Oogcorrectie part deux

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30

Bericht door Xave30 » 29 jul 2008, 18:56

Nandor schreef:Zo,

vandaag het vooronderzoek gehad. Ruim twee uur bezig geweest met van alles en nog wat. Alles goedgekeurd en dus op 27 augustus onder de laser.

De komende maand nog eens extra goed genieten van al het moois op deze planeet :)

N.
Goed zo! :wink:

Peric

Bericht door Peric » 29 jul 2008, 22:01

Is het niet zo dat je laseren maar 1 keer kunt doen?
Dus als het weer verslechterd ben je alsnog op de bril of lenzen toegewezen.
Enne.. succes Nandor.. :)

Shakes

Bericht door Shakes » 29 jul 2008, 23:40

Yes,

de kans dat je later alsnog aan de leesbril moet is zeer groot. Dat vind ik niet zo'n probleem.

N.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jul 2008, 00:46

Nandor schreef:Zo,

vandaag het vooronderzoek gehad. Ruim twee uur bezig geweest met van alles en nog wat. Alles goedgekeurd en dus op 27 augustus onder de laser.

De komende maand nog eens extra goed genieten van al het moois op deze planeet :)

N.
Spannend, maar lijkt me wel de juiste keuze! succes en wordt gevolgd 8)

Tom V

Bericht door Tom V » 30 jul 2008, 01:05

Ik vind het allemaal erg spannend om te volgen. Iets heeft me altijd tegen gehouden. Veel succes alvast!

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 30 jul 2008, 20:06

je moet een "jaar" met een uv-dichte zonnebril op lopen, maar thats it! 8) :lol:

Tom V

Re: Oogcorrectie part deux

Bericht door Tom V » 25 aug 2008, 22:23

Het komt aardig dichtbij nu, ben benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen en vordert.

Zit nu met de zoveelste oogontsteking hier dus dat laseren moet er echt ooit van komen.

Shakes

Bericht door Shakes » 26 aug 2008, 18:24

Ik ga overmorgen!

Laatste jaar dat je bij de belastingdienst terecht kunt trouwens!

Kijk er erg naar uit (.........) Wel spannend.

N.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 26 aug 2008, 18:26

Ik heb sinds 2 weken nachtlenzen. MAN OH MAN!!! Ik wil nooit weer wat anders. Wat een uitvinding. Als je gaat slapen doe je ze in en als je wakker wordt doe je ze uit. De hele dag kun je perfect zien. Het werkt echt super!!!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2008, 18:35

Mark Nauta schreef:Ik heb sinds 2 weken nachtlenzen. MAN OH MAN!!! Ik wil nooit weer wat anders. Wat een uitvinding. Als je gaat slapen doe je ze in en als je wakker wordt doe je ze uit. De hele dag kun je perfect zien. Het werkt echt super!!!
Nachtlenzen? Nooit van gehoord, klinkt interessant zeg! Heb al jaren daglenzen, bevalt verder wel maar dit klinkt ook goed. :) Koop je die dingen via internet Mark of bij een lokale opticien? Bestel nu altijd m'n lenzen via internet, ideaal.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 26 aug 2008, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 26 aug 2008, 18:36

Ik zal dat ook eens onderzoeken. Lijkt me ideaal als dat echt zo werkt. Veel duurder dan daglenzen of valt dat mee? Laseren is me te eng.

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 26 aug 2008, 18:40

Mark Nauta schreef:Ik heb sinds 2 weken nachtlenzen. MAN OH MAN!!! Ik wil nooit weer wat anders. Wat een uitvinding. Als je gaat slapen doe je ze in en als je wakker wordt doe je ze uit. De hele dag kun je perfect zien. Het werkt echt super!!!
Mark, zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Wordt je zicht niet minder scherp in de loop van de dag? En hoe zit als je 's ochtends wakker wordt? Ik heb bijvoorbeeld wel eens met m'n gewone lenzen in geslapen na een zware avond. :drinking: De volgende ochtend zat er een soort van aanslag op m'n lenzen, is dit ook het geval bij nachtlenzen?

allen

Bericht door allen » 26 aug 2008, 18:44

Is dat belangrijk Tom? Ik slaap met m'n ogen dicht. :nana:

Joy

Bericht door Joy » 26 aug 2008, 18:46

Nachtlenzen hebben wel een limiet kwa correctie. Maximaal - 4.00 dpt en de cylinder mag niet meer bedragen dan max - 1.50 dpt.

