niet zeggen dat die witte lelijk is...
Ik vond altijd de Prius mooier :oops:
Begrijp nog steeds niet hoe dat kan... :wink:
Civic is toch wel "mooier".

Merijn

Bericht door Merijn » 08 aug 2008, 13:46

René130i schreef:Waarom zo'n auto mooi proberen te maken? Lukt niet, klaar uit ;)
Het gaat er toch om dat het goedkoop rijdt, probeer er dan niet iets moois van te maken :cry:
Uhm... En jij rijdt een 1-serie? :lol: ;) 8)

Merijn

Bericht door Merijn » 08 aug 2008, 13:48

Macboy schreef:Bumpersetje voor op model 2008 is een MUST Merijn !

Thanks! ik heb ook naar die velgen staan kijken, maar vind ze een beetje te standaard. :( Wel mooi contrast met de witte lak. Ik zal je tips meenemen! Hopelijk wonen we niet al te dicht bij elkaar in de buurt, anders rijden er straks 2 identieke Civics rond. ;)

Plaats reactie