335i coupe
-
Mooie deal :!:
Mischien moet ik dat ook maar doen, alleen bij de BMW dealer kan ik wat met mijn E90 doen. Bij een ander merk gaat het gewoon niet, daar ben ik wel achter nu.
Zal wel eens nadenken :idea:
Robin, heb jij gereden in de 335i toen die bij de Beier was?
Die hebben toch 1 dag een coupe gehad van de importeur?
Mischien moet ik dat ook maar doen, alleen bij de BMW dealer kan ik wat met mijn E90 doen. Bij een ander merk gaat het gewoon niet, daar ben ik wel achter nu.
Zal wel eens nadenken :idea:
Robin, heb jij gereden in de 335i toen die bij de Beier was?
Die hebben toch 1 dag een coupe gehad van de importeur?
- Femme
Alpina schijnt zichzelf de keuze te hebben gesteld tussen de bestaande motor uit de B5/B6 (geblazen 4,4 liter met +500pk) of een kleinere zescylinder turbo. Ik vraag me af of BMW het zal toestaan dat de Alpina B3 sneller zou worden dan een M3, dus ik ga uit van een turbo zescylinder met zo'n 375-400pk.Rico v Velzen schreef:Nee klopt Femme hiero snappen ze het wel![]()
Ben trouwens heel erg benieuwd of Alpina nog iets met die motor gaat doen !
BMW zou de 3,0 liter twin turbo uit de 335i trouwens ook eens in de Z4 moeten schuiven.
Dat doe je snel & daadkrachtigRobin schreef:oct/nov rijden in de 335i saloon HE handbak met 162s in zilvergrijs en de 330i eruit.
Komt allemaal goed. zIe ook gummen in de VIP

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
"BMW kennende is de M3 vast een stuk zwaarder dan de 335i, dus met een beetje fatsoelijk onderstel èn sper kom je echt een heel eind. De rest is grotendeels ///Marketing en oké restwaarde."
Toch zal die M3 het wel waar moeten maken, als het verschil tussen een 335i en een M3 maar marginaal is dan is het hele M concept ongeloofwaardig geworden. Ik neem toch aan dat de eer van BMW M te na is, ergo; ik verwacht toch wel een uitzonderlijke E92 M3, en als dat niet zo is zou me dat zwaar verbazen ( ook wel teleurstellen)
En als het om een hoogtoerig concept gaat, en dat is uiteraard zo, wat zouden ze dan uit die V8 peuteren, 9 K RPM mischien?? Dit omdan toch maar de nodige PK`s er uit te peuteren?
Toch zal die M3 het wel waar moeten maken, als het verschil tussen een 335i en een M3 maar marginaal is dan is het hele M concept ongeloofwaardig geworden. Ik neem toch aan dat de eer van BMW M te na is, ergo; ik verwacht toch wel een uitzonderlijke E92 M3, en als dat niet zo is zou me dat zwaar verbazen ( ook wel teleurstellen)
En als het om een hoogtoerig concept gaat, en dat is uiteraard zo, wat zouden ze dan uit die V8 peuteren, 9 K RPM mischien?? Dit omdan toch maar de nodige PK`s er uit te peuteren?
- Peter Tunissen
- Bert ///M3
Ik denk het niet.
Zal wel +/- 8000 zijn als ze hem gaan afleiden van de V10 M5.
Dan krijg je namelijk een 4.0L V8, wat betekend dat je 500cc per cilinder hebt. Zal wel ongeveer rond de 86mm slag en borig zitten, als je die slag neemt kom je qua zuigersnelheid aan 22.9 m/s bij 8000 RPM, wat wel een mooie waarde is. Meestal is 25 toch wel het hoogste wat ze gaan ivm betrouwbaarheid.
Maar als ze ook de 1:12 CR meepakken en een leuk nokkenasprofiel hebben zie ik niet waarom ze naar 8500~9000 zouden moeten om over de 400 PK uit te komen.
Zal wel +/- 8000 zijn als ze hem gaan afleiden van de V10 M5.
Dan krijg je namelijk een 4.0L V8, wat betekend dat je 500cc per cilinder hebt. Zal wel ongeveer rond de 86mm slag en borig zitten, als je die slag neemt kom je qua zuigersnelheid aan 22.9 m/s bij 8000 RPM, wat wel een mooie waarde is. Meestal is 25 toch wel het hoogste wat ze gaan ivm betrouwbaarheid.
Maar als ze ook de 1:12 CR meepakken en een leuk nokkenasprofiel hebben zie ik niet waarom ze naar 8500~9000 zouden moeten om over de 400 PK uit te komen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat ik eigenlijk bedoel; marketing die niet op feiten is gebasserd, zeg maar luchtkastelen, zullen zo worden lek geprikt. De E 46 M3 was en is bepaald geen luchtkasteel, het was en is mischien nog wel de meetlat waarlangs anderen ( lees ander fabrikanten) hun metingen verrichten.
Dus marketing ja, maar dan wel pragmatisch, zoals het een BMW M betaamd.
Dus marketing ja, maar dan wel pragmatisch, zoals het een BMW M betaamd.
- RVV
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Heb niet in de coupe gereden Marcelvv e.a.
Oct levering, misschien nov als de hele wereld aan de 335i moet opeens.