En nog een nadeel is zuurstoftekort wat kan optreden. Je oogleden zijn dicht en daar bovenop komt nog een lens. Als dit te lang duurt ben je wel de sigaar want dan gaat je hoornvlies kapot. Dus de lens moet in grote mate zuurstofdoorlatend zijn cq blijven door reiniging.
Verder is er nog niks bekend over de lange termijn effecten.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2008, 18:53

Maximaal -4.00 lukt bij mij wel (lees ook ergens -4.5 maximaal), zit op -3.5 bij m'n linkeroog, -1.0 bij m'n rechter. Heb niet echt veel last van daglenzen maar merk toch wel dat ik 's avonds last heb van droge ogen met lenzen, vind het soms wel lekker als ze uit zijn.

Toch maar eens met een opticien een afspraak maken. Ben benieuwd welke jij hebt Mark, 1 uit Franeker?

allen

Bericht door allen » 26 aug 2008, 18:54

Ok, laat maar. 1 Nachtlens en 1 daglens is ook zowat. :mrgreen:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 26 aug 2008, 19:11

Even wat antwoorden ;)

@ Wouter. Ik ben inderdaad in Franeker bij Boddeüs op het Raadhuisplein. Service is echt TOP!!!! Ben zelden zo goed behandeld, in welke winkel of zaak dan ook. Er wordt tijd voor je genomen, altijd bakje koffie, goede uitleg over mogelijkheden etc. Ik heb ze nu 2 weken en sinds een paar dagen nu een nieuwe set omdat die anderen net niet de juiste vorm hadden. Dan gaat het echt om mierenneuken, maar dat is daar zo dik in orde en is gewoon echt het perfectioneren van de lens zodat de klant optimaal resultaat behaald.

@ Allen. Zelfde bij mij. Laseren is me ook (nog) wat te eng en daarnaast vind ik het op dit moment ook gewoon een te grote uitgave. Nachtlenzen zijn fractioneel duurder dan gewone lenzen. Het is wel een harde lens, wanneer je al harde lenzen gewend bent zal dit ook geen enkel probleem voor je zijn.

@ Wouter. Even een korte uitleg, zo simpel mogelijk.
Een bril staat voor je ogen, en normale daglenzen ook (zowel hard als zacht). De bril natuurlijk door de stokjes, de lenzen door traanvocht tussen je oog en de lens. Bij nachtlenzen werkt dit anders. deze staan echt tegen je oog. Je oog hoort eigenlijk een perfecte ronde bolling te hebben. Bij mensen die dus een bepaalde sterkte hebben is dit niet zo. Hierbij is eht hoornvlies niet mooi vlak. Door nachtlenzen tegen het ook te hebben wordt gedurende de nacht (+- 5 uren is al genoeg) je hoornvlies gecorrigeerd. De hele dag heb je hier dan profijt van en zul je gewoon scherp zien. De duur hiervan is afhankelijk van je hoornvlies. Wanneer je een stevig hoornvlies hebt, zal het langer duren voordat het in zijn oorspronkelijke staat is terug gekeerd, en je dus niet meer scherp kan zien. Maar dit is vaak veel langer dan een dag. Steven heeft ze bijvoorbeeld ook, die heeft ook wel eens dat ie drie nachten z'n lenzen niet in doet en dan nog steeds goed kan kijken. Dus dat is helemaal in orde, maar dus wel oog (hoornvlies) afhankelijk.
Ook lees ik dat je dus last hebt van droge ogen. Dan heb je ze dus een hele dag in gehad, ik gok op gem. 16-18 uren. Nachtlenzen heb je gemiddeld 6-9 uren in.

