335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 11 aug 2006, 12:26

oh ja:

Als mijn post, ondanks de duidelijke knipoog waar ik het mee bedoel, niet gewenst is dan moeten jullie hem maar verwijderen. Maakt mij niet uit.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 11 aug 2006, 12:29

Mooie deal :!:

Mischien moet ik dat ook maar doen, alleen bij de BMW dealer kan ik wat met mijn E90 doen. Bij een ander merk gaat het gewoon niet, daar ben ik wel achter nu.
Zal wel eens nadenken :idea:

Robin, heb jij gereden in de 335i toen die bij de Beier was?
Die hebben toch 1 dag een coupe gehad van de importeur?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 11 aug 2006, 12:29

Rico v Velzen schreef:Nee klopt Femme hiero snappen ze het wel :wink:

Ben trouwens heel erg benieuwd of Alpina nog iets met die motor gaat doen !
Alpina schijnt zichzelf de keuze te hebben gesteld tussen de bestaande motor uit de B5/B6 (geblazen 4,4 liter met +500pk) of een kleinere zescylinder turbo. Ik vraag me af of BMW het zal toestaan dat de Alpina B3 sneller zou worden dan een M3, dus ik ga uit van een turbo zescylinder met zo'n 375-400pk.

BMW zou de 3,0 liter twin turbo uit de 335i trouwens ook eens in de Z4 moeten schuiven.
Robin schreef:oct/nov rijden in de 335i saloon HE handbak met 162s in zilvergrijs en de 330i eruit.

Komt allemaal goed. zIe ook gummen in de VIP :D
Dat doe je snel & daadkrachtig :) .

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 aug 2006, 12:40

"BMW kennende is de M3 vast een stuk zwaarder dan de 335i, dus met een beetje fatsoelijk onderstel èn sper kom je echt een heel eind. De rest is grotendeels ///Marketing en oké restwaarde."

Toch zal die M3 het wel waar moeten maken, als het verschil tussen een 335i en een M3 maar marginaal is dan is het hele M concept ongeloofwaardig geworden. Ik neem toch aan dat de eer van BMW M te na is, ergo; ik verwacht toch wel een uitzonderlijke E92 M3, en als dat niet zo is zou me dat zwaar verbazen ( ook wel teleurstellen)
En als het om een hoogtoerig concept gaat, en dat is uiteraard zo, wat zouden ze dan uit die V8 peuteren, 9 K RPM mischien?? Dit omdan toch maar de nodige PK`s er uit te peuteren?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 11 aug 2006, 12:46

Ik vind hem wel leuk, Marc. :lol:

Proficiat Robin! 8)
Lijkt me echt een ideale auto voor jou, betere keus dan de 335d in ieder geval!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 aug 2006, 12:46

Ik denk het niet.

Zal wel +/- 8000 zijn als ze hem gaan afleiden van de V10 M5.

Dan krijg je namelijk een 4.0L V8, wat betekend dat je 500cc per cilinder hebt. Zal wel ongeveer rond de 86mm slag en borig zitten, als je die slag neemt kom je qua zuigersnelheid aan 22.9 m/s bij 8000 RPM, wat wel een mooie waarde is. Meestal is 25 toch wel het hoogste wat ze gaan ivm betrouwbaarheid.

Maar als ze ook de 1:12 CR meepakken en een leuk nokkenasprofiel hebben zie ik niet waarom ze naar 8500~9000 zouden moeten om over de 400 PK uit te komen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 aug 2006, 12:47

Wat ik eigenlijk bedoel; marketing die niet op feiten is gebasserd, zeg maar luchtkastelen, zullen zo worden lek geprikt. De E 46 M3 was en is bepaald geen luchtkasteel, het was en is mischien nog wel de meetlat waarlangs anderen ( lees ander fabrikanten) hun metingen verrichten.
Dus marketing ja, maar dan wel pragmatisch, zoals het een BMW M betaamd.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 11 aug 2006, 12:52

Robin schreef:oct/nov rijden in de 335i saloon HE handbak met 162s in zilvergrijs en de 330i eruit.
Prachtig, prachtig. Toch een beetje de Skoda onder de snelle BMW's... :wink: :lol:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 11 aug 2006, 13:25

Respect @ Bert!

Mooi die kennis!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 aug 2006, 13:30

Top Robin!

P.s. denk dat het rij karakter van de auto goed bij je past, je bent een liefhebber van koppel, vandaar ook heb plezier dat je van de 330d had.

Michel

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 aug 2006, 13:40

Goed bezig Robin!! :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2006, 13:44

Marc schreef:oh ja:

Als mijn post, ondanks de duidelijke knipoog waar ik het mee bedoel, niet gewenst is dan moeten jullie hem maar verwijderen. Maakt mij niet uit.

Marc niet zo serieus joh, we zijn geen boemannen ofzo :wink:

Oja Robin gefeliciteerd !

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 14:05

Heb niet in de coupe gereden Marcelvv e.a.