Een EXE kan ik ook aankleden met M technik , xenon en 162s. Een H Exe kost 58825 en dan de 162s tegen de orig 17" std omwisselen er bovenop.
Listo!
Ding weegt RDW 1510kg aldus de prijslijst.
Oct levering, misschien nov als de hele wereld aan de 335i moet opeens.

Een EXE kan ik ook aankleden met M technik , xenon en 162s. Een H Exe kost 58825 en dan de 162s tegen de orig 17" std omwisselen er bovenop.
Listo!
Ding weegt RDW 1510kg aldus de prijslijst.
- RVV
- Michel P
- Femme
Het M-pakket vind ik bij de E90 ook niet veel toegevoegde waarde hebben. Die kit voor de coupé ziet er wel leuk uit (maakt de wagen wat minder een oudelullenbak).
Ik heb zelf een Hartge-frontlip op mijn wagen. Die maakt het front wat dikker zonder sterk aanwezig te zijn (op de foto's hieronder zie je 'm duidelijker dan in werkelijkheid vanwege opgevoerd contrast). De nepdiffuser vind ik ook wel aardig, maar om daar nou het hele M-pakket voor aan te schaffen...
[img:600:356]http://tweakers.net/ext/f/a0bf9405104fb ... 8/full.jpg[/img]
[img:600:354]http://tweakers.net/ext/f/a9948468e1fc2 ... 5/full.jpg[/img]
[img:620:413]http://tweakers.net/ext/f/4bd056d7bfa74 ... 7/full.jpg[/img]
Misschien moet ik ook maar eens met de dealer gaan praten wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb zelf een Hartge-frontlip op mijn wagen. Die maakt het front wat dikker zonder sterk aanwezig te zijn (op de foto's hieronder zie je 'm duidelijker dan in werkelijkheid vanwege opgevoerd contrast). De nepdiffuser vind ik ook wel aardig, maar om daar nou het hele M-pakket voor aan te schaffen...
[img:600:356]http://tweakers.net/ext/f/a0bf9405104fb ... 8/full.jpg[/img]
[img:600:354]http://tweakers.net/ext/f/a9948468e1fc2 ... 5/full.jpg[/img]
[img:620:413]http://tweakers.net/ext/f/4bd056d7bfa74 ... 7/full.jpg[/img]
Misschien moet ik ook maar eens met de dealer gaan praten wat de mogelijkheden zijn.
- romo
- Erik
- Auto: BMW ///M
ik lees her en der
chippie erin e/o andere turbs
ondanks het feit dat ik groot voorstander ben van chippen en nog meer met grotere bromtollen, het zal bij een chippie moeten blijven wil je redelijk budget blijven (<4k).
De turbos zijn namenlijk geintegreerd met de uitlaatspruitstukken.
Nu is alles op te lossen maar dan ben je wel serieus flink aan het verbouwen.
350+pk na chip zal wel binnen bereik liggen. Intressant voor een komende CBR2007
Grtn
Erik
chippie erin e/o andere turbs
ondanks het feit dat ik groot voorstander ben van chippen en nog meer met grotere bromtollen, het zal bij een chippie moeten blijven wil je redelijk budget blijven (<4k).
De turbos zijn namenlijk geintegreerd met de uitlaatspruitstukken.
Nu is alles op te lossen maar dan ben je wel serieus flink aan het verbouwen.
350+pk na chip zal wel binnen bereik liggen. Intressant voor een komende CBR2007
Grtn
Erik
- Erik K.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Het M3 blok stond in essentie ook niet bekend om zijn duurzaamheid (tot sept 2001 of 2002 dat weet ik niet meer ).
Nu heb je weer een 6 in lijn die hetzelfde koppel levert en bewust koppel laat vloeien bij hogere revs en zo op een lager vermogen dan de M3 uitkomt.
Ga je hem chippen dan stijgt het koppel zomaar met 25% in de midrevs (dus 500Nm wel lekker hoor) en je uiteindelijke vermogen zal dat van de m3 ook wel overtreffen.
Het zal dus moeten blijken hoeveel BMW geleerd heeft van het voirge M3 debacle en hoeveel reserve er nu in het blok zit, hoofdzakelijk lageringstechnisch op het punt van grensvlaksmering (daar was de M3 en is de M3 gewoon kritisch met name bij lagere olietemperaturen)
500Nm in een benzinemotor is in ieder geval monsterachtig veel, niet te vergelijken met 500nm diesel (heeft langere diff ratio dus minder aan de wielen)
E
Nu heb je weer een 6 in lijn die hetzelfde koppel levert en bewust koppel laat vloeien bij hogere revs en zo op een lager vermogen dan de M3 uitkomt.
Ga je hem chippen dan stijgt het koppel zomaar met 25% in de midrevs (dus 500Nm wel lekker hoor) en je uiteindelijke vermogen zal dat van de m3 ook wel overtreffen.
Het zal dus moeten blijken hoeveel BMW geleerd heeft van het voirge M3 debacle en hoeveel reserve er nu in het blok zit, hoofdzakelijk lageringstechnisch op het punt van grensvlaksmering (daar was de M3 en is de M3 gewoon kritisch met name bij lagere olietemperaturen)
500Nm in een benzinemotor is in ieder geval monsterachtig veel, niet te vergelijken met 500nm diesel (heeft langere diff ratio dus minder aan de wielen)
E