@ Joy. Nachtlenzen zijn geschikt bij een afwijking tot ongeveer –4.00 dpt en een cylinder van –1.50 dpt. Wat betreft het zuurstoftekort. Dat is behoorlijk in orde. De lenzen zijn van materiaal dat heel erg zuurstofdoorlatend is (ik geloof tot 97%). Daarnaast zitten er 3 kleine gaatjes in die ervoor zorgen dat ze niet vacuum zitten (om het zo maar even te noemen). Daar hoef je dus absoluut niet bang voor te zijn. Daarnaast bestaat de techniek gewoon al heel erg lang, maar is pas sinds een paar jaar meer in gebruik omdat nu de lenzen pas de zuurstofdoorlatendheid hebben (nu zelfs veel beter) die hiervoor gewenst is.

Meer vragen :P......kan wel opticien worden :P ;).

Joy

Bericht door Joy » 26 aug 2008, 19:25

Het lijkt me best prettig inderdaad. Ik heb -6 en -5 helaas. Overdag geen last van de lenzen, en in de avond doe ik ze meestal meteen uit. In de auto is het soms wel lastig als je een lange dag hebt gehad en je ogen zijn zo droog. Dan zit je wel eens te knipperen om het vocht op gang te krijgen.
Nog een puntje is dat ik vorig jaar een tak in m'n oog heb gehad en dat wondje geneest maar niet. Zo gauw ik bijv. een keer te hard in m'n oog wrijf dan doet het flink zeer (voelt net of er een haartje in je oog zit) en zie ik weer even een dag niet scherp. Moet er binnenkort nog maar eens mee terug.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 26 aug 2008, 22:20

Nachtlenzen... Goh, daar ga ik bij vervanging van m'n bril toch eens stevig over nadenken!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 aug 2008, 22:40

Dat zei ik al, maar niemand die reageerde... :wink:
Arthur schreef:M'n buurman heeft tegenwoordig 's nachts lenzen in en hoeft dan overdag niets in/op.
Heb daar momenteel geen verdere info over.
Wil je er iets over weten kan ik het hem vragen.
Wouter81 schreef:
Nachtlenzen? Nooit van gehoord, klinkt interessant zeg! Heb al jaren daglenzen, bevalt verder wel maar dit klinkt ook goed. :) Koop je die dingen via internet Mark of bij een lokale opticien? Bestel nu altijd m'n lenzen via internet, ideaal.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 26 aug 2008, 22:42

Wim te Riet schreef:Nachtlenzen... Goh, daar ga ik bij vervanging van m'n bril toch eens stevig over nadenken!
Ik heb 6 á 7 jaar een bril gehad en nu 2 weken nachtlenzen, en ik wil niet meer terug.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2008, 22:43

Nu 9 jaar daglenzen en na een lange dag (zomaar 17/18 uur) toch wel vermoeide droge ogen. Ga het zeker proberen, thanks voor de tip Mark. Zal die toko eens met een bezoekje vereren binnenkort. :)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 26 aug 2008, 22:45

Wouter81 schreef:Nu 9 jaar daglenzen en na een lange dag (zomaar 17/18 uur) toch wel vermoeide droge ogen. Ga het zeker proberen, thanks voor de tip Mark. Zal die toko eens met een bezoekje vereren binnenkort. :)
Vraag dan naar Eelco. En doe hem de groeten van mij ;).

RVV

Bericht door RVV » 26 aug 2008, 23:07

Nog nooit van gehoord van die nachtlenzen.. goh ik zal deze ontwikkeling eens in de gaten houden (ik draag dus overdag lenzen sinds mijn 15e) Mark blijf je ervaringen een posten.. ik zit op min 4.25 zal wel net buiten de boot vallen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 aug 2008, 11:48

Rico, m'n buurman heeft ze al maanden, wellicht al een jaar...
Wil wel eens vragen hoor.
[/ignoremode??]

Plaats reactie