Oct levering, misschien nov als de hele wereld aan de 335i moet opeens. :D

Een EXE kan ik ook aankleden met M technik , xenon en 162s. Een H Exe kost 58825 en dan de 162s tegen de orig 17" std omwisselen er bovenop.

Listo!

Ding weegt RDW 1510kg aldus de prijslijst.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2006, 14:15

Robin ga je nou nog M paket erop gooien ? Pak in ieder geval zwarte hemel bekleding !

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 14:26

Geen M pakket, heeft de E90 niet nodig imho. Zwarte hemel en M stuur, misschien, maar Hylke zegt dat ik dan een lul ben :P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2006, 14:40

Ja en ? Ben je ook al zonder M paket, of was het ook alweer dat je een grote lul hebt, verwarrend allemaal, geef het telefoonnummer van je vriendin eens vraag ik het haar wel, heeft ze wel eens in een echte M gezeten ? zetten we die zaak ook gelijk even recht :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 aug 2006, 14:48

Rico v Velzen schreef:Ja en ? Ben je ook al zonder M paket, of was het ook alweer dat je een grote lul hebt, verwarrend allemaal, geef het telefoonnummer van je vriendin eens vraag ik het haar wel, heeft ze wel eens in een echte M gezeten ? zetten we die zaak ook gelijk even recht :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 11 aug 2006, 15:01

Het M-pakket vind ik bij de E90 ook niet veel toegevoegde waarde hebben. Die kit voor de coupé ziet er wel leuk uit (maakt de wagen wat minder een oudelullenbak).

Ik heb zelf een Hartge-frontlip op mijn wagen. Die maakt het front wat dikker zonder sterk aanwezig te zijn (op de foto's hieronder zie je 'm duidelijker dan in werkelijkheid vanwege opgevoerd contrast). De nepdiffuser vind ik ook wel aardig, maar om daar nou het hele M-pakket voor aan te schaffen...

[img:600:356]http://tweakers.net/ext/f/a0bf9405104fb ... 8/full.jpg[/img]

[img:600:354]http://tweakers.net/ext/f/a9948468e1fc2 ... 5/full.jpg[/img]

[img:620:413]http://tweakers.net/ext/f/4bd056d7bfa74 ... 7/full.jpg[/img]

Misschien moet ik ook maar eens met de dealer gaan praten wat de mogelijkheden zijn.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 aug 2006, 22:55

zou je niet nog een jaartje wachten op de 2 serie coupe.

en die nemen met de 335i motor.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 aug 2006, 23:06

Dat gaat echt wel langer op zich laten wachten, tenzij je een 3 deurs 1 serie bedoeld. Nou dan is de keus niet zo moeilijk lijkt me. Mooi laten staan dus.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 12 aug 2006, 01:40

ik lees her en der
chippie erin e/o andere turbs

ondanks het feit dat ik groot voorstander ben van chippen en nog meer met grotere bromtollen, het zal bij een chippie moeten blijven wil je redelijk budget blijven (<4k).

De turbos zijn namenlijk geintegreerd met de uitlaatspruitstukken.

Nu is alles op te lossen maar dan ben je wel serieus flink aan het verbouwen.

350+pk na chip zal wel binnen bereik liggen. Intressant voor een komende CBR2007

Grtn

Erik

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 12 aug 2006, 01:48

vraag is of je wel wilt chippen, deze wagen ligt nu niet in de chip doelgroep zegmaar :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 12 aug 2006, 09:30

Ik ben altijd bang dat als je zo'n motor met een bijna perfecte vermogensopbouw en koppelkromme gaat chippen, je dat meestal verpest. Uiteindelijk wel meer vermogen en hoger max. koppel oplevert maar de karakteristiek van de motor onthoofd.

De 2-serie lijkt me een erg leuke en mooie auto worden!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 aug 2006, 10:27

Goeie punten, ikzelf zou hem ook niet chippen. is zo VAG ;-)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 12 aug 2006, 10:50

Het M3 blok stond in essentie ook niet bekend om zijn duurzaamheid (tot sept 2001 of 2002 dat weet ik niet meer ).

Nu heb je weer een 6 in lijn die hetzelfde koppel levert en bewust koppel laat vloeien bij hogere revs en zo op een lager vermogen dan de M3 uitkomt.

Ga je hem chippen dan stijgt het koppel zomaar met 25% in de midrevs (dus 500Nm wel lekker hoor) en je uiteindelijke vermogen zal dat van de m3 ook wel overtreffen.

Het zal dus moeten blijken hoeveel BMW geleerd heeft van het voirge M3 debacle en hoeveel reserve er nu in het blok zit, hoofdzakelijk lageringstechnisch op het punt van grensvlaksmering (daar was de M3 en is de M3 gewoon kritisch met name bij lagere olietemperaturen)

500Nm in een benzinemotor is in ieder geval monsterachtig veel, niet te vergelijken met 500nm diesel (heeft langere diff ratio dus minder aan de wielen)

E

